Öğretim Elemanı Alımı İlanı

T.C.
FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

 

Üniversitemize bağlı aşağıda belirtilen birimlerde istihdam edilmek üzere daimi statüde profesör ve yardımcı doçent kadrolarına öğretim üyesi alınacaktır.

 

Son başvuru tarihi: 28 Eylül 2011

 

Bölüm

Profesör

Doçent

Yardımcı Doçent

Tarih

1

 

 

Psikoloji

 

 

1

Medeniyetler İttifakı Enstitüsü

 

 

1

 

ÖZEL ŞARTLAR

     - Tarih alanında profesör kadrosuna başvuracak adayların Ortaçağ Tarihi ve Son Dönem Osmanlı-Bizans Münasebetleri alanlarında çalışmalar yapmış olması gereklidir.

     - Psikoloji alanında başvuru yapacak adayların “Uygulamalı Psikoloji” dalında uzman olması ve “Klinik Değerlendirme” konusunda çalışmalar yapmış olması gerekmektedir.

     - Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Yrd. Doç. Kadrosuna başvuracak adayların doktorasını “bilim tarihi” alanında yapmış olması ve bu alanda yayın yapmış olması, ÜDS veya dengi sınavlarda en az 95 puan almış olması gereklidir.

 

GENEL ŞARTLAR

     - Başvuran adaylarda devlet hizmetine girmede aranan genel şartlar aranır.

          - Adaylardan profesörlük kadrosuna başvuracakların 2547 sayılı kanunun 26. maddesinde, doçentlik kadrosuna başvuracakların aynı kanunun 25. maddesinde, yardımcı doçentlik kadrosuna başvuracakların ise 23. maddesinde belirtilen şartlara uymaları istenir.

          - Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde başvurmayan adayların başvuruları dikkate alınmayacaktır.

          - Başvuru evrakları iade edilmeyecektir.

          - Adaylar başvuru dosyalarını Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesinin Personel Dairesi Başkanlığı’na elden teslim edeceklerdir.

 

 Başvuru için gerekli belgeler

PROFESÖRLER İÇİN

     - Dilekçe
     - Özgeçmiş
     - Yayın listesi
     - Noter veya resmi kurumlar tarafından onaylanmış nüfus cüzdanı örneği ile doktora, doçentlik ve doçentlik yabancı dil başarı belgesi
     - 2 adet yeni çekilmiş fotoğraf
     - Adayın bilimsel çalışmalarının yer aldığı 6 takım dosya. (Aday doçentlik unvanını aldıktan sonra yaptığı özgün çalışmasını dilekçesinde belirtmelidir.) 


 YARDIMCI DOÇENTLER İÇİN

      - Dilekçe (Aday, hangi yabancı dilden sınava gireceğini belirtmelidir.)
     - Özgeçmiş
     - Yayın listesi
     - Noter veya resmi kurumlar tarafından onaylanmış nüfus cüzdanı örneği ile doktora belgesi
     - 2 adet yeni çekilmiş fotoğraf
     - Adayın bilimsel çalışmalarının yer aldığı 4 takım dosya. 

 

 

 

 

 

 

 

T.C.
FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

 

Üniversitemize bağlı aşağıda belirtilen birimlerde istihdam edilmek üzere öğretim görevlisi, okutman ve araştırma görevlileri alınacaktır.

İlan edilen öğretim elemanı kadrolarına yapılacak müracaatlar ile atamalarda 31.07.2008 tarihli Resmi gazetede yayımlanan Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Naklen Veya Açıktan Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Hükümleri Uygulanacaktır.


Son başvuru tarihi:                        05 Ekim 2011

Ön Değerlendirme Sonucu:        06 Ekim 2011

Giriş Sınavı :                                    07 Ekim 2011

Sonuç açıklama:                            10 Ekim 2011

 

 

Bölüm

Öğretim Görevlisi

Okutman

Araştırma Görevlisi

Mimarlık

 

 

3

Medeniyetler İttifakı Enstitüsü

 

1

1

Güzel Sanatlar MYO / Geleneksel Türk Sanatları

3

 

 

Yabancı Diller Bölümü / Hazırlık Okulu

1

2

 

 

ÖZEL ŞARTLAR

     1- Mimarlık bölümü araştırma görevlisi kadrosuna başvuracak adayların;

1. Mimarlık Bölümü mezunu olup Mimari Tasarım alanında yüksek lisans yapmış ve Kent Sosyolojisi alanında doktora yapıyor olması,

2. Lisans ve Yüksek Lisansını Yapı Mühendisliği Bölümünde tamamlayıp Restorasyon Bölümünde doktora yapıyor olması,

3. Mimarlık Bölümü mezunu ve Yapı Bilgisi alanında yüksek lisans yapmış olması gerekmektedir.

     2- Medeniyetler İttifakı Enstitüsü’nün araştırma görevlisi kadrosuna başvuru yapacak adayların ALES’ten 90 ve üzeri, yabancı dilden (İngilizce) 85 ve üzeri puan almış olması ve Tarih (Bilim Tarihi) Anabilim Dalında yüksek lisans yapıyor olması gereklidir.

     3- Medeniyetler İttifakı Enstitüsü’nün Okutman ilanına başvuracak adayların Yüksek lisans mezunu, anadili Arapça, İngilizce bilen, Arapça öğretimi konusunda en az 10 yıl tecrübeli  ve dil eğitimi alanında çalışmaları olması gereklidir.

     4- Güzel Sanatlar Meslek Yüksek Okulu’nda açılmış olan Öğretim Görevlisi kadrosuna başvuru yapacak adayların;

1. Hat Anasanat Dalında yüksek lisans yapmış olması, Tezhip ve Minyatür dallarında profesyonel düzeyde eserler vermiş olması.

2. Hat Sanatının Sülüs ve Celî Sülüs dallarında profesyonel düzeyde eserler vermiş olması, ulusal ve uluslararası hüsn-i hat sergilerine katılmış olması, hüsn-i hat dersleri vermek hususunda tecrübe sahibi bulunması.

3. Mimari Restorasyon alanında yüksek lisans yapmış olması. Hat Sanatının Ta’lik ve Celîsi ile modern yorum alanlarında profesyonel düzeyde eserler vermiş olması gereklidir.

     5- Yabancı Diller Bölümü (Hazırlık Okulu) Öğretim görevlisi kadrosu için adayların İngilizce eğitimi alanında yüksek lisans mezunu, Celta sertifikalı, en az 5 yıl tecrübeli, ÜDS veya dengi bir sınavdan en az 90 (toefl: 580) puan almış olması,

Okutmanlık kadrosu için adayların İngilizce eğitiminde en az 2 yıl tecrübeli ve ÜDS veya dengi bir sınavdan en az 90 puan almış olması gerekmektedir.

 

Başvuruda İstenen Belgeler:

     - Başvurdukları bölüm/anabilim dalı/program adı, ilan tarihi ve son başvuru tarihleri, yazışma adreslerini ve telefon numaralarını belirten dilekçe.
     - Özgeçmiş
     - Merkezi sınav (ALES) belgesi fotokopisi
     - Yabancı dil sınav (KPDS/ÜDS veya eşdeğeri sınav sonuç belgesi)
     - Onaylı diploma fotokopisi
     - Nüfus cüzdanı fotokopisi
     - 1 Adet vesikalık fotoğraf (son altı ay içinde çekilmiş olmalı)
     - Erkek adaylar için askerlik terhis veya tecil belgesi fotokopisi 

 

Başvuru yeri ve iletişim

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Rektörlüğü

Personel Dairesi Başkanlığı 

Adres: Zeyrek Mah. Büyük Karaman Cad. No:53 Fatih / İSTANBUL

Telefon: 0212 521 81 00

 

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.