FSM'de Yaşam
Öğrenci Kulüp Haberleri

Ses Sanat ve Edebiyat Kulübü tarafından düzenlenen “Açık Kapı Medresesi” konferans dizisinin üçüncü bölümü 17 Şubat Pazartesi günü “Kalbin Aklı” alt başlığı ile gerçekleştirildi. Etkinlikte, Dr. Savaş Ş. Barkçin’in gençlik yıllarından beri derlediği fikir yazılarını barındıran “Kalbin Aklı” kitabının önderliğinde, medeniyet perspektifinde akıl-kalp ilişkisi irdelendi.

Bu minvallerden yola çıkılarak Osmanlı-Batı münasebeti perspektifinde aklın kalp üzerindeki etkisi üzerinde duruldu. Bu etkinin eğitime dayandığı meseleler söz konusu edildi. Son olarak program, katılımcıların Dr. Savaş Ş. Barkçin’e sorularının ardından sona erdi.

İslami İlimleri Fakültesi öğrencimiz Sena Ablak Fransa'daki Erasmus staj deneyimini paylaşıyor. 

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nde 3. sınıfı tamamladıktan sonra benim için heyecan verici bir fikir olan Erasmus+ programına katılma kararı verdim. Ve iyi ki de bu kararı vermişim diyorum. Tamamlamış olduğum staj deneyimi benim için çok farklı ve güzel bir tecrübe oldu. Üniversite hayatım boyunca alanıma dair yapabileceğim en ayırt edici ve faydalı deneyim diyebilirim. Ve biraz gayret gösterebilecek herkese de kesinlikle tavsiye ederim.

Gayret derken burada birkaç noktayı belirtmek isterim; bilindiği gibi başvuru aşamasında yapılması gereken belli başlı işler var, bence bu aşamada hepsini ihtiyatlı bir şekilde önceden hazırlamak çok avantajlı. Ve en önemlisi okulun Erasmus Ofisi ile sürekli irtibatta olmak ve atılan adımlarda onlara danışmak, onların kontrolüne başvurmak. Çünkü evrak hazırlamada, kurum ile irtibatta ve daha çok birçok işte beklemediğimiz durumlar olabiliyor ve bazı ayrıntıları gözden kaçırabiliyoruz. Gidilecek kurum ile ilgili de önceden detaylı bilgi almak bence çok önemli. Ben öncesinde kurumun yaz programı belli olmadığı için biraz hazırlıksız gitmiş oldum. Belli bir program hazırlama ve alışma süreci geçirdim. En baştan yapacağım stajın detaylı programına sahip olsaydım daha verimli olabileceğimi düşünüyorum. Tabii ki ilk haftayı atlattıktan sonra benim için her şey daha da yerine oturmuştu ve kendi alanım üzerine çok farklı bir deneyim elde etmiş oldum. 

"Yeni bir kültür ile tanışmak çok değerli bir deneyim" 

Alanım üzerine yeni çalışmalar yapmanın yanı sıra Erasmus staj sürem boyunca çok daha farklı kazanımlarım da oldu. Bir kere farklı bir coğrafyada olmak, yeni bir kültür ile tanışmak çok değerli bir deneyim. İnsanın bakış açısını ve düşünce dünyasını değiştiriyor. Avrupa’nın en önemli ülkelerinden biri olan Fransa birçok akımın ve hareketin öncüsü olması sebebiyle de bu deneyimi ve değişimi daha da zenginleştiriyor. Ve yine benim için en değerli şeylerden birisi farklı kültürlerden, fikirlerden insanlarla tanışmak ve onlarla bir şeyler paylaşmak oldu. Fransa’nın mimarisini veya beklenmedik yönlerini oranın insanından öğrenmek, Paris metrosunda Pakistanlı bir kızın onlara özgü, çok farklı evlilik hikayesini dinlemek veya İtalyan bir aileyle İtalya’nın hiç duymadığım sorunlarını konuşmak gibi yeni paylaşımlar edinmiş oldum.

İşin aslı Erasmus programı ile yapmış olduğum bu staj deneyimi bana alanım üzerine, kişisel gelişimim ve fikir dünyam üzerine birçok katkı sağladı. Bunların her biri benim için çabucak geçen bu süre zarfında kazanılmış çok değerli hatıralarla dolu güzellikleri barındırıyor. Bana bu güzel deneyimi yaşama fırsatı sunan ve yardımcı olan herkese, başta okulumuzun Erasmus Ofisi çalışanlarına çok teşekkür ederim.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği 3. sınıf öğrencimiz Muhammed Yumak Litvanya, Klaipeda State University of Applied Sciences'taki deneyimini paylaşıyor. 

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyken 2019-2020 akademik yılı güz dönemini Litvanya Klaipeda State University of Applied Sciences’ta geçirme fırsatım oldu. Bu maratonun başlangıcından sonuna kadar okulumuzun Erasmus Koordinatörlüğü her öğrenci ile çok ilgilendi. Hocalarımızın bizden istedikleri şeyleri zamanında yapmamız sonucunda hiçbir problemle karşılaşmadık.

2 Eylül 2019 tarihinde Vilnuis’a uçuş yaptık. Gitmemiz gereken şehir Klaipeda’ydı. Şansımıza uçtuğumuz uçak 5 ay boyunca aynı yurtta kalacağımız öğrencilerle doluydu. Birkaç grup halinde Klaipedaki yurdumuza yerleştik. İlerleyen günlerde okulumuzun eğitimi başladı. Litvanya’da aldığımız eğitimle Türkiye’de aldığımız eğitimi karşılaştırmanın doğru olmayacağını oralarda derse girdiğim zaman fark ettim. Çoğu şeyde olduğu gibi eğitimde de bir kültür farklılığı vardı. Litvanya’daki derslerin daha çok uygulama ve proje ödevlerine dayalı olduğunu ve öğrencinin çoğu şeyi teorik değil, pratik ve yaparak öğrenme fırsatı bulduğunu söyleyebilirim.

"İnsanları daha iyi tanıdım" 

Erasmus bana Avrupa’yı gezmek gibi büyük bir imkân sağladı. Gezilerde kendimi keşfettim. İnsanları daha iyi tanımayı ve insanlarla nasıl iletişim kurmam gerektiğini öğrendim. İlk gezdiğimiz ülke Finlandiya oldu. Finlandiya gezisi benim için çok kıymetli bir geziydi. Çünkü bu gezide Erasmus Kurum Koordinatörü Bedia Tekin, Ofis Koordinatörü Vusala Aghayeva ve Erasmus Uzmanı Mutlu Yakın hocalarımızla karşılaştık ve bir gün boyunca Helsinki sokaklarını birlikte gezme fırsatı bulduk. Kendilerinin yaptıkları işi severek ve gönülden yaptıklarını bir kere daha açık bir şekilde gördük.

Erasmus Student Network (ESN) ve Erasmus Ofisi’nin düzenledikleri aktivitelere mümkün olduğunca katıldım. Bu aktivitelerde dış dünyaya açılmayı ve insanlarla konuşmaktan hiçbir zaman çekinmemem gerektiğini öğrendim. Kaldığımız yurtta çok fazla Türk öğrenci olduğu için bu aktiviteler uluslararası öğrencilerle tanışmak için çok güzel ortamlar hazırladı.

"Her zaman daha büyük düşünmem gerektiğini öğrendim" 

Derslerimden imkân buldukça gezmeye önem verdim. Finlandiya gezimden sonra Letonya, Estonya ve Rusya’yı gezdim. Bu gezilerden sonra Polonya, Belçika, Hollanda ve Fransa’yı gördüm. Son olarak İtalya’yı gezme planı yaptım. Bütün ulaşım ve pansiyonların ödemelerini yapmama rağmen geziye yakın bir tarihte yaşadığım rahatsızlık sebebiyle İtalya gezimi iptal etmek zorunda kaldım. Yıllar önce, saydığım “bu ülkelere gideceksin, oralarda vakit geçirip oraların yemeklerini yiyeceksin deselerdi” sanırım “fazla büyük düşünüyorsunuz” derdim. Ama Erasmus sürecinde yaşadığım olaylar bana her zaman daha büyük düşünmem gerektiğini ve bazı şeylerin olma ihtimalinin düşük olduğunu düşünsem de her zaman o düşük ihtimalleri denemem gerektiğini öğretti.

İnsanların dış dünyaya açılmasının önemli olduğunu düşünüyorum ve Erasmus bunun için çok büyük bir adım. İnsanlar gençlik zamanlarında maddi açıdan imkânları olmadığı için yaşlanıp para kazandıktan sonra ise zamanları olmadığı için dışarıya açılamaz. Bu durumda Erasmus, gençlere vakitleri varken dış dünyaya açılma ve fikir dünyalarını genişletme konusunda fazlasıyla yardımda bulunuyor. Bu sebeple, imkânı olan herkesin bu süreci denemesini tavsiye ederim. 

Kariyer Merkezi mezun ziyaretleri kapsamında İslami İlimler Bölümü mezunumuz Rabia Aydoğdu’yu yardımcı kameraman olarak çalıştığı Anadolu Ajansı Medya’da ziyaret ettik.

Sadece Üniversite ile Yetinmemeli

İslami İlimler denildiğinde ilk olarak insanların aklına öğretmen olmak geliyor. Aslında insanlar kendi kendilerini de geliştirebilirler. Benim sinemaya çok fazla ilgim vardı ve bununla ilgili sinema akademisi eğitimleri aldım. Kendimi bu alanda geliştirdim. Montaj programlarını çok merak ediyordum ve montaj yapmayı öğrendim sonra da devamı geldi. Kişi kendisini yetiştiremiyorsa öğretmen de olamaz. Üniversite sadece eğitim verir ve referans olur. Bununla yetinirseniz kendinizi geliştiremezsiniz.

Üniversitede Aldığım Arapça Eğitim Çok Kaliteliydi.

Hocalarımızın farklı ülkelerden gelmiş olması bence bir avantajdı. Derslerde çok az Türkçe konuşuyorduk. Ben kendi dönemimden çok memnundum. İslami İlimler isteniyorsa kesinlikle FSMVÜ tercih edilmeli diye düşüyorum. Üniversitemin Tercih Tanıtım Döneminde de çalıştım ve gelen her adaya bunu mutlaka söyledim. Çünkü bu bölümü okuyorsanız ve Arapçanız iyi olsun istiyorsanız en iyi hocaların burada olduğunu düşünüyorum. Üniversite Mekke’ye Abu Dabi’ye göndererek bize farklı deneyimler de kazandırmış oldu. Çok kalabalık bir grup gitmemize rağmen çok verimli geçmişti.

İş İstiyorsanız Aktif Olmalısınız ve Yılmamalısınız

Sinemaya, montaja ve çekimlere duyduğum merak üzerinden almış olduğum eğitimlerle kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Bu merakımla birlikte bir gün İHH’nın Haykırış Belgeseli çekimlerine gittim ve oradaki yetkili ile birebir görüştüm. Bu işi öğrenmek istediğimi ve beni geliştirirlerse güzel işler yapabileceğimi söyledim. Bu iş için çabam ve isteğim tabi ki önümü açtı. Anadolu Ajansı devlet destekli bir programla Amerika’da 1 yıl boyunca belgesel eğitimi almamı sağladı. Orada kendimi geliştirip geri döndüğümde Anadolu Ajansı Medya’da işe başladım.

İşinizi Severek Yaparsanız Zorlanmazsınız

Medya sektörü biraz yoğun ve yorucu bir sektör ama ben gerçekten çok isteyerek ve severek yapıyorum. Çünkü ilgi duyduğum bir alanda kendimi geliştirerek çalışıyorum ve bu yüzden mutluyum. Mezun olduğum bölümün işini yapmıyorum. Fakat bazen gelen haberler Arapça olabiliyorsa aldığım eğitimi az da olsa burada kullanabiliyorum. Medya sektöründe dönem dönem mesaiye kalabiliyoruz çok yoğun ya da bazen Pazar günleri de çalışabiliyoruz. Öğretmenlik mesleğinin rutinlerine göre bir iş hayatı düşünen kişiler bu mesleği kolay yapamazlar. Pişman mısın diye sorarsanız ben hiç pişman değilim çünkü sevdiğim işi yapıyorum.

İletişim Anlamında Hayat Tecrübesi Kazandım

İş hayatı bana çok şey kattı. Yaklaşık 1 yıl oldu burada çalışıyorum. Çok farklı kişiler ve kültürlerle iletişime geçtim. Dışarıdan bakıldığında İslami İlimler okuyan kişilerin daha içine kapanık iletişimi az kişiler gibi görünebiliyor. Ama iş hayatı ya da Üniversitede yapmış olduğumuz etkinlikler benim iletişimimi geliştirdi ve çevrem genişledi. Üniversite’de İslam Dünyası İletişim Kulüp üyesiydim. Aktifliğimi sağlayan en önemli etkenlerden birisi bu kulüp oldu. Arkadaşlarımla seminer geziler yapıyorduk. Sosyalleşen bilinçlenen bir grup olmaya çalışıyorduk. Yapmış olduğumuz etkinliklerde video ve fotoğraf çeken kişi yine ben oluyordum. Aslında bu sektöre olan ilgimi orada da gösteriyormuşum smiley

 

Üniversitemle İletişimim Hiç Kopmadı

Hocalarımla hala görüşmeye devam ediyoruz. Hatta bize eğitim konusunda hala yardımcı oluyorlar. Arkadaşlarımla yılda bir iki kez toplanıp görüşmeler yapıyoruz. Aslına bakılırsa Üniversiteden hocalarımdan ve arkadaşlarımdan hiç kopmadım. Bazen eğitime devam eden arkadaşlarımı ziyarete geliyorum. Tek üzüldüğüm durum mezun olduğum Üniversiteye ziyaretçi kartı ile girmem ve kütüphane hizmetlerinden artık tam olarak yararlanamıyor olmam. Onun haricinde Üniversitemi seviyorum. Bu işimden önce bir yakınımın vesilesi ile iş görüşmesi gerçekleştirecektim. Hangi üniversiteden mezun olduğumu öğrendiklerinde “FSMVÜ’den mezunsa Arapçası iyidir.” demeleri üniversitemin verdiği Arapça eğitiminin piyasada iyi bir referansa sahip olduğunu görmek benim için mutluluk vericiydi.

Hukuk Fakültesi öğrencimiz Deniz Akkaya Belçika'daki Erasmus staj deneyimini paylaşıyor. 

Erasmus+ programına Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi öğrencisi olarak 2018-2019 akademik yılı yaz döneminde Belçika’nın Brüksel  şehrine yakın Sint-Amands kasabasında stajyer olarak başladım. Bu program süresince gerek kariyerim gerekse sosyal yaşantım açısından çok önemli tecrübeler edindim.

Bulunduğum ülkenin kültürünü ve insanını yakından tanımış oldum. Kendi kültürümü ve ülkemi orada en güzel şekilde tanıtmaya çalıştım. Yabancı dilimi çok daha akıcı hale getirdim. Bunun yanı sıra bulunduğum ülkenin Flemenkçe ve Fransızca olmak üzere iki resmi dili var. Kaldığım süre boyunca bu dilleri başlangıç seviyesinde öğrenme fırsatım oldu. Avrupa’daki eğitim ve hayat standartlarını gözlemledikten sonra lisans eğitimimin ardından yüksek lisans eğitimim için Avrupa’daki okulları araştırmaya ve bu okullardan birinde eğitimime devam etmeye karar verdim. Yurtdışında yabancı olarak yaşamanın ve insanlarla iletişim kurmanın kazandırdığı sosyal yaşam tecrübesi kişisel gelişimime çok önemli katkılarda bulundu. Uluslararası dostluklar kurdum ve bu durum kendime olan özgüvenimi artırdı. Erasmus+ programına katılmadan önceki durumuma göre her açıdan pozitif yönde gelişim gösterdiğime inanıyorum.

"Vizyonum, hayat prensiplerim yeniden şekillendi" 

Erasmus+ staj süreci kapsamında, gerek gitmeden önce, orada yaşarken ve staj görürken gerekse dönerken en küçük bir problemle dahi karşılaşmadım. Bulunduğum ülkenin insanı çok yardımsever ve canayakın, ayrıca staj yaptığım hukuk firmasında çalışanlar bir hayli ilgiliydiler. Oradayken her daim kendi ülkemi temsil ettiğimin bilincindeydim ve ben de onlara aynı şekilde karşılık vermeye çalıştım. Vizyonum, hayat prensiplerim ve geleceğime yönelik alacağım kararlar bu süreç zarfında değişim göstererek yeniden şekillendi. Erasmus programı ile birlikte yurtdışında staj görmem ve oradaki sosyo-kültürel yapıyı gözlemlemem sayesinde, eğitim hayatımı tamamladıktan sonra uygun bir fırsat yakalayabilirsem iş hayatıma bir Avrupa ülkesinde devam etmeyi düşünmekteyim.                                                               

İnşaat Mühendisliği öğrencimiz Cihat Bahadır Şahiner Polonya, Bialystok University of Technology'deki deneyimini paylaşıyor.  

2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrenimimi Erasmus+ yurt dışı eğitim programı kapsamında Polonya’nın Bialystok kentinde bulunan Bialystok Teknoloji Üniversitesi’nde tamamladım. Bu beş aylık süreç birçok açıdan benim için oldukça olumlu şekilde tamamlandı. İlk olarak akademik açıdan sağlanan faydaları değerlendirmem gerekiyor. Bu kapsamda seçtiğimiz derslerde bizlere sunulan birçok imkân dahilinde sahip olduğumuz teorik bilgiyi pratiğe dökme şansı yakaladık. Bu sayede öğrendiklerimizi pekiştirme fırsatımız oldu.

Bir diğer oldukça önemli nokta ise programın bize sağladığı dil avantajıdır. Hareketlilik kapsamında büyük ölçüde İngilizcede akıcılık kazanırken Polonya’nın yerel dili olan Lehçeyi de öğrenme şansı yakaladık. “Bir lisan bir insan” atasözünden yola çıkarak bu açıdan da oldukça önemli bir gelişme kaydettiğimizi belirtmek istiyorum.

Son olarak oldukça önemli noktalardan bir tanesi de farklı kültürlerin gözlemlenmesi olmuştur. Bu sayede dünyanın dört bir yanından insanların ne şekilde düşündüklerini, ne şekilde sevindiklerini görerek tahlil etme şansı yakaladık. Bu durum bana göre kişiyi “dünya insanı” kategorisine sokan en önemli etkenlerden bir tanesidir. Erasmus+ eğitim programını bu açıdan herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Psikoloji bölümü öğrencimiz İrem Karakoç Hollanda'daki Erasmus staj deneyimini paylaşıyor. 

Nereden anlatmaya başlasam, hangi birini saysam diye düşündüğüm, birbirinden güzel tecrübeler edindiğim, yeni insanlar tanıdığım, psikolojik olarak olgunlaştığım, kendimi mesleki anlamda geliştirdiğim ve aynı zamanda bir sürü yeni yer keşfettiğim iki aylık bir maceraydı benim için Erasmus.
Hollanda’nın Breda şehrinde bir bakım evinde yaşlılar, Alzheimer hastaları, otizmli çocuklar ve onların aileleriyle ilgilenme ve çalışma imkânı buldum. Hollanda’da yaşayan ve dil problemi yaşayan Türk hastaların kendilerini ifade etmekte zorlandıklarını ve bu durumun beraberinde pek çok psikolojik problemi getirdiğini gördüm. Aktivite merkezlerinde düzenli olarak bu hastaların sosyalleşmesi için çeşitli zekâ oyunları, spor aktiviteleri, yaratıcılık gerektiren aktiviteler düzenledim ve psikolojik desteğin yanında bu sürecin onları olumlu etkilediğini gözlemledim. Aktivite merkezine gelemeyen ve dışarı çıkması daha zor olan hastaların evlerini düzenli olarak ziyaret etme, onlara psikolojik destek verme, hastane randevuları için onlara yardımcı olma ve onları hastaneye kadar götürme gibi pek çok konuda yardımcı oldum. Aynı zamanda çalıştığım kurum dışında, Amsterdam, Rotterdam, ‘s-Hertogenbosch gibi farklı şehirlerden psikologlar ile iletişime geçtim ve onlarla birlikte seanslara katılma şansı buldum. Böylelikle mesleki anlamda kendimi geliştirme fırsatı bulduğum ve birçok şey öğrendiğim verimli bir staj dönemi geçirdim.
Kısacası, herkesin deneyimlemesi gerektiğini düşündüğüm ve bana katkılarını saymakla bitiremeyeceğim bu süreci geçirmemde etkisi olan herkese minnettarım. Bu süreci hayatım boyunca unutmayacağım ve benim için yeri hep özel kalacak.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği 3. sınıf öğrencimiz Görkem Evcin Litvanya, Klaipeda State University of Applied Sciences'taki deneyimini paylaşıyor. 

Erasmus benim için iç dünyaya dönüş, dış dünyaya açılıştır. İnsanın iç dünyasında büyük değişiklikler meydana getiriyor. Yeniden kendini keşfetme imkânı sunuyor. Kişinin bakış açısını genişletiyor, bir ufuk açıyor. Kişisel gelişim konusunda çok fazla yararı oluyor. Karşılaştığın zorluklara karşı mücadele etmeyi ve sorunları çözme becerisini artırıyor. Bu da tabii ki yabancı dil ile oluyor. Yabancı dil için fazlaca pratik yapma imkânı sunuyor. Kurmuş olduğun iletişim sayesinde ise farklı kültüre sahip yeni insanlarla tanışıyorsun. Bu sayede iletişim becerilerini geliştiriyorsun. Dünyanın her yerinden arkadaş ediniyorsun. Kendi dünyandan başka dünyalar da olduğunu fark ediyorsun. Daha önce tatmadığın tatları, yemekleri deniyorsun.
Hayata dair deneyim ve tecrübe kazanıyorsun. Bireyin kendine olan güveni artıyor. Daha fazla sorumluluk sahibi oluyorsun. Farklı ülkeleri gezme fırsatın oluyor. Yalnız başına seyahat etme becerisi kazanıyorsun. Erasmus ile gittiğin ülkelerin kültürünü, yaşam standartlarını, ekonomisini, eğitim kalitesini, iş dünyasını vs. kendi ülken ile karşılaştırma fırsatı buluyorsun. Gelecek ile ilgili planlama yaparken Erasmus’un sana kattığı deneyim ve tecrübelere dayanarak hareket ediyor ve sağlam adımlar atabiliyorsun. 

Öğrenci Kulüpleri

Öğrencilerimizin üniversite yaşamlarında akademik çalışmalarının yanı sıra sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik alandaki faaliyetleri de önemli bir yere sahiptir. Bu alanlarda katıldıkları ve düzenledikleri etkinlikler akademik yaşamlarını daha verimli kılmakta, özgüven ve kendilerini ifade etme yetilerini geliştirmekte aynı zamanda üniversitemizin sosyal yaşamı içinde sorumluluk almalarını sağlamaktadır. Bireyselliğin yanında birlikteliği, ortak çalışmayı simgeleyen kulüpler, öğrencilerin etkinliklerde görev alarak bilgi, yetenek ve ilgileri ölçüsünde kişisel potansiyellerini geliştirmelerini ve içinde bulundukları grubun çalışmalarına katılarak heyecanlı, mutlu ve dinamik bir üniversite yaşamını oluştururlar.


Siteye Git

Kütüphane

Eğitim-öğretim dönemlerinde;
Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30 - 17:30 / Haftasonu : Kapalı Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 08.30-20.00 / Cumartesi 10.00-19.00
(Sınav dönemlerinde Haftaiçi 08.30-22.00 / Haftasonu 10.00-19.00)
Kandilli Yerleşkesi Kütüphanesi - Küçükçamlıca Yerleşkesi Kütüphanesi Fatih Yerleşkesi Kütüphanesi : Haftaiçi 08.30-17.30


Siteye Git

FSMVÜ Yayınları

Eğitim-öğretim dönemlerinde; Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30-17:30 / Haftasonu: Kapalı

 


Siteye Git

Uluslararası Ofis

Our team at the Department of International Relations offer you support from the first moment you become familiar with us until the last day you spend here with us. If you are a student, a scholar, or the family of those, coming to Fatih Sultan Mehmet Vakıf University, we will be there to help you adjust to your new life at our university and overcome challenges of living and studying/teaching abroad. We will help you with accommodation arrangements taking your personal preferences and expectations into consideration. Orientation meetings will be held on your arrival to give you necessary and practical information. We are dedicated to make your experience here as smooth, worthwhile and fun as possible. It will be our greatest pleasure to have contributed to your academic achievement, personal satisfaction and your understanding of Turkish life in general.


Siteye Git

Sağlık, Kültür ve Spor

Üniversitemiz öğrencilerinin bireysel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkı sağlamak, gençlerimizi sağlıklı ve aydın bireyler olarak geleceğe taşımayı amaçlamaktadır. Birim hizmet verdiği alanda sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyo- kültürel danışma ve rehberlikleri ile spor gereksinimlerini karşılayan bir uygulama dairesidir.


Siteye Git

Kariyer Merkezi

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kariyer Merkezi öğrencilerin ve mezunların bilgi, yetenek ve isteklerine uygun, kariyer seçimlerini bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlamak üzere kariyer yolunda kendilerine rehberlik ederek, daha okul sıralarında katılacakları eğitim, seminer, panel, konferans ve sempozyumlar ile pratik iş sahası gezileri, stajlar ve projeler sayesinde mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte uyum sürecini yetkin bir şekilde atlatabilmelerini ve üniversitemizin kariyer faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yararlanarak seçmek istedikleri meslekleri daha yakından tanımalarını sağlayarak onların gelecek planlarına destek olmayı amaçlamaktadır.


Siteye Git

UZEM

Uzaktan Eğitim Merkezi, Üniversite bünyesinde açılan e-öğrenme temelli dersler ile ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim programları kapsamında uzaktan yapılacak eğitimler için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek amacıyla kurulmuştur.
      Uzaktan Eğitim Merkezi 2013-2014 akademik yılından itibaren Üniversite zorunlu derslerden Türk Dili ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerini e-ders sistemi üzerinden öğrencilerimize sunmaktadır. 2016-2017 akademik yılı itibariyle İngilizce dersleri de e-ders sistemi üzerinden verilmektedir.
      Dersler İnternet üzerinden takip edilmekte olup, öğrencilerimiz dilediği zaman ve yerde sisteme online bağlanarak ders videolarına ve notlarına erişebilmektedirler. Derslerin sınavları Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından koordine edilmekte olup, vize sınavları e-ders sistemi üzerinden online yapılmakta, final ve bütünleme sınavları ise test yöntemiyle yerleşkelerde yapılmaktadır.


Siteye Git

Bilgi İşlem

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, 2010 yılında kurulup hızlı bir şekilde büyüyen üniversitemizle birlikte uzun süreçler alacak birçok gelişmeyi kısa sürede gerçekleştirip birçok başarıya imza atmıştır. Üniversitemiz kampüsleri İstanbul’un birbirinden farklı merkezi noktalarında bulunsa da Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tek kampüs mantığıyla tüm akademik ve idari kadro bir aradaymış gibi bilgi teknolojilerini entegre etmeyi başarmış ve hizmetlerini sürdürmektedir.


Siteye Git
Fikir ve önerilerini
bizimle paylaş
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.