FSM'de Yaşam
Öğrenci Kulüp Haberleri

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Mezunumuz ve Doktora öğrencimiz Hüseyin TÜRKAN’ı işyerinde ziyaret ettik.

2004 yılından beri yayın sektöründe çalışan Türkan, önce İlke Yayıncılık’ta devamında UHİM (Uluslararası Hak İhlalleri İzleme Merkezi)’nde yayıncılık ve editörlük alanında deneyimlerini bizlerle paylaştı. Uzun zamandır meslek hayatında olan Türkan üniversitemizde yüksek lisansını tamamlayarak doktorasına devam etmektedir. Türk Dili ve Edebiyatı mezunlarının çalışmak istediği bir alan olan editörlük mesleğinin mahiyetinin çok anlaşılmadığın belirten Türkan, “Editörlük yazarın ya da eserin fikrini ürün haline getirmektir. Yazardan gelen ilk çevirinin ham hali okuyucuyla paylaşılırsa okuyucu bundan bir şey anlamayabilir. Çeviri editörü ya da çevirmenden gelen metin editörün kültürel birikimiyle harmanlanarak okuyucunun karşısına çıkar. Burada ilk okuma devamında, başka uzmanların okumaları sonrasında değişiklik isteği, katkılar yazara tekrar ulaştırılır. Devamında yazar da bu değişiklikleri dikkate alarak metnini düzenler ya da iradesi çerçevesinde aynı kalması için diretebilir. Son okuma yapılır ve eser basıma hazırlanır. Burada dahi eser basıldıktan sonra editörün işi devam etmekte ve eserin revizesi gerekebilmektedir.” dedi.

İş hayatı sorumluluk almayı ve sosyal ilişkileri öğretiyor

İş hayatında özellikle aynı mekanda çalışmak farklı disiplinlerden insanlarla birlikte iş üretmek büyük bir fırsat sağlıyor. Bir eserin basımına kadarki süreçte yazar, çevirmen, tasarımcı, matbaacı ile koordineli bir şekilde çalışmak çok önemli. Aynı zamanda ekip olarak aynı mekanı paylaşmak da insan ilişkileri için büyük tecrübe katıyor insana. Örneğin bir dergi çıkartılacaksa her ay yayın kurulu ile bir araya gelmek, yazarlardan yazıların takibini yapmak, sonrasında yazıları kontrol ederek tasarıma ve dizgiye göndermek size birçok farklı disiplinle çalışma ortamı sunuyor.

Öğrencilerin eğitim döneminin avantajlarını kullanmaları çok önemli

Şimdi geçmişe bakınca öğrencilik döneminde ne kadar rahat olduğunu anladığını aktaran Türkan, “öğrencilik dönemi özellikle İstanbul gibi kültürel ve mesleki birçok avantajı içinden barındıran bir kentte çok avantajlı. Çevrelerinde her gün her saat alanlarıyla ilgili bir etkinlik olmakta. Kariyer hedefledikleri alanlarla ilgili bu etkinlikleri takip etmeleri meslekleri açısından çok önemli. Öğrencilerin iş hayatına atıldıklarında bu fırsatı ve zamanı bulamayacaklarını bilmeleri gerekiyor.

Yabancı dil ve özgünlük bu mesleğin önde gelen yetkinlikleri

Yayın sektöründe her ne kadar popüler işler her işte olduğu gibi muadil çabalarla yapılsa da bu sektörde özgünlük çok önemli bir ölçüt. Yayın sektörü özgün ve ses getirecek işlere değer veriyor bu sebeple bu alanda özgün işler ortaya koymak çok önemli. Ayrıca klasik ürünler Arapça, çağdaş ürünler için de İngilizce bilmek sektörde büyük avantaj sağlıyor. İnsan ilişkileri, ekip çalışması işlerin sağlıklı yürümesi için çok önemli yetkinlikler olarak karşımıza çıkıyor.

Ayrıca bu meslekte kariyer hedefleyenlerin büyük yazarların eserlerini kesinlikle okumaları onlara avantaj sağlayacaktır. Bilgisayardaki yazım programlarını bilmeleri gerektiğini söylemiyorum bile ama temel anlamda tasarım, mizanpaj için tasarım programlarını bilmeleri de sektörde neyi nasıl yönlendirmeleri konusunda onlara avantaj sağlayacaktır.

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında Geleneksel Türk Sanatları mezunumuz Zehra AKDENİZ’i Büyük Çamlıca Camii’nde bulunan Mustafa Çelebi Sanat Atölyesi’nde ziyaret ettik.

Sahayı bilerek lisans eğitimi almak büyük avantaj sağladı

Lisans eğitimi öncesinde Pendik Belediyesi’nde minyatür alanında eğitim vermekte olan Akdeniz, beş yıllık bir alan tecrübesi sonrası lisans eğitimi almanın avantajlarını yaşadığını belirtti. Minyatür alanından sonra tezhip alanına yöneldiğini ve birbirlerini beslediklerini fark ettiğini söyleyen Akdeniz, bu alanda eğitim alma kararının sektörde daha büyük projelerde akademik bakış açısına ihtiyaç duyulmasının neden olduğunu aktardı.

“Bu alanda kariyer hedefleyen kişilerin sanat camiasında isim yapmış isimleri tanıyor ve takip ediyor. Bu sebeple Üniversite seçimimde üniversitemizin güçlü akademik kadrosu benim için önemli bir faktör oldu.” dedi.

Eğitimim sürecinde büyük projelerde çalışma fırsatı yakaladım.

Üniversitemde daha öncesinde elde ettiğim tecrübeden dolayı lisans eğitiminin benim için zaman kaybı olacağını düşünüyordum ancak deneyimli akademik kadro bana farkındalık ve bakış açısı kazandırarak bilgilerimi üçe katlamamı sağladı. Böylelikle dışarıdan iş alabilmeye ve çeşitli projelerde çalışma fırsatını da yakalamış oldum.

Lisans eğitimim sürecinde “Fatih Projesi” kapsamında yüksek lisans ve doktora öğrencileri arasında hocalarımın referansıyla yer alma şansı yakaladım. Bu projede yer alarak hem akademik bakış açısını, hem uygulama alanlarını tecrübe etme fırsatı yakaladım. Ayrıca Büyük Çamlıca Camii’sinde minyatür ve hat sanatları alanında da hocamız Mustafa Nasuhi Çelebi yönetiminde çalışma fırsatı yakaladım.

Bu alanda çalışmak isteyenler sabırlı ve genel kültürlü olmalılar

Geleneksel Türk Sanatları alanında çalışmak isteyenler sabırlı olmalı ve günceli takip etmeliler. Çünkü genel kültür sizin sanata bakış açınıza ve üretmenize büyük katkı sunuyor. Yabancı sanatçılarla iletişime geçmek, onların sergilerine katılmak ve neyi nasıl aktardıklarını anlamak bu işi yapacak kişiler için büyük önem arz ediyor. Ayrıca bu alanda günümüzde “usta” dediğiniz kişilere saygı çok önemli, onların dediklerini temel anlamda çok iyi dinlemelisiniz ama ustanızı da geçmek için çaba sarf etmelisiniz. Bu alanda “usta” olarak addedilen kişilerin de yetiştirdiği “çırak”larını kendilerini aşmaları için yetiştirmeleri gerektiğini belirten Akdeniz, şu an çalıştığı işyerinde bu fırsatın sunulmasından dolayı çok memnun olduğunu söyledi.

Sanat alanında fırçanın kat ettiği kilometre çok önemli

Bu alanda çalışmak isteyen öğrencilerin kağıt üzerinde fırçalarını uzun süre kullanmaları çok önemli. Bu anlamda, girdikleri derslerde seçtikleri alana özel atölye derslerini sadece iyi not almak için değil sürekli sanatla meşguliyet olarak görmeliler. Ders dışında da bu alanda sürekli pratik yapmalılar ve sanatı yaşatmaya devam etmeliler. Klasik Türk Sanatları için sadece üniversite eğitimi yetmeyecektir bu sebeple sürekli pratik yapmaları, çevrelerindeki sanat galerilerini, kursları ve sanatçıları takip ederek genel kültürlerini de artırmalıdırlar.

Mezunlarımızın deneyimlerini aktaracağımız sektörel ziyaretlerimiz devam edecektir.

Kariyer Merkezi tarafından gerçekleştirilen mezun ziyaretlerimizde bu hafta Optomed Metroloji Kalibrasyon ve Eğitim Merkezi’nde çalışan Biyomedikal Mühendisliği mezunumuz Sena Nur ACAR’ı ziyaret ettik.

Kariyer Merkezi Mezun İlişkileri Koordinatörü Hamza AYDIN ve Eğitim Koordinatörü Seda TÜRKYILMAZ tarafından gerçekleştirilen ziyaretimizde Optomed Metroloji Kalibrasyon ve Eğitim Merkezi’nde Biyomedikal Mühendisi olarak çalışan Sena Nur ACAR işe başlama hikayesini anlattı.

Mezun olduktan 3 ay sonra işe başladığını belirten Acar, “İşimi mail yoluyla CV’mi ileterek kendim buldum. Daha önce DTS Kalibrasyon firmasında staj yapmıştım. Bu yüzden bu firma bana çok yakın geldi başvuruda bulundum ve görüşmeye çağırıldım.” diyerek staj yapılan firmanın öneminden ve iş bulma sürecindeki çabasından bahsetti.

İş görüşmelerinde sorulan mülakat sorularının CV’sinde yazdığı bilgiler üzerinden sorulduğunu ifade eden Acar, “ Cv’nize yazdığınız bilgileri mutlaka doğru ve olduğu gibi yazmalısınız. Çünkü sorulan sorular genelde bu bilgiler üzerinden geliyor. Mesela bilgisayar bilgimi ölçmek için mülakatta uygulamaya geçip Excel’de formül yazdırarak bilgisayar bilgimin CV’mde belirttiğim gibi olup olmadığını göstermemi istediler.” dedi. Üniversite de gördüğü eğitimin iyi ve yeterli olduğunu da anlatarak, “Aldığımız eğitim bu sektör için yeterli, laboratuvar derslerimiz çok faydalı oldu. Programlama dersinin benim şu an işe başlamamda da önemli bir etkisi oldu.” diyerek almış oldukları derslerin şu an çalışmış olduğu sektörde yeterli olduğundan bahsetti.

Alınan eğitimin haricinde kişinin kendisini geliştirmesi gerektiğini ve üniversite eğitimi yanı sıra farklı seminerlere ve sertifika programlarına katılması gerektiğini belirten Acar, “Ortalamanız eğitim hayatınız boyunca önemli olabilir. Fakat iş hayatında ortalamanız nedir diye sormuyorlar. Aldığınız eğitimi sektörde kullanabiliyor musunuz diye bakıyorlar. Bunun için de mutlaka kalibrasyon, cihaz vb. gibi sektörel bilgi edinecek seminerlere, sertifika programlarına katılmalılar. Bu bilgiler kişiyi iş hayatında bir adım öne çıkaracaktır.” diyerek eğitime devam eden öğrencilerimize tavsiyelerde bulundu.

Üniversitenin mezunlara sağladığı imkanlar hakkında fikirlerini paylaşan Acar, “Mezunların üniversiteye giriş çıkışları sorunlu olmamalı ve laboratuvar imkanlarından yararlanabilmeliler. Hocalarla iletişim kopmamalı hatta mezunlarla projeler yapıp geliştirilmeli.” dedi.

Çalışma hayatına başlayan mezunlarımızın sektör beklentilerini ve süreçteki tecrübelerini öğrenmek adına ziyaretlerimize önümüzdeki günlerde devam edeceğiz. Takipte kalın…

Üç Nokta Kulübü tarafından düzenlenen “5 Yerleşke 5 Konuk” program serisinin ikincisine Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fevzi Yılmaz konuk oldu.

Haliç Yerleşkesi’nde düzenlenen programda; bakır, demir ve kalay gibi metallerin ağırlıklı olduğu Fatih Sultan Mehmet dönemi teknolojisini anlatan Prof. Dr. Fevzi Yılmaz, Şahi Topu’nun ortaya çıkarılış süreci üzerinde durdu. Askeri bir amaçla hazırlanmış olsa bile Şahi Topu’nun sanatın inceliklerini taşıdığını söyleyen Prof. Dr. Yılmaz, bu durumun Osmanlı medeniyetinin sanata verdiği değerin bir göstergesi olduğunu söyledi. Bilginin az, yaşamın zor, teknik yeterliğin kısıtlı olduğu dönemlerdeki teknolojik gelişmelerin tarihsel süreç içinde büyük önem taşıdığını dile getiren Prof. Dr. Yılmaz, ALUTEAM’de üretilen Şahi Topu hakkında da bilgi verdi.

Tarım toplumundan sanayi devrimine oradan da bilişim çağına geçiş devrelerinde toplumsal düzende yaşanan değişimlerden söz eden Prof. Dr. Yılmaz, “Günümüzde bilgisayar iletişim ve üretim ağının merkezine yerleşerek klasik dönemin ötesine geçmiştir. Bilgisayar, bilgiyazar ve bilgiyayar (internet) üçlüsüne 3D yazılımlarla birlikte “bilgiyle yapar” fonksiyonu da eklenmiştir.” diye konuştu.

Soru-cevap faslının ardından, Üç Nokta Kulüp Başkanı Ayşenur Kaya Prof. Dr. Fevzi Yılmaz’a hediye takdim etti. Program sonrası ALUTEAM binası ziyaret edildi. Öğrenciler termal kamerayı test ederek, atölyelerde üretilen işleri inceledi.

 

 

 

Kariyer Merkezi ve Mezunlar Derneği kapsamında gerçekleştirilen mezun ziyaretlerimizin bu haftaki durağı Roza Hukuk & Danışmanlık bürosuydu. Hukuk Fakültesi mezunlarımız Ozan Can FİDAN ve Recep ÇILĞASIT’ı ziyaret ettik.

Üniversitedeyken Staj Yapın​

Ozan Can Fidan, öğrencilerimize “Üniversitede eğitim görüyorken gönüllü staj yapmalarının çok önemli olduğunu ve kendisinin üniversite zamanında staj yapmadığı için pişmanlık duyduğunu ve bu tecrübeyi ne kadar erken edinirsek ileride avukatlık mesleğinde erken tecrübe sahibi oluruz.” dedi.

Avukatlık stajını yaptığı dönemde genel hukuk davalarıyla ilgilendiğini, staj döneminin teorik bilgiyi pratikte kullanmak için çok önemli bir tecrübe olduğunu ve dilekçe yazımının hukuk alanında çok önemli olduğunun altını çizdi.

Pratik eğitimin önemi

Recep ÇILĞASIT, pratik eğitimin üniversitede daha fazla olması gerektiğini ve öğrenime devam ediyorken sanal mahkeme gibi uygulamaların yapılması gerektiğini söyleyerek hukuk alanında çalışmak isteyen öğrencilerimize sosyal ilişkilerini güçlendirmeleri konusunda tavsiyelerde bulundu.

Daha güzel dilekçeler yazmak için kurumsal ofislerde stajı öneren mezunumuz, kendi hukuk bürolarını kurmak isteyen öğrencilere daha küçük bürolarda stajlarını yapmalarının daha iyi olacağını söyledi.

Networkünüzü geliştirin

Fidan, Hukuk bürosu açtıkları zamanları anlatırken yaşadıkları zorlukları ve süreci anlattı. Sektörde networkün çok önemli olduğunu üniversitede öğrenime devam ediyorken networkünün arttığını söyledi.

Üniversitede verilen teorik eğitimden çok memnun olduğunu ve bu şekilde devam ederse üniversitenin çok daha iyi yerlere geleceğini söyleyerek sözlerine son verdi.

25 Aralık 2019

Kariyer Merkezi, Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü ve Yapı ve İnşaat Kulübü işbirliği ile düzenlenen Adım Adım Demiryolu semineri 23 Aralık 2019 Pazartesi günü Haliç Yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Alarko Holding A.Ş. firması Hat İşleri Mühendisi Onur NEGİZ konuşmasına ilk olarak kendisini tanıtarak başladı. Aynı zamanda 2016-2017 Bahar Dönemi mezunumuz olan Negiz, öğrencilik hayatından ve işe giriş süreçlerinden de kısaca bahsederek sunumuna başladı. Demiryolunun tarihsel süreçlerinden bahsederek hazırlamış olduğu sunumda ilk demiryolu sistemlerini gösterdi.

Demiryolu bağlantı malzemelerinden getirmiş olduğu birkaç malzeme ile demiryolu tasarımı hakkında açıklayıcı bilgiler veren Negiz, projelerinde kullanmış oldukları malzemelerin detaylarını da öğrencilerimizle paylaştı. Geleneksel demiryollarında kullanılan ray tiplerinin yanısıra günümüzde kullanılan ray tiplerinden de bahsetti.

Halihazırda Kabataş – Mahmutbey Metro Hattı depo sahası inşaa kısmında bulunan Negiz, hat üst yapılarının açılımları ve bunların tanımlarını yaparak örnekler verdi. Hat üst yapısını detaylıca anlatıp yapım süreçlerinden bahsederek çökmelere karşı aldıkları önlemleri hazırlamış olduğu videoda öğrencilerimize gösterdi. Plinth hat üst yapısı tipini, projesinin detaylarını sunumunda anlatıp, Plinth hat demir imalatını açıklayarak süreçlerinden bahsetti.

Makas yerleşim planının tanımını yapan Negiz, örnekler vererek makas uygulamasını anlattı. Gömülü hat üst yapısının kesitlerini anlatarak hemzemin yol üst beton öncesi kauçuk bandaj imalatı uygulamalarını sunumunda gösterdi. Aynı zamanda hemzemin yol yapım süreçlerinden  Negiz, sunumunda göstermiş olduğu uygulamalarla öğrencilerimizin saha hakkında bilgi sahibi olmasını sağladı. Soru cevap şeklinde devam eden seminerimizde Negiz, “ Hepiniz farklı alanlarda çalışacaksınız. Şimdiden yavaş yavaş kendinize bir yol çizin ve hangi alanda ilerlemek istiyorsanız o alana yönelip kendinizi geliştirin. Böylece yüzlerce kişinin önüne geçebilirsiniz. Yapmış olduğunuz her işte İş Sağlığı ve Güvenliği çok önemlidir bu doğrultuda bilginiz olmalı.” diyerek öğrencilerimize mezun olmadan önce kariyer planlama hakkında bilgiler verdi. Araştırma görevlisi Sadullah GÖNCÜ’nün hediye takdimi ile seminerimiz sona erdi.

Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Mezunlar buluşması kapsamında düzenlenen “Bilgisayar Mühendisliği Mezunlar Paneli” 18 Aralık Çarşamba günü Haliç Yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Dr. Öğr. Üyesi Ali NİZAM moderatörlüğünde başlayan etkinlikte ilk olarak Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ali Yılmaz ÇAMURCU öğrencilere mezunlarla ilgili kısa bilgiler verdi. Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fevzi YILMAZ mezunlarla öğrencileri bir araya getiren bu etkinliklerin halen öğrenim hayatına devam eden öğrencilerimize öneminden ve faydalarından bahsederek sözü mezunlarımıza bıraktı. 

2015-2016 Bahar Dönemi mezunumuz Yusufhan ÇEKNAZ konuşmasına kendisini tanıtarak başladı. ACROME Robotik Sistemleri firmasında bilgisayar mühendisi olarak çalışan Çeknaz, firmanın işleyiş süreçlerinden bahsetti. 2018-2019 Bahar Dönemi mezunumuz Bilal Ekrem HARMANŞA sahibinden.com firmasında Bilgisayar Mühendisi olarak çalıştığını belirterek işe giriş süreçlerinden ve firma işleyişlerini anlattı. 2017-2018 Bahar Dönemi mezunumuz Havvagül ÖZTÜRK Baykar Technologies şirketinde Bilgisayar Mühendisi olarak çalıştığını ve yoğun bir iş temposu olduğunu ve işini severek yaptığını ifade etti. Son olarak 2016-2017 Bahar Dönemi mezunumuz Burhan EMANETOĞLU İHH İnsani Yardım Vakfı (IHH Humanitarian Relief Foundation) şirketinde Yazılım Geliştirme Uzmanı olarak çalıştığını, staj dönemini de burada tamamladığını belirterek buradaki işlerin süreçlerini anlattı.

Moderatör Dr. Öğr. Üyesi Ali NİZAM’ın soruları ile ilerleyen panelimizde “Teorik bilginin önemi çok fazla, ve çalışma hayatında daha hızlı çözümler üretiyorsunuz, daha hızlı sistemler yaptığınızı görüyorsunuz.” diyen Öztürk, Baykar firmasında 3 mezunumuzun daha çalıştığını ifade etti. Üniversite hayatında gördükleri eğitimin iş hayatındaki önemine de değinerek, “Derslerimiz tabi ki çok etkili oldu. Özellikle laboratuvar derslerimizi sahada kullanabildik.” diyerek firmalarında insansız hava aracı yapıldığını ve farklı ülkelere gönderildiğinden bahsetti. “Okuldan aldığım eğitim iş hayatımda çok yeterli ve burada çok kıymetli hocalarım var. İstediğinizde kapısını çalıp bilgi alabiliyorsunuz. Hala iletişimim devam ediyor. Üniversite sizin yapmış olduğunuz projelerinizi destekliyor. Ben buradan aldığım bilginin ve ilginin farkına vardım. Değer verir sloganını tam olarak yerine getiriliyor.” diyerek öğrencilere yol gösterici bilgiler verdi.

İş hayatındaki tecrübelerini de anlatan mezunlarımız bir yandan eğitim hayatlarında yaşadıkları tecrübelerini öğrencilere anlattılar. Çeknaz, “Okuldan aldığım eğitim iş hayatımda çok önemli oldu. Yaz stajlarım çok keyifli geçti. Okulun bana verdiği bilgiler üzerinden çalışarak ilerledim. Aldığım eğitimle şuan şirkette kendime bir şeyler katarak ilerliyorum. Gerekli sertifikaları da alarak kariyer açısından çok verimli ilerliyorum. Burada geçirdiğiniz zamanları güzel harmanlayın.” diyerek öğrenci arkadaşlarına tavsiyelerde bulundu. “Proje ödevlerine ekstra önem verin. Çünkü iş hayatında gerçekten çok büyük etkisi var. Özellikle iş görüşmelerinde yapmış olduğunuz projelere ağırlık veriyorlar. Zamanında yetiştirmeniz ve ağırlık vermeniz lazım.” diyen Emanetoğlu, üniversite hayatında yapmış oldukları projelerin önemini ve zaman kavramının değerli olduğunu belirtti.

Harmanşa, “Okulun bize verebileceği eğitim bu kadar, zaten vereceklerinin en fazlasını verdiler. Ama eğitim bitmez yani okul size her şeyi öğretemez temel programları öğretir sonrası tamamen size kalmış gerisini siz geliştireceksiniz piyasadan gördüğünüz kadarıyla aldığınız eğitimi kullanıyorsunuz bunun üzerine çıkmak size bağlı.” diyerek öğrencilere kendilerini geliştirmeleri konusunda tavsiyelerde bulundu. “Kariyer olarak aklınızda ufak da olsa bir şeyler oluşturmalısınız. Bizim sektörümüz devasa bir sektör kendi alanınızı belirleyip uzmanlaşabilirsiniz. Yeni mezundan beklenti yok diye düşünmeyin şirket yetkilileri yeni mezundan da bir şeyler öğrenebileceklerini düşünüyorlar. Kendinizi işten önce geliştirebilirsiniz.” dedi.

Çeknaz, “Kişisel motivasyonunuzu yüksek tutun. Biz bilgisayar mühendisleri olarak sorunu çözen kişiler olarak bakılıyoruz. Dört sene uzun bir dönem bu süre içerisinde bunun bilincinde olun. Üniversite hayatında dersleriniz çok önemli ama kendinize değerler de katın.” diyerek öğrencilik hayatından da örnekler verdi.

Hem okuyup hem çalışma hayatı konusunda da nasıl yol izlediklerini anlatan mezunlarımız, “Okulla işi aynı anda yürütmek istiyorsanız iki sorumluluğu da kabul edip buna göre plan yapmalısınız.” diyerek sözlerine son verdiler. Soruların cevaplandırılmasının ardından Prof. Dr. Ali Yılmaz Çamurcu’nun mezunlarımıza hediye takdimi ile panelimiz sona erdi.

Kariyer Merkezi ve Mezunlar Derneği kapsamında gerçekleştirilen Mezun Ziyaretleri devam ediyor. Bu hafta İstanbul Anadolu Adliyesi’nde çalışan 2014 Adalet Programı mezunumuz Mehmetakif ECEM’i 10 Aralık 2019 Salı günü ziyaret ettik.

Çalışmak istediğiniz alanda araştırmalar yapın

Kariyer Merkezi Müdürü Soner ÖRNEKOL ve Kariyer Merkezi Mezun İlişkileri Koordinatörü Hamza AYDIN tarafından gerçekleştirilen ziyaretimizde Mehmetakif ECEM, 2014 yılında üniversiteden mezun olmadan önce aldığı KPSS puanıyla Adalet Bakanlığına Zabıt Katibi olarak atandığını, öğrencilerimize öğrenime devam ediyorken sınavlara hazırlanmaları ve çalışacakları alanda araştırmalar yapmaları konusunda tavsiyelerde bulundu.

Sosyal ilişkilerin önemi

Ecem, zabıt katibi olarak adliyede yeni açılan davalar ile ilgili işlemler yaptığını ve bu alanda çalışmak isteyen öğrencilerimize bilgisayar kullanımının, pratikliğin ve sosyal ilişkilerin öneminden bahsederek ticari davalar için gelen kişilerle ikili ilişkilere göre ceza davaları için gelen kişilerle daha sabırlı ve anlayışlı ilişkiler kurmaları gerektiğini söyledi.

Üniversitedeki derslerin önemi

Üniversitede icra ve iflas derslerinin, hukuk ile ilgili derslerin ve değişen mevzuat takibinin bu alanda çalışmak isteyen öğrenciler için çok önemli olduğunu söyleyerek sözlerine son verdi.

Sektördeki gelişmelerin bilgilerini mezunlarımızdan aldığımız ziyaretlerimize önümüzdeki günlerde devam edeceğiz. Takipte kalın…

Öğrenci Kulüpleri

Öğrencilerimizin üniversite yaşamlarında akademik çalışmalarının yanı sıra sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik alandaki faaliyetleri de önemli bir yere sahiptir. Bu alanlarda katıldıkları ve düzenledikleri etkinlikler akademik yaşamlarını daha verimli kılmakta, özgüven ve kendilerini ifade etme yetilerini geliştirmekte aynı zamanda üniversitemizin sosyal yaşamı içinde sorumluluk almalarını sağlamaktadır. Bireyselliğin yanında birlikteliği, ortak çalışmayı simgeleyen kulüpler, öğrencilerin etkinliklerde görev alarak bilgi, yetenek ve ilgileri ölçüsünde kişisel potansiyellerini geliştirmelerini ve içinde bulundukları grubun çalışmalarına katılarak heyecanlı, mutlu ve dinamik bir üniversite yaşamını oluştururlar.


Siteye Git

Kütüphane

Eğitim-öğretim dönemlerinde;
Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30 - 17:30 / Haftasonu : Kapalı Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 08.30-20.00 / Cumartesi 10.00-19.00
(Sınav dönemlerinde Haftaiçi 08.30-22.00 / Haftasonu 10.00-19.00)
Kandilli Yerleşkesi Kütüphanesi - Küçükçamlıca Yerleşkesi Kütüphanesi Fatih Yerleşkesi Kütüphanesi : Haftaiçi 08.30-17.30


Siteye Git

FSMVÜ Yayınları

Eğitim-öğretim dönemlerinde; Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30-17:30 / Haftasonu: Kapalı

 


Siteye Git

Uluslararası Ofis

Our team at the Department of International Relations offer you support from the first moment you become familiar with us until the last day you spend here with us. If you are a student, a scholar, or the family of those, coming to Fatih Sultan Mehmet Vakıf University, we will be there to help you adjust to your new life at our university and overcome challenges of living and studying/teaching abroad. We will help you with accommodation arrangements taking your personal preferences and expectations into consideration. Orientation meetings will be held on your arrival to give you necessary and practical information. We are dedicated to make your experience here as smooth, worthwhile and fun as possible. It will be our greatest pleasure to have contributed to your academic achievement, personal satisfaction and your understanding of Turkish life in general.


Siteye Git

Sağlık, Kültür ve Spor

Üniversitemiz öğrencilerinin bireysel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkı sağlamak, gençlerimizi sağlıklı ve aydın bireyler olarak geleceğe taşımayı amaçlamaktadır. Birim hizmet verdiği alanda sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyo- kültürel danışma ve rehberlikleri ile spor gereksinimlerini karşılayan bir uygulama dairesidir.


Siteye Git

Kariyer Merkezi

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kariyer Merkezi öğrencilerin ve mezunların bilgi, yetenek ve isteklerine uygun, kariyer seçimlerini bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlamak üzere kariyer yolunda kendilerine rehberlik ederek, daha okul sıralarında katılacakları eğitim, seminer, panel, konferans ve sempozyumlar ile pratik iş sahası gezileri, stajlar ve projeler sayesinde mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte uyum sürecini yetkin bir şekilde atlatabilmelerini ve üniversitemizin kariyer faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yararlanarak seçmek istedikleri meslekleri daha yakından tanımalarını sağlayarak onların gelecek planlarına destek olmayı amaçlamaktadır.


Siteye Git

UZEM

Uzaktan Eğitim Merkezi, Üniversite bünyesinde açılan e-öğrenme temelli dersler ile ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim programları kapsamında uzaktan yapılacak eğitimler için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmuştur.
      Uzaktan Eğitim Merkezi 2013-2014 akademik yılından itibaren Üniversite zorunlu derslerden Türk Dili ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerini e-ders sistemi üzerinden öğrencilerimize sunmaktadır. 2016-2017 akademik yılı itibariyle İngilizce dersleri de e-ders sistemi üzerinden verilmektedir.
      Dersler İnternet üzerinden takip edilmekte olup, öğrencilerimiz dilediği zaman ve yerde sisteme online bağlanarak ders videolarına ve notlarına erişebilmektedirler. Derslerin sınavları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından koordine edilmekte olup, vize sınavları e-ders sistemi üzerinden online yapılmakta, final ve bütünleme sınavları ise test yöntemiyle yerleşkelerde yapılmaktadır.


Siteye Git

Bilgi İşlem

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, 2010 yılında kurulup hızlı bir şekilde büyüyen üniversitemizle birlikte uzun süreçler alacak birçok gelişmeyi kısa sürede gerçekleştirip birçok başarıya imza atmıştır. Üniversitemiz kampüsleri İstanbul’un birbirinden farklı merkezi noktalarında bulunsa da Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tek kampüs mantığıyla tüm akademik ve idari kadro bir aradaymış gibi bilgi teknolojilerini entegre etmeyi başarmış ve hizmetlerini sürdürmektedir.


Siteye Git
Fikir ve önerilerini
bizimle paylaş
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.