Dr. Mehmet Sami Benli’nin 10 bin kitaplık koleksiyonu üniversitemize bağışlandı

Arap Dili ve Edebiyatı alanına büyük katkılarda bulunan merhum Dr. Mehmet Sami Benli’nin yaklaşık 10 bin kitaptan oluşan koleksiyonu kütüphanemize bağışlandı. Koleksiyonun açılışı ve Dr. Mehmet Sami Benli’yi anma programı Üsküdar Yerleşkesi’nde yapıldı.

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan Dr. Mehmet Sami Benli Bağış Kitap Koleksiyonu Açılışı ve Anma Programı Aşr-ı Şerif okunmasıyla başladı. Açılış ve anma programına akademisyenler, Benli’nin eşi Hülya Benli, dostları ve öğrencileri katıldı.

Vefatının birinci yıl dönümünde hatıralarla, rahmetle anılan Dr. Mehmet Sami Benli’nin 10 bine yakın kitaptan oluşan koleksiyonu, onu her daim rahmet ile hatırlamaya vesile olacak kütüphanemizde okuyucularıyla buluşuyor. Benli’nin İslami ilimler, Arap dili ve edebiyatı, Fars dili ve edebiyatı, tarih, biyografi ile ansiklopedi ve sözlüklerin de yer aldığı 10 bin kitaplık koleksiyonu eşi Hülya Benli tarafından üniversitemize bağışlandı. İlk etapta 3 bin kitap Üsküdar Yerleşkesi kütüphanesinde okuyucuların hizmetine sunuldu.

“Kitapları evlatlarıydı”

Dr. Mehmet Sami Benli’yi rahmetle anarak konuşmasına başlayan Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, herkesin “Sami Abi” dediği Sami Benli ile tanışıklığının İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesine dayandığını, bölümler arası muhabbet vasıtasıyla çokça sohbetlerinde bulunduğunu dile getirdi.

Onu tevazu, hoş sohbet ve hayır sahibi olarak hatırladığını söyleyen Andı, merhum Benli’nin yazma eserlere olan ilgisine de değinerek, Yazma eserlere ilgisi basılı eser ilgisinden daha fazlaydı. Hastalık derecesinde kitap sahibi olmak isteyenlere bibliyoman denir ama Sami Abi bir bibliyoman değildi. O aldığı kitapların içerisinde dolaşan, hayatının mutluluğunu kitaplarda bulan bir zattı. Onun için kitapları evlatları yerine koymuş, hayatının ana ekseni haline getirmişti.” diye konuştu.

Benli’nin yaklaşık 10 bin kitabını üniversitemize bağışlayan eşi Hülya Benli’ye ve bağış sürecine katkısı olan Prof. Dr. Mustafa Çiçekler ve Prof. Dr. Hüseyin Yazıcı’ya teşekkürlerini ileten Prof. Dr. Andı şöyle devam etti:

“Sami Abiyi rahmet ve mağfiret ile anıyorum. Sadaka-i cariyenin en makbullerinden biri ilim tahsil etmek isteyenlere bu tür kitaplar bağışlamaktır. Bu da Sami Abi için bir baht açıklığı, öte dünyandan bu dünyaya elini uzatan bir imkân olarak görülmelidir. Sami Benli kitaplığı var oldukça hayır kapısı da arkasından yapılan dualar da devam edecektir.”

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Arapça Öğretmenliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Yazıcı, aynı fakültede eğitim gördüğü arkadaşı, meslektaşı ve sonra hocası olan Mehmet Sami Benli’yi fotoğraflar ve hatıralar eşliğinde andı. Sami Hocanın öğrencilik yıllarından ve meslek hayatından söz eden Yazıcı, onu çalışkan, vefalı ve yardımsever olarak tanımladı.

“Bu koleksiyona FSMVÜ hakkıyla sahip çıkacaktır”

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mütevelli Heyet Üyesi ve İstanbul Medeniyet Üniversitesi Doğu Dilleri ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Çiçekler de Sami Benli ile 1980’li yıllarda başlayan sınıf arkadaşlığından anılar paylaşarak, kitaplara merakı ve çalışkanlığından söz etti.

Onun için Arap Dili ve Edebiyatı alanının sadece dil ve edebiyat öğrenmekle sınırlı olmadığını, eğitim hayatının en başından itibaren fıkıh, tefsir, hadis gibi İslami ilimlerin kaynaklarını da öğrendiğini söyleyen Prof. Dr. Çiçekler şunları kaydetti:

“Hatıralarıyla ve bağışladığı kitaplarla aramızda yaşamaya devam edecek. Eserlerinin bir bölümünü Süleymaniye Kütüphanesine bağışlamıştı. Geriye kalan kısmına da evlatlarım derdi. Vefatından birkaç hafta önce beni aradığında evlatlarım dediği kitaplarını bir yere bağışlamak istediğini söylemişti. Bu kıymetli koleksiyona Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin hakkıyla sahip çıkacağını düşündük ve eşi Hülya Hanım ile buraya bağışlanması konusunda fikir birliğine vardık.”

Anma programı, Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı tarafından Hülya Benli’ye plaket takdim edilmesiyle sona erdi. Ardından Üsküdar Yerleşkesi kütüphanesinde Dr. Mehmet Sami Benli bağış kitap koleksiyonunun açılışı yapıldı.

Dr. Mehmet Sami Benli hakkında

5 Haziran 1943’te Gaziantep’te dünyaya gelen Mehmet Sami Benli, 1986 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Doğu Dilleri ve Edebiyatı Bölümü Arap Dili ve Edebiyatı Anabilim dalında araştırma görevlisi olarak akademik hayatına başladı. Bu tarihten itibaren hem kaleme aldığı eserleri hem de vazifeleriyle Arap Dili ve Edebiyatı alanına büyük katkılarda bulundu. 16 Ekim 2003’te emekli olan Benli, memleketi Gaziantep’te yaşıyordu. 29 Kasım 2020’de aramızdan ayrıldı.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.