Oğuzhan Keskin
İnşaat Mühendisliği 2020 Mezunu

“Mezun Röportajları” serimize Kayra Metal’de İnşaat Mühendisi olarak çalışan Oğuzhan Keskin ile devam ediyoruz. Keskin, pandemi sürecinde aldığı online eğitimler ve mezuniyet sonrası katıldığı mülakat simülasyonlarının işe yerleşmesinde etkili olduğunu aktarıyor. İşimi mezun olduktan sonra buldum. Negatif başlayan pandemi sürecini lehime çevirdim. Pandemiden dolayı birçok firma online eğitimler vermeye başladı. Ben de sektörümle alakalı olan eğitimlere, bu sayede katılmış oldum. Yine bu süreçte Pencere Üreticileri Kalite Birliği Derneği’nin (PÜKAB), son sınıf öğrencilere ve yeni mezunlara verdiği alüminyum doğramalar ve cephe sistemleri ile ilgili bir eğitimine katıldım. Sertifikamı aldıktan kısa bir süre sonra da, eğitim aldığım derneğe iş arayışımla ilgili mail attım. Bir gün sonra da dernek başkanıyla görüşmeye çağırıldım. Görüşmemizin sonrasında da işe başladım. Sektörde ilk iş deneyimim Kayra Metal. Daha önce lise yıllarımın yaz dönemleri ve üniversitemde kısmi zamanlı çalıştığım için iş hayatına aşinayım. Çalıştığım kurum da üniversitemi, hocalarımı biliyor. Bu da benim için güzel bir avantaj oldu. “Mezun olduktan sonra mülakat simülasyonlarına ağırlık verdim” Eğitim sertifikasını aldıktan sonra sessiz kalmayıp, derneğe mail atmamın dikkat çektiğini düşünüyorum. Alüminyum sektörü ve eğitimini aldığım program çok hoşuma gitti, bu ilgimi de mailimde belirtmiştim. Yabancı dilimin iyi olması da işe yerleşmemde etkili oldu. Mezun olduktan sonraki iş arama sürecimde mülakat teknikleri simülasyonlarına ağırlık verdim. Hangi sorular sorulabilir, hangi cevapları vermeliyim diye düşünerek kendimi mülakata hazırladım. Öğrenci arkadaşlarıma da tavsiye ederim. İş başvurularından önce mutlaka mülakat eğitimi almalılar. Görüşmelerde faydasını göreceklerine eminim. “Biz FSMVÜ’de nasıl mühendis gibi düşüneceğimizi öğrendik” Üniversitede aldığım eğitimi pratik sahada tecrübe etmek çok zevkli. İki üç yıl öncesinde hocanızdan aldığınız teorik bilgiler sahada karşınıza çıkıyor. “İyi ki o derse de girmişim.” diyorsunuz. Biz okulda aldığımız eğitimlerde mühendis gibi düşünmeyi öğrendik. Üniversitemde kazandığım bu bakış açısını, iş hayatıma da uyguluyorum ve faydasını görüyorum. FSMVÜ’de okuduğum süre boyunca üniversitemin bana sunduğu her imkanından faydalanmaya çalıştım. Bir etkinlik yapmak istediğimizde önümüzü açan, bizlere destek olan birçok birim var okulumuzda. Hemen hemen hepsiyle çalıştım. Bir kez daha FSMVÜ’de okusam, yine aktif bir öğrencilik hayatı yaşardım diye düşünüyorum. İş hayatı bende sorumluluk bilinci geliştirdi. Kesinlikle öğrencilik hayatındaki gibi değil. Size verilen işi, verilen zaman diliminde yapmanız gerekiyor. Hayatın her döneminin kendine has, ayrı bir keyfi var. Bir şeyler ürettiğini görmek, ekibinizle çalışıp sonrasında yaptığınız işi sunmak özgüveninizi arttırıyor. “Yabancı dil ve çizim programlarına hakim olmak çok önemli” Alüminyum ve cephe sektöründe ölçeğimiz “mm” mertebelerinde belki daha da ufak olduğu için, ortaya hatasız veri çıkarabilmek, çizim yapabilmek ve üç boyutlu düşünmek gerekiyor. Üç boyutlu düşünemediğiniz taktirde doğru veri çıkaramıyorsunuz, doğru veri çıkaramadığınızda bu çiziminize, statik ve mali analizinize yansıyor. Bir zincir misali. Sektörel çizim programlarını altında yatan mantık ile öğrenmek önemli. Yabancı dil çok önemli çünkü yurtiçinde çalıştığın kadar, yurtdışında da çalışma imkanınız olabilir. Öğrenci arkadaşlarıma tavsiyem girişken olmaları, kendi sektörlerine uygun eğitimler almaları. İş hayatında hiçbir şey rahatça elde edilemiyor. Aslında dünyada rahatça elde edilebilecek hiçbir şey yok. Emek vermeniz şart. Okulun son yılı, hangi alanda çalışmak istiyorsanız yetkinliklerinizi o alana göre düzenlemeli, aranılan yetkinliklere göre eğitim almalısınız. Yurtdışına gitme imkanı varsa mutlaka değerlendirin, kulüpler kurun, katılın, sizi konfor alanınızdan çıkaracak sevdiğiniz ne varsa yapın. Bu yaptığınız sosyal girişimler uzun vadede size katkı sunacaktır. Üniversite döneminde almış olduğum okçuluk eğitiminin bir mülakatta karşıma çıkacağı aklıma bile gelmezdi. Gittiğiniz kurslar, kurduğunuz arkadaşlıklar, yaptığınız etkinlikler, aldığınız doğru ve yanlış kararlar sizi geliştirir.

covid19
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.