2021-2022 Öğretim Yılı Lisansüstü Öğrencilerinin Kayıtları

12-13 Temmuz 2021 tarihinde yapılan lisansüstü eğitim giriş sınavında başarılı olan adayların kesin kayıtları Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü’ne yazılmış bir dilekçe ekinde, aşağıda belirtilen belgelerle birlikte Üsküdar Atikvalide Yerleşkemizde yapılacaktır.

 

Kesin Kayıt Tarihleri:

27-29 Temmuz 2021: Asıl aday kesin kayıtları.

02-04 Ağustos 2021: Yedek aday kesin kayıtları.

 

Kesin Kayıtta İstenecek Belgeler;

  1. Lisansüstü Öğrenci Sözleşmesi (Kayıt sırasında Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Muhasebe biriminin bilgisi dâhilinde kayıt esnasında imzalanacaktır.),
  2. Yüksek lisans için Lisans Mezuniyet Belgesinin veya Diplomanın, Doktora ve Sanatta Yeterlik için Lisans ve Yüksek Lisans Mezuniyet Belgesinin veya Diplomanın aslı ile birer fotokopisi ya da mezun olduğu kurumdan veya noterden onaylı fotokopisi,
  3. Yüksek lisans için, Lisans Mezuniyet Transkript belgesinin, Doktora için, Lisans ve Yüksek Lisans Mezuniyet Transkript belgesinin aslı veya mezun olduğu kurum onaylı fotokopisi veya aslı ile birlikte birer fotokopisi,
  4. ALES sonuç belgesinin internet çıktısı,
  5. Askerlik Durum Belgesi (Erkek adaylar için) (e-devletten alınan güncel tarihli belge geçerlidir)
  6. Nüfus Cüzdanı fotokopisi,
  7. 2 adet vesikalık fotoğraf, 
  8. Yabancı Dil Belgesi (Tüm doktora ve sanatta yeterlik programları ile ön kayıtta yabancı dil puanı/belgesi istenilen tezli ve tezsiz yüksek lisans programları için), 
  9. İkametgah Belgesi (e-devletten alınan güncel tarihli belge geçerlidir)
  10. Öğrenimlerini yurt dışında tamamlayanlardan Denklik Belgesi.
  11. İlgi burstan yaralanacak öğrencilerin iş mesleki durumlarını gösteren bir yazı.
  12. Dilekçe

Önemli:

  1. Lisansüstü eğitimini burslu/ücretli kazanan aday öğrencilerimizin kesin kayıttan önce, evrak kontrolü ve Albaraka Türk okul taksitlendirme, kredi kartı ödemesi gibi mali işlemlerini yaptırmaları gerekmektedir.
  2. Kayıtlarını vekâlet yoluyla yaptırmak isteyenlerin, belgeleri tamam olmak şartıyla kayıt yaptıracak kişiye Noterden vekâletname vermeleri gerekmektedir.
  3. Yukarıda belirtilen tarihlerde kesin kaydını yaptırmayan veya online kayıt bilgilerinde tutarsızlık olan adaylar bu haklarını kaybederler ve herhangi bir hak talep edemezler.

 

Lisansüstü Eğitim Ücretleri ve Ödeme Şekilleri için tıklayınız

 

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

BURS YÖNERGESİ

Lisansüstü Öğrenim Bursu

MADDE 19 -

  1. Üniversitemiz yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik programlarına kayıt olan öğrencilere verilen bursları kapsar.
  2. Üniversitemiz lisansüstü programlarına kayıtlı öğrencilerin burs ve burs oranları her yıl için Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.
  3. Üniversitemiz lisansüstü programlarına burslu kabul edilecek öğrenciler, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından yapılacak sınavda kontenjan sayısı kadar en yüksek puana sahip olanlardan oluşur. Bursa hak kazandığı halde kayıt yaptırmayan öğrencinin bursundan başka öğrenci yararlanamaz.
  4. Üniversitemizin;
  1. Programlarından mezun olup lisansüstü programlarına ücretli kayıt yaptıran öğrencilere %25 indirim uygulanır.
  2. Lisansüstü programlarına %50 burslu olarak kayıt yaptıran üniversitemiz mezunu öğrencilere ödeyeceği ücret üzerinden ayrıca %10 indirim uygulanır.
  1. FSMVÜ ve diğer Üniversitelerin;
  1. Lisans programlarından 3.50-4.00 arasında AGNO ile mezun olup üniversitemiz yüksek lisans programlarına kayıt yaptıran öğrencilere % 30 indirim uygulanır.
  2. Yüksek Lisans programlarından 3.50-4.00 arasında AGNO ile mezun olup üniversitemiz doktora programlarına kayıt yaptıran öğrencilere % 30 indirim uygulanır.
  1. Lisansüstü programlara kayıt yaptıran Üniversitemiz ve Vakıflar Genel Müdürlüğünde kadrolu çalışan personele % 30 indirim uygulanır.
  2. Üniversitemizin Hukuk alanında eğitim veren lisansüstü programlarına kayıt yaptıran savcı ve hakimlere % 30, avukatlara % 20 indirim uygulanır.
  3. Üniversitemizin Lisansüstü programlarına kayıt yaptıran devlet memurlarına % 20 indirim uygulanır.
  4. Protokol yapılan anlaşmalı kurum mensuplarına, protokolde belirtilen oranlar ve şartlar kapsamında indirim uygulanır.
  5. Birden fazla indirim (kardeş indirimi ile peşin ödeme indirimi hariç) almaya hak kazanan öğrenci yalnızca tek bir burs veya indirimden yararlanma hakkına sahiptir.
  6. Bilimsel Hazırlık ve lisansüstü öğrenimini normal öğrenim süresi içerisinde tamamlamayan öğrencilerin bursları kesilir.

Bursluluk Süresi tüm Tezli Yüksek Lisans programlarında azami 4 yarıyıl, Doktora ve Sanatta Yeterlik programlarında azami 8 yarıyıldır.

 
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da [email protected] adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.
216.73.216.137