''Öğrencilerimize Her Zamankinden Daha Çok Destek Olacağız''

Üniversitemizin akademik ve idari personele yönelik düzenlediği “Afet Sonrası Eğitici-Öğrenci İlişkileri” konulu etkinlik, Haliç Konferans Salonu’nda yoğun katılımla gerçekleştirildi.

6 Şubat 2023 tarihinde saatler 04.17’yi gösterirken Kahramanmaraş'ın Pazarcık ilçesinde yaşanan 7.7   şiddetindeki depremin üzerinden 9 saat geçmeden Elbistan'da yaşanan 7.6 şiddetindeki deprem, hepimizi psikolojik olarak da derinden etkiledi. İnsan olarak her birimiz farklı ölçülerde bir yas süreci yaşadık; yaşıyoruz. Böyle bir süreçte duygular nasıl ifade edilmeli, özellikle depremi yaşayan, ondan doğrudan etkilenen afetzedelerle nasıl iletişim kurulmalı?

İşte bu sorulardan hareketle, bahar yarıyılı başlamadan önce depremi bizzat yaşayan, kayıpları olan ya da bu süreçte derinden sarsılan öğrencilerimizle daha sağlıklı iletişim kurulabilmesi için tüm akademik kadromuz ve idarecilerimize yönelik bir eğitim programı düzenlendi. Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümlerimiz ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezimizin (PUAM) 23 Şubat Perşembe günü düzenlediği  “Afet Sonrası Eğitici-Öğrenci İlişkileri” konulu etkinlik, Haliç Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Desteklerimiz Sürecek

Toplantı Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Fahameddin Başar’ın açılış konuşmasıyla başladı. Rektör Yardımcımız, yaptığı konuşmada “6 Şubat gecesi çok büyük bir depremle sarsıldık. Hepimizin canı yandı. On binlerce kardeşimizi kaybettik.  On binlerce yaralımız var. Yüz binlerce binamız yıkıldı.  Hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz. Allah oradaki kardeşlerimize, milletimize yardımcı olsun.” dedi.  Depremin yaralarını sarmak için FSMVÜ Ailesinin ilk günden itibaren seferber olunduğunu dile getiren Başar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Elimizden ne gelirse yardımcı olmaya çalıştık. Deprem sonrasında kimimiz oraya koştuk. Kimimiz buradan destek vermeye çalıştık. Aynî ve nakdî yardım çalışmalarımız dışında barınma ve ısınma sorununun acil çözümüne katkı için temin ettiğimiz malzemeleri bölgeye ulaştırdık.  Yardıma, desteğe devam edeceğiz. Aynı zamanda akademik birimlerimiz, deprem sonrasında neler yapılabileceği üzerine çeşitli çalışmalar başlattı. Çevrimiçi ve yüz yüze toplantılar ve etkinlikler organize ettiler.”

Öğrencilerinizin Duygularını Önemseyin

Açılış konuşmasının ardından Psikoloji Bölümünden Öğretim Üyemiz Dr. Öğr. Üyesi Nevin Kılıç’ın moderatörlüğünde gerçekleşen seminerde ilk sözü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğretim Üyemiz Doç. Dr. Muhammet Übeydullah Öztabak aldı. Öztabak, “Öğrencilerimize Nasıl Yardım Edebiliriz” başlıklı bir sunumunda, “Öğrencilere yapabileceğimiz en iyi ve anlamlı şeylerden biri dinlemektir. Öğrencilerinizi dinleyin, onların soru sormalarına izin verin ve görüşlerine saygı gösterin. Öğrencilere karşılıklı konuşmak, onlarla sohbet etmek, birlikte vakit geçirmek, onların bu zorlu süreci atlatmaları için en sağlıklı ve doğal yoldur. Gerçekçi bir şekilde artık güvende olduklarına dair öğrencilerinize moral verin. Tehlikenin şu an geçtiğine ve tedbirlerin alındığına dair net mesajlar verin.  Öğrencilerinizin kaygı ve korku gibi yaşadıkları duyguları size anlatmalarına izin verin. Onları özellikle deprem hakkında konuşmak için zorlamayın. Sadece dinleyin ve onlara anlayış gösterin. Uygun bir zamanda deprem sonrası yaşanan duyguların normal olduğunu anlatın. Öğrencilerin rutinlerini sürdürmelerine önem verin. Onları takdir edin. Duygularını önemseyin.” dedi.

Travmatik Yaşantılara Duyarlı Bir Okul İklimi Geliştirilmeli

Eğitim Fakültesi Öğretim Üyemiz Doç. Dr. Tuğba Bingöl ise psikolojik sağlamlılığın geliştirilmesi noktasına değinerek, “Okul, bireylerin psikolojik sağlamlığını artıran çevresel faktörler içinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle psikolojik sağlamlığı geliştirme açısından okul yaşamı, bireylerin kendini oluşturma ve kişilerarası ilişkileri güçlendirerek sosyal destek sağlama gibi çok önemli işlevlere sahiptir. Bu işlevlerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine okul yöneticileri ve okul personeli ile birlikte öğretmenlerin sağladıkları katkı oldukça büyüktür.  Aynı zamanda öğrenciler için çok önemli bir sosyal destek kaynağı olan öğretmenlerin risk altındaki öğrencilerin psikolojik sağlamlıklarını korunması ve geliştirmesinde önemli roller üstlendikleri bilinen gerçektir. Bu bakış açısıyla travmatik yaşantılara duyarlı bir okul iklimi geliştirmek ve öğretmenlerin özellikle travmatik yaşam olaylarından etkilenen öğrencilere sundukları sosyal desteğin niteliğini artırmak büyük önem arz etmektedir.” diye konuştu.

Travma Dilsizdir

Psikoloji Bölümünden Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Haşim Ercan Özmen, travma yaşayan kişilerin hiç konuşmadıklarının altını çizdi. Özmen, psikolojik dayanıklılığı arttırmanın yollarını şöyle dile getirdi:  “Öğrencilerimizle konuşmalıyız, onların duygularını ifade etmelerine fırsat vermeliyiz. Normal hayata dönmeleri için teşvik etmemiz gerekir. Bu süreçte uyku düzeni ve sosyal yaşam önemlidir. Gerekirse psikolojik destek almalarını sağlamalıyız.”

Öğrencilerinize Eşlik Edin

Psikoloji Bölümü Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Ayşe Pınar Vural ise bu süreçte çocuklarda ve gençlerde olabilecek problemler hakkında bilgi verdi.  Medya aracılığıyla depremi öğrenen ve takip eden kişilerde kaygı artışı, suçluluk, çaresizlik hissi, dikkati toplama zorluğu, uykuya dalma ve sürdürmede zorluk yaşandığını dile getiren Prof. Dr. Vural, bu süreçte yaşanabilecek sorunlara karşı alınabilecek önemleri anlattı.  Prof. Dr. Vural, öğrencilere her zaman yanında olduğu hissettirilmesi gerektiğini söyleyerek öğrencilerle bağlantıda kalıp onlara eşlik edilmesinin son derece önemli olduğunu aktardı. Seminer, soru cevap kısmının ardından sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.