İslam Bilim Tarihi Sergisi: Bilimin Işığında, Tarihin İzinde…

Üniversitemiz, Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Enstitüsü ve Global Science iş birliğiyle hayata geçirilen İslam Bilim Tarihi Sergisine ev sahipliği yapıyor. Açılış kapsamında, Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu, İstanbul Vali Yardımcısı Hasan Gözen, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüseyin Keskin, IRCICA Genel Direktörü Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç, Yazma Eserler Kurumu Başkanı Dr. Coşkun Yılmaz ve Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı Başkanı Mecit Çetinkaya ve Mütevelli Heyet Üyesi Engin Tuncer’in de aralarında bulunduğu çok sayıda ziyaretçi sergimizi ziyaret etti.

Çalışmalarımızı Sürdüreceğiz

29 Mayıs İstanbul’un Fethi’nin yıl dönümünde, serginin açılış konuşmalarını yapan Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, "İslam bilimlerinin tarihsel hikâyesini anlatan böylesi bir sergiye ev sahipliği yapmaktan dolayı onur duyuyoruz. Sergimizi İstanbul'un fethedildiği 29 Mayıs'ta açmak da bu açıdan bizim çok anlamlı. Rahmetli Fuat Sezgin hocamızın İstanbul'a gelip üniversitemiz bünyesinde İslam Bilim Tarihi bölümümüzü kurmuş olması da bizim için çok kıymetliydi. Biz de o günde bu yana, İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfıyla bilim ve tarih alanındaki çalışmalarımızı sürdürmeye gayret ediyoruz." dedi. Rektörümüz, İslam medeniyetinin astronomiden tıbba, optikten mekanik sistemlere uzanan bilimsel başarılarını yansıtan nitelikli replikaların yer aldığı bu serginin Üniversitemizin bilimsel ve kültürel mirasa verdiği önemin somut bir göstergesi olduğunu da sözlerine ekledi.

Geleceğimizi İnşa Etmek

Serginin açılışında konuşan İstanbul Vali Yardımcısı Hasan Gözen, uzun yıllar iyi ve güzel olan her şeyin batıdan bu kültüre ulaştığı fikrine maruz kaldıklarını söyledi. Gözen, zamanla birçok bilimsel gelişmenin temelinde İslam bilim ve medeniyetinin olduğunu öğrendiğini dile getirerek,"Bizlerin İstanbul'u fethinin anlamına yakışır bir şekilde, İslam medeniyetinin köklerine inerek, geleceğimizi inşa etmemiz gerekiyor.” dedi.

Geçmişimizin Temsilcileri

FSMVÜ Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Enstitüsü Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Nihal Özdemir, konuşmasında enstitüden bahsederek, şunları kaydetti:  Burada sergilediğimiz eserler, sadece teknolojik bilim aletleri değil, kültürel geçmişimizin birer temsilcileridir. Sergimize bu gözle bakılması, onların ifade ettiği anlamı yakalama noktasında bizlere katkı sağlayacaktır."

İlham Olacak

FSMVÜ Bilim Tarihi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Kaçar, serginin İslam medeniyetinin bilim ve teknolojideki buluş ve icatlarının bugüne taşınması amacıyla düzenlendiğini aktararak, "Bu anlamlı serginin ömrünü İslam bilimlerinin ifade ettiği gerçeği bulma yolunda geçiren rahmetli Prof. Dr. Fuat Sezgin'in izinde, yeni araştırmacılara ve gençlere ilham vereceğini düşünüyorum.” şeklinde konuştu.  

Hedef: Müze

Science and Innovation Platform Temsilcisi Hüseyin Rahmi Göktaş ise amaçlarının, İslam dünyasında yetişmiş büyük bilim insanlarının, modern bilimin doğuşuna nasıl yön verdiğini ortaya koymak olduğunu vurgulayarak, şu ifadeleri kullandı: “Ziyaretçilerimizin İslam bilimine ve Müslüman bilim insanlarının mirasına gösterdiği ilginin ve verdiği değerin, gelecek nesiller için bir katma değerle dönüşeceğine yürekten inanıyoruz."

Sergimiz, 25 Haziran’a kadar ziyarete açık olacaktır. Tüm ilgilileri bu eşsiz bilim yolculuğuna davet ediyoruz.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da [email protected] adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.
216.73.216.57