18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi’nin 107. yıl dönümüne özel sergi ve panel

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi ve Başakşehir Belediyesi iş birliğinde düzenlenen “Bağımsızlık” temalı Ulusal Poster Sergisi’nin açılışı ile “Çanakkale Savaşları ve Direnişin Sembolü Mehmet Akif” Paneli 15 Mart'ta Başakşehir Millet Kıraathanesi’nde gerçekleştirildi.

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi’nin 107. Yıl Dönümü etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Bağımsızlık” temalı Ulusal Poster Sergisi, Grafik Tasarım Bölümümüz tarafından hazırlandı. Farklı üniversitelerden sanatçı ve tasarımcı öğretim üyelerinin eserlerinden oluşan sergi 29 Mart’a kadar ziyarete açık kalacak.

“Yaşadığımız hayatı hazırlayan dönüm noktaları”

Sergi açılışında katılımcılara hitap eden Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, İstiklal Marşı’nın kabulü olan 12 Mart ve Çanakkale Zaferi’nin yıl dönümü olan 18 Mart tarihlerinin yakın geçmişimizin en önemli olaylarını içerdiğini belirterek, “Her ikisine de mührünü vuran isimlerden birisi olan Mehmet Akif’in bu olayların üzerinde güneş gibi parlaması çok büyük erdemdir.” dedi.

Bu tarihlerin bugün yaşadığımız hayatı hazırlayan dönüm noktaları olduğuna işaret eden Andı, “Bu günleri bir bilinç olarak, farkındalık olarak bugüne ne kadar taşırsak, bugünün şartları içinde ne kadar çok yorumlayabilirsek o kadar zenginleşiriz. Biz Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi olarak iki özel günü birleştirip sergiyle taçlandırmak ve panel ile zenginleştirmek istedik. Edebiyat ve Güzel Sanatlar Fakültesi akademisyenlerimiz zengin bir sergi ve doyurucu bir panel hazırladılar. Hem onlara hem de bize ev sahipliği yapan Başakşehir Belediyesi ve değerli Başkanına şükranlarımı sunuyorum.” ifadelerini kullandı.

“Eşsiz bir kahramanlık destanı”

Çanakkale Zaferi’nin aziz şehitlerini minnetle yâd ederek konuşmasına başlayan Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, “Bağımsızlık temalı sergimiz, Türkiye genelinden sanatçı ve tasarımcı öğretim üyelerimizin eserleriyle oluşturuldu. Sergimizde emeği geçen, eserleriyle bizlere Çanakkale ruhunu yaşatan akademisyenlerimize teşekkür ediyorum. Kadim tarihimizin önemli dönüm noktalarından biri olan Çanakkale Zaferi, aziz milletimizin birlik ve beraberlik içinde, vatan ve millet sevgisiyle yazdığı eşsiz bir kahramanlık destanıdır.” diye konuştu.

Çanakkale ruhunun gelecek nesillere daha güçlü şekilde teslim edilecek kutsal bir değer olduğunu vurgulayan Kartoğlu, “Bu bilinç ve kararlılıkla hareket ederek; vatanımıza, bayrağımıza, ezanımıza ve milletimizi zafere taşıyan hasletlere her zaman sahip çıkarak aziz şehitlerimize olan şükran borcumuzu da ödeyebiliriz.” dedi.

Açılış konuşmalarının ardından sergide eserleri bulunan akademisyenlerle birlikte açılış kurdelesi kesildi. Akademisyenler, öğrenciler ve sanatseverlerin yoğun ilgi gösterdiği sergi 29 Mart’a kadar Başakşehir Millet Kıraathanesi’nde ziyaret edilebilecek.

Çanakkale’nin bugüne taşıdığı anlamlar

Sergi açılışının ardından Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Zekeriya Kurşun moderatörlüğünde “Çanakkale Savaşları ve Direnişin Sembolü Mehmet Akif” paneli düzenlendi. Gençlerin dikkatle dinlediği panelde, Zaferin bugüne taşıdığı anlamlara değinen Prof. Dr. Zekeriya Kurşun, Çanakkale’nin millet olma ruhu aşıladığının altını çizdi.

“Emperyalizme Direniş Bilinci ve Çanakkale’nin Yükselen Sesi: Mehmet Akif” başlığında bir konuşma gerçekleştiren Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, Çanakkale Savaşlarına bugünün penceresinden nasıl bakılması gerektiği üzerinde durarak, Mehmet Akif’in Çanakkale ruhunu bugüne taşımada üstlendiği rolü anlattı.

Tarih Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hasip Saygılı da “Çanakkale Savaşları: Sebep ve Sonuçları” başlığında savaşın dönüm noktalarını, kahramanlarını ve tüm dünya açısından sonuçlarını değerlendirdi.  

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.