FSM'de Yaşam
Öğrenci Kulüp Haberleri

Üniversitemizin Ayasofya Müzesi Müdürlüğü işbirliğiyle tespit ederek belgelemiş olduğu Ayasofya yeraltı yapılarının görüntülemesi projesi saha çalışmaları 29 Haziran-16 Temmuz 2020 tarihleri arasında tamamlanmıştır. Bu araştırma projesi, FSMVÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültemiz öğretim üyelerinden Doç.Dr. Hasan Fırat Diker,  Doç.Dr. Mine Esmer ve Dr.Öğr.Üyesi Alidost Ertuğrul ile Öğr.Gör. Arkeolog Ali Hakan Eğilmez (İTÜ Güzel Sanatlar Bölümü) yürütücülüğünde gerçekleştirilmiştir. 
 
Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğünün izniyle gerçekleştirilen bu bilimsel projede Barkın İren (Galeri Mağara Grubu üyesi) ve Özlem Kaya (YTÜ Mimarlık öğrencisi) ile FSMVÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi mezunu, yüksek lisans öğrencilerimizden Rüveyda Korkut, Ramazan Yıldırım ve Enes Uluköylü de görev almıştır.
 
Araştırmacılar için her daim bir okul olan Ayasofya’nın bu bilimsel çalışmada sunduğu veriler FSMVÜ tarafından 24-25 Eylül 2020 tarihlerinde düzenlenecek Uluslararası Ayasofya Sempozyumu kapsamında kamuoyuyla paylaşılacaktır. Ayasofya’da gerçekleştirilmiş olan bu araştırmanın İstanbul bünyesinde keşfedilip belgelenmeyi bekleyen nice yeraltı yapısı için bir eşik teşkil edeceği umulmaktadır.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencileri, İstanbul Tahkim Merkezi tarafından 24-26 Temmuz 2020 tarihlerinde düzenlenen “IV. Geleceğin Tahkim Avukatı Yarışması”na katılarak fakültelerini çeyrek finalde temsil etti.  

Türkiye genelinde birbirinden yetkin Hukuk Fakültelerinin kıyasıya mücadele ettiği farazi tahkim yarışmasına, Doğan Uğur, Elif Sosa, Halil İbrahim Cihan, Muhammet Çınarka ve Zeynep Aygür katıldı. Gerek dilekçeler teatisi gerekse sözlü duruşmalar aşamasını içine alan yaklaşık dokuz aylık süreç içerisinde büyük bir özveri ile çalışan ekibimiz, yarışmada çeyrek finale yükselme başarısı gösterdi.

Küresel salgın süreci dolayısıyla çevrimiçi gerçekleşen sözlü duruşmalarda, sürecin sebep olduğu olumsuzluklara rağmen gösterdikleri başarıyla Hukuk Fakültesini en iyi şekilde temsil eden öğrencilerimizi tebrik ederiz.

Erasmus+ kapsamında Romanya'nın Oradea şehrinde bir dönem geçirdim. Ne yazık ki pandemi sebebiyle beklentilerin altında bir Erasmus dönemi oldu. Her şeye rağmen sakin, yemyeşil ve şirin bir şehirde birkaç ay kalkmak harikaydı.

Dünyanın farklı yerlerinden arkadaşlar edindim. Pandemi sebebiyle gezmek pek mümkün olmadığından farklı kültürler hakkında konuşma ve onları yakından tanıma fırsatı buldum. Malum süreçten kaynaklı olarak Oradea Üniversitesi ile iletişimimiz çok kısıtlıydı. Ancak ufuk açıcı birkaç hocayı tanıma ve onlardan ilginç dersler alma fırsatım oldu. Gerek Avrupa gerekse Romanya tarihi ve kültürü hakkında çok şey öğrendim. Bulunduğum ülkede, özellikle Oradea'da Evliya Çelebi'nin ayak izlerini takip etmeye çalıştım. Onun bahsettiği yapıları gördüm; bölgeyle ilgili anlattığı hikayeleri arkadaşlarımla paylaştım.

Benim için genel olarak biraz korkutucu ve çokça da ufuk açıcı bir dönemdi. Bu hareketlilikten faydalanmayı herkese tavsiye ederim.

Biyomedikal Mühendisliği öğrencilerimiz Beyza Nur Çayır, Aleyna Sarıgül ve Eda İlkhan’ın TÜBİTAK destekli projeleri “Mobil Adli Belge İnceleme Cihazı”, Teknofest 2020’de finalde yarışacak.

Mühendislik Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği Bölümü öğrencileri Beyza Nur Çayır, Aleyna Sarıgül ve Eda İlkhan tarafından Doç. Dr. Sadullah Öztürk danışmanlığında hazırlanan “Mobil Adli Belge İnceleme Cihazı” projesi adli belge içerisinde yapılan sahteciliklerin belirlenmesinde düşük maliyetli bir çözüm sunuyor. Öğrencilerimizin TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği kapsamında desteklenmeye değer görülen “Mobil Adli Belge İnceleme Cihazı” projeleri, Teknofest 2020 İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması Sosyal İnovasyon kategorisinde ikinci olarak finalde yarışmaya hak kazandı.

Mevcut durumda, adli belge içerisinde yapılan herhangi bir sahtecilik, laboratuvar ortamında yalnızca uzman kişiler tarafından kullanılabilen, yüksek maliyete sahip cihazlarla uzun bir süreçte belirlenebiliyor. Belge incelemelerinin daha kısa sürede yapılmasını sağlamak amacıyla öğrencilerimiz tarafından hazırlanan Mobil Adli Belge İnceleme Cihazı projesi ile belgede yapılan değişiklikleri tespit edebilecek düşük maliyetli ve prototip geniş spektrum aralığına sahip, anlık görüntü alınmasını sağlayan portatif bir cihaz geliştirilecek.

Mimarlık bölümü öğrencimiz Merve İslam, Polonya Opole Üniversitesi'ndeki Erasmus deneyimini paylaşıyor. 

Erasmus, dilinizi geliştirmeniz için bir fırsat sunmasının yanı sıra bir nevi hayat okulu. Geriye dönüp baktığımda belki de aldığım en iyi kararlardan biri. Alışmış olduğumuz dünyanın içinden çıkıp başka yer, zaman ve insanlarla tanışmak bu programın en güzel tarafı. Polonya’nın Opole şehrinde bir başıma valizlerimi sürükleyerek başlayan Erasmus maceram beni beş ay önce olduğum yerden çok farklı noktalara taşıdı. Değişmekten, konfor alanının dışına çıkmaktan korkmamayı ve en önemlisi güzel hikayelerin peşinden koşmayı öğretti. Tanıştığımız her yeni insanla farklı bir dünyanın kapıları aralandı.

Birbirinden farklı 13 ülkeyle tamamlanan serüvenimde hakkında kitaplar okuduğum, mimarlık tarihi derslerinde gördüğüm mimarların yapıtlarıyla karşı karşıya gelebilmek, her şehri ayrı ayrı deneyimlemek benim için yeri doldurulamaz bir tecrübe oldu.

“Buraya gelebildiğim için her anlamda minnet duydum”

Üç sene önce okula başladığımda görmeyi aklımdan bile geçirmeyerek fotoğraflarını incelediğim yapıların önünde durdum ve buraya gelebildiğim için her anlamda minnet duydum. Daha içindeyken bile ne kadar çok özleyeceğimi hissettim. Bu süreçte yaşadığım güzelliklerle beraber beni asıl büyüten zorluklara müteşekkirim. Beni en başta gelmeye ikna ettikleri için, daha sonra her noktada destek oldukları ve yolda olmayı ne kadar çok sevdiğimi fark etmemi sağladıkları için üniversitemiz Erasmus ofisine ve bölüm koordinatörümüz Mesut Dural Hocamıza ayrıca teşekkür ediyorum. İyi ki tüm tedirginliklerimi bir kenara bırakıp belki de hayatımın en güzel dönemine adım atma cesaretini bulmuşum. İsteyen herkesin hayallerine ulaşması temennisiyle.

 

Bilgisayar ve Biyomedikal Mühendisliği Bölümü öğrencileri 5 proje ile “TÜBİTAK 2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmalarında” İstanbul-Asya Bölge Sergisine katılmaya hak kazandı.

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin dört projesi ve Bilgisayar-Biyomedikal Mühendisliği öğrencilerinin ortak başvurduğu bir proje “2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları”nda İstanbul-Asya Bölge Yarışmaları Sergisinde yarışacak. Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Ali Nizam danışmanlığında hazırlanan projeler şöyle:

  • Ders ve Sınav Programı Hazırlama Web Uygulaması - Yasemin Maya Kara / Bilgisayar Mühendisliği
  • Yeni Nesil Dosya Transfer Servisi: Dailyshare - İbrahim Enes Aydoğdu / Bilgisayar Mühendisliği
  • Kütüphanem nerede? - Emre Usta / Bilgisayar Mühendisliği - Tuğfe İvecek / Biyomedikal Mühendisliği
  • Akademik Makaleler İçin Kalite Kontrolü - Sefercan Aydaş / Bilgisayar Mühendisliği
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireyler İçin Mobil Eğitim Oyunu - Busenur Karaca / Bilgisayar Mühendisliği

Tüm öğrencilerimizi tebrik eder, finallerde başarılar dileriz.

TÜBİTAK 2020 Yılı Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları Bölge Yarışmaları Sergisi, 17-19 Ağustos 2020 tarihleri arasında düzenlenecek ve 20 Ağustos 2020 tarihinde yapılacak ödül töreni ile son bulacaktır.

Psikoloji Bölümü, 2019-2020 mezunları ile öğretim üyelerinin bir araya geldiği 2019-2020 Psikoloji Bölümü Kapanış Dersi ile mezunlarını uğurladı.

Başlangıç konuşmasını gerçekleştirerek mezunları tebrik eden Prof. Dr. Haşim Ercan Özmen, pandemi sürecinin getirdiği olumsuzluklar kadar kazandırabileceği artılar da olduğunu, buruk bir mezuniyet yaşatan bu süreçte ve sonrasında gelişimin ve değişimin duraklamadan devam edeceğini ifade ederek mezunların iş ve akademik hayatlarına ışık tutacak tavsiyelerde bulundu.

“FSM mezunu olmaktan gurur duyuyoruz”

Lisansüstü eğitime devam etmeyi ve akademik kariyer yapmayı hedefleyen mezunlarımız ile tecrübelerini ve bu yoldaki önerilerini paylaşan ve sorularını cevaplayan öğretim üyeleri, lisans eğitimi süresince verilen derslerde öğretilen bilgi ve becerilerin hem iş hem de akademik hayatta mezunları rakiplerinden bir adım öne geçireceğine değindi. Dr. Öğr. Üyesi Melek Astar mezunlarımıza üniversitemizin lisansüstü programları ve programlara kabul şartları hakkında bilgi verirken, Doç. Dr. Itır Tarı Cömert ile Dr. Öğr. Üyesi Nevin Kılıç tezli ve tezsiz yüksek lisansın farklarını ve mesleki kazanımlarını açıkladı. Çeşitli üniversitelerde yüksek lisans eğitimine başvuran ve kabul edilen mezunlar, bölümden donanımlı bir şekilde mezun olduklarını ve gurur duyduklarını ifade ederek öğretim üyelerine teşekkürlerini iletti.

İş başvurusunda bulunan mezunlar, işe başvurma süreçlerini paylaşarak öğretim üyeleri ve birbirleriyle fikir alışverişi gerçekleştirdi. İş başvurusu olumlu sonuçlanan bir mezunumuz, iş görüşmesinde Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi mezunu olmasının onu bir adım öne taşıdığını, lisans eğitimi süresince aldığı Krize Müdahale, Bilgisayar Uygulamalı İstatistik ve formasyon gibi derslerin işe seçilmesinde büyük rol oynadığını anlattı.  

Çeşitli soru ve paylaşımlarla devam eden ders, başarı, sağlık ve yeniden bir araya gelebilme temennileri ile sona erdi.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü ve Adnan Kahveci Vakfınca düzenlenen, 67 ülkeden 2 bin 407 tasarımın yarıştığı “Sıfır Atık” konulu “4. Uluslararası Afiş Yarışması”nda, öğrencimiz Banu Acar’ın tasarımı sergilenmeye değer görülen 100 eser arasında yer aldı.

Kültür ve Turizm Bakanlığının destekleriyle düzenlenen “4. Uluslararası Sıfır Atık Konulu Afiş Tasarımı Yarışması ve Sergi Projesi”nde aralarında akademisyenlerin, profesyonellerin, lisansüstü ve lisans öğrencilerinin de olduğu tasarımcıların 2 bin 407 eseri rekabet etti. Dünyanın farklı ülkelerinden akademisyen ve profesyonel grafik-tasarım sanatçılarından oluşan 21 kişilik uluslararası jürinin değerlendirdiği tasarımlar arasında Grafik Tasarımı Bölümü öğrencisi Banu Acar’ın “Say No To Plastic” yazılı afişi, sergilenecek 100 eserden biri oldu.

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan çevre sorununa dikkati çekmek amacıyla düzenlenen yarışmaya, sanatın görsel gücünü kullanarak farkındalık oluşturmak için katıldığını söyleyen Banu Acar, “Bu konuyla ilgili daha fazla yarışma ve sergiler yapılarak hem genç tasarımcılar desteklenebilir hem de daha çok insan sürdürülebilir çevre, sıfır atık, çevre kirliliği hakkında bilinçlendirilebilir.” diye konuşuyor.

Tasarım ve sanatla iç içe olmaktan, alanın yeniliklerini takip etmekten büyük bir keyif aldığını dile getiren Acar, “Mesleğimle ilgili kitaplar okuyorum, atölyelere katılıyorum, sergileri ve tasarım yarışmalarını takip ediyorum. Daha önce de farklı yarışmalara katıldım. Sergileme ve mansiyon ödülleri aldım.  Aynı zamanda çağdaş sanatla ilgileniyorum. Telden heykeller yapıyorum. Gelecekte de sadece grafik tasarım alanında değil sanatın farklı alanlarında yer almak istiyorum.” diyor.

Deneysel tipografi çalışmaları esin kaynağı

Çevre ile ilgili konularda hassas olduğunu, bu nedenle alanın sorunlarına yönelik işlerde yer aldığını belirten Acar şöyle devam ediyor:

“Bu projede yer alıp insanların çevre sorunları ile ilgili bilinçlenmesinde katkım olsun istedim. Yarışmaya katılmaya karar verdiğimde nasıl bir tasarım yapacağım konusunda bir fikrim yoktu. Tipografi dersinde yaptığımız deneysel tipografi çalışmaları bu süreçte bana ilham kaynağı oldu ve çöp poşetleri ile toprağın üzerine yazı yazarak plastiğin doğaya verdiği zararı anlatmak istedim. Uluslararası bir yarışmada böyle bir derece almak çok gurur verici. Bu süreçte beni destekleyen Tipografi dersi hocamız Salih Denli’ ye çok teşekkür ederim.”

Yarışmada sergilenmeye değer görülen tasarımlarından bir ürün kataloğu oluşturulacak, ilgili kurumlara ve kütüphanelere gönderilecek. Ayrıca ilk 100 afiş tasarımlarından bazıları web sitesi, takvim, kartpostal, duvar resmi gibi dış mekân reklam ürünlerinde kullanılacak. Sergi takvimi ise henüz açıklanmadı.

İlgiler afişler, posterland.org adresinden incelenebilir.

Öğrenci Kulüpleri

Öğrencilerimizin üniversite yaşamlarında akademik çalışmalarının yanı sıra sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik alandaki faaliyetleri de önemli bir yere sahiptir. Bu alanlarda katıldıkları ve düzenledikleri etkinlikler akademik yaşamlarını daha verimli kılmakta, özgüven ve kendilerini ifade etme yetilerini geliştirmekte aynı zamanda üniversitemizin sosyal yaşamı içinde sorumluluk almalarını sağlamaktadır. Bireyselliğin yanında birlikteliği, ortak çalışmayı simgeleyen kulüpler, öğrencilerin etkinliklerde görev alarak bilgi, yetenek ve ilgileri ölçüsünde kişisel potansiyellerini geliştirmelerini ve içinde bulundukları grubun çalışmalarına katılarak heyecanlı, mutlu ve dinamik bir üniversite yaşamını oluştururlar.


Siteye Git

Kütüphane

Eğitim-öğretim dönemlerinde;
Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30 - 17:30 / Haftasonu : Kapalı Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 08.30-20.00 / Cumartesi 10.00-19.00
(Sınav dönemlerinde Haftaiçi 08.30-22.00 / Haftasonu 10.00-19.00)
Kandilli Yerleşkesi Kütüphanesi - Küçükçamlıca Yerleşkesi Kütüphanesi Fatih Yerleşkesi Kütüphanesi : Haftaiçi 08.30-17.30


Siteye Git

FSMVÜ Yayınları

Eğitim-öğretim dönemlerinde; Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30-17:30 / Haftasonu: Kapalı

 


Siteye Git

Uluslararası Ofis

Our team at the Department of International Relations offer you support from the first moment you become familiar with us until the last day you spend here with us. If you are a student, a scholar, or the family of those, coming to Fatih Sultan Mehmet Vakıf University, we will be there to help you adjust to your new life at our university and overcome challenges of living and studying/teaching abroad. We will help you with accommodation arrangements taking your personal preferences and expectations into consideration. Orientation meetings will be held on your arrival to give you necessary and practical information. We are dedicated to make your experience here as smooth, worthwhile and fun as possible. It will be our greatest pleasure to have contributed to your academic achievement, personal satisfaction and your understanding of Turkish life in general.


Siteye Git

Sağlık, Kültür ve Spor

Üniversitemiz öğrencilerinin bireysel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkı sağlamak, gençlerimizi sağlıklı ve aydın bireyler olarak geleceğe taşımayı amaçlamaktadır. Birim hizmet verdiği alanda sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyo- kültürel danışma ve rehberlikleri ile spor gereksinimlerini karşılayan bir uygulama dairesidir.


Siteye Git

Kariyer Merkezi

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kariyer Merkezi öğrencilerin ve mezunların bilgi, yetenek ve isteklerine uygun, kariyer seçimlerini bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlamak üzere kariyer yolunda kendilerine rehberlik ederek, daha okul sıralarında katılacakları eğitim, seminer, panel, konferans ve sempozyumlar ile pratik iş sahası gezileri, stajlar ve projeler sayesinde mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte uyum sürecini yetkin bir şekilde atlatabilmelerini ve üniversitemizin kariyer faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yararlanarak seçmek istedikleri meslekleri daha yakından tanımalarını sağlayarak onların gelecek planlarına destek olmayı amaçlamaktadır.


Siteye Git

UZEM

Uzaktan Eğitim Merkezi, Üniversite bünyesinde açılan e-öğrenme temelli dersler ile ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim programları kapsamında uzaktan yapılacak eğitimler için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmuştur.
      Uzaktan Eğitim Merkezi 2013-2014 akademik yılından itibaren Üniversite zorunlu derslerden Türk Dili ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerini e-ders sistemi üzerinden öğrencilerimize sunmaktadır. 2016-2017 akademik yılı itibariyle İngilizce dersleri de e-ders sistemi üzerinden verilmektedir.
      Dersler İnternet üzerinden takip edilmekte olup, öğrencilerimiz dilediği zaman ve yerde sisteme online bağlanarak ders videolarına ve notlarına erişebilmektedirler. Derslerin sınavları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından koordine edilmekte olup, vize sınavları e-ders sistemi üzerinden online yapılmakta, final ve bütünleme sınavları ise test yöntemiyle yerleşkelerde yapılmaktadır.


Siteye Git

Bilgi İşlem

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, 2010 yılında kurulup hızlı bir şekilde büyüyen üniversitemizle birlikte uzun süreçler alacak birçok gelişmeyi kısa sürede gerçekleştirip birçok başarıya imza atmıştır. Üniversitemiz kampüsleri İstanbul’un birbirinden farklı merkezi noktalarında bulunsa da Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tek kampüs mantığıyla tüm akademik ve idari kadro bir aradaymış gibi bilgi teknolojilerini entegre etmeyi başarmış ve hizmetlerini sürdürmektedir.


Siteye Git
Fikir ve önerilerini
bizimle paylaş
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.