İstanbul’un genç seyyahları yolculuğa başlıyor
26 Eylül 2022

Üniversitemizin Evliya Çelebi Çalışmaları Merkezi tarafından gerçekleştirilen İstanbul’un Seyyahı Seyyah’ın İstanbul’u projesiyle, İstanbul’da yaşayan çocuklar ve gençler Evliya Çelebi’nin izinde şehir, tarih ve kültür yolculuğuna başlıyor.

İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteği, Üsküdar Belediyesi, Fatih Belediyesi ve Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığıyla 26 Eylül’de başlayacak eğitimler öncesinde, projeye katılan öğrenciler ve aileleri için eğitimlerin verileceği Üsküdar Yerleşkemizde bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

“Evliya Çelebi gibi İstanbul’u hissetmelerini istiyoruz”

Toplantıda proje ve eğitimler hakkında bilgiler veren Evliya Çelebi Çalışmaları Merkezi Müdürü ve proje koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlhami Danış, çıkış noktalarının İstanbullu gençlerin şehrin tarih ve kültürüyle temasının yeterli düzeyde olmadığının vurgulandığı İSTKA proje çağrısı olduğunu ifade ederek amaçlarını şöyle anlattı:

 “Çocukları ve gençleri İstanbul ile daha yakından tanıştırmak için yola çıktık. Bunu yaparken Evliya Çelebi’den ilham aldık. O, bu topraklarda yetişen dünyaca ünlü bir seyyah. Biz de onu kendimize rol-model alarak, onun izinde İstanbul’u gezeceğiz. Rotalarımız Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesi’nde anlatılan rotalar olacak. Arzumuz da çocuklarımızın ve gençlerimizin Evliya Çelebi gibi İstanbul’un tarihini, mimarisini, kültürünü, sosyal dokusunu görmeleri, hissetmeleri, nasıl değerli bir şehirde yaşadıklarını bilmeleri ve bu bilinçle şehri daha iyi noktalara eriştirmeleri.”

Atölyelerin odağında İstanbul olacak

Geçen mayıs ayında tanıtımı yapılan “Seyyah” projesi İstanbul’da yaşayan çocuk ve gençlerin içinde bulundukları şehirle iletişimlerini ve deneyimlerini kuvvetlendirerek, ilgi alanlarını çok yönlü geliştirmelerini amaçlıyor. Proje kapsamında Üsküdar bölgesindeki ortaokul ve lise öğrencileri arasından seçilen 110 öğrenci, 26 Eylül’den itibaren Mart 2023’e kadar sürecek atölyelerde İstanbul’u merkeze aldıkları yazılar, animasyon ve kısa filmler ortaya çıkaracak.

Üsküdar’dan Galata’ya 5 gezi rotası

Seyyah projesi kapsamında yaratıcı yazarlık, animasyon ve kısa film olmak üzere üç atölye düzenleyeceklerini belirten Danış, yazarlık atölyesinde Evliya Çelebi ve Seyahatname hakkındaki bilgilendirmelerin ardından bir metnin ortaya çıkarılış süreciyle ilgili teknik bilgilerin verileceğini, böylece öğrencilerin de kendi yazılarını kaleme alabileceklerini dile getirdi. Animasyon ve kısa film atölyelerinde ise temel eğitimin ardından 5 gezi rotasında edinilen gözlem ve deneyimlerle öğrencilerin kendi filmlerini ortaya koyacaklarını söyleyen Danış, “Rotalarımızdan biri Üsküdar, iki tanesi Fatih rotası. Fatih’te ilk rotamız Unkapanı, Ayasofya ve Sultanahmet, ikincisi ise Süleymaniye ve çevresinden oluşuyor. Diğer rotamız Eyüp ve Galata bölgesi. Öğrenciler beşer gruplar hâlinde rehberler eşliğinde İstanbul’u gezecekler. Biz de bu yerlerle ilgili Evliya Çelebi’nin neler yazdığını anlatacağız. Öğrenciler 17. yüzyıldan günümüze o sokağın, mimarinin ne kadar değişip değişmediğini yerinde görecekler.” diye konuştu.

Öğrencilerin yazı, animasyon ve kısa filmlerle yaratıcılıklarını geliştireceklerinin altını çizen Danış, “Atölyelerde öğrencilerimiz senaryo nasıl yazılır, ışık nasıl olur, görüntü nasıl kaydedilir, çizim nasıl yapılır ve nasıl hareketlendirilir, bunları öğrenecekler. Bu eğitimler 120 saat sürecek ve sonunda bir sertifika da alacaklar.” dedi.

Eğitim günleri dışında da pratik yapmak isteyen öğrencilerin kullanımına açık tutulacak atölyelerde, öğrencilere Evliya Çelebi Araştırmaları Merkezi çalışanları ve üniversitemizde eğitim gören öğrencilerimiz de destek olup rehberlik edecekler. Mart 2023’te tamamlanması planlanan ilk atölyelerin ardından proje yeni öğrencileriyle devam edecek.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.