Bilgisayar Mühendisliği Mezunları Öğrencilerle Buluştu
24 Aralık 2019

Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Mezunlar buluşması kapsamında düzenlenen “Bilgisayar Mühendisliği Mezunlar Paneli” 18 Aralık Çarşamba günü Haliç Yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Dr. Öğr. Üyesi Ali NİZAM moderatörlüğünde başlayan etkinlikte ilk olarak Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ali Yılmaz ÇAMURCU öğrencilere mezunlarla ilgili kısa bilgiler verdi. Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fevzi YILMAZ mezunlarla öğrencileri bir araya getiren bu etkinliklerin halen öğrenim hayatına devam eden öğrencilerimize öneminden ve faydalarından bahsederek sözü mezunlarımıza bıraktı. 

2015-2016 Bahar Dönemi mezunumuz Yusufhan ÇEKNAZ konuşmasına kendisini tanıtarak başladı. ACROME Robotik Sistemleri firmasında bilgisayar mühendisi olarak çalışan Çeknaz, firmanın işleyiş süreçlerinden bahsetti. 2018-2019 Bahar Dönemi mezunumuz Bilal Ekrem HARMANŞA sahibinden.com firmasında Bilgisayar Mühendisi olarak çalıştığını belirterek işe giriş süreçlerinden ve firma işleyişlerini anlattı. 2017-2018 Bahar Dönemi mezunumuz Havvagül ÖZTÜRK Baykar Technologies şirketinde Bilgisayar Mühendisi olarak çalıştığını ve yoğun bir iş temposu olduğunu ve işini severek yaptığını ifade etti. Son olarak 2016-2017 Bahar Dönemi mezunumuz Burhan EMANETOĞLU İHH İnsani Yardım Vakfı (IHH Humanitarian Relief Foundation) şirketinde Yazılım Geliştirme Uzmanı olarak çalıştığını, staj dönemini de burada tamamladığını belirterek buradaki işlerin süreçlerini anlattı.

Moderatör Dr. Öğr. Üyesi Ali NİZAM’ın soruları ile ilerleyen panelimizde “Teorik bilginin önemi çok fazla, ve çalışma hayatında daha hızlı çözümler üretiyorsunuz, daha hızlı sistemler yaptığınızı görüyorsunuz.” diyen Öztürk, Baykar firmasında 3 mezunumuzun daha çalıştığını ifade etti. Üniversite hayatında gördükleri eğitimin iş hayatındaki önemine de değinerek, “Derslerimiz tabi ki çok etkili oldu. Özellikle laboratuvar derslerimizi sahada kullanabildik.” diyerek firmalarında insansız hava aracı yapıldığını ve farklı ülkelere gönderildiğinden bahsetti. “Okuldan aldığım eğitim iş hayatımda çok yeterli ve burada çok kıymetli hocalarım var. İstediğinizde kapısını çalıp bilgi alabiliyorsunuz. Hala iletişimim devam ediyor. Üniversite sizin yapmış olduğunuz projelerinizi destekliyor. Ben buradan aldığım bilginin ve ilginin farkına vardım. Değer verir sloganını tam olarak yerine getiriliyor.” diyerek öğrencilere yol gösterici bilgiler verdi.

İş hayatındaki tecrübelerini de anlatan mezunlarımız bir yandan eğitim hayatlarında yaşadıkları tecrübelerini öğrencilere anlattılar. Çeknaz, “Okuldan aldığım eğitim iş hayatımda çok önemli oldu. Yaz stajlarım çok keyifli geçti. Okulun bana verdiği bilgiler üzerinden çalışarak ilerledim. Aldığım eğitimle şuan şirkette kendime bir şeyler katarak ilerliyorum. Gerekli sertifikaları da alarak kariyer açısından çok verimli ilerliyorum. Burada geçirdiğiniz zamanları güzel harmanlayın.” diyerek öğrenci arkadaşlarına tavsiyelerde bulundu. “Proje ödevlerine ekstra önem verin. Çünkü iş hayatında gerçekten çok büyük etkisi var. Özellikle iş görüşmelerinde yapmış olduğunuz projelere ağırlık veriyorlar. Zamanında yetiştirmeniz ve ağırlık vermeniz lazım.” diyen Emanetoğlu, üniversite hayatında yapmış oldukları projelerin önemini ve zaman kavramının değerli olduğunu belirtti.

Harmanşa, “Okulun bize verebileceği eğitim bu kadar, zaten vereceklerinin en fazlasını verdiler. Ama eğitim bitmez yani okul size her şeyi öğretemez temel programları öğretir sonrası tamamen size kalmış gerisini siz geliştireceksiniz piyasadan gördüğünüz kadarıyla aldığınız eğitimi kullanıyorsunuz bunun üzerine çıkmak size bağlı.” diyerek öğrencilere kendilerini geliştirmeleri konusunda tavsiyelerde bulundu. “Kariyer olarak aklınızda ufak da olsa bir şeyler oluşturmalısınız. Bizim sektörümüz devasa bir sektör kendi alanınızı belirleyip uzmanlaşabilirsiniz. Yeni mezundan beklenti yok diye düşünmeyin şirket yetkilileri yeni mezundan da bir şeyler öğrenebileceklerini düşünüyorlar. Kendinizi işten önce geliştirebilirsiniz.” dedi.

Çeknaz, “Kişisel motivasyonunuzu yüksek tutun. Biz bilgisayar mühendisleri olarak sorunu çözen kişiler olarak bakılıyoruz. Dört sene uzun bir dönem bu süre içerisinde bunun bilincinde olun. Üniversite hayatında dersleriniz çok önemli ama kendinize değerler de katın.” diyerek öğrencilik hayatından da örnekler verdi.

Hem okuyup hem çalışma hayatı konusunda da nasıl yol izlediklerini anlatan mezunlarımız, “Okulla işi aynı anda yürütmek istiyorsanız iki sorumluluğu da kabul edip buna göre plan yapmalısınız.” diyerek sözlerine son verdiler. Soruların cevaplandırılmasının ardından Prof. Dr. Ali Yılmaz Çamurcu’nun mezunlarımıza hediye takdimi ile panelimiz sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.