Doktora Öğrencileri Alınacaktır

Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü’ne çeşitli anabilim dallarında aşağıda belirtilen şartlarda doktora öğrencileri alınacaktır.

  1. Açılacak Programlar ve Kontenjanları:

Enstitü Adı

Anabilim Dalı

Program

Kontenjan

Sosyal Bilimler Enstitüsü

Türk Dili ve Edebiyatı

Doktora

    10 

Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü

Mimarlık

Doktora

     5


  1. Başvuru Şartları:

- Yüksek Lisans mezunu olmak.
-  ALES’ten en az 55 almış olmak.
- ÜDS, KPDS, TOEFL, IELTS vb. (İngilizce) sınavlardan en az 100 üzerinden   55 veya eşdeğer puan almış olmak.

Doktora programlarına, ALES puanı, yüksek lisans AGNO’su ve mülakat sonuçları ile adayların sundukları başvuru dilekçeleri, niyet mektubu ile birlikte anabilim/anasanat dalı başkanlıklarınca öngörülecek çalışma dosyası (portfolio) değerlendirilerek öğrenci kabul edilir. Adaylar başvurdukları programlara, genel başarı notlarına göre sıralanarak kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir.Mülakata katılmayan aday başarısız sayılır ve sıralamaya alınmaz.

Başvuru İçin Gerekli Evraklar:
- ALES Belgesi
- Yüksek Lisans Mezuniyet Belgesi (Yüksek lisans diploması veya çıkış belgesi).
- Yüksek Lisans Transkript Belgesi
- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
- Yabancı Dil (İngilizce) Yeterlilik Belgesi
- Niyet Mektubu ile birlikte anabilim/anasanat dalı başkanlıklarınca öngörülecek bir çalışma dosyası (portfolio).
- Referans mektubu.


Başvuru Tarihi: 05.09.2011 - 30.09.2011
Başvuru Yeri : Yenikapı Mevlevihanesi Yerleşkesi: Merkez Efendi Mah. Mevlevihane Cad. No:25
                                                                                                                Zeytinburnu-İstanbul

 

  1. Sınav Yeri ve Tarihi

    Sınav Yeri : Yenikapı Mevlevihanesi Yerleşkesi.
    Sınav Tarihi :              
         - Türk Dili ve Edebiyatı : 03 Ekim 2011 Pazartesi; Yazılı sınav: 10.oo-12:oo Mülakat: 13.oo
         - Mimarlık                       : 03 Ekim 2011 Pazartesi; Yazılı sınav: 10.oo-12:oo Mülakat: 13.oo

 

  1. Sınav Değerlendirme

    -  ALES        %50
    - Transkript %10
    - ÜDS          %10
    - Mülakat     %30


Başarı puanı: Başarılı sayılabilmek için toplam   puan , 65/100 olmalıdır.
 

  1. Sonuçların İlanı: 04 Ekim 2011 Salı
  1. Kesin Kayıt Tarihi: 04 – 06 Ekim 2011
  1. Program Ücretleri:

Türk Dili ve Edebiyatı (Doktora)

15.000

Mimarlık (Doktora)

18.000

 * Program ücretleri 4 yıl içindir ve ücretlere KDV dahildir.

  1. Bursluluk Durumu:

Başarı puanı sıralamasına göre kontenjanların %20’si Tam Burslu olarak kabul edilecektir.

İrtibat Tel : 0212 582 90 70


 

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI DOKTORA PROGRAMI

I.YARIYIL  
Klasik Osmanlı Türkçesi Metin İncelemeleri  I     

Klasik Edebiyat Bilgisi Metin İncelemeleri         

Yeni Türk Edebiyatında Öncü Şahsiyetler             

Eski Anadolu Türkçesinin Meseleleri                  

Türkiye Türkçesi Sözdizimi İncelemeleri              

 Edebiyat ve Sinema                                   

Metinlerarası İlişkiler                               

Klasik Türk Edb.ının Fikrî Ve Estetik Kaynakları      

Klasikten Moderne Geçiş Sürecinde Divan Şiiri           
Prof. Dr. Musa Duman

Yrd. Doç. Dr.  Turkan Alvan

Yrd. Doç. Dr. Alim Kahraman

Prof. Dr. Hayati Develi

Prof. Dr. Fikret Turan

Prof. Dr. M.Fatih Andı

Prof. Dr. Hasan Akay

Prof. Dr. Mustafa Çiçekler

Yrd. Doç. Dr. Türkân Alvan
II. YARIYIL  
Klasik Osmanlı Türkçesi Metin İncelemeleri II              

Klasik Türk Edb.ında Mensur Metin İncelemeleri             

Yeni Türk Edebiyatında Öncü Eserler                        

Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri İncelemeleri                 

 Dil Ve Toplum İlişkileri                                    

Metin Yorumlama                                               

Yeni Türk Edebiyatında Hiciv Ve Mizah                        

Tasavvuf Edebiyatı                                            

Klasik Türk Şiirinde Üslûplar ve Yönelişler                    
Prof. Dr. Musa Duman

Yrd. Doç. Dr.  Turkan Alvan

Yrd. Doç. Dr. Alim Kahraman

Prof. Dr. Fikret Turan

Prof. Dr. Hayati Develi

Prof. Dr. Hasan Akay

Prof. Dr. M.Fatih Andı

Prof. Dr. Mustafa Çiçekler

Yrd. Doç. Dr. Türkân Alvan 





 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.