FSM'de Yaşam
Öğrenci Kulüp Haberleri

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü çatısı altında Yeni Nesil ARGE, Bilişim ve Teknoloji, IEEE öğrenci kulüpleri tarafından ilki 2019 yılında düzenlenen, teknoloji dünyasının profesyonelleri ile öğrencileri buluşturan teknoloji zirvesi “Weekeng” bu yıl Koronavirüs (Covid-19) pandemisi nedeniyle online ortamda gerçekleştirildi.

Tazi.ai CEO’su Prof. Dr. Zehra Çataltepe ve TÜBİTAK BİLGEM Program Yönetim Müdürü Doç. Dr. Fatih Üstüner’in katıldığı program Skype platformunda düzenlendi.

Yapay öğrenme alanında dünya çapında projelere imza atan Prof. Dr. Zehra Çataltepe, “Yapay Zekâ: Pandemi Öncesi ve Sonrası” başlıklı konuşmasında yapay zekâ alanında gerçekleşecek değişikliklerle ilgili bilgiler verdi. İnsanların birbirleriyle çalışabildikleri, birbirlerini anlayabildikleri uzaktan çalışma sistemlerinin ve sürekli öğrenmenin ne kadar önemli olduğunu içinde bulunduğumuz süreçte anladıklarını söyleyen Çataltepe, yan yana olamadığımız bugünlerde çok daha fazla iletişimde olmamız gerektiğini ve bu iletişim ağının da yapay zekâ sistemleriyle kurulabileceğini vurguladı.

Pandemi sonrasında tüm dünyada ekonomik ve sosyal problemler yaşanabileceğini, bu nedenle insanların birbirlerine yardım etmesinin yanında sivil toplum kuruluşlarına da büyük iş düşeceğini kaydeden Çataltepe, “Sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarında yapay zekâ sistemleri çok önemli araçlar olacaktır. Sınırlı kaynakları ihtiyacı olanlara en kısa sürede ulaştırma konusunda yapay zekâ sistemleri eskisinden de önemli hale gelecektir.” dedi.

Eğitimde de radikal değişikliklerin olduğu bu süreçte öğrenci ihtiyaçlarının da yapay zekâ araçlarıyla sağlanabileceğine işaret eden Çataltepe, eğitim sistemlerinde veri toplayan, analiz yapan ve öğrenen sistemlerin etkisinin artacağını belirtti.

Yapay zekânın insanların yerini alacağı görüşüne atıfla bunun olmayacağını Koronavirüs sürecinde bir kez daha gördüklerini kaydeden Çataltepe, “Yapay zekânın doktorların yerini alamayacağını gördük. Çünkü yapay zekâ dediğimiz şey bir bilgisayar programı, bir alet. Elektrik hayatımızı nasıl değiştirdiyse yapay zekâ da değiştirecek. Ama nasıl değiştireceğine insanlar karar verecek.” diye konuştu.

“Başarının anahtarı: merak, sabır ve azim”

“TÜBİTAK ve Ar-Ge Faaliyetlerinde Çok Disiplinli Yaklaşım” başlığında konuşan Doç. Dr. Fatih Üstüner, TÜBİTAK hakkında genel bilgiler vererek bazı projelerden örneklerle birlikte çalışmanın ve başarmanın önemine dikkati çekti.

TÜBİTAK’ın bilim ve teknoloji politikaları oluşturma ve uluslararası alanda Türkiye’nin yüzü olma gibi iki büyük misyonu olduğunu söyleyen Üstüner, bunları şöyle detaylandırdı:

“TÜBİTAK, bilim ve teknoloji politikaları oluşturma ve ar-ge desteği sağlama yönünde bir misyon edinmiş durumda. Burada üniversiteye, sanayiye sunduğu tespitler ve bilim insanı yetiştirmeye yönelik gayretleri öne çıkıyor. Ayrıca uluslararası camiada bilim ve teknoloji alanında Türkiye’nin ara yüzü olarak görev yapıyor. Bunlar TÜBİTAK’ın bilinen büyük yüzünü oluşturuyor. Bir de araştırma merkezleri ve enstitüleri var. Bu merkezler ve enstitüler stratejik alanlarda araştırmalar yapmak, özel sektörün giremediği alanlarda kamu gücüyle ülkemizin gelişmesi için gerekli çalışmaları yapmak amacıyla kurulmuş yapılardır.”

Araştırma merkezleri ve enstitülerin çalışma alanları ve başarıları hakkında da bilgiler paylaşan Üstüner, TÜBİTAK’ın Koronavirüs ile ilgili aşı çalışmalarından da söz etti.

Son olarak ar-ge faaliyetlerinde bulunmak isteyen öğrencilere tavsiyelerini ileten Üstüner, merak, sabır ve azimle geliştirilecek yetkinliklerin başarının anahtarı olacağını dile getirdi.

Prof. Dr. Zehra Çataltepe'nin konuşması için tıklayın.

Doç. Dr. Fatih Üstüner'in konuşması için tıklayın.

Kariyer Merkezi mezun görüşmeleri kapsamında Sabri Paşayiğit Architects’te çalışan Mimarlık Bölümü mezunumuz Merve KÖSEOĞLU ile röportajımızı gerçekleştirdik.

Stajlarım hangi alanda çalışamayacağımı belirlememde faydalı oldu

Ailemle birlikte Kilis’te yaşıyoruz. Mezuniyet sonrasında Kilis’e dönmem demek mimarlık alanında iş bulamamak demekti. Stajlarımı çok verimli geçmemişti. Şantiye stajımı Kilis’te yapmıştım. Ofis stajımı da İstanbul’da Topkapı Sarayı’nda Harem kısmında yapmıştım. Topkapı Sarayı’ndaki stajım benim için duygusal bir deneyim olmuştu. Kimsenin giremediği bir yerde staj yapmak farklı bir deneyimdi ancak oradaki stajım daha çok restorasyon üzerine oldu. Stajlarım bana hangi alanda çalışamayacağımı göstermiş oldu diyebilirim. Mezuniyetime az bir süre kala iş arayışlarına başladım. Birçok başvuru yapıyordum o zamanlar. On iş ilanımdan biri dönüyordu o da olumsuz oluyordu. Arada freelance işler yapıyordum ama o da sadece cep harçlığı oluyordu. Şubat ayında Kale Tasarım ve Sanat Merkezinde Açık Kaynak: Perşembe Pazarı Işıklı İşler Sergisinde “Doku” isimli çalışmamla katılmıştım. Farklı deneyimler elde etmek güzel oluyordu.

Son kez şansımı denemek istedim

Birçok güzel iş yapmama rağmen başvurularımın olumsuz sonuçlanması yüzünden artık hiçbir yere yerleşemeyeceğimi düşünmeye başlamıştım. Ev arkadaşımla okul bittiği için ayrılmıştım ve iki hafta sonra Kilis’e dönmek için biletimi almıştım. Bir arkadaşım gidene kadar yanında kalmamı teklif etmişti. Eşyalarımı memlekete göndermiş ve sadece günlük kıyafetlerimin olduğu bir bavul bırakmıştım. Sonra arkadaşıma son kez başvurduğum yerlerden birine gidip işe neden kabul edilmediğimi sormak istediğimi söyledim. Aralarında en büyük firma olan Sabri Paşayiğit Mimarlık şirketini seçtim. Şirket Etiler’de idi o güne kadar yaşadığım yer ve tanıdığım insanlara göre farklı bir muhitti. Nasıl yaparım acaba diye düşünmeden edemedim tabi J Kaybedecek neyim olabilir ki dedim kendi kendime en fazla yine olumsuz bir dönüş alırım diye düşündüm. Ama istediğim cevapları alana kadar da oradan ayrılmayı düşünmüyordum.

Portfolyomu ve özgeçmişi en kaliteli kağıtlara bastırıp firmaya gittim

Bir ozalitçiye girerek en kaliteli kağıdı seçip Portfolyomu bastırdım. Çıktıları alıp düzenleyip mimarlık ofisinin yoluna koyuldum. İçeri girdiğimde sekreter beni karşıladı. İş başvurusunda bulunduğumu ve dönüş olmadığı için sebebini merak ettiğimi sordum. Sekreter başvuruların internetten yapıldığını bu şekilde bir başvuru kabul etmediklerini belirtti. Ben de biliyorum ama neden çağrılmadığımı merak ediyorum dedim ve en azından eksikliğimin ne olduğunu öğrenmek adına yetkili biriyle görüşmek istediğimi söyledim. Zamanımın olduğunu ve yetkili kişi gelene kadar da burada oturacağımı belirttim. Sekreter siz bilirsiniz diyerek beni davet etti. Sonra yetkili biri geldi ve beni görüşme odasına aldı. Önünde özgeçmişim duruyordu.

Özgeçmişimde belli yerlerin altı çiziliydi ve ilk eksiklikleri fark etmiştim

Özgeçmişimde Tam burslu olmam, Erasmus – Polonya, Hazırlık programında İngiltere Dil Okulu kısımlarının altı çiziliydi. Ancak stajımın az olması ve referanslarımın eksik olması da ilk fark ettikleri şeylerdi. Karşımdaki kişi samimi bir dille ilk defa böyle bir durumla karşılaştıklarını söyledi. Normalde belirttikleri gibi internet üzerinden başvuru kabul ettiklerini ancak ilk defa birinin kalkıp bu şekilde firmalarına geldiğini söyledi. Aslında bu durumu takdir ettiklerini gördüm. Aynı zamanda Portfolyomu dikkatli bir şekilde inceledi ve kağıdın ne kadar kaliteli olduğundan bahsetti bana. Benim küçük bir girişimim vardı onunla ilgili de bir süre sohbet ettik. Benim için çok faydalı bir görüşme oldu. Beni arayacaklarını ve değerlendireceklerini belirttiler.

Görüşmenin üzerinden iki hafta geçti ancak aramadılar

Görüşmenin üzerinden iki hafta geçmişti ben de bir sonraki hafta Kilis’e dönüyordum artık. Son kez akşam saatinde ilgili kişiye durumumla ilgili mail attım. Sürecin nasıl sonuçlanacağını çok merak ediyordum. Bir sonraki gün sabah beni aradılar ve ikinci mülakata çağırdılar. Pazartesi günü mülakat olacağını söylediler ben de memlekete dönmek ve mülakat arasında kalmıştım. Çok acil bir açık olduğunu ve ihtiyaç bulunduğunu belirttiler. Mülakata gittiğimde attığım mailin çok etkili olduğunu yoğunluk içinde gözden kaçabileceğimi ama bu maille kendimi hatırlatmamın çok büyük etkisi olduğunu söylediler. Ben bunu hep kadere, işe yerleşmek için gösterdiğim takip ve çabaya bağladım

Üniversitede aldığım eğitim iyi bir temel oluşturdu.

Almış olduğum Revit dersi çok katkı sundu bana.  Bilgisayar bilgisi mimarlık alanında çok önemli. Mimarlık çok farklı değer yargıları olan bir alan. Eski ile yeni arasındaki çatışmayı sürekli gözlemleyebiliyorsunuz. Değişimi talep etmek ve yeniliğe sürekli açık olmanız gerekiyor. Yaptığınız işte yirmi yıl sonra bile yepyeni bir mimari projeyle, yepyeni bir tecrübe ile karşılaşabiliyorsunuz. Birden tecrübeli bir mimar ile yeni bir mimar aynı projede hiç bilmedikleri bir tecrübede aynı seviyede olabiliyor. Tabi ki tecrübe burada çok önemli bir kavram bunu yadsıyamayız ancak ikiniz de daha önce hiç bilmediğiniz bir mimari çalışmanın içerisinde birlikte öğrenmeye başlıyorsunuz. Sizin hızlı çözümler üretmeniz ile onun mimari tecrübeniz birleşince çok farklı bir serüven sizi bekliyor.

Fikrinizi ve yaptıklarınızı özenle sunmak çok önemli

İş görüşmesinde yaptıklarınızı kendinizin anlatması, özenle sunmak çok önemli. Aynı zamanda girişimcilik de etkili oluyor bu durumlarda. Ben en büyüğü hedeflediğim için buna göre hazırlandım. Portfolyomu farklı ve kaliteli bir kağıtla, kaliteli görsellerle sunmam çok etkili oldu. Program bilgim, teknik çizim kabiliyetim, detaycılığım, tasarım odaklı düşünmem etkili diğer unsurlar oldu. Mesela benim çalıştığım katta her şey çok hızlı şekillenir ve sonuçlandırılır. O yüzden stresin yüksek olduğu bir yer diyebilirim. Bana sordukları sorulardan biri böyle bir işte stres yüksek olacak buna dayanıp dayanamayacağımdı. Ben de Mimarlık bölümünde boşuna o jürilere girmedik demiştim J Verdiğiniz cevaplar bile çok önemli görüşmelerde. Mesela ben projelerimi hangi hocalardan aldığımı da yazmıştım. Oradaki birçok mimar da bu hocadan mı ders aldım ben de İTÜ’de, Mimar Sinan’da bu hocalardan ders almıştım demişti. Bu da bir avantaj oluşturdu diyebilirim. Hoca kalitesi de burada dikkatlerini çekiyor.

İş Hayatı ikinci bir okul

İş hayatı benim için ikinci bir okul oldu. Öğrendiklerimin birçoğunu pratik ediyor ve tecrübe kazanıyorum. Burada hızlı olmak, pratik olmak çok önemli bir yetkinlik. Aynı zamanda disiplinli olmak zorundasınız çünkü işlerin zamanında yetişmesine çok dikkat ediliyor. Bazen cumartesi günleri bile gelmek gerekiyor işlerin yetişmesi için.

Üniversitenin sosyal bir mekan olması gerekiyor

Üniversitede daha aktif olmayı isterdim kesinlikle. Beni evimin üniversiteye yakın olmasından dolayı daha fazla vakit geçirme imkanım oluyordu kampüste. Bu sebeple üniversitemizin de öğrencinin vakit geçirebileceği sosyal mekanlar oluşturması çok önemli bence. Öğrencilerin potansiyeli yüksek ve istekliler. Üniversitenin de böyle öğrencilere imkan sağlaması ve sosyalleşmesini sağlamaları gerekli. Workshopların yapılması, fiziki mekanların kullanılarak gerçekleştirilen etkinlikler, festivaller üniversitenin tanıtımına da katkı sunan unsurlar. Bu sebeple üniversitemizin bu tür etkinlikler gerçekleştirerek sosyal medyada paylaşması ve kurumlarla işbirliği içerisinde olması var olan potansiyelini daha da tanıtmasını sağlayacaktır.

Merve Köseoğlu'nun röportajımızda bahsettiği girişimini incelemek ve el yapımı beton tasarım ürünlerini görmek isterseniz link'e tıklayabilirsiniz.

https://instagram.com/labbcollection

Şu an hangi sektörde ve hangi firmada çalışıyorsun?

Şuan Altıparmak Avcı Avukatlık Ortaklığı’nda ortak avukat olarak çalışıyorum

Bu işe nasıl yerleştin?

Staj sürecinden sonra ortaklık için teklif aldım.

İşe yerleşmeni sence ne sağladı?

Üniversite sürecinde bize kazandırılan hukuk nosyonu ve mesleğe yönelik hocalarımızın bize verdiği bilgilerin büyük etkisi oldu

Üniversitede aldığın eğitimi iş ortamında kullanabiliyor musun? Bu bilgiyi pratik sahada tecrübe etmek nasıldı?

Üniversitede bize hocalarımızın verdiği eğitimde mesleğe yönelik de anlatım yaptıkları için tabi ki bilgileri kullanabiliyoruz. Bu bize diğer meslektaşlarımıza göre mesleğe önde başlama imkanı sağladı. Hocalarımızın öğrenciyken bizi neden bu kadar zorladıklarını meslek hayatına atılınca daha iyi anladım

İş hayatına girmek sana neler kattı?

Hukuk alanında çalışmak gerçekten güzel ve bizim mesleğin durağan bir yapısı yok. İnsan odaklı çalıştığımız için her yeni gelişme hukuk alanında da karşılığını buluyor. Bu meslekte sürekli yeni şeyler öğreniyorsunuz. Hukuk alanında çalışmak zaten benim hayalimdi hayalim olan bir meslekte emek sarf etmek ve hukukun sürekli genişleyen mecrasında yeni şeyler öğretmek ve insanların haklarını savunmak onlara yardımcı olmak benim için büyük bir zevk

Çalıştığın sektörde aranılan sosyal ve iş yetkinlikleri nelerdir?

Alanında yetkin, bilgi birikime sahip olan, kendini sürekli olarak yenileyen güncel gelişmeleri takip eden, işini sürekli olarak takip edip hızlıca neticelendiren, insanlarla iletişimi iyi olup onların sorunlarını anlayan biri olmak gerekiyor.

Şu an çalıştığın sektörde kariyer hedefleyen öğrencilerimize tavsiyelerin neler?

Hukuk alanında çalışmak gerçekten güzel bu meslekte sürekli yeni şeyler öğreniyorsunuz. Üniversite öğrenimi süreçlerinde öğrencilerin derslerini etkilemeyecek şekilde bir avukatın yanında çalışmalarını tavsiye ederim. İlgili oldukları hukuk alanında ekstra araştırma yapmalarını tavsiye ederim. Bunun meslek hayatında karşılığını alacaklardır. Ayrıca avukatlık dışında hakim, savcı olmak isteyenlere iş sahası gezilerine katılmalarını mesleğin artı ve eksilerini birinci ağızdan duyup ona göre karar vermelerini öneririm.

Mezunumuz olarak üniversitede eğitim, kültür sanat, fiziki şartlar vb. konularda öğrenciyken aldığın hizmetlerden memnun muydun? Değişmesini veya gelişmesini istediğin konularda bir önerin var mı?

Ben üniversitemizden çok memnundum. Üniversitenin yerleşim alanından kaynaklı olarak yapılabilecek her şeyin yapıldığı kanaatindeyim. Öğrenciliğimizde bahsedilen kampüsün yapılmasıyla imkanların daha da artacağını biliyorum. Tekrar okuma imkanım olsa tercihim belli

Yeni Nesil Arge ve Bilişim ve Teknoloji Kulüplerinin iş birliği ile 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde düzenlenen "Women Techmakers ve Geleceğin Girişimci Kadınları" etkinliği Haliç Yerleşkesi'nde gerçekleştirildi.

Google'un Women Techmakers ekibinin destek sağladığı etkinlik, Mühendislik Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Aktül Kavas’ın açılış konuşmasıyla başladı.

İstanbul Aydın Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkan Danışmanı ve TULİP (Türkiye Üniversite Liderlik İyileştirme Programı) Kurucu Koordinatörü Prof. Dr. Funda Sivrikaya Şerifoğlu akademik hayatta kadın olmak başlığında konuştu. 

Google mühendisi olan Kübra Mutlu ise mühendislik eğitimi süresince ve sonrasında karşılaştığı zorluklardan ve kriz durumlarındaki yönetim süreçlerini anlattı. Mühendis Simge Helvacı ise IBM’deki çalışma hayatından ve burada çalışmak için gerekli şartlardan bahsetti. Trendyol’da product manager olarak çalışan Tuğçe Göksel ise katılımcılara, Trendyol'dan önceki çalışma hayatını anlatarak başarı hikayesini paylaştı. Aynı zamanda girişimi olan “moweatelier”den bahsederek girişimcilik süreci hakkında bilgi verdi.

İlham verici hikayelerin yer aldığı “Geleceğin Girişimci Kadınları ve Women Techmakers" etkinliğinin düzenlenmesi sayesinde birçok çocuğun Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı aracılığıyla 1 yıllık eğitimleri desteklenmiştir.

 

12 Mart 2020

 

İdeal Hukuk Kulübü tarafından düzenlenen ‘’Kadın Hakları Paneli’’ 9 Mart Pazartesi günü Haliç Yerleşkesi Konferans Salonunda gerçekleştirildi.

Prof. Dr. Nevzat Alkan “Kadına Yönelik Şiddet ve Cinsel Saldırılara Adli Tıp Yaklaşımı” hakkında sunum yaparak, kadın hakları ve mahremiyet konusunda tıptaki uygulamaları anlattı. Mahremiyetin önemini vurgulayan Prof. Dr. Alkan, tıptaki yaklaşımların kadınların haklarını korumaya yönelik olduğunu kaydetti.

Panelin ikinci konuşmacısı olan Av. Begüm Gürel “İstanbul Sözleşmesi ve 6284 Sayılı Kanun Kapsamında Ailenin Korunması” hakkında sunum yaptı. Sadece kadının değil ailenin korunması gerekliliğini söyleyen Av. Gürel, problemlerin sadece kadınlar açısından değil toplum açısından da kaygı duyulacak bir durum olduğunu paylaştı.

Panelin üçüncü konuşmacısı, Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformundan Av. Gül Erdoğmuş “Kadınlar Hakkında İstatistikler” başlığında konuştu. Kadın cinayetlerini, kadına karşı işlenen suçları rakamsal olarak paylaşan Erdoğmuş, haksızlığa uğrayan kadınların platform olarak yanlarında olduklarını belirtti.

Soru-cevap faslının ardından panel sona erdi.

İdeal Hukuk Kulübü tarafından düzenlenen “Güncel Hukuk Söyleşileri” serisinin ikinci konuğu “Seri Muhakeme Usulü” konu başlığı ile Av. Mehmet Fatih Yaşar oldu. Sohbet havasında geçen programda yeni reform paketinin neler getireceği, seri yargılamanın ne olduğu ve ne gibi kolaylıklar getireceği konuşuldu.

Program Av. Mehmet Fatih Yaşar’a hediye takdimiyle son buldu.

Psikoloji bölümü öğrencimiz İrem Karakoç, Panteion Üniversitesi’ndeki Erasmus deneyimini paylaşıyor. 

Hollanda’daki Erasmus Staj Hareketliliği’nin ardından Yunanistan’da katıldığım Erasmus Öğrenim Hareketliliği benim için ikinci bir yurtdışı deneyimi oldu. Yine pek çok şey öğrendiğim, bakış açımı genişlettiğim ve geriye dönüp baktığımda “iyi ki katılmışım” diyebileceğim bir tecrübe edindim.

Komşu ülkemiz olan Yunanistan pek çok açıdan Türkiye ile benzerlikler içeriyordu. Yemek kültürü, insanlar, sokaklar ve daha birçok şey hemen hemen bizim ülkemizde olduğu gibiydi. Yunanlılar genel olarak sıcakkanlı ve kibarlardı. Bu durum benim için adaptasyon kolaylığı sağladı. İlk günden itibaren Atina’da yaşama alışmakta hiç zorlanmadım.

Atina’da benimle aynı üniversiteden programa katılan iki kız arkadaş ile birlikte ev tuttuk. Ev sahibimiz oldukça yardımseverdi. İhtiyacımız olan her konuda bize yardımcı oldu. İlk kez öğrenci evi deneyimimi de bu sayede gerçekleştirmiş oldum.

"Ülkeme güzel anılarla döndüm" 

Öğrenim gördüğüm kurum Panteion Üniversitesi’ydi. Sık sık gerçekleşen grevler yüzünden Atina’da üniversiteler çoğunlukla kapalı oluyordu. Bu durum aslında yeterince iyi bir eğitim alamamamıza sebep oldu. Bunun yanında Erasmus Ofisi çalışanları oldukça ilgiliydi. Her konuda geri dönüş yapıp bilgilendirilmemizi sağlıyorlardı. Ayrıca üniversitede üç öğün ücretsiz yemek veriliyordu. Ek olarak farklı ülkelerden gelen psikoloji öğrencileriyle tanışmak keyif vericiydi. Ayrıca Yunan öğrenci profilini de yakından görmüş oldum.

Hocaların bize yaklaşımları da oldukça samimiydi. Her ders için bir makale yazdım ve dersin hocasının gerekli görmesi durumunda sözlü ya da yazılı sınavlara girdim. Makale yazma süreci yorucu olsa da fırsat buldukça gezmeye çalıştım. Hollanda, Almanya, Avusturya ve İsviçre gibi farklı ülkelere gitme imkânı buldum. Gezdikçe ve yeni yerler gördükçe ufkumun genişlediğinin farkına vardım.

Genel olarak özetlemek gerekirse, adaptasyonda sorun yaşamadığım ve kolayca uyum sağladığım bir ülke olan Yunanistan’da yaklaşık olarak 4 ay geçirdim. Zaman zaman zorluklarla karşılaşsam da bunlara çözüm stratejileri geliştirmeyi öğrendim. Yeni ülkeleri, insanları ve kültürleri tanıma fırsatı buldum. Ve son olarak, Erasmus Programı sayesinde her zaman hatırımda kalacak güzel anılarla birlikte ülkeme geri döndüm.

Dünya Gençlik Kulübü tarafından düzenlenen “Erken Çocuklukta Sanat Atölyesi” serisinin ilki Dr. Öğr. Üyesi Duygu Yalman Polatlar’ın eğitmenliğinde 11 Mart Çarşamba günü gerçekleşti.

Serinin ilk başlığı “Atık Materyaller” olan atölyede süngerden kukla, dolgu oyuncak, dramatik oyun merkezi materyalleri yapıldı. Ayrıca katılımcılarla birlikte “hikaye önlüğü” etkinliği yapıldı. Hikaye önlüğü tasarlamayı ve uygulamayı öğrenen katılımcılar meslek hayatları boyunca kullanmak üzere keyifli deneyimlerle ayrıldılar.

Öğrenci Kulüpleri

Öğrencilerimizin üniversite yaşamlarında akademik çalışmalarının yanı sıra sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik alandaki faaliyetleri de önemli bir yere sahiptir. Bu alanlarda katıldıkları ve düzenledikleri etkinlikler akademik yaşamlarını daha verimli kılmakta, özgüven ve kendilerini ifade etme yetilerini geliştirmekte aynı zamanda üniversitemizin sosyal yaşamı içinde sorumluluk almalarını sağlamaktadır. Bireyselliğin yanında birlikteliği, ortak çalışmayı simgeleyen kulüpler, öğrencilerin etkinliklerde görev alarak bilgi, yetenek ve ilgileri ölçüsünde kişisel potansiyellerini geliştirmelerini ve içinde bulundukları grubun çalışmalarına katılarak heyecanlı, mutlu ve dinamik bir üniversite yaşamını oluştururlar.


Siteye Git

Kütüphane

Eğitim-öğretim dönemlerinde;
Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30 - 17:30 / Haftasonu : Kapalı Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 08.30-20.00 / Cumartesi 10.00-19.00
(Sınav dönemlerinde Haftaiçi 08.30-22.00 / Haftasonu 10.00-19.00)
Kandilli Yerleşkesi Kütüphanesi - Küçükçamlıca Yerleşkesi Kütüphanesi Fatih Yerleşkesi Kütüphanesi : Haftaiçi 08.30-17.30


Siteye Git

FSMVÜ Yayınları

Eğitim-öğretim dönemlerinde; Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30-17:30 / Haftasonu: Kapalı

 


Siteye Git

Uluslararası Ofis

Our team at the Department of International Relations offer you support from the first moment you become familiar with us until the last day you spend here with us. If you are a student, a scholar, or the family of those, coming to Fatih Sultan Mehmet Vakıf University, we will be there to help you adjust to your new life at our university and overcome challenges of living and studying/teaching abroad. We will help you with accommodation arrangements taking your personal preferences and expectations into consideration. Orientation meetings will be held on your arrival to give you necessary and practical information. We are dedicated to make your experience here as smooth, worthwhile and fun as possible. It will be our greatest pleasure to have contributed to your academic achievement, personal satisfaction and your understanding of Turkish life in general.


Siteye Git

Sağlık, Kültür ve Spor

Üniversitemiz öğrencilerinin bireysel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkı sağlamak, gençlerimizi sağlıklı ve aydın bireyler olarak geleceğe taşımayı amaçlamaktadır. Birim hizmet verdiği alanda sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyo- kültürel danışma ve rehberlikleri ile spor gereksinimlerini karşılayan bir uygulama dairesidir.


Siteye Git

Kariyer Merkezi

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kariyer Merkezi öğrencilerin ve mezunların bilgi, yetenek ve isteklerine uygun, kariyer seçimlerini bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlamak üzere kariyer yolunda kendilerine rehberlik ederek, daha okul sıralarında katılacakları eğitim, seminer, panel, konferans ve sempozyumlar ile pratik iş sahası gezileri, stajlar ve projeler sayesinde mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte uyum sürecini yetkin bir şekilde atlatabilmelerini ve üniversitemizin kariyer faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yararlanarak seçmek istedikleri meslekleri daha yakından tanımalarını sağlayarak onların gelecek planlarına destek olmayı amaçlamaktadır.


Siteye Git

UZEM

Uzaktan Eğitim Merkezi, Üniversite bünyesinde açılan e-öğrenme temelli dersler ile ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim programları kapsamında uzaktan yapılacak eğitimler için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmuştur.
      Uzaktan Eğitim Merkezi 2013-2014 akademik yılından itibaren Üniversite zorunlu derslerden Türk Dili ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerini e-ders sistemi üzerinden öğrencilerimize sunmaktadır. 2016-2017 akademik yılı itibariyle İngilizce dersleri de e-ders sistemi üzerinden verilmektedir.
      Dersler İnternet üzerinden takip edilmekte olup, öğrencilerimiz dilediği zaman ve yerde sisteme online bağlanarak ders videolarına ve notlarına erişebilmektedirler. Derslerin sınavları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından koordine edilmekte olup, vize sınavları e-ders sistemi üzerinden online yapılmakta, final ve bütünleme sınavları ise test yöntemiyle yerleşkelerde yapılmaktadır.


Siteye Git

Bilgi İşlem

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, 2010 yılında kurulup hızlı bir şekilde büyüyen üniversitemizle birlikte uzun süreçler alacak birçok gelişmeyi kısa sürede gerçekleştirip birçok başarıya imza atmıştır. Üniversitemiz kampüsleri İstanbul’un birbirinden farklı merkezi noktalarında bulunsa da Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tek kampüs mantığıyla tüm akademik ve idari kadro bir aradaymış gibi bilgi teknolojilerini entegre etmeyi başarmış ve hizmetlerini sürdürmektedir.


Siteye Git
Fikir ve önerilerini
bizimle paylaş
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.