Rabia AYDOĞDU
Temel İslami İlimler 2016 Mezunu

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında İslami İlimler Bölümü mezunumuz Rabia Aydoğdu’yu yardımcı kameraman olarak çalıştığı Anadolu Ajansı Medya’da ziyaret ettik.

Sadece Üniversite ile Yetinmemeli

İslami İlimler denildiğinde ilk olarak insanların aklına öğretmen olmak geliyor. Aslında insanlar kendi kendilerini de geliştirebilirler. Benim sinemaya çok fazla ilgim vardı ve bununla ilgili sinema akademisi eğitimleri aldım. Kendimi bu alanda geliştirdim. Montaj programlarını çok merak ediyordum ve montaj yapmayı öğrendim sonra da devamı geldi. Kişi kendisini yetiştiremiyorsa öğretmen de olamaz. Üniversite sadece eğitim verir ve referans olur. Bununla yetinirseniz kendinizi geliştiremezsiniz.

Üniversitede Aldığım Arapça Eğitim Çok Kaliteliydi.

Hocalarımızın farklı ülkelerden gelmiş olması bence bir avantajdı. Derslerde çok az Türkçe konuşuyorduk. Ben kendi dönemimden çok memnundum. İslami İlimler isteniyorsa kesinlikle FSMVÜ tercih edilmeli diye düşüyorum. Üniversitemin Tercih Tanıtım Döneminde de çalıştım ve gelen her adaya bunu mutlaka söyledim. Çünkü bu bölümü okuyorsanız ve Arapçanız iyi olsun istiyorsanız en iyi hocaların burada olduğunu düşünüyorum. Üniversite Mekke’ye Abu Dabi’ye göndererek bize farklı deneyimler de kazandırmış oldu. Çok kalabalık bir grup gitmemize rağmen çok verimli geçmişti.

İş İstiyorsanız Aktif Olmalısınız ve Yılmamalısınız

Sinemaya, montaja ve çekimlere duyduğum merak üzerinden almış olduğum eğitimlerle kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Bu merakımla birlikte bir gün İHH’nın Haykırış Belgeseli çekimlerine gittim ve oradaki yetkili ile birebir görüştüm. Bu işi öğrenmek istediğimi ve beni geliştirirlerse güzel işler yapabileceğimi söyledim. Bu iş için çabam ve isteğim tabi ki önümü açtı. Anadolu Ajansı devlet destekli bir programla Amerika’da 1 yıl boyunca belgesel eğitimi almamı sağladı. Orada kendimi geliştirip geri döndüğümde Anadolu Ajansı Medya’da işe başladım.

İşinizi Severek Yaparsanız Zorlanmazsınız

Medya sektörü biraz yoğun ve yorucu bir sektör ama ben gerçekten çok isteyerek ve severek yapıyorum. Çünkü ilgi duyduğum bir alanda kendimi geliştirerek çalışıyorum ve bu yüzden mutluyum. Mezun olduğum bölümün işini yapmıyorum. Fakat bazen gelen haberler Arapça olabiliyorsa aldığım eğitimi az da olsa burada kullanabiliyorum. Medya sektöründe dönem dönem mesaiye kalabiliyoruz çok yoğun ya da bazen Pazar günleri de çalışabiliyoruz. Öğretmenlik mesleğinin rutinlerine göre bir iş hayatı düşünen kişiler bu mesleği kolay yapamazlar. Pişman mısın diye sorarsanız ben hiç pişman değilim çünkü sevdiğim işi yapıyorum.

İletişim Anlamında Hayat Tecrübesi Kazandım

İş hayatı bana çok şey kattı. Yaklaşık 1 yıl oldu burada çalışıyorum. Çok farklı kişiler ve kültürlerle iletişime geçtim. Dışarıdan bakıldığında İslami İlimler okuyan kişilerin daha içine kapanık iletişimi az kişiler gibi görünebiliyor. Ama iş hayatı ya da Üniversitede yapmış olduğumuz etkinlikler benim iletişimimi geliştirdi ve çevrem genişledi. Üniversite’de İslam Dünyası İletişim Kulüp üyesiydim. Aktifliğimi sağlayan en önemli etkenlerden birisi bu kulüp oldu. Arkadaşlarımla seminer geziler yapıyorduk. Sosyalleşen bilinçlenen bir grup olmaya çalışıyorduk. Yapmış olduğumuz etkinliklerde video ve fotoğraf çeken kişi yine ben oluyordum. Aslında bu sektöre olan ilgimi orada da gösteriyormuşum smiley

Üniversitemle İletişimim Hiç Kopmadı

Hocalarımla hala görüşmeye devam ediyoruz. Hatta bize eğitim konusunda hala yardımcı oluyorlar. Arkadaşlarımla yılda bir iki kez toplanıp görüşmeler yapıyoruz. Aslına bakılırsa Üniversiteden hocalarımdan ve arkadaşlarımdan hiç kopmadım. Bazen eğitime devam eden arkadaşlarımı ziyarete geliyorum. Tek üzüldüğüm durum mezun olduğum Üniversiteye ziyaretçi kartı ile girmem ve kütüphane hizmetlerinden artık tam olarak yararlanamıyor olmam. Onun haricinde Üniversitemi seviyorum. Bu işimden önce bir yakınımın vesilesi ile iş görüşmesi gerçekleştirecektim. Hangi üniversiteden mezun olduğumu öğrendiklerinde “FSMVÜ’den mezunsa Arapçası iyidir.” demeleri üniversitemin verdiği Arapça eğitiminin piyasada iyi bir referansa sahip olduğunu görmek benim için mutluluk vericiydi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.