2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı DGS Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

2022 DGS Ek Yerleştirme ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan adaylar, E-Devlet üzerinden elektronik olarak veya Haliç Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.

E-devlet Kayıt Tarihleri:19-20 Ekim 2022

Yerleşkede Yapılacak Kayıt Tarihleri: 19-24 Ekim 2022

Yerleşkede kayıt yaptıracak olan öğrenci adaylarının öncelikle en yakın Vakıf Katılım bankası, Al Baraka Türk Bankasından veya e-ödeme sisteminden öğrenim ücretlerini ödemesi gerekmektedir. Ödeme işlemlerini tamamlayan öğrenci adayları, Haliç yerleşkesindeki öğrenci işleri ofisinde kaydını aktif hale getirmelidir. (Ödeme işlemleri için öğrenci numaranızı öğrenmeniz gerekmektedir)

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları izleyerek sisteme giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.

Not: İlgili alanlar büyük harflerle girilmelidir.

*Kayıt İçin Gerekli Evraklar

  • DGS sonuç ve yerleştirme belgesi,
  • Lise diplomasının aslı ve fotokopisi ( aslı daha sonra geri verilecektir.)
  • Ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içerikleri (ıslak imzalı/Elektronik imzalı)

Üniversiteye Giriş Bursları

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sınav sonucuna göre YKS Kılavuzu’nda yer alan kontenjanlara yerleştirilen öğrencilere verilen burslardır. Bunlardan; Tam Burs/Burslu: Öğrenim ücretinin tamamını, %50 İndirim: Öğrenim ücretinin yarısını, %25 İndirim: Öğrenim ücretinin dörtte birini kapsar.

Üniversiteye giriş bursu öğrencinin kayıtlı olduğu hazırlık sınıfında azami süre (iki yıl) boyunca, ön lisans ve lisans programlarında normal öğrenim süresince devam eder. 

İsteğe bağlı olarak hazırlık sınıfı eğitimi almak isteyen öğrenciler, Peşin Ödeme İndirimi hariç Üniversiteye Giriş Bursu ve diğer burslardan yararlanamaz.

Tercih Bursları

Üniversitemizin programlarından birine, ilk 5 sırada tercih ederek yerleşen öğrencilere verilen bursları kapsar.

Üniversitemiz programlarını, birinci sırada tercih edip yerleşen öğrencilere %30, ikinci veya üçüncü sırada tercih edip yerleşen öğrencilere %25, dördüncü veya beşinci sırada tercih edip yerleşen öğrencilere %20 oranında tercih bursu verilir.

Tercih bursu, öğrencinin kayıtlı olduğu ön lisans, lisans programının normal öğrenim süresince not ortalaması veya ders geçme gibi başarı şartları aranmaksızın devam eder. Burs, zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfının normal öğrenim süresini kapsar.

Önemli Bilgi:

Azami süreler ve bursluluk süreleri, öğrencilerin lisans programına intibak ettirildikleri sınıftan itibaren uygulanmaya başlar. Eşdeğerliliği kabul edilen derslerin AKTS kredisi toplamı dikkate alınarak öğrenim süresinden kaç dönem düşüleceği birim yönetim kurulu kararında belirtilir. Okuduğu dönem sayısı ve bursluluk sürelerinin hesaplanmasında; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notları ile başarılı ve muaf oldukları derslerin toplam AKTS kredisi değerleri dikkate alınır.

Buna göre;

a) 0 ile 20 AKTS kredisinden muaf olanlar için okunan dönem sayısı sıfır olarak kabul edilir.

b) 21 ile 50 AKTS kredisinden muaf olanlar 1 dönem,

c) 51 ile 80 AKTS kredisinden muaf olanlar 2 dönem,

d) 81 ile 100 AKTS kredisinden muaf olanlar 3 dönem,

e) 101 ve üzerindeki AKTS kredisinden muaf olanlar 4 dönem, olarak okuduğu dönem belirlenir.

Bursluluk süreleri, öğrencinin okuduğu dönem sayısı lisans programının normal (4 yıl, 8 yarıyıl) öğrenim süresinden düştükten sonra kalan öğrenim süresi kadar belirlenir.  

Peşin Ödeme

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde;

*Vakıf Katılım Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankasına (Şube Gişelerine) giderek öğrenci numaraları ile Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) ödemelerini gerçekleştirebilir.

*Ziraat bankası Mobil ve ATM kullanarak; Ödemeler > Eğitim, Sınav ve Üniversite Ödemeleri > Üniversite Harç ve Sınav Ödemeleri > Fatih Sultan Mehmet Vakıf  Üniversitesi> Öğrenci No girişinden sonra ödemenizi yapabilirsiniz.

*Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %7 Peşin Ödeme İndirimi uygulanacaktır.

*Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir)

Kredi Kartı ile Ödeme

Öğrenim ücretini kredi kartı ve banka hesap kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine giriş yaparak peşin veya anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla taksitli ödeme yapabilirler. Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf, Axess, CardFinans) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.

*Öğrenim ücretinin tamamının kredi kartı veya banka kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %7 peşin ödeme indirimi uygulanacaktır.

*Öğrenim ücretlerinde çek, senet veya elden taksit yapılmamaktadır.

*Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarıyla işlem yapılmamaktadır.

Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Vakıf Katılım OTS (10 Taksit)

Vakıf Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve ailelerinin Vakıf Katılım bankasının tüm şubelerinde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkililerine, öğrenciye ait öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Albaraka Türk Online OTS (10 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin Albaraka Türk bankasının tüm şubelerinde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencimizin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

*Öğrenim kredisi taksitli ödeme yöntemi olduğundan dolayı peşin ödeme indirimi uygulanmamaktadır.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler

Ailelerin Özel Kredili Hesap Açılış Başvurusu İçin Gerekli Olan Belgeler:

• Nüfus cüzdanı

• Gelir Belgesi

• Ücretli (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,

• Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,

• Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı veli veya kefillerin

65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

* Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

* Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında tekrar sorgulama yaptığınızda “borcunuz bulunmamaktadır” ifadesi görünecektir.

*Ücretlere %8 KDV dahildir.

E-Devlet üzerinden kayıt yapmak isteyen öğrencilerin E-Devlet Kapısı profilindeki e-posta ve cep telefonu bilgilerinin tanımlı ve doğrulanmış olması gerekir. İletişim bilgilerinde eksik bulunmuyor ve öğrencinin başvuruda bulunması için bir engel yok ise kayıt yapılacak ekran gelecektir.

Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kayıtlar 19-20 Ekim 2022 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrenciler, 19-24 Ekim 2022 tarihleri arasında Haliç Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.

 1- Yerleşen adaylar arasında tam burslu olanlar, e-devlet şifreleri ile https://www. turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabilirler.

2– Üniversitemiz, programlarını kısmi burslu veya ücretli olarak kazanan öğrenci adayların, E-Devlet üzerinden kayıtlarını yapabilmeleri için öncelikle 19-20 Ekim 202 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini, Türkiye’de bulunan Vakıf Katılım Bankası, Albaraka TÜRK Bankası veya https://odeme.fsm.edu.tr adresi üzerinden yatırmaları gerekmektedir. Tam burslu olarak kazanan öğrenciler ücret işlemlerinden sorumlu değildir.

Önemli Bilgi: Ödeme yapacak olduğunuz banka veya e-ödeme sistemi sizden öğrenci numarası talep edecektir.

3- Ödeme işlemlerini tamamlandıktan 1 saat sonra E-Devlet sistemine tekrar giriş yaparak üniversite kayıtlarını tamamlamanız gerekmektedir. (E-Kayıt butonu, ücret işlemleri tamamlandıktan sonra aktif hale gelmektedir.)

Önemli Bilgi: Önlisans  programından mezun olamayanlar ile askerlik konusunda yoklama kaçağı ve bakaya durumu olanlar e-kayıt hakkından yararlanamazlar.

Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra:

*Üniversiteye giriş kartınız ve indirimli akbiliniz entegre kart olduğu için İETT amirliklerinden alabilirsiniz.

**Üniversitemizin öğrenciler için oluşturduğu mail adresine sifre.fsm.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

***Kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapabilir duruma geleceklerdir.

Kullanıcı adı: Öğrenci numaranızdır.

****Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ye giriş yaptığınızda karşınıza Eğitim Sözleşmesi, Aydınlatma Metni ve Açık Rıza Metni linkleri gelecektir. İlgili bilgiler okunduktan sonra onaylıyorum kutucuğu işaretlenerek işlem tamamlanmalıdır.

Önemli Açıklama * Hafızlık indirimi, Kardeş indirimi, Şehit indirimi, Gazi indirimi gibi burslardan yararlanmak için talepte bulunacak öğrencilerin kayıtları 19-24 Ekim 2022 tarihleri arasında Haliç Yerleşkesi’nden alınacaktır.

Üniversitemize DGS ile yerleşerek kesin kayıt yaptıracak adayların, kayıt esnasında ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içeriklerini ıslak imzalı bir şekilde  Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri gerekmektedir.

Muafiyet hakkında kayıt öncesinde bilgi almak isteyen adayların, ilgili fakülte sekreterlikleri ile görüşmesi gerekmektedir.

Ders Muafiyeti başvuru formu için tıklayınız.

Elektronik kaydı tercih eden öğrencilerimiz ders muafiyeti başvuru formu, transkript ve ders içeriklerini oidb@fsm.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir.

İngilizce Hazırlık programı

Eğitim Dili %100 İngilizce olan Lisans Programları:

Üniversitemizin  %100 İngilizce programlar aşağıdaki gibidir.

- Yazılım Mühendisliği (Mühendislik Fakültesi)
- İngilizce Mütercim Tercümanlık (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi)
- İşletme (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)
- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)

Bu programların dışında hazırlık sınıfının zorunlu olduğu programlarda (Mühendislik Fakültesinin tüm programları, Mimarlık ve Tasarım Fakültesine bağlı Mimarlık ve İç Mimarlık programları ile Psikoloji programı) mevcut İngilizce hazırlık sınıfı yer almaktadır.

%100 İngilizce programların İngilizce hazırlık sınıflarında, öğrencilerin bölümlerdeki ihtiyacını gözeterek yoğunlaştırılmış yeni bir hazırlık sistemi planlanmıştır.

Eğitim dili %100 İngilizce olan programların hazırlık sınıfında eğitim alacak öğrencilerimiz %30 İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinden tamamen farklı bir yaklaşım, farklı kurallar ve uygulamaları içeren hazırlık eğitimine tabi olacaklardır.

Eğitim Dili %100 İngilizce Programlara Öğrenci Kabulü ve Muafiyet

Öğrencilerimiz Üniversitemize kayıt yaptırdıktan sonra onlarla ilk temasımız olan Düzey Belirleme Sınavı (DBS) mevcut şekilde tüm İngilizce programlar için geçerliliğini korumaktadır ve tüm öğrencilerin Yeterlik Sınavına (FSMEPT) girebilmeleri için DBS’den 65 almaları gerekmektedir. 

DBS’den başarılı olan %100 İngilizce programlara kayıtlı öğrencilerin hazırlıktan muaf olmaları için FSMEPT’ten almaları gereken puan 75’tir.

Hazırlıktan muafiyet koşulları %30 İngilizce programlar için aynı şekilde devam ederken, %100 İngilizce programlar için katılaştırılmış olup, farklı bir üniversite hazırlık eğitimi almış öğrenciler kayıt olduktan sonra FSMEPT sınavına girerek 75 ve üzeri puan almaları gerekmektedir. 

Ortaöğrenimini, öğretim dili ya da anadili İngilizce olan bir ülkede tamamlamış olan öğrenciler ile Senatomuzun kabul ettiği ulusal ve uluslarası sınavlardan son iki yıl içerisinde yeterli puanları alan öğrencilerimiz İngilizce Hazırlık Programından muaf olabilirler. 2022-2023 Akademik yılı için öğrenci kabulünde esas alınacak olan uluslararası sınavlar ve puanları aşağıdaki gibidir.


*PTE Academic: 55/90
* TOEFL IBT: 78/120

Kur Sistemi, Başarı Durumu ve Değerlendirme

%100 İngilizce programlara kayıtlı öğrencilerimiz, hazırlık sınıfında 8 haftalık kur sistemine dahil olurlar. %30 İngilizce hazırlık sınıflarından farklı sınıflarda, farklı içerik ve değerlendirme sistemine tabidirler. Akademik yetenekleri geliştirecekleri bir dönem içerisinde bölümleri ile alakalı ödev ve projeler ile %100 İngilizce programlar için gerekli dil altyapısını sağlamak için yoğun bir hazırlık programı tecrübe edeceklerdir. %30 İngilizce programlar için 65 olan kur başarı kriteri %100 programlarda 70 olarak güncellenmiştir. Öğrencinin kur sisteminde kur başarı notunun 70 ve üzeri olması gerekmektedir.

Eğitim Dili %30 İngilizce olan Lisans Programları:

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup; eğitim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.  %30 İngilizce Hazırlık Programları:

·         Mimarlık Lisans Programı

·         İç Mimarlık Lisans Programı

·         İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

·         Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı

·         Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

·         Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

·         Psikoloji Lisans Programı

Öğrencilerimiz Üniversitemize kayıt yaptırdıktan sonra onlarla ilk temasımız olan Düzey Belirleme Sınavı (DBS) mevcut şekilde tüm İngilizce programlar için geçerliliğini korumaktadır ve tüm öğrencilerin Yeterlik Sınavına (FSMEPT) girebilmeleri için DBS’den 65 almaları gerekmektedir. DBS’den başarılı olan %30 İngilizce programlara kayıtlı öğrencilerin hazırlıktan muaf olmaları için FSMEPT’ten almaları gereken puan 65'tir. B2 seviyesini tamamlayan %30 İngilizce programlarına kayıtlı öğrenciler ise FSMEPT sınavına girmeden bölümlerine geçebilirler. 

%30 ve %100 İngilizce Hazırlık Programları Muafiyet Koşulları 

Konu

%30 İngilizce Programlar

%100 İngilizce Programlar

Düzey Belirleme Sınavı

65

65

Yeterlik Sınavı FSMEPT

65

75

Diğer Hazırlık Programları Dış Muafiyet

Evet

Hayır

Hafta Sayısı

8 Hafta (Kur)

8 Hafta (Kur)

Başarı Notu

65 (Kur)

70 (Kur)

Hazırlık Başarı Kriteri

CEFR B2, FSMEPT 65

FSMEPT 75

FSMEPT’e Girebilmek İçin Minimum Seviye Kriteri

CEFR B1

CEFR B2

 Sınava girecek olan öğrenciler ile iletişime geçilecektir. 

Arapça Hazırlık Programı

Arapça Hazırlık Programından Muafiyet

 (1) Akademik yılın başında düzenlenen DBYS’den başarılı olan öğrenciler, zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

(2) Üniversitenin öğretim dili %100 ve %30 Arapça olan lisans programlarına kayıt yaptıran öğrenciler, dış yeterlilik yoluyla Arapça Hazırlık Programı’ndan muaf tutulabilirler.

a) Kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla, YDS veya YÖKDİL Arapça sınavlarının birinden, 80 ve üzeri puana sahip %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 70 ve üzeri puana sahip %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler, sınav sonuç belgelerini ilgili dilekçe  ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde Bölüm sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

b) Resmi dili Arapça olan bir ülkeden Milli Eğitim Bakanlığı’ndan denklik verilmiş olması şartıyla lise diploması alan veya resmi dili Arapça olan bir ülkenin pasaportunu taşıması şartıyla Milli Eğitim Bakanlığına bağlı %100 Arapça olan bir liseden mezun olan öğrenciler zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

c) Daha önce Türkiye’deki bir üniversitede ya da YÖK denkliği bulunan uluslararası bir üniversitede Arapça hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamış veya Arapça yeterlilik sınavından geçer  not almış olan %30 Arapça lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, üzerinden iki yıl geçmemek  koşuluyla başarılı olduklarını gösteren belgeyi ilgili dilekçe ile birlikte akademik takvimde belirtilen  tarihlerde Bölüm Sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda, Arapça Hazırlık Programı’ndan muaf  tutulabilirler. Öğretim dili %100 Arapça lisans programlarına kayıtlı öğrenciler ise bu koşulla muafiyet sağlayamazlar.

ç) Yabancı Diller Bölümü, farklı bir Üniversiteden alınmış Arapça yeterlik sertifikası ya da denkliği olan sınav sonucunun ibraz edilmesi durumunda, sonuçların güvenirliği ve eşdeğerliği hususunda araştırma yapabilir, ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişime geçebilir. İbraz edilen sonucun güvenirlik ve eş değerlik şartlarını karşılamaması halinde, öğrencinin muafiyet başvurusunun kabul edilmeme durumu söz konusudur.

 

Arapça Hazırlık Programı Düzey Belirleme ve Yeterlilik Sınavları

 (1) Öğretim dili %100 ve %30 Arapça olan programlara ilk defa kayıt yaptıran öğrenciler, Bölüm tarafından kayıt olduğu dönem başında yapılan DBYS sınavına girerler.

a) Bu sınavlar Arapça Hazırlık Programının akademik takviminde belirtilen tarihlerde uygulanır ve sınavların uygulanması ile ilgili tüm duyurular Bölümün ilgili programının internet sayfasında ilan edilir.

b) Eğitim dili %100 veya %30 Arapça olan lisans programlarından birine ilk defa kayıt yaptıran öğrenciler, Bölüm tarafından kayıt olduğu dönem başında yapılan DBYS sınavına girerler.

Sınava girmeyen veya girmek istemeyen öğrenciler Arapça Hazırlık Programı’nda mevcut en alt seviyede sınıfa yerleştirilirler. Sınavdan başarısız olan öğrenciler ise sınavda aldıkları puan doğrultusunda Arapça Hazırlık Programı’nda bulunan, seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilirler.

c) Eğitim dili %100 veya %30 Arapça olan lisans programlarından birine ilk defa kayıt yaptıran uluslararası öğrenciler, DBYS sınavına girme hakkını Türkçe’den muaf olmaları şartıyla kazanırlar.

d) DBYS’den 100 üzerinden toplam 70 ve üzeri puan alan %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 60 ve üzeri puan alan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler başarılı sayılırlar ve zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf olarak kayıt yaptırdıkları lisans programlarına başlayabilirler.

(2) Eğitim dili %100 Arapça olan lisans programlarından birine kayıtlı öğrencilerin güz veya bahar dönemi sonunda yapılan AYS sınavına girebilmeleri için, CEFR B2 düzeyini 65 veya üzeri bir puan ile tamamlamaları ve devam şartlarını yerine getirmesi gerekir. Eğitim dili %30 Arapça olan lisans programlarından birine kayıtlı öğrencilerin ise CEFR B1 düzeyini 65 veya üzeri bir puan ile başarıyla tamamlamaları ve devam şartlarını yerine getirmesi gerekir.

a) AYS’den toplam 70 ve üzeri puan alan %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 60 ve üzeri puan alan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler başarılı sayılırlar.

(3) Bölüm tarafından yürütülen sınavların tarih, saat ve yerleri, Bölümün ilgili programının internet sayfasından duyurulur. Öğrenciler, sınavlar hakkındaki tüm ayrıntıları internet sayfası üzerinden takip etmekle yükümlüdürler.

Sınav sonuçlarına göre Sınav Komisyonu Başkanlığı tarafından Hazırlık Sınıfı’nda;

  • CEFR A1,
  • CEFR A2,
  • CEFR B1,
  • CEFR B2,
  • CEFR B2+

 Seviyelerine göre eğitim göreceklerdir.

 Sınava girecek olan öğrenciler ile iletişime geçilecektir. 

Arapça Hazırlık Programı Öğretim Süresi

Arapça Hazırlık Programı 5 kurdur. Program iki yarıyıl, her yarıyıl en az 14 haftadan oluşur ve haftalık ders saati en az 20 saattir.

*Arapça Hazırlık Sınıfı derslerine %80 devam zorunluluğu vardır.

.Arapça Hazırlık Sınıfı Yıl Sonu Başarı Notu Değerlendirmesi

AYS’den başarılı olan veya CEFR B2+ düzeyini başarıyla tamamlayan öğretim dili %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile CEFR B2 başarıyla tamamlayan veya AYS’den başarılı olan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler kayıtlı oldukları lisans programlarına başlayabilirler.

a) AYS’den başarılı olan öğrencilerin Arapça hazırlık başarı notu AYS’den aldıkları puan, CEFR B2 başarıyla tamamlayan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrencilerin başarı notu CEFR B2 öğrenim gördükleri kurun not ortalaması, CEFR B2+ başarıyla tamamlayan %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrencilerin başarı notu ise CEFR B2+ öğrenim gördükleri kurun not ortalamasıdır.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.