İyi ki buradayım ve iyi ki FSMVÜ dedim
02 Aralık 2019

Kariyer Merkezi ve Mezunlar Derneği kapsamında gerçekleştirilen Mezun Ziyaretlerimizin ilkini TÜBİTAK BİLGEM’de çalışan Bilgisayar Mühendisliği mezunumuz Ebrar ŞAHİN ile 14 Kasım 2019 Perşembe günü gerçekleştirdik.

Kariyer Merkezi Mezun İlişkileri Koordinatörü Hamza AYDIN ve Eğitim Koordinatörü Seda TÜRKYILMAZ tarafından gerçekleştirilen ziyaretimizde Ebrar ŞAHİN ilk olarak BİLGEM (Bilişim ve Bilgi Güvenliği Araştırma Merkezi)’de işe başlama hikayesinden bahsetti. Milli Savunma Üniversitesi’nde yüksek lisans yaptığını ifade eden Şahin, burada bulunan hocasının yönlendirmesi ile BİLGEM’e başvuru yaptığını belirterek başvuru şartlarının detaylarından bahsetti. Lisans not ortalaması, YDS, ALES ve Üniversiteye ilk giriş puanının bile başvuruda etkili olduğunu söyleyerek mülakatta karşılaştığı tecrübelerini bizlerle paylaştı.

FSMVÜ’de aldığı eğitimin iş hayatında yeterli olabileceğini ifade eden Şahin, “Karşıma çıkmaz dediğim hangi ders varsa hepsi ile iş hayatında karşılaşıyorum.” diyerek eğitime devam eden öğrenci arkadaşlarına aldıkları eğitimin önemli olduğunu ve dikkatli şekilde derslere odaklanmaları konusunda tavsiyelerde bulundu.

BİLGEM’in ikinci iş deneyimi olduğunu ifade eden Şahin, “İlk olarak yüksek lisans yaptığım üniversitenin yönlendirmesi ile Vodafone’da işe başladım. Benim için ayrı bir deneyim oldu.” dedi. İş başvurularında genelde dikkat ettikleri hususları anlatarak, “ALES puanlarını yüksek tutmalılar. Üniversite eğitim hayatlarının uzamaması gerekir. Dersleri hakkını vererek dinliyorlarsa mülakattan kolayca geçebilirler.” diyerek iş hayatına atılacak olan arkadaşlarına yol gösterici açıklamalarda bulundu.

Öğrencilik hayatında yapılması gereken faaliyetler konusunda deneyimlerini anlatan Şahin, “ Üniversite eğitimimiz haricinde yarışmalara katılıp kod yazarak kendimizi geliştiriyorduk. Staj yaptığınız yer çok önemli buna dikkat etmelisiniz. Kulüp ve Kariyer etkinliklerine dahil olabilirler, böylece hangi sektörü tercih edeceklerini daha kolay görebilirler. Hocalarımız çok iyiler hala iletişimde olduğum hocalarım var. Kapısını çalıp bilgi alabileceğiniz size yardımcı olabilecek bölüm hocalarınız mutlaka var.” diyerek öğrencilik hayatının avantajlarının değerlendirilmesi gerektiğini ve iş hayatının da kişiye özgüven sağladığını ifade etti.

Bilgi güvenliği açısından fazla açıklama yapamayan mezunumuz Ebrar ŞAHİN, çalışmış olduğu kurumda projelerde yapılacak olan adımlarla ilgili araştırmalar yaptığını ve çalışma ortamının keyifli olduğunu belirtti. İş görüşmesinde farklı üniversitelerden mezunlarla karşılaştığını ve kendisinin tercih edildiğini de ifade eden Şahin, “Üniversite ismine göre bir değerlendirme yapılmamaktadır. Üniversiteyi ilk kazandığımda çok üzülmüştüm. Fakat hocaları ve üniversite imkanlarını gördükçe iyi ki buradayım ve iyi ki FSMVÜ dedim.” dedi.  İş görüşmelerine hazırlıklı gidilmesi gerektiğini de vurgulayan Şahin, “Sektörle ilgili araştırmalar yapıp iş görüşmesine hazırlıklı gidilmesi gerekir.” diyerek iş görüşmesine gidecek olan arkadaşlarına yol gösterici açıklamalarda bulundu.

Sektördeki gelişmelerin bilgilerini mezunlarımızdan aldığımız ziyaretlerimize önümüzdeki günlerde devam edeceğiz. Takipte kalın…

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.