Selman Çeçen
Mimarlık 2019 Mezunu

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Mimarlık Bölümü mezunumuz Selman ÇEÇEN’i çalıştığı Tabanlıoğlu Mimarlık’ta ziyaret ettik.

Öğrencilik Zamanımda Kendimi Geliştirmek Adına Rutinler Belirlemiştim

Öğrencilik zamanında her cumartesi Mimarlık alanında bilgimi artırmak ve günceli takip etmek adına Mimarlık dergileri okumak için vakit ayırırdım. Dışarı çıkmaz ve arkadaşlarımla buluşmazdım. Bunun bana sunduğu katkıyı şimdi daha iyi anlıyorum. Bu dergileri okuduğum bir gün Tabanlıoğlu Mimarlık’ın bir haberini okumuştum. Yaptıkları projeleri, işleri çok beğenmiştim ve kendime burada çalışacağım diye bir hedef koymuştum. Haziran 2017 ve Ağustos 2018 tarihleri arasında Tabanlıoğlu Mimarlık’ta staja başladım. Staj sürecim mimarlığa bakış açımda, eğitimde ve mesleki gelişimde benim için bir okul oldu.

Stajımda gelişimim için çok doğru yönlendirmelerde bulunuldu

Staja başladığım gün birçok yabancı üniversiteden ve Türkiye’deki iyi üniversitelerden stajyerler vardı. İlk başta sadece çay getirip götürürüm diye çok korktum J Beni stajımın ilk günü tanışmadan sonra beni direkt yönetim katına gönderdiler. Stajım sırasında enerjimi nereye odaklamam gerektiğini öğrendim. Tasarım odaklı kişilere önem veriyorlardı. Stajım sürecinde önce bana yurtdışı deneyimi elde etmem gerektiğini ve farklı bir dil öğrenmem gerektiğini söylediler. Ben de Erasmus ile İspanya’ya giderek dilimi geliştirdim. Kendimi mimari alanda, dil alanında çok geliştirmiş oldum. Bu deneyim iş hayatımda bana birçok şey kattı. Stajımı gönüllü olarak devam ettirmiştim. Bu süreçte bana bir diğer önemli tavsiyeleri de başka bir firmada deneyim kazanmam gerektiği idi. Sonrasında BUDA mimarlık firmasına girerek burada da farklı alanda tecrübe edinmiştim. Sonrasında bir buçuk yıllık gönüllü stajım sonunda orada gösterdiğim sabır, program bilgisi ve işteki hızım sayesinde tam zamanlı iş teklifi almıştım. Stajımda sanki on yıllık tecrübeyi altı yedi ayda kazanmış gibi hissettim diyebilirim. Burada bir diğer şansım da en yoğun zamanda az kişi çalışmamızdı. Bu benim kısa sürede büyük tecrübe elde etmemi sağladı.

Mimari projelerde hız çok önemli

Revit programındaki bilgim sayesinde iş hayatında çok hızlı çözümler üretebiliyordum. İşyerinde projelerde hız çok önemli bir yetkinlik. Şu anda Haliç Tersane projesi ve Taksim AKM projelerinde çalışıyoruz. Bu projelerde de çok hızlı çizim ve dönüş gerektiren işler karşımıza çıkıyor. Çalıştığımız projeler çok büyük ve kapsamlı projeler. Mesela 12. Dünya Mimarlık Festivali - WAF 2019 “Turizm Yatırımları Proje” kategorisinde Tabanlıoğlu Mimarlık’ın tasarladığı ‘Tersane İstanbul’ büyük ödüle layık görüldü. Bu projede belli bir kısmında direkt beni sorumlu yaptılar ve genç yaşımda büyük bir tecrübe kazanma fırsatı yakalamış oldum. Beni projede özgür bıraktılar burada kendim tasarım yapıyorum sonra ekip bir araya gelerek tecrübesi ile fikirlerimi harmanlıyor. Burada herkes bireysel bir mimarlık ofisi gibi çalışıyor ve size kimse sürekli müdahale etmiyor bu da sizin daha özgür çalışmanızı sağlıyor.

Erasmus Deneyimi ve Work & Travel öğrencilerin farkındalığını artıran önemli faaliyetler

Erasmus ile İspanya deneyimi mimari farkındalık, sanat ve dil anlamında büyük katkılar sundu bana. Daha önceki yıllarda Work & Travel da benim genç yaşta insanların kendi paralarını kazanmaları konusunda büyük farkındalık yaşamama sebep oldu. İnsanların orada çalışarak kendi paralarını kazandıklarında okuyabildiklerini, evlerini geçindirebildiklerini, istediklerini alabildiklerini gördüm. Bu bende büyük bir kültür şoku oluşturdu. Yirmi bir yaşımda on yıl sonraki halimi görmüş oldum. Mali anlamda kendimi geliştirmiş oldum. Bir de ailelerimiz bizleri her yaz işyerinde çalıştırdıkları için kendi paranı kazanmanın değerini çok genç yaşta öğrenmiştim. Oradaki gençler kendi paralarını kazanarak okuyabiliyorken bizler genelde ailemizden aldığımız harçlıklarla geçiniyorduk. Bu anlamda tek başına bir şeyler yapmanın ve kendine yatırım yapmanın önemini pratik etme fırsatını da yakalamış oldum. Ayrıca arkadaşlık ilişkisi, kolay adapte olabilme, kültürler arası ilişkiler yetkinlikleri kazanmamın yanında ev arkadaşlarımın farklı milletlerden ve farklı dil konuşan insanlar olmaları sayesinde birçok deneyim kazanmış oldum.

Özellikle gönüllü staj yaptığım evrede herkes bana bedava mı çalışıyorsun bu iş nereye kadar böyle gidecek diye soruyordu ancak hedefimden emin olmak bu sorulara çok takılmamamı sağladı diyebilirim. Bu sebeple öğrenci arkadaşların kesinlikle bu tür deneyimleri yaşamalarını şiddetle tavsiye ediyorum.

Bu sektörde aranan niteliklerden belki de en önemlisi hırslı olmak

Üniversitede mimarlık kulübü bana çok katkı sağladı. Network oluşturma, birçok mimarla ve mimari üslupla tanışmam da farkındalığımı çok artırmıştı. İletişim becerisi, ekip çalışması, sabır, organize olma ve koordinasyon yetilerini kulüp faaliyetleri ile öğrendim. Şimdi bakıyorum burada öğrendiğim tüm yetkinlikleri şantiyede, ofiste kısacası iş hayatında fazlasıyla kullanıyorum. Bu sebeple kulüp faaliyetlerine katılmaları öğrenciler için çok önemli. İşe yerleşmemde bu tür yetkinlikler çok etkili oluyor. Tabi benim işe yerleşmemde bir diğer önemli yetkinliğimde hırslı olmamdı. Bu işi ne kadar istediğimi bir buçuk yıl boyunca yol ve yemek parası bile almadan her gün gidip gelmem ile göstermiş oldum. İşverenin de bu dikkatini çekiyor. Vazgeçmediğinizi göstermiş oluyorsunuz ve bu iş için fedakarlıkta bulunduğunuzu belli ediyorsunuz.

Mimarlık bir tasarım aşkı. Ben 12 yaşımda kendi ismimle sitemi kurdum ve hala da geliştirmeye devam ediyorum. Her yıl elde ettiğim deneyimle sitemi güncelliyorum. Mimarlık mesleğinde tek doğrudan bahsedemezsiniz bu alanda herkes kendinden bir şeyler katmaya devam ediyor.

Üniversitede aldığım eğitim iyi bir temel oluşturdu.

Almış olduğum Revit dersi çok katkı sundu bana.  Bilgisayar bilgisi mimarlık alanında çok önemli. Mimarlık çok farklı değer yargıları olan bir alan. Eski ile yeni arasındaki çatışmayı sürekli gözlemleyebiliyorsunuz. Değişimi talep etmek ve yeniliğe sürekli açık olmanız gerekiyor. Yaptığınız işte yirmi yıl sonra bile yepyeni bir mimari projeyle, yepyeni bir tecrübe ile karşılaşabiliyorsunuz. Birden tecrübeli bir mimar ile yeni bir mimar aynı projede hiç bilmedikleri bir tecrübede aynı seviyede olabiliyor. Tabi ki tecrübe burada çok önemli bir kavram bunu yadsıyamayız ancak ikiniz de daha önce hiç bilmediğiniz bir mimari çalışmanın içerisinde birlikte öğrenmeye başlıyorsunuz. Sizin hızlı çözümler üretmeniz ile onun mimari tecrübeniz birleşince çok farklı bir serüven sizi bekliyor.

Sektörden beslenen eğitim birçok deneyim katıyor

Mimarlık alanında kendi ofisi olan hocaların olması ya da birkaç gün önce mimari bir projede çalışan akademisyenden eğitim almak, tecrübelerini öğrenmek çok güzel bir deneyim oluyor. Birçok deneyimli akademisyene sahibiz ve mimari projelerde çalışan hocalarımızın deneyimlerini sınıfta anlatmaları bizim ufkumuzu çok açıyordu. Mimarlık teknoloji ile sürekli gelişen ve değişen değerlere sahip dinamik bir yapı. Birçok disiplin ile ortak çalışmak gerekiyor. Bu sebeple ne kadar farklı tecrübe görürseniz o kadar avantajlı oluyorsunuz sektörde. Çalıştığım ofiste staja gelen çalışan mezunlara da aldıkları eğitim sebebiyle “FSM’den gelen öğrenciler iyiler deniyor ve farklı bir yaklaşım sergiliyorlar” bu da aslında aldığımız eğitimin güzel olduğunu ispatlıyor.

Öğrencilik hayatının nimetlerinden faydalanın

Mimarlık sadece İstanbul’da okunabilecek bir bölüm diye düşünüyorum. İstanbul bu anlamda büyük fırsatlar sunuyor ve arkadaşlar bu fırsatları da en çok zamanları olduğu evre olan öğrencilikte değerlendirebilirler. İş hayatına atıldığınızda birçok şeyden mahrum kalabiliyorsunuz. Sürekli çalışıyor ve aynı ortamlarda bulunuyorsunuz. Kendinize vakit ayırabilecek, gelişiminizi sağlayacak birçok şeye zaman bulamıyorsunuz. Bu sebeple kesinlikle öğrencilik hayatındaki zamanlarını değerlendirmeleri gerekiyor arkadaşların. Dil öğrenmeleri, bol bol okuma yapmaları, gündemi takip etmeleri kesinlikle çok önemli. Ne kadar çok insanlar tanışıp ne kadar çok deneyim kazanırlarsa o kadar çabuk çalışacakları alana karar verebilirler. Mimarlıkta alan çok geniş ve bu alanlardan birine karar vererek kendilerini geliştirmeleri gerekli. Stajlarına dikkat etsinler ve önem versinler. İş hayatı sizin sadece işinize odaklanır. İşinizi ne kadar sürede ne kadar kaliteli yaptığınıza bakar o yüzden deneyim kazanmaları çok önemli.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.