İlay Yılmaz
Biyomedikal Mühendisliği 2018 Mezunu

İş hayatını mezunlarımızdan dinlediğimiz “mezun röportajları” serimizi bu hafta Biyomedikal Mühendisliği Bölümü mezunumuz İlay YILMAZ ile 30 Ocak 2021 tarihinde gerçekleştirdik.

Üniversite hayatında çalışmak harçlığımı kazanmama ve kendimi geliştirmeme yardımcı oldu.

Renova Medikal Mühendislik firmasında çalışan mezunumuz, “İşimi mezun olmadan önce buldum. Staj döneminde bu firmada stajyerlik yaptım. Üniversiteye devam ederken gönüllü olarak staja devam etti. Mezun olduktan sonra da işe girişimi yapmışlardı.” dedi.  Biyomedikal sektöründe ilk iş deneyimi olduğunu ama daha önce farklı sektörlerde çalıştığını da ifade eden Yılmaz, “Öğrencilik hayatımda harçlık biriktirmek için farklı sektörlerde, giyim mağazalarında çalıştım. Bence bunu herkes yapmalı çünkü öğrencilik hayatında kişi başka yerlerde kendini ve iletişimini geliştirmek için çalışmalı diye düşünüyorum.” diyerek öğrenimine devam eden öğrencilerimize de tavsiyede bulundu.

“İş odaklı olmam ve kendim gibi olmam işe yerleşmemde etkili olmuştur.”

İşe yerleşmesinde etkili olduğunu düşündüğü faktörü, “Aslında kendim olmak dışında hiçbir şey yapmadım. Yöneticilerim bana çok destek oldular. Bir patron, yöneticiden ziyade bana abi oldular ve her zaman destek oldular. Ben de olabildiğince herkese yardımcı oldum. Gözüme batan bir şey varsa oraya müdahale ettim. Kenarda köşedeki çöpü dahi attım. Hiçbir işten kaçmadım. Milletin gözüne gireyim ya da kendimi göstereyim diye düşünmedim. İnsanların işine nasıl yarayabilirim düşüncesinde ve problemleri daha kolay nasıl çözerim diye yaklaştım. Kısaca sadece iş odaklı ve özgün olmam bu işe yerleşmemde etkili olmuştur.” şeklinde ifade etti.

“Biyomedikal bölümünün birçok farklı dalı var. Bölümümün farklı dallardaki işini yapıyorum.”

Üniversitede aldığı eğitimi iş hayatında kullanmadığını ifade ederek, “Ben satış, operasyon ve satın alma olarak üç ayrı işe bakıyorum. Daha çok insan iletişiminin olduğu bir alandayım. Eğer şirketimizin onarım katında çalışıyor olsaydım üniversitemde aldığım eğitimi mutlaka kullanıyor olurdum. Biyomedikal bölümünün de birçok dalı var. Mezun olduğum bölümün işini yapıyorum ama üniversitede aldığım bilgilerimi bu alanda kullanmıyorum.” dedi.

“İş hayatım kendimi geliştirmem anlamında çok şey kattı.”

Yılmaz, iş hayatının kendisine pratik çözüm, kriz yönetimi ve insanlarla konuşma yeteneğinin gelişmesi konusunda çok şey kattığını ifade etti. İnsanlarla iletişimde ikna yeteneğim çok gelişti. Daha nazik, kibar ve sakin konuşmam konusunda da iş hayatım kendimi geliştirmemde çok etkili oldu.”

“Kendinizi bilin, ne istediğinizi bilirseniz hedeflerinize daha kolay ulaşırsınız.”

Biyomedikal sektöründe kariyer hedefleyen öğrencilerimize, “Hedef koyabilmek çok önemli. Bu mesleği seçmemde bu bölümde okumamda etkili olan şey, sağlık alanı beni her zaman etkileyen bir bölümdü çünkü ailemde çok fazla yaşlı insan vardı ve bu beni çok etkilerdi. Babamda makine mühendisi olduğu için mühendisliği düşünürdüm. Medikali ve mühendisliği aynı anda kullanabileceğim bir meslek olmasını istemiştim araştırmalarım sonucu biyomedikal mühendisliği ile tanıştım. Kişi ne istediğini bilip kendini bilip ona göre çalıştıktan sonra zaten kapılar mutlaka açılacaktır. Ne istediğini bilirsen hedefine çok kolay ulaşırsın.” diyerek tavsiyelerde bulundu.

“Ben üniversitemden çok memnundum. Bir insanın üniversiteden ne beklediği önemlidir. Ben sosyal alanda çok fazla aktif değildim. Birinci sınıfta arkadaşlarımızla tiyatro ve sinema alanında aktivitede bulundum fakat dersler yoğunlaşmaya başlayınca üniversitenin aktivitelerinden yararlanma eğiliminde pek bulunmadım. Ben üniversiteyi sadece ders amacıyla kullandığım için etkinliklerde bulunmadım ama yapılan etkinlikleri afişlerden sosyal medyadan görüyordum. Ben pek vakit ayıramıyordum. Yoksa üniversitemin etkinliklerini biliyordum fakat ben pek katkı sağlayamıyordum.” diyen mezunumuz, üniversitemizde yapılan aktivitelerin faydalı olduğuna da değindi.

“Hocaların güler yüzü, idari personelin her anlamda yardımcı olması benim için çok önemliydi.”

“Bir kez daha FSM’de okusaydım sosyal anlamda kendimi daha fazla geliştirirdim. Bunu yapan çok arkadaşlarım vardı ama ben daha çok ders odaklı ilerledim. Hocalarım çok iyiydi her anlamda bana destek oldular. Ufkumu açmamda bana çok yardımcı oldular. Üniversitedeki tek eksik yanım sosyal anlamda aktif olmamam oldu. Kütüphanede, boş sınıflarda, laboratuvarda ders çalışmak benim için büyük avantajdı. Hocalarımın güler yüzü, idari personelin bir şey olduğunda yardımcı olması bu benim için etkinliklerden çok daha önemliydi.”

“Üniversitemin herkes tarafından biliniyor olması benim çok hoşuma gidiyor.”

İş hayatında FSM’li olmanın, avantajlarından da bahseden mezunumuz, “Dezavantajını hiç yaşamadım. Avantaj olarak hoşuma giden konulardan birisi üniversitemizin herkes tarafından tanınıyor olmasıydı. Bu konuda üniversitem çok iyi tanıtılmış ve bende mühendislik alanını tercih etmek isteyen birisine tavsiye ediyorum. Nerede okudun? diye sorduklarında FSM cevabını verince üniversitemi bilmeleri benim çok hoşuma gidiyor.” dedi.

“Nereden mezun olursam olayım farkı yaratacak olan kişi kendimim ve içindeki hocalarımdır.”

İş hayatında da diğer üniversite mezunlarından kendini ayıran özellikleri, “Köklü olan ya da olmayan bir üniversiteyi üniversite yapan şey içindeki hocalarıdır. Üniversitem hem isim olarak, hem eğitim veren hocalar olarak çok fazla duyulmuş bir yer ve en önemlisi nereden mezun olursam olayım farkı yaratacak olan kişi benim ve içindeki hocalarımdır. Hocalarımın ismini bir yerde söylediğimde herkesin biliyor olması bizim için çok büyük avantaj oluyor.”

“Pandemi sürecinde sosyal mesafe kuralı ile ofisimizden çalışmalarımıza devam ediyoruz.”

Pandemi sürecindeki iş hayatını, “Ülkemizde ilk vakalar görülmeye başlayınca 1 ay kadar evden çalıştık. Operasyonel kısımda olduğum için telefonla işleri takip edebiliyordum. Sadece evde olmak, fazla hareket halinde olamamak beni biraz demoralize ediyordu. 1 ay sonrasında sosyal mesafe kurallarına da uyarak ofisimize geri döndük. Sahada çalışan mühendislerimiz ofiste çalışanları da düşünerek bir süre uzaktan çalışmaya devam ettiler. Yöneticilerimiz bu konuda çok anlayışlılar.” diyerek bu süreçteki iş hayatını anlattı.

 

Önümüzdeki günlerde mezunlarımızla bir araya gelmeye devam edeceğiz. İş hayatındaki tecrübelerini paylaşmak isteyen diğer mezunlarımızı da her zaman bekliyoruz.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.