Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, kuruluşunun 10. yılında “Aynı heyecanla yenilenen yüzümüzle” sloganıyla logosunu yeniledi. Fatih Sultan Mehmed’in tuğrasından yola çıkılarak tasarlanan yeni logo, geçmişin kültürel birikimini modern çizgilerle bugüne taşıyor.
Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kurulan Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi görsel kimliğini yeniden yapılandırdı. Üretken ve vizyoner nesiller yetiştirmek misyonuyla 10 yıl önce başladığı eğitim yolculuğunu aynı heyecanla ve yenilenen yüzüyle sürdüren Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, ismini büyük bir gururla taşıdığı Fatih Sultan Mehmed’in tuğrasından esinlenilen yeni logosunu, Rektör Prof. Dr. M. Fatih Andı, Mütevelli Heyet üyeleri, akademisyenler ve basın mensuplarının katıldığı Haliç Yerleşkesi’ndeki programda kamuoyuyla paylaştı.
Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, 10. yıl vurgusuyla başladığı konuşmasında, içinde bulunduğumuz Koronavirüs salgını sürecinin 10. yıl kutlamalarında değişikliğe neden olduğunu söyleyerek şunları kaydetti:
“Üniversitemiz bu yıl 10. yılını idrak etti. Fakat tam da kuruluşumuzun denk geldiği Nisan ayı, virüsün en yoğun olduğu zamanlardı. Biz mezuniyet programında 10. yılımızın sevincini idrak etmeyi planlıyorken, bu süreçte iptal etmek zorunda kaldık. Mezuniyetimizi de sonbahara erteledik. 10. yıl dolayısıyla bazı faaliyetlerimizi sürdürmeye gayret gösterdik. Bunlardan birisi yakın zamanda yayınlayacağımız 10. yılımıza mahsus 3 adet prestij kitabın hazırlanmasıdır. Fatih Bülten’in 10. yıl dosya konusuyla çıkması ve gelecek mezuniyetimizin 10. yıl etrafında çerçevelenmesi de bu faaliyetler arasında yer alıyor. Bir diğeri de logomuzun değişmesi kararıydı.”
“Bir kimliğin, bir misyonun, bir aidiyetin mirasçısıyız”
Yetkinliğe geçiş dönemi olarak adlandırdığı 10. yılda kurumların tüm sisteminin, teamüllerinin oluştuğunu ve bu birikimle hem kurum içinde hem de dışında kuruma dair sınırların, kabullerin belirlendiğini kaydeden Prof. Dr. Andı, “10. yıl kurumlar için önemli bir dönüm noktasıdır. Bizler de bu dönemde, daha önce belirlediğimiz logo değiştirme kararını uygulamaya geçirdik. Bu karar rastgele alınmış bir karar değildir. Adımızı Fatih Sultan Mehmed’den alıyoruz. Dolayısıyla bir kimliğin, bir misyonun, bir aidiyetin mirasçısıyız. Dolayısıyla bu kimlik, misyon ve aidiyetimiz, logomuzda bizi temsil etmeli diye düşündük.” ifadelerini kullandı.
Kurumlar ve logolar arasındaki ilişkiye dikkati çekerek konuşmasını sürdüren Prof. Dr. Andı, kurumun sembolü olan logoların kurum kimliğinden farklı bir dil taşımasının imaj ve fikir karmaşasına neden olacağını belirterek, “Logo bir kurumu temsil eder. Kurumun temsili demek de o kurumun iddialarının, çabalarının ve gerçekleştirmek istediklerinin toplamının ifadesidir. Bir logoda üç şey gözetilmelidir. Birincisi bu temsil değerinin olup olmaması ve kurumla ne derece örtüştüğü, ikincisi akılda kalıcılığı, üçüncüsü de estetik yapısıdır. Biz de bu hassasiyetlerle yola çıkarak profesyonel bir ajansla çalıştık ve bizi iyi temsil ettiğini düşündüğümüz bir logo hazırladık.” dedi.
Fatih’in tuğrasından esinlenildi
Üniversitemizin yeni logosunun Fatih Sultan Mehmed’in tuğrasından esinlenerek hazırlandığını ifade eden Prof. Dr. M. Fatih Andı şöyle devam etti:
“Tuğranın sere (kürsü) bölümünden F, zülfe kısmından S ve tuğlardan çıkarılan M harfleri stilize edilip bir araya getirilerek yeni bir form ortaya çıkarıldı. Son olarak form 45 derece çevrilerek eğitim meşalesini temsil eden nihai logoya ulaşıldı. Logo renklerinde ise kültürümüzde önemli yerleri olan narçiçeği kırmızısı ve çini mavisi kullanıldı. Böylelikle kendimizi Fatih Sultan Mehmed’in adeta logosu olan tuğrasına bağlayan, aidiyet zinciri oluşturan bir logoyla yeni yüzümüzü inşa ettik. Sloganımızda da olduğu gibi aynı heyecanla kendimizi yeniliyoruz. Yeni logomuzun getireceği heyecan ve motivasyonla önümüzdeki eğitim-öğretim yılına başlamayı temenni ediyoruz. Logomuzun üniversitemiz için hayırlı olmasını, tüm mensuplarımız ve paydaşlarımızca benimsenmesini diliyoruz.”
Rektör Prof. Dr. M. Fatih Andı’nın konuşmasının ardından logo sunumuyla devam eden program, tanıtım filminin izlenmesiyle sona erdi.