Yeni Dönemin İlk Dersi Prof. Dr. M. Fatih Andı’dan

Üniversitemiz, 14. Akademik Yılı’nı, Haliç Yerleşkesi Konferans Salonunda düzenlenen törenle başlattı. Yeni dönemin açılış dersini, son 5 yılını Üniversitemiz Rektörlüğü görevine adayan hocamız Prof. Dr. M. Fatih Andı yaptı.

Üniversitemiz, 14. Akademik Dönem’e başlamanın gururunu yaşıyor. 8448 öğrenci, 522 akademik, 223 idari personel ile ülkemizin eğitimi ve bilimsel gelişimi için çalışan Üniversitemiz, 2023-2024 Akademik Yılı Açılış Töreni'ni, yoğun katılımla gerçekleştirdi. 12 Ekim'de Haliç Yerleşkesi Konferans Salonunda düzenlenen törene; Mütevelli Heyet Başkanımız Mevlüt Uysal, Mütevelli Heyet Üyelerimiz, Rektörümüz Prof. Dr. Lokman Gündüz, Kurucu Rektörümüz Prof. Dr. Musa Duman, Önceki Dönem Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, akademisyenlerimiz ve öğrencilerimiz katıldı.

Üniversitemize Can Verenler…

Tören, aziz şehitlerimiz anısına saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından törenin ilk konuşmasını Rektörümüz Prof. Dr. Lokman Gündüz yaptı. Prof. Dr. Gündüz, 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı'nın ülkemize, akademisyenlerimize ve öğrencilerimize hayırlı olması temennisinde bulundu. Toplantıya katılan herkese teşekkür eden Rektörümüz, “Mensubu olmanın onurunu yaşadığımız Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesinin kurulmasında katkıları olan tüm yöneticilerimize, Vakıflar Genel Müdürlüğüne şükranlarımızı sunarken yüzlerce yıl öncesinden Üniversitemize can veren Vakıflarımızı, Fatih Sultan Mehmed Han'ı, Sinan Ağa bin Abdurrahman’ı, Nurbanu Valide Sultan’ı, Hatice Sultan ve Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa’yı rahmetle anıyorum. Bu zamana kadar Üniversitemize hizmet etmiş Mütevelli Heyet Başkanlarımız ve üyeleri, çok değerli Rektörlerimiz başta olmak üzere tüm emektarları saygıyla selamlıyorum. Bir müddet dahi olsa bu vakıf müessesine hizmet etme imkânını bize nasip eden Cenab-ı Hak’a hamd ederim.” diye konuştu.

Geleceğe Hazırız!

Rektörümüz, vizyon ve misyonumuza uygun olarak Üniversitemizin ilim ve bilim üretmeye devam edeceğini belirtti ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu akademik yılda birçok akademik, sosyal ve kültürel etkinlikler vesilesiyle bir araya gelebilmeyi, başarılarımızı arttırmayı, çoğaltmayı ve paylaşmayı ümit ediyorum. Cumhuriyetimizin 100. yılında bu akademik yılımızın; öğrencilerimiz, mensuplarımız ve ülkemiz için sağlık, huzur ve başarı dolu günlerle geçmesini diliyorum.”

Hep Birlikte Başaracağız

Mütevelli Heyet Başkanımız Mevlüt Uysal, yeni dönemin tüm mensuplar için hayırlı olmasını diledi. Üniversitemizin bu akademik yılda da ülkemizi ve toplumumuzu kalkındıracak başarılı çalışmalara imza atacağını söyleyerek, “İnşallah güzel işler yapacağız. Hedefimiz ve beklentimiz büyük.  Başarırsak hep beraber başaracağız. Başarmamak için hiçbir sebep yok” ifadelerini kullandı.

İnsan Olmak…

Açılış konuşmalarının ardından geleneksel açılış dersi bölümümüze geçildi. Yeni dönemin ilk dersi, son beş yılını Üniversitemiz Rektörlüğü görevine adayan hocamız, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. M. Fatih Andı tarafından verildi.  "Dil, Düşünce ve Zihniyet’’ başlıklı konuşmasında Prof. Dr. Andı, insanın konuşan bir varlık olduğunu ve bir dile sahip olmanın birçok boyutu olduğunu ifade ederek A'râf Suresi’ndeki “Ben sizin Rabbiniz değil miyim?” sorusuna dikkat çekerek bu cümle ile insan olmanın anlamının bizlere bağışlandığını hatırlattı. 

Medeniyet Bir Dildir

"Bize verilen en önemli bağış, konuşabilme, dil sahibi olabilmedir. Dil sahibi olmak, bir iradeye sahip olmak demektir. Biz eşref-i mahlûkatız.” diyen Andı, insanın hikayesi hakkında bilgi verdi. Dil ile hikayenin anlamlandırıldığını örnekler üzerinden anlatan  Prof. Dr. Andı, konuşmasında "dilini tutmanın" veya "susma orucunun"  insanın bu alemde varoluşu ile alakalı  ontolojik bir farkındalık ve kendi gerçekleştirebilme aracı olduğunu da sözlerine ekledi.

Başarılar Ödüllendirildi

Prof. Dr. Andı'ya konuşmasının ardından İslam Sanatları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürümüz Betül Bilgin tarafından tasarlanan ve Nakkaşhane uzmanı Efnan Yüce tarafından uygulanan Fatih Sultan Mehmet Portresi takdim edildi.  Tören, Teknofest 2023’te ve Türkiye Üniversitelerarası Karate Şampiyonasında dereceye giren öğrencilerimize belgelerinin takdim edilmesiyle sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.