Ebru Baştuğ
GELENEKSEL TÜRK SANATLARI 2019 Mezunu

“Mezun Röportajları” serimize Eyüboğlu Eğitim Kurumları’nda Resim Öğretmeni olarak çalışan ve kendi girişimiyle atölyesini açan Geleneksel Türk Sanatları Bölümü mezunumuz Ebru Baştuğ ile devam ediyoruz. Baştuğ, öğrencilik yıllarında katıldığı eğitimlere vurgu yaparak “üniversitemde katıldığım seminerler, sertifika programları ve projelerim özgeçmişimde öne çıkan kriterlerdi. Henüz mezun olmamış arkadaşlarıma en büyük tavsiyem sertifika programlarına katılarak kendileri geliştirmeleri” diyor. 

Eyüboğlu Eğitim Kurumları’nda Resim Öğretmeni olarak çalışıyorum. Bu, ilk iş deneyimim değil. Mezun olmadan önce farklı sektörlerde de çalıştım fakat mezun olduktan sonra daha düzenli bir iş hayatım olsun istedim. Kariyer Merkezi’nin web sitesinde yer alan özgeçmiş formatlarından yararlanarak bir özgeçmiş oluşturdum ve internet üzerinden başvurumu yaptım. Epey zorlu mülakatlardan geçtim. Eyüboğlu Eğitim Kurumları çok köklü ve IB eğitim (Uluslararası Bakalorya Diploma Programı) veren bir okul. Yani Türkiye’de bu eğitimi veren 4-5 okuldan birisiyiz. Bu yüzden tecrübesiz bir aday almak istemeyebiliyorlar. Üniversitemde almış olduğum eğitim, farklı kurumlarda aldığım sertifikalarım ve daha önce de yaptığım workshoplar’ın işe alınmamda etkili olduğunu düşünüyorum. 

“Almış olduğum beden dili ve etkili iletişim eğitimleri mülakatta çok işime yaradı”

Üniversitemde katıldığım seminerler, sertifika programları ve projelerim özgeçmişimde öne çıkan kriterlerdi. Henüz mezun olmamış arkadaşlarıma en büyük tavsiyem sertifika programlarına katılarak kendilerini geliştirmeleri. Mülakatta kurum yetkililerinin dikkatini çeken aldığım sertifikalardı. Ben, sadece aldığım eğitim üzerine değil, kişisel gelişimime de katkı sağlayacağını düşündüğüm birçok farklı eğitime katıldım. Almış olduğum beden dili ve etkili iletişim eğitimleri mülakatta çok işime yaradı. Öğretmen olarak çalıştığım için hazırlamış olduğum sunumlara, konuşmama, beden dilime çok dikkat ettiler. Mülakata gitmeden önce bana sorabilecekleri soruları öngörerek kendimi iyi ifade ettiğimi düşünüyorum. 

Çalışmış olduğum kurum IB eğitim verdiği için yurtdışı bağlantılı çalışıyoruz. Öğrenciler hem İngiltere için hem Türkiye için karne alıyorlar. Ben de Geleneksel Türk Sanatları okuduğum için, her iki ülkede de bu gibi şeylere çok önem veriliyor. Çalıştığım kurum geniş kapsamlı düşünen, köklü bir okul. Sadece bir resim öğretmeni gibi düşünüp, derste öğrencilere sadece resim yaptırmıyorum. Resim derslerinde öğrencilere birey olmayı öğretiyoruz. Derslerde kullanmamız gereken kelimeler var örneğin. “Sen bir bireysin ve kendi yaratıcılığını katıp bir resim yapabilirsin” diyerek öğrencilerin ufkunu da genişletmeyi amaçlıyoruz. 

“Üniversitemdeki bütün makineleri kullandım, yalnızca halı dokuma değil birçok alanda uzmanlaştım”

Üniversitemde aldığım eğitimi iş hayatımda kullanabiliyorum. Halı Kilim ve Kumaş desenleri okuyup mezun olan çok az kişi var. Ben halı dokuma okumanın haricinde keçe, ahşap baskı gibi dallarda da kendimi geliştirdim. Okulumdaki dikiş ve nakış makinesini de öğrendim. Bu yüzden tekstil alanında da çalışabilirim. Üniversitemdeki imkanlar çok fazlaydı. Çok pahalı ve kaliteli makineler vardı. Alanım dışında olmasına rağmen ben hepsini kullandım, yalnızca halı dokuma değil birçok alanda uzmanlaştım. Hocalarım bu konuda bize çok destek oldular ve bize çok katkı sağladılar. Benim aldığım eğitim uygulamalı bir eğitim olduğu için, iş hayatımda rahatlıkla kullanabiliyorum. FSM’de okumanın avantajlarını yaşadım. Ben yıllardır workshop yaptığım için öğrencilere sadece resim yaptırmıyorum. Oyuncak yaptırıyorum, dikiş diktiriyorum, halı dokutuyorum, keçe yaptırıyorum. Üniversite hayatımda yaptığım her şeyin faydasını şimdi iş hayatımda görüyorum.

İş hayatına girince organize olmayı öğrendim. Yönetme vasfım gelişti. Biraz daha profesyonel davranmayı öğrendim. Yabancı dilimi geliştiriyorum. Bilgisayar programlarında çok daha iyi olmaya başladım. Farklı bir eğitim alıyorum, ufkum genişliyor. İleride çocuğum olsa şu an nasıl yetiştirebilirim çok iyi biliyorum. Yaptığım iş çocuklara ders anlatmak olarak görülebilir ama burada çocukların bilinçaltını geliştirip, özgüvenli çocuklar yetiştirmeye çalışıyoruz. 

“Mezun olmadan önce mutlaka gönüllü çalışmalara katılın”

Öğrenci arkadaşlarıma tavsiyem, kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak eğitimlere katılmaları.  İş sahası gezilerine katılıp, iş hayatını yerinde görmeleri çok önemli. Bu yüzden mezun olmadan önce gönüllü çalışmalara da dahil olsunlar. Ben, kendi girişimimle atölyemi açtım. Bunu öğrencilik hayatımda da denedim ama olmadı. Yeterli deneyimim yoktu. Ama zaman geçtikçe iş birikimim oldu, çevremi genişlettim. Sosyal medyayı aktif kullandım. Yaptığım işleri burada paylaştım. Bein Sports yetkilisi yaptığım işleri sosyal medyadan görüp benimle iletişime geçti örneğin. Pandemi döneminde TV çekimlerine gidip çocuklara yönelik sanatsal atölye eğitimleri verdim. Her anlamda bana faydası oldu. 

Üniversitemde verilen tüm imkanlardan sonuna kadar yararlandım. Kariyer Günleri’nde bizim gibi Geleneksel sanatları okuyan öğrencilere fırsat verip, stant kurmamıza destek oldular. Burada yapmış olduğumuz sanatları sergiledik ve satış yapabildik. Her üniversitede böyle imkanlar olmayabiliyor. Dekanın odasına girip fikir danışabiliyorduk örneğin. Kariyer Merkezi’ne, SKS’ye gidip deneyimlerinden yararlanabiliyorduk. Bu anlamda üniversitem öğrencilerine çok açık davranıyordu. Kariyer Merkezi, öğrencilik zamanımda kendi üniversitemdeki öğrencilere eğitim vermem için bana destek oldu. Buna farklı üniversitelerde okuyan arkadaşlarım çok şaşırdı mesela. Tabii öğrenci arkadaşlarımın da girişken olması gerekiyor. Ben aktif bir öğrenciydim, her birime gidip tanışıyordum. Avantajlardan bu şekilde yararlandım.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.