Milli Teknoloji Hamlesinde Mezunlarımızın İmzası

26 Eylül 2019

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi mezunu dört arkadaş bugün aynı şirket çatısı altında geleceğin teknolojilerini üretiyor. Baykar Savunma’da çalışan Fatma Nur Ezber, Ecmel Demet, Havvagül Öztürk ve Rabia Saltık’la, yazılım geliştirme sürecinde yer aldıkları TB2 İHA, Akıncı TİHA ve Cezeri Uçan Araba’nın da sergilendiği Teknofest’te bir araya geldik. Mezunlarımızın kariyer hikâyelerini dinledik.

17-22 Eylül tarihlerinde İstanbul Havalimanı’nda gerçekleştirilen İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali’nde (Teknofest) teknoloji yarışmaları ve eğlenceli aktivitelerin yanı sıra Türkiye’nin savunma ve havacılık sahasındaki becerileri de sergilendi. Sergilenenler arasında; insansız hava aracı teknolojilerine yönelik çalışmalar yürüten Baykar Savunma’nın milli imkânlarla geliştirdiği TB2 İnsansız Hava Aracı, Akıncı Taarruzi İnsansız Hava Aracı ve Cezeri Uçan Araba da vardı. Bu üç büyük projede yazılım mühendisi olarak çalışan Mühendislik Fakültesi 2018 mezunlarımız iş yaşamlarını anlattı.

“Uykusuz gecelerimin karşılığını şimdi alıyorum”

Biyomedikal Mühendisliği mezunu Fatma Nur Ezber öğrenciyken çalışmak istediği yerde, Baykar Savunma’da yazılım mühendisi olarak görev alıyor. TB2 İHA’nın ve Akıncı TİHA’nın yazılım geliştirme sürecinin bir parçası olan Fatma Nur, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde aldığı uygulamalı eğitimin bulunduğu yere büyük katkısı olduğunu söyleyerek şöyle devam ediyor:

“Üniversitede yer aldığım projeler ve uygulama imkânları profesyonel iş hayatımı rahatlatan faktörler oldu. Uykusuz gecelerimin karşılığını şimdi alıyorum. Milli teknoloji hamlesinin bir parçası olmaktan gurur duyuyorum.”

“Hayalimin gerçekleşmesinde üniversitemin katkısı büyük”

Ecmel Demet de Biyomedikal Mühendisliğinden mezun olduktan sonra Baykar’da yazılım mühendisi olarak çalışmaya başlamış. Öğrenciyken Baykar’ın çalışmalarını yakından takip eden Ecmel, “İdeallerim ve hayallerim doğrultusunda burada işe başladım. Hayalimin gerçekleşmesinde üniversitemin katkısı büyük. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde aldığım uygulamalı dersler, projeler sayesinde iş dünyasının beklentilerini karşıladığımı düşünüyorum.” diyor.

Laboratuvar ortamında uygulamaya dayalı yürütülen mühendislik eğitiminin yanında hocaların öğrencilere olan ilgisinin ve proje geliştirmeleri noktasında teşvik edici yaklaşımlarının çok değerli olduğunu ifade eden Ecmel, teşviklerin de etkisiyle katıldığı yarışmaların, gönüllü stajların kendisine büyük deneyim kattığını söylüyor.

“Ürettiğim bilginin temelinde üniversitem var”

Bilgisayar Mühendisliğinden mezun olan Havvagül Öztürk ise dördüncü sınıfta stajyer olarak girdiği Baykar’da mezuniyet sonrası çalışmaya başlıyor. Öztürk, “Bugün iş hayatında ürettiğim bilginin temelinde üniversitede öğrendiklerim var. O temelin üzerine sürekli ekliyorum. Değerli hocalarımdan çok şey öğrendim. En başta da proje geliştirmenin ne denli önemli olduğunu… Şimdi bunun faydasını görüyorum.” diye konuşuyor.

“Ülkemizin hayal eden gençlere ihtiyacı var”

Rabia Saltık da Biyomedikal Mühendisliği 2018 mezunlarımızdan. Baykar ortaklığıyla kurulan Cezeri Yapay Zeka Robotik Teknolojiler Şirketi’nde proje mühendisi olarak çalışıyor. Onun için de milli bir projede yer almak gurur verici. Teknofest’te ilk kez görücüye çıkan Cezeri Uçan Araba projesinin özgün bir proje olduğunu söyleyen Rabia, “Ülkemizin hayal eden, üreten gençlere ihtiyacı var. Milli teknoloji hamlesi, bunu var etmek demek. Bu hamlenin içerisinde yer almanın yollarından biri üniversitede alınan eğitimden geçiyor. Ben dersler dışında laboratuvar ortamında da çok çalıştım. Uygulama konusunda bana destek olan birçok hocam vardı. İş hayatımda bunun olumlu etkilerini görüyorum.” değerlendirmesinde bulunuyor.

 

Söyleşi: Kübra Erten / Fotoğraf: Fatih Yerlikaya

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.