FSM'de Yaşam
Öğrenci Kulüp Haberleri

Sinema ve Tiyatro Kulübü tarafından düzenlenen politikacıların toplumsal sorunlar karşısındaki davranışlarını gülmece konusu yapan Dimitri Psathas’ın oyunu “Yalancı Aranıyor” Eren Arifer yönetiminde bir kez daha sahnelendi. 29 Kasım Cuma günü Haliç yerleşkesi konferans salonunda sergilenen oyuna seyirciler büyük rağbet gösterdi. İki perdeden oluşan oyun sonunda oyuncular seyircileri selamlarken, seyirci beğenisini alkışlarla gösterdi.

Ses Sanat ve Edebiyat Kulübü tarafından düzenlenen “Açık Kapı Medresesi” konferans dizisinin ikinci bölümü 13 Aralık Cuma günü “İstanbul’un Orta Yeri: Kapalıçarşı” alt başlığı ile gerçekleştirildi.

Etkinlikte, Prof. Dr. Ali Şükrü Çoruk’un editörlüğünü yaptığı “Geçmişten Geleceğe Kapalıçarşı” kitabının editoryal sürecinin yanında, eserdeki farklı başlıklar etrafında Kapalıçarşı’nın pek çok boyutu değerlendirildi.

İstanbul’un tarihinde önemli bir yere sahip olan, Kapalıçarşı’nın sosyokültürel hayattaki belirleyici yönü irdelendi. Yine Çoruk’un kitabından hareketle Kapalıçarşı’nın klasik dönemden günümüze değin “sahaf kültürü”ndeki etkin rolü, Doğu-Batı medeniyetleri açısından önemli bir ticaret merkezi haline gelmesi ve “iktisadi bir merkez” olarak günümüze değin ışığını aksettirmesi üzerinde duruldu.

Yine bu bağlamlardan yola çıkarak Kapalıçarşı’nın edebiyattaki yeri, Türk şiir ve romanında algılanma biçimleri ele alındı. Son olarak program, katılımcıların Prof. Dr. Ali Şükrü Çoruk’a sorularının ardından sona erdi.

Bilim Tarihi Kulübü tarafından düzenlenen “İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi" gezisi rehber eşliğinde 10 Aralık (Salı) günü gerçekleştirildi. Gezi, İslam’da astronomi alanında genel bilgiler edinerek başladı. Ardından burç haritaları ve çeşitli astronomik haritalar incelendi. Gezi sayesinde Bilim tarihi astronomisinde önemli yer tutan “usturlap” yakından incelendi ve ayrıntılı şekilde konuşuldu.

Daha sonra, Saat Teknolojileri ile ilgili bölüme geçildi ve birbirinden farklı modelleme ile yapılmış birçok saat incelendi. Bunlardan en ilgi çekici olanı şüphesiz Takiyeddin’in Mekanik saati ve el-Cezeri’nin Fil saatiydi.

Savaş Teknolojisi ve Denizcilik alanındaki modellemeleri inceleyerek devam eden gezi, Tıp alanındaki aletlerin günümüzde kullanılan ameliyat araç-gereçlerine benzerliği konuşularak devam etti. Müze’nin alt katına inildiğinde ise, çeşitli madenleri inceleme fırsatı bulundu, ardından Mimari ve Şehircilik alanındaki Camii modellemeleri incelendi.

 

  Bilim Tarihi alanında okuduklarımızdan fazlasını görme fırsatı bulduğumuz gezi, Prof. Dr. Fuat Sezgin Hocamızın kütüphanesini inceleyerek hocamızın İslam Bilim Tarihi alanında yaptığı çalışmaları konuşularak son buldu.

22 Ocak 2020

Üniversitemiz Endülüs Fikir ve Sanat Kulübü ile Genç Gönüllüler Kulübü'nün ortaklaşa düzenlediği "Beyoğlu'nu Geziyoruz" etkinliği 29 Ekim'de Prof. Dr. Ali Şükrü Çoruk eşliğinde gerçekleşti. Üsküdar’dan başlayan rota Beşiktaş İskelesi'nden Dolmabahçe'ye oradan da Kabataş’a ulaştı. Finikülerle asıl ulaşılmak istenen yer olan Beyoğlu’na geçildi. Şuanki yerinde Gezi Parkı bulunan Eski Topçu Kışlası'ndan yolumuza İstiklal Caddesi ile devam edildi. İstiklal Caddesi ile Galata yokuşuna uzanan yolda Çoruk, mekanın, eski mimari yapıların hikâyelerini, tarihimizde bir çok olayın dönüşüm devam sürecinde etkisi olan önemini aktardı.Tarihi hanlar ve sokaklar, Markiz Pastanesi, Pera Palas, Galatasaray Lisesi ve Galata Mevlevihane’si önünden durup eski-yeni fotoğraflarıyla mukayese yaparak değişimleri hep birlikte gözlemlendi.

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Psikoloji Bölümü mezunumuz Büşra BOĞAZ’ı Dünya Doktorları Derneği’nde ziyaret ettik.

Okurken Her Yaz Staj Yaptım

Öğrenciyken her boş dönemimde staj aradım ve mezuniyet sonrası için hazırlık yaptım. Stajlarımı genellikle uzun uğraşlar sonunda kendim buldum. Başta Üniversitenin bu konuda destek vermemesini olumsuz karşılıyordum ancak şu an çalıştığım zaman aslında staj için harcadığım emeğin ne kadar önemli olduğunu görüyorum. Çoğu öğrenci staj yerini üniversitesi bulmayınca aramayı bırakıyordu ancak ben öyle yapmadım ve sürekli, büyük bir çabayla staj yeri aramaya devam ettim. Bu sebeple Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi, İzmir Ödemiş Devlet Hastanesi, Özel Beyaz Düşler Rehabilitasyon Merkezi ve Sev Kolejlerinde staj fırsatını yakaladım. Uzmanlaşmak istediğim alan klinik psikoloji alanı ve anne, baba, çocuk ilişkileri alanında. Stajlarım sayesinde mezuniyete kadar önemli bir tecrübe edinmiş oldum. Stajlar bana girişimci olmayı, kriz çözmeyi, zorluklarla mücadele etmeyi ve çözüm odaklı olmayı sağladı. Bu yetkinlikler sayesinde şu anki işimde çalışabildiğimi düşünüyorum.

Şu anki işime girmek için uzun bir süreç yaşadım

Burası ilk tam zamanlı işim. Şu an çalıştığım yer AB Projeleri destekli mültecilere yönelik ücretsiz psikolojik danışmanlık yapan bir sivil toplum kuruluşu. Buraya internetten başvuru yapmıştım. İnternet başvurumdan uzun bir süre sonra artık umudumu kestiğimde ve yeni iş arayışına başladığım süreçte beni aradılar. Bir buçuk saat süren mülakatımda gelen danışanların mülteci olacakları, büyük psikolojik problemleri olacağı, bunlarla baş edip edemeyeceğim konularında yoğun bir mülakata tabi tutuldum. Ayrıca iş yerim oturduğum Üsküdar’a uzak bir yer olan Sultangazi’deydi. Bu yüzden çok zorlanacağımı, yolculuğun beni caydıracağını, sosyokültürel olarak çok farklı bir yer olduğundan dolayı benim işi kabul etmeyeceğimi düşünerek beni bir hayli zorladılar. Ancak onlara bu işi yapmak istediğimi, gerekirse taşınabileceğimi, buraya yakın bir yerde yaşayabileceğimi söyledim.

Samimiyet ve İşi Ne Kadar Çok İstediğimi Belli Etmem İşi Almamı Sağladı

Mülakatlarda sürekli bu işi ne kadar çok istediğimi ve bu iş için gerekirse taşınabileceğimi söylemem onları çok şaşırttı. Şu anda bu iş için Üsküdar’dan Sultangazi’ye taşındım ve yürüme mesafesinde oturuyorum. Bu sevdiğim iş için önemli bir fedakarlıktı. Sözlü mülakatın devamında bize bir vaka verdiler ve vakaya iki sayfalık çözüm yazmamızı istediler. Mülakatın güzel geçmesine rağmen yine uzun bir süre sonra (yaklaşık dört ay) beni arayarak işe kabul edildiğimi öğrendim.

Öğrendiğimiz bilgileri pratikte kullanmak bana çok şey öğretti

Üniversitemde iyi bir psikoloji eğitimi aldığımı düşünüyorum. Orada gördüğüm birçok şeyi iş hayatımda kullanıyorum. Çalıştığım yerde de çok fazla psikolojik vakayla karşılaşıyoruz. Teorik ile pratiğin çakıştığı noktalar olabiliyor. Örneğin Amerikan temelli psikoloji eğitimi alıyoruz. Derslerde danışanla göz teması çok önemli olduğu sürekli dile getirilirdi ancak burada farklı bir sosyokültürel insan grubuna danışmanlık yapıyoruz. Çoğu savaş mağduru, ülkelerinden ayrılarak farklı bir ülkede yaşayan insanlar bunlar. Bu insanların kültürünü bilmek, yaşam koşullarını bilmek onlara danışmanlık yapmak için çok önemli. Mülteciler genelde göz teması kurmadan sizlerle iletişim kurmaya çalışıyorlar. Bir de dilini hiç bilmediğiniz insanlar onlar bu sebeple tercüman eşliğinde danışmanlık yapmaya çalışıyorsunuz. Bu sefer vücut dilini, yüz ifadelerini izlemek çok önemli hale geliyor. Danışanın ses tonundan, vücut hareketlerinden bir şeyler çıkartarak tercümeyle eşleştiriyorsunuz. Bu da size başka bir pratik saha tecrübesi katıyor.

Bu alanda kariyer hedefleyenler için dil çok önemli bir unsur

Her meslekte olduğu gibi bu meslekte de dil bilmek çok önemli. Çalıştığım yerde danışanların birçoğu Suriyeli olduğu için Arapça’da öğrenmek önemli hale geliyor. Ayrıca kişinin psikoloji alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilmesi için de İngilizce makale okuması mesleki gelişim alanında size çok şey katıyor.

Yaptığınız işe uygun yüksek lisans programları seçmek gerekli

Öğrenciler mezuniyet sonrasında çalışmak istedikleri alanlarla ilgili yüksek lisans programlarına gitmeliler. Klinik Psikoloji, Gelişim, Sosyal Psikoloji alanlarında yapılan yüksek lisanslar benim çalıştığım alanda çok değerli.

Bu işi yapacak kişilerde empati, istikrar ve dinlemek çok önemli

Mesleğimizde danışanı dikkatli dinlemek çok önemli bir yetenek. Empati de çok önemli ancak aşırı empati kurulması bu sefer psikolojide ikincil travma denilen danışman üzerinde olumsuz etkilere sebebiyet verebiliyor. Bu sebeple çok danışanla aşırı bağ kurmak mesleki anlamda sizleri olumsuz etkileyebilir ve sağlıklı tedavi etme sürecinizi uzatabilir. Ayrıca raporlama becerisi, çözüm odaklı olunması, zorluklarla mücadele etme becerisi de yaptığınız işte sizleri bir adım önde tutuyor.

Yine Üniversiteme dönsem ne yaptıysam aynısını yapardım.

Üniversitemde tekrar birinci sınıfta olsaydım ne yaptıysam aynı şeyleri yapardım. Yine staj arardım, yine çalışma tecrübemi artırmaya gayret gösterirdim. Çünkü nereden mezun olursanız olun eğer siz kendinizi geliştirmek için çaba sarf etmezseniz üniversiteniz size temel alan bilgisi dışında pek bir fayda sağlamayacaktır. Aldığınız uzmanlık bilgilerini kullanabileceğiniz alanlar bulmak ve buralarda kendinizi test ederek eksiklerinizi görmeniz gerekli. Çünkü iş hayatında gözlemlediğim kadarıyla üniversitemizin ismi çok bilinmiyor. Ancak diğer üniversite mezunları ile karşılaştığımızda iyi üniversitelerden mezun olan kişilerden de eğitim olarak bir farkımız yok. Birçok firma sizin işi ne kadar büyük bir istekle ve bilinçle yapacağınıza odaklanıyor. Bunun yanına da stajlarla elde ettiğiniz tecrübelerinizi koyduğunuzda çok daha avantajlı bir konuma gelebilirsiniz.

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Mezunumuz ve Doktora öğrencimiz Hüseyin TÜRKAN’ı işyerinde ziyaret ettik.

2004 yılından beri yayın sektöründe çalışan Türkan, önce İlke Yayıncılık’ta devamında UHİM (Uluslararası Hak İhlalleri İzleme Merkezi)’nde yayıncılık ve editörlük alanında deneyimlerini bizlerle paylaştı. Uzun zamandır meslek hayatında olan Türkan üniversitemizde yüksek lisansını tamamlayarak doktorasına devam etmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı mezunlarının çalışmak istediği bir alan olan editörlük mesleğinin mahiyetinin çok anlaşılmadığın belirten Türkan, “Editörlük yazarın ya da eserin fikrini ürün haline getirmektir. Yazardan gelen ilk çevirinin ham hali okuyucuyla paylaşılırsa okuyucu bundan bir şey anlamayabilir. Çeviri editörü ya da çevirmenden gelen metin editörün kültürel birikimiyle harmanlanarak okuyucunun karşısına çıkar. Burada ilk okuma devamında, başka uzmanların okumaları sonrasında değişiklik isteği, katkılar yazara tekrar ulaştırılır. Devamında yazar da bu değişiklikleri dikkate alarak metnini düzenler ya da iradesi çerçevesinde aynı kalması için diretebilir. Son okuma yapılır ve eser basıma hazırlanır. Burada dahi eser basıldıktan sonra editörün işi devam etmekte ve eserin revizesi gerekebilmektedir.” dedi.

İş hayatı sorumluluk almayı ve sosyal ilişkileri öğretiyor

İş hayatında özellikle aynı mekanda çalışmak farklı disiplinlerden insanlarla birlikte iş üretmek büyük bir fırsat sağlıyor. Bir eserin basımına kadarki süreçte yazar, çevirmen, tasarımcı, matbaacı ile koordineli bir şekilde çalışmak çok önemli. Aynı zamanda ekip olarak aynı mekanı paylaşmak da insan ilişkileri için büyük tecrübe katıyor insana. Örneğin bir dergi çıkartılacaksa her ay yayın kurulu ile bir araya gelmek, yazarlardan yazıların takibini yapmak, sonrasında yazıları kontrol ederek tasarıma ve dizgiye göndermek size birçok farklı disiplinle çalışma ortamı sunuyor.

Öğrencilerin eğitim döneminin avantajlarını kullanmaları çok önemli

Şimdi geçmişe bakınca öğrencilik döneminde ne kadar rahat olduğunu anladığını aktaran Türkan, “öğrencilik dönemi özellikle İstanbul gibi kültürel ve mesleki birçok avantajı içinden barındıran bir kentte çok avantajlı. Çevrelerinde her gün her saat alanlarıyla ilgili bir etkinlik olmakta. Kariyer hedefledikleri alanlarla ilgili bu etkinlikleri takip etmeleri meslekleri açısından çok önemli. Öğrencilerin iş hayatına atıldıklarında bu fırsatı ve zamanı bulamayacaklarını bilmeleri gerekiyor.

Yabancı dil ve özgünlük bu mesleğin önde gelen yetkinlikleri

Yayın sektöründe her ne kadar popüler işler her işte olduğu gibi muadil çabalarla yapılsa da bu sektörde özgünlük çok önemli bir ölçüt. Yayın sektörü özgün ve ses getirecek işlere değer veriyor bu sebeple bu alanda özgün işler ortaya koymak çok önemli. Ayrıca klasik ürünler Arapça, çağdaş ürünler için de İngilizce bilmek sektörde büyük avantaj sağlıyor. İnsan ilişkileri, ekip çalışması işlerin sağlıklı yürümesi için çok önemli yetkinlikler olarak karşımıza çıkıyor.

Ayrıca bu meslekte kariyer hedefleyenlerin büyük yazarların eserlerini kesinlikle okumaları onlara avantaj sağlayacaktır. Bilgisayardaki yazım programlarını bilmeleri gerektiğini söylemiyorum bile ama temel anlamda tasarım, mizanpaj için tasarım programlarını bilmeleri de sektörde neyi nasıl yönlendirmeleri konusunda onlara avantaj sağlayacaktır.

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Geleneksel Türk Sanatları mezunumuz Zehra AKDENİZ’i Büyük Çamlıca Camii’nde bulunan Mustafa Çelebi Sanat Atölyesi’nde ziyaret ettik.

Sahayı bilerek lisans eğitimi almak büyük avantaj sağladı

Lisans eğitimi öncesinde Pendik Belediyesi’nde minyatür alanında eğitim vermekte olan Akdeniz, beş yıllık bir alan tecrübesi sonrası lisans eğitimi almanın avantajlarını yaşadığını belirtti. Minyatür alanından sonra tezhip alanına yöneldiğini ve birbirlerini beslediklerini fark ettiğini söyleyen Akdeniz, bu alanda eğitim alma kararının sektörde daha büyük projelerde akademik bakış açısına ihtiyaç duyulmasının neden olduğunu aktardı.

“Bu alanda kariyer hedefleyen kişilerin sanat camiasında isim yapmış isimleri tanıyor ve takip ediyor. Bu sebeple Üniversite seçimimde üniversitemizin güçlü akademik kadrosu benim için önemli bir faktör oldu.” dedi.

Eğitimim sürecinde büyük projelerde çalışma fırsatı yakaladım.

Üniversitemde daha öncesinde elde ettiğim tecrübeden dolayı lisans eğitiminin benim için zaman kaybı olacağını düşünüyordum ancak deneyimli akademik kadro bana farkındalık ve bakış açısı kazandırarak bilgilerimi üçe katlamamı sağladı. Böylelikle dışarıdan iş alabilmeye ve çeşitli projelerde çalışma fırsatını da yakalamış oldum.

Lisans eğitimim sürecinde “Fatih Projesi” kapsamında yüksek lisans ve doktora öğrencileri arasında hocalarımın referansıyla yer alma şansı yakaladım. Bu projede yer alarak hem akademik bakış açısını, hem uygulama alanlarını tecrübe etme fırsatı yakaladım. Ayrıca Büyük Çamlıca Camii’sinde minyatür ve hat sanatları alanında da hocamız Mustafa Nasuhi Çelebi yönetiminde çalışma fırsatı yakaladım.

Bu alanda çalışmak isteyenler sabırlı ve genel kültürlü olmalılar

Geleneksel Türk Sanatları alanında çalışmak isteyenler sabırlı olmalı ve günceli takip etmeliler. Çünkü genel kültür sizin sanata bakış açınıza ve üretmenize büyük katkı sunuyor. Yabancı sanatçılarla iletişime geçmek, onların sergilerine katılmak ve neyi nasıl aktardıklarını anlamak bu işi yapacak kişiler için büyük önem arz ediyor. Ayrıca bu alanda günümüzde “usta” dediğiniz kişilere saygı çok önemli, onların dediklerini temel anlamda çok iyi dinlemelisiniz ama ustanızı da geçmek için çaba sarf etmelisiniz. Bu alanda “usta” olarak addedilen kişilerin de yetiştirdiği “çırak”larını kendilerini aşmaları için yetiştirmeleri gerektiğini belirten Akdeniz, şu an çalıştığı işyerinde bu fırsatın sunulmasından dolayı çok memnun olduğunu söyledi.

Sanat alanında fırçanın kat ettiği kilometre çok önemli

Bu alanda çalışmak isteyen öğrencilerin kağıt üzerinde fırçalarını uzun süre kullanmaları çok önemli. Bu anlamda, girdikleri derslerde seçtikleri alana özel atölye derslerini sadece iyi not almak için değil sürekli sanatla meşguliyet olarak görmeliler. Ders dışında da bu alanda sürekli pratik yapmalılar ve sanatı yaşatmaya devam etmeliler. Klasik Türk Sanatları için sadece üniversite eğitimi yetmeyecektir bu sebeple sürekli pratik yapmaları, çevrelerindeki sanat galerilerini, kursları ve sanatçıları takip ederek genel kültürlerini de artırmalıdırlar.

Mezunlarımızın deneyimlerini aktaracağımız sektörel ziyaretlerimiz devam edecektir.

Kariyer Merkezi tarafından gerçekleştirilen mezun ziyaretlerimizde bu hafta Optomed Metroloji Kalibrasyon ve Eğitim Merkezi’nde çalışan Biyomedikal Mühendisliği mezunumuz Sena Nur ACAR’ı ziyaret ettik.

Kariyer Merkezi Mezun İlişkileri Koordinatörü Hamza AYDIN ve Eğitim Koordinatörü Seda TÜRKYILMAZ tarafından gerçekleştirilen ziyaretimizde Optomed Metroloji Kalibrasyon ve Eğitim Merkezi’nde Biyomedikal Mühendisi olarak çalışan Sena Nur ACAR işe başlama hikayesini anlattı.

Mezun olduktan 3 ay sonra işe başladığını belirten Acar, “İşimi mail yoluyla CV’mi ileterek kendim buldum. Daha önce DTS Kalibrasyon firmasında staj yapmıştım. Bu yüzden bu firma bana çok yakın geldi başvuruda bulundum ve görüşmeye çağırıldım.” diyerek staj yapılan firmanın öneminden ve iş bulma sürecindeki çabasından bahsetti.

İş görüşmelerinde sorulan mülakat sorularının CV’sinde yazdığı bilgiler üzerinden sorulduğunu ifade eden Acar, “ Cv’nize yazdığınız bilgileri mutlaka doğru ve olduğu gibi yazmalısınız. Çünkü sorulan sorular genelde bu bilgiler üzerinden geliyor. Mesela bilgisayar bilgimi ölçmek için mülakatta uygulamaya geçip Excel’de formül yazdırarak bilgisayar bilgimin CV’mde belirttiğim gibi olup olmadığını göstermemi istediler.” dedi. Üniversite de gördüğü eğitimin iyi ve yeterli olduğunu da anlatarak, “Aldığımız eğitim bu sektör için yeterli, laboratuvar derslerimiz çok faydalı oldu. Programlama dersinin benim şu an işe başlamamda da önemli bir etkisi oldu.” diyerek almış oldukları derslerin şu an çalışmış olduğu sektörde yeterli olduğundan bahsetti.

Alınan eğitimin haricinde kişinin kendisini geliştirmesi gerektiğini ve üniversite eğitimi yanı sıra farklı seminerlere ve sertifika programlarına katılması gerektiğini belirten Acar, “Ortalamanız eğitim hayatınız boyunca önemli olabilir. Fakat iş hayatında ortalamanız nedir diye sormuyorlar. Aldığınız eğitimi sektörde kullanabiliyor musunuz diye bakıyorlar. Bunun için de mutlaka kalibrasyon, cihaz vb. gibi sektörel bilgi edinecek seminerlere, sertifika programlarına katılmalılar. Bu bilgiler kişiyi iş hayatında bir adım öne çıkaracaktır.” diyerek eğitime devam eden öğrencilerimize tavsiyelerde bulundu.

Üniversitenin mezunlara sağladığı imkanlar hakkında fikirlerini paylaşan Acar, “Mezunların üniversiteye giriş çıkışları sorunlu olmamalı ve laboratuvar imkanlarından yararlanabilmeliler. Hocalarla iletişim kopmamalı hatta mezunlarla projeler yapıp geliştirilmeli.” dedi.

Çalışma hayatına başlayan mezunlarımızın sektör beklentilerini ve süreçteki tecrübelerini öğrenmek adına ziyaretlerimize önümüzdeki günlerde devam edeceğiz. Takipte kalın…

Öğrenci Kulüpleri

Öğrencilerimizin üniversite yaşamlarında akademik çalışmalarının yanı sıra sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik alandaki faaliyetleri de önemli bir yere sahiptir. Bu alanlarda katıldıkları ve düzenledikleri etkinlikler akademik yaşamlarını daha verimli kılmakta, özgüven ve kendilerini ifade etme yetilerini geliştirmekte aynı zamanda üniversitemizin sosyal yaşamı içinde sorumluluk almalarını sağlamaktadır. Bireyselliğin yanında birlikteliği, ortak çalışmayı simgeleyen kulüpler, öğrencilerin etkinliklerde görev alarak bilgi, yetenek ve ilgileri ölçüsünde kişisel potansiyellerini geliştirmelerini ve içinde bulundukları grubun çalışmalarına katılarak heyecanlı, mutlu ve dinamik bir üniversite yaşamını oluştururlar.


Siteye Git

Kütüphane

Eğitim-öğretim dönemlerinde;
Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30 - 17:30 / Haftasonu : Kapalı Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 08.30-20.00 / Cumartesi 10.00-19.00
(Sınav dönemlerinde Haftaiçi 08.30-22.00 / Haftasonu 10.00-19.00)
Kandilli Yerleşkesi Kütüphanesi - Küçükçamlıca Yerleşkesi Kütüphanesi Fatih Yerleşkesi Kütüphanesi : Haftaiçi 08.30-17.30


Siteye Git

FSMVÜ Yayınları

Eğitim-öğretim dönemlerinde; Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30-17:30 / Haftasonu: Kapalı

 


Siteye Git

Uluslararası Ofis

Our team at the Department of International Relations offer you support from the first moment you become familiar with us until the last day you spend here with us. If you are a student, a scholar, or the family of those, coming to Fatih Sultan Mehmet Vakıf University, we will be there to help you adjust to your new life at our university and overcome challenges of living and studying/teaching abroad. We will help you with accommodation arrangements taking your personal preferences and expectations into consideration. Orientation meetings will be held on your arrival to give you necessary and practical information. We are dedicated to make your experience here as smooth, worthwhile and fun as possible. It will be our greatest pleasure to have contributed to your academic achievement, personal satisfaction and your understanding of Turkish life in general.


Siteye Git

Sağlık, Kültür ve Spor

Üniversitemiz öğrencilerinin bireysel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkı sağlamak, gençlerimizi sağlıklı ve aydın bireyler olarak geleceğe taşımayı amaçlamaktadır. Birim hizmet verdiği alanda sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyo- kültürel danışma ve rehberlikleri ile spor gereksinimlerini karşılayan bir uygulama dairesidir.


Siteye Git

Kariyer Merkezi

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kariyer Merkezi öğrencilerin ve mezunların bilgi, yetenek ve isteklerine uygun, kariyer seçimlerini bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlamak üzere kariyer yolunda kendilerine rehberlik ederek, daha okul sıralarında katılacakları eğitim, seminer, panel, konferans ve sempozyumlar ile pratik iş sahası gezileri, stajlar ve projeler sayesinde mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte uyum sürecini yetkin bir şekilde atlatabilmelerini ve üniversitemizin kariyer faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yararlanarak seçmek istedikleri meslekleri daha yakından tanımalarını sağlayarak onların gelecek planlarına destek olmayı amaçlamaktadır.


Siteye Git

UZEM

Uzaktan Eğitim Merkezi, Üniversite bünyesinde açılan e-öğrenme temelli dersler ile ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim programları kapsamında uzaktan yapılacak eğitimler için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmuştur.
      Uzaktan Eğitim Merkezi 2013-2014 akademik yılından itibaren Üniversite zorunlu derslerden Türk Dili ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerini e-ders sistemi üzerinden öğrencilerimize sunmaktadır. 2016-2017 akademik yılı itibariyle İngilizce dersleri de e-ders sistemi üzerinden verilmektedir.
      Dersler İnternet üzerinden takip edilmekte olup, öğrencilerimiz dilediği zaman ve yerde sisteme online bağlanarak ders videolarına ve notlarına erişebilmektedirler. Derslerin sınavları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından koordine edilmekte olup, vize sınavları e-ders sistemi üzerinden online yapılmakta, final ve bütünleme sınavları ise test yöntemiyle yerleşkelerde yapılmaktadır.


Siteye Git

Bilgi İşlem

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, 2010 yılında kurulup hızlı bir şekilde büyüyen üniversitemizle birlikte uzun süreçler alacak birçok gelişmeyi kısa sürede gerçekleştirip birçok başarıya imza atmıştır. Üniversitemiz kampüsleri İstanbul’un birbirinden farklı merkezi noktalarında bulunsa da Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tek kampüs mantığıyla tüm akademik ve idari kadro bir aradaymış gibi bilgi teknolojilerini entegre etmeyi başarmış ve hizmetlerini sürdürmektedir.


Siteye Git
Fikir ve önerilerini
bizimle paylaş
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.