Gözde Bilgin
Çocuk Gelişimi 2016 Mezunu

Mezunlarımızın iş hayatı deneyimlerini dinlediğimiz “Mezun Görüşmeleri” serimize bu hafta Çocuk Gelişimi Programı ilk mezunlarından Gözde BİLGİN ile devam ediyoruz. Özel bir eğitim kurumunda Anaokulu öğretmeni olarak çalışan mezunumuz iş hayatıyla ilgili önemli tavsiyelerde bulundu.

İş hayatına girmekle birlikte özgüvenim arttı ve işlerimi tek başıma yapmayı öğrendim. İnsanlarla daha iyi iletişim kurmayı, sorun çözme becerimin geliştiğini gördüm. İş etiğini öğrenerek tecrübe edindikçe daha da olgunlaştım.
İlk iş deneyimim eğitim hayatım devam ederken sinema sektöründeydi. Şuan çalıştığım okul benim hayalini kurduğum okuldu. İkinci iş deneyimim de burası oldu. İşimi mezun olduktan sonra buldum. Biraz zorlu bir süreçti ama başardım. Her zaman için kurumsal bir okul tercih etmek istiyordum. Bu konuda annem de her anlamda arkamda oldu ve beni destekledi. İnternetten başvurumu yaptım ve heyecanla bekledim daha sonra aradılar ve mülakata çağırdılar. Hikayem de böyle başlamış oldu. 

Hocalarımın donanımlarından faydalanmak ve iş hayatıyla ilişkilendirmek benim için büyük bir şanstı.

Üniversitemde aldığım hizmetlerden gayet memnundum, öğrencilik dönemimde aktif bir şekilde etkinliklere katılım sağlamaya çalıştım. Bu tür etkinliklerin geliştirilerek devam etmesini isterim. Bir daha FSM’de okuma şansım olsaydı, kültür sanat ve kariyer etkinliklerine daha fazla katılım sağlamaya çalışırdım ve derslerime aksatmadan girmeye dikkat ederdim. Eğitim aldığım tüm hocalarımın donanımlarından faydalanmak ve iş hayatıyla ilişkilendirmek benim için büyük bir şanstı. FSM’de okumanın avantajlarını yaşadım diyebilirim.

Bir anaokulu öğretmeninde olması gereken özelliklerden en önemlisi karşı tarafa güler yüzlü olup enerjisini hissettirmektir. Ekip çalışmasına yatkın, kendini geliştirmeye açık ve enerjik olması gerekmektedir. İş görüşmemde yöneticilere bunu yansıttığımı düşünüyorum ki görüşmem olumlu geçti. Tabi ki FSM’de almış olduğum eğitimin kaliteli olması ve yaptığım stajlar da işe alınmamda etkili oldu. Pratik sahayı tecrübe etmek başta zor gibi görünse de beni çok fazla zorlamadı. Çünkü üniversitemde aldığım eğitimin staj deneyimlerimle bütünleşmesi mesleğimi icra etmem konusunda bana yardımcı oldu. Şu an eğitime devam eden arkadaşlarıma da stajlarına ve derslerine önem vererek çalışmalarını, sık sık eğitimleri ve seminerleri takip edip onlara katılmalarını öneriyorum.

Bir anaokulu öğretmeni özverili olmalı, en önemlisi çocukları sevmeli ve onlarla vakit geçirmekten keyif almalı.

Pandemi sürecindeki iş hayatım oldukça zor. Öğretmenler bu dönemde daha fazla özverili çalışmalı.  Benim en çok zorlandığım ve beni üzen şey öğrencilerime dokunamamak, onlara sarılamamak ve bedensel temasta bulunamamak. Bu süreçte kendimizce birbirimize dokunamasak da beden diliyle çeşitli hareketler ürettik. Ellerimizi omuzumuza götürerek kelebek kucaklaşması yapıyoruz ve böylelikle birbirimize sarılmış oluyoruz. Umarım en kısa zamanda normale döneriz ve öğrencilerime bir an önce kavuşurum

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.