“Yazılım sektöründe çalışmak isteyenler kendini geliştirmeye hevesli olmalı”

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Bilgisayar Mühendisliği mezunumuz Enes Kamil YILMAZ’ı Türk Hava Yolları Teknoloji binasında ziyaret ettik.

Düzce Fen Lisesi’nden mezun olduktan sonra Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’ne yerleştim. İlk sene çok bocaladım. İngilizce Hazırlığı atlayıp direkt lisans eğitimine başlamıştım. Ben sınıfa geldiğimde içeride birçok kişi birbirini tanıyordu. Bu sebeple adapte olmak biraz zamanımı aldı. Programlama bilgim de yoktu ve öğrenme süreci benim için biraz zorlu olmuştu. 

Mobil Yazılım Alanında Bir Şeyler Üretme Hevesi Hedefimi Belirlememe Yardımcı Oldu

Üniversitenin ikinci sınıfında mobil uygulamalara yönelik hevesim oluşmaya başladı. Proje ödevlerimi mümkün olduğunca mobil yazılım üzerinde yapmaya çalıştım. Bitirme projesi olarak da BeaconMaps adını verdiğimiz mobil uygulamayı yaptım. Bu proje ile TÜBİTAK’ın yaptığı Üniversite Öğrencileri Proje Yarışmasında derece aldık. Sonraki süreçlerde mobil uygulamalar alanında kendimi stajlarda da çok geliştirmiş oldum.

THY’de part time çalışmam yazılımın sektörel tarafını öğrenmemde büyük katkı sağladı ve sonunda burada işe başladım.

2017 yazında hocalarımızın yardımıyla THY’de staj yaptım. Bir iç mekan navigasyon Android uygulaması üzerinde çalıştım. 2018 Haziran’ında yaz stajımda Desi’de iOS uygulamaları üzerinde çalışarak kendimi geliştirdim. Yıl içinde iki sınıf arkadaşımla beraber THY’nin part time ilanına başvurmuştuk. Yüzlerce kişinin girdiği genel yetenek sınavı ve yapılan mülakatlar sonrası kabul aldık. Stajım bittiği gibi THY’de part time olarak çalışmaya başladım. Bir yıl boyunca THY’de mobil uygulamaları geliştiren ekipte çalıştım. Süreç sonunda da çalışma performansıma verilen olumlu dönüşler sayesinde 2019 Temmuz ayı itibariyle tam zamanlı olarak burada işe başladım.

Üniversite siz kendinizi geliştirmeye hevesli olmadıkça sadece temel eğitimi verebilir.

Yazılım sektöründe çalışmak isteyen kişi sürekli kendini geliştirmeye hevesli olmalıdır. Çünkü üniversiteler size sadece temel mühendislik becerisi kazandırabilir. Bu beceriyi nerede nasıl kullanmanız gerektiği tamamen sizin çabanıza bağlıdır. Çalışma hayatındaki başarınız sizin kendinizi geliştirmeye ne kadar hevesli olduğunuzla, takım oyuncusu olmaya ve etkili iletişiminize bağlıdır. Örneğin, THY’de yaptığımız işlerde tek kişilik bir işten bahsedemeyiz. Sürekli bir takım halinde çalışıyoruz. İki haftalık raporlama süreçlerimiz var ve bu raporlamalar tüm ekip çalışanları tarafından görülecek şekilde ilerliyor. O yüzden iyi ve uyumlu bir ekip oyuncusu olmalısınız.

Üniversitemin Akademik Desteği Diğer Üniversitelerden Ayrılan En Önemli Özelliği

Üniversitede proje ödevlerini yaparken hocalarımızın sürekli bize destek olması daha başarılı işler çıkarmamızı sağladı. Hocalarla ikili ilişkilerimizin iyi olması da projelerin bize faydasını daha fazla artırdı. Burada çalışırken de staj yaparken de birçok üniversiteden insanlarla iletişime geçtim. Projelerde öğrencilerin genellikle yalnız başına bir şeyler yaptıklarını özellikle devlet üniversitelerinde akademik desteğin daha az olduğunu gördüm. Ancak biz her projede hocalarımızdan destek alabiliyorduk. Tabii bunda az öğrenci olması ve öğrenci başına düşen akademik kadronun fazla oluşu da büyük avantaj sağlıyordu. Burada yine öğrencilerin öğrenmeye olan hevesi, kendilerini geliştirme çabası da akademik katkıyı destekliyordu.

Öğrenciler Makine Öğrenmesi, Yapay Zeka, Veri Bilimi ve Veri Yapıları derslerine önem vermeliler.

Bizdeki akademik kadronun öğrenciye katkısının yanı sıra makine öğrenmesi, yapay zeka, veri bilimi ve veri yapıları derslerine öğrenciler özellikle önem vermeliler. Bu dersler geleceği şekillendirecek bilincin oluşmasına büyük katkı sunuyor. Bu derslerin farkındalığını kazanan öğrenciler kendilerini dışarıdaki etkinliklere katılarak ve okul dışında projeler yaparak kendilerini geliştirmeliler. Çünkü bu projeler ve stajlar sayesinde birçok imkanı içinde barındıran Bilgisayar Mühendisliği alanında kariyerlerini hangi yönde ilerletmek istediklerine karar verebilirler. Yeteneklerini ve enerjilerini bu yönde odaklayabilirler. Bendeki isteği gören hocalarım benim bu işlere yönelmeme yardımcı oldular. Öğrenciler de projelerde ellerinden geleni yaparak ne kadar çok şey öğrenirlerse kendilerine o kadar fayda sağlarlar.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.