
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri ve Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü öğrencileri yapılan protokol kapsamında Makedonya'nın Tetova-Kalkandelen şehrine bir ziyaret gerçekleştirdi. Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Yalçın Hocaoğlu’nun öncülüğünde düzenlenen program uluslararası akademik iş birliklerinin geliştirilmesine katkı sunarken, özel eğitime yönelik uygulamaların yerinde gözlemlenmesine olanak sağladı.
Program kapsamında öğrenciler ilk olarak Tetova Üniversitesi’ni ziyaret ederek üniversite bünyesinde düzenlenen tercih tanıtım fuarına katılım sağladı. Üniversitemizin tanıtımı için çalışmalar gerçekleştirdi. Ardından özel eğitim alanında hizmet veren Blue Puzzle kurumuna yapılan ziyarette duyu bütünleme odaları ve özel gereksinimli bireyler için hazırlanan eğitim ortamları incelendi, kurum yetkililerinden genel bilgiler alınarak iş birlikleri konuşuldu.
Ziyaretin bir diğer durağı özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma yoluyla eğitim aldığı Naim Frashëri devlet okulu oldu. Burada okulun özel eğitim uygulamaları yerinde gözlemlenirken okul yöneticileri ile gelecekteki iş birliklerine dair görüşmeler gerçekleştirildi.
Programın devamında Shtëpia e të Moshuarve yaşlı bakım evi ziyaret edildi. Bu ziyaret sayesinde FSMVÜ öğrencileri ile bakım evi sakinleri arasında sıcak ve anlamlı etkileşimler gerçekleşti. Aynı gün içerisinde bir başka devlet okulu olan Dimitar Vlahov ziyaret edilerek öğrencilerin farklı kurumsal yapıları deneyimlemesi sağlandı.
FSMVÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Kocabaş ve Özel Eğitim Bölümü öğretim üyesi Dr. Ahmet Yalçın Hocaoğlu gerçekleştirilen ziyaretlerde kurum temsilcileriyle akademik iş birliklerinin geleceğine yönelik görüşmeler yaptı ve FSMVÜ’nün tanıtımına yönelik görüşmeler gerçekleştirdi. Ayrıca FSMVÜ Eğitim Fakültesi ile Tetova Üniversitesi Psikoloji ve Eğitim Bilimleri bölümleri arasında gerçekleştirilecek akademik çalışmalar ve Erasmus anlaşmaları için de önemli bir zemin oluşturuldu.
Bu anlamlı ziyaret FSMVÜ’nün uluslararasılaşma hedeflerine katkı sağlamanın yanı sıra öğrencilerin özel eğitim alanında farklı kültürel ve kurumsal uygulamaları tanımalarına imkân sundu.