2019-2020 Akademik Yılı Açılış Programı

4 Ekim 2019

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi 2019-2020 Akademik Yılı Açılış Programı ve Akademik Genel Kurul Toplantısı Haliç Yerleşkesi’nde yapıldı.

İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan 2019-2020 Akademik Yılı Açılış Programı ve Akademik Genel Kurul Toplantısı, Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı ve Mütevelli Heyet Başkanımız İsmail Gerçek’in konuşmalarıyla devam etti. Açılış konuşmalarının ardından TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, “Bilim, Teknoloji ve Yenilik Ekosisteminde TÜBİTAK Odaklı Yeni Süreçler” başlıklı açılış dersini verdi.

“Yetkin olmayı etkin olmakla taçlandırmalıyız”

Üniversitemizin ikinci on yılına girmek üzere olduğunu hatırlatarak konuşmasına başlayan Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, on yılın kurumlar tarihinde kritik bir eşik olduğunun altını çizerek, “Bu eşik bizim gibi kurumların yetişkinliğe geçiş eşiğidir. Maharet ise yetişkin olmak değil, bu yetişkinliği yetkinliğe dönüştürme başarısıdır. Yetişkinlik doğal bir süreç, yetkinlik ise iradi bir neticedir. Yetkin olmak elbette bir başarıdır ama daha da önemlisi yetkin olmayı etkin olmakla taçlandırabilmektir.” dedi.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin yetkin ve bu yetkinliği etkinlikleriyle ispatlayan ikinci on yıl hedefine doğru ilerlediğini ifade eden Prof. Dr. Andı şöyle devam etti:

“Bu on yıl hedefinde dinamik, heyecan ve halecanlı olmalıyız. Yani kalbimiz çarpmalı. Kalbi çarpmayanın gönlü de çarpmaz. Aşk aslında bir gönül çarpıntısıdır. Kalp çarpıntısı ise aşığın şanındandır. Bu aşkın akademik dünyadaki adı bilimsel çalışmadır. Bir akademisyen ve bir akademik kurum bilimsel çalışmalarıyla yetkinliğini pekiştirip dışa vurur. Etkin akademik kimlik ancak bununla tezahür eder. 2019-2020 Akademik Yılı bizim için bu hassasiyetler ile başlayan bir yıl olmalıdır. Onuncu yılımızı bu hassasiyetlerle zenginleştirmek için bugün yola çıkıyoruz.”

“Önemli olan bilgiyi kullanabilmektir”

Mütevelli Heyet Başkanımız İsmail Gerçek ise ülkemizdeki akademik faaliyetlere yönelik oransal durum değerlendirmesi yaparak başladığı konuşmasında dünya üniversiteleri arasında yer almak için eğitim niteliğinin artırılması ve araştırma noktasında daha fazla adım atılması gerektiğinin altını çizdi.

Akademik hedeflerin dünya ölçeğine ulaşması yolunda birkaç noktaya değinen Gerçek, “Akademisyenlerimizin bir şeyi bulma yöntemini, bilgiyi tartışabilme alışkanlığını öğrencilerine iletmesi gerekiyor. Bilgiyi sadece taşımak büyük külfettir. Önemli olan bilgiye ulaşabilmek ve onu kullanabilmektir.” değerlendirmesinde bulundu.

“Üniversitelerin rolleri değişiyor”

“Bilim, Teknoloji ve Yenilik Ekosisteminde TÜBİTAK Odaklı Yeni Süreçler” başlıklı açılış dersini veren TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, bilgi ve teknoloji üretimi konusunda Türkiye’deki ve dünyadaki değişim, gelişim ve yenileme süreçlerine dair önemli noktalara temas ederek, tüm süreçlerin anahtar parçası olan yetkin ve etkin olma kavramları üzerinde durdu. Gelişmişlikle direkt ilişkisi olan bu iki kavramın üniversiteler için de anahtar kavram olduğunu söyleyen Prof. Dr. Mandal, değişen ekosistem içinde üniversitelerin rollerinin de değiştiğine dikkati çekti.

Üniversite ekosisteminin tüm disiplinlerin etkin rol alacağı bir gelişim sürecine girdiğini kaydeden Prof. Dr. Mandal, “Etki odaklı bir süreç için artık tek bir disiplin yetmiyor. Tüm disiplinlerin söz sahibi olduğu bir sisteme ihtiyacımız var. Özellikle sosyal bilimler alanının süreçlere yatay bir biçimde dâhil olacağı yeni eğitim stratejileri uygulamalıyız. Çünkü sorunlar ancak tüm bilimlerin ortaklığında çözülebilir.”

“İnsan kaynağı ve bilgi üretimi üniversitelerin temel misyonları”

Üniversitelerin insan kaynağı ve bilgi üretimi olmak üzere iki ana misyonun taşıyıcısı olduğunu ve üniversitelerdeki insan kaynağının nitelik boyutunun artırılarak yetkin konumuna getirilmesi gerektiğini belirten Prof. Dr. Mandal, “Yetkin insan kaynağı üniversitelerin olmazsa olmazı. Üniversitelerimizin girişimci yetiştirmesi, ekonomiyi, sosyal düzey boyutunu, sosyal ve beşeri bilimleri ilişkilendirerek bilgi ve teknoloji üretmesi lazım. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi sosyal ve beşeri bilimler noktasındaki ayrıcalığı nedeniyle etki odaklı bir süreç yönetiminde en önemli üniversitelerden biri olmalıdır.”

Var olan yetkinlikleri artırma boyutunda, hızlı gelişen teknolojileri sadece popülerliği için değil akıllı ve aktif bir şekilde kullanmak gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Mandal, TÜBİTAK’ın teknolojiyi kullanma parametreleriyle ilgili de bilgiler paylaştı. TÜBİTAK’ın araştırmacıyı ve sanayici desteklediğini, kritik teknolojilerde araştırma yapmak üzere insan kaynağı yetiştirdiğini kaydeden Prof. Dr. Mandal, üniversitelerin araştırma ve uygulama taraflarının güçlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Konuşmaların ardından Prof. Dr. Hasan Mandal’a, ALUTEAM tarafından özel olarak üretilen “Şahi Topu” maketi hediye edildi.

2019-2020 Akademik Yılı Açılış Programı ve Akademik Genel Kurul Toplantısının ardından Prof. Dr. Hasan Mandal, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunan merkezlerimizden ALUTEAM, BETAM ve KURAM’ı ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı.

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.