Yaz Okulu Başvuruları

Üniversitemiz bünyesinde 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yaz Okulu uzaktan eğitim yöntemiyle gerçekleştirilecektir. Yaz okulu ders kayıtları, 16-17 Temmuz 2021 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılacaktır.

Üniversitemizde veya farklı bir üniversitede öğrenim gören öğrencilerin, yaz okulu başvurusunda bulunmadan önce aşağıda yer alan bilgilendirmeleri okuması önemle rica olunur.

Yaz Okulu Takvimi

16-17 Temmuz 2021

Yaz Okulu Kayıtları

26 Temmuz 2021

Yaz Okulu Derslerinin Başlaması

08-10 Eylül 2021

Yaz Okulu Final Sınavları

17 Eylül 2021

Yaz Okulu Final Sınavı Notlarının İlan Edilip Sonuçlandırılması İçin Son Gün

 

Yaz Okulu Genel Esasları

  • 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı Yaz okulunda geçerli olmak üzere bir dersin açılabilmesi için ilgili derse en az 5 (beş) öğrencinin kayıt yaptırmış olması gerekir.
  • Öğrencilerin yaz okulunda alacağı derslerin toplamı çakışmaması koşuluyla 16 (on altı) AKTS kredisini geçemez.
  • Ön koşullu derslere ilişkin uygulama yaz okulunda da geçerlidir.
  • Yaz okulunda, bitirme çalışması dersi açılmaz.
  • Yaz okulu kapsamında I.ve II. öğretim öğrencileri aynı programa tabidir.
  • Yaz okulunda ders alan öğrencilerin, akademik yılsonu Ağırlıklı Genel Not Ortalamaları, yaz okulu derslerinden alınan notların hesaba katılmasıyla belirlenir.
  • Yaz okulunda alınan dersin ücreti yatırılmadığı takdirde, öğrencinin ders kaydı geçersiz sayılır.

Fakülte/MYO

Bölüm/Program

Sınav Programı

Hukuk Fakültesi

Hukuk

PDF

İslami İlimler

İslami İlimler

PDF

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi

İç Mimarlık

PDF

Mimarlık

PDF

Mühendislik Fakültesi

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

PDF

Meslek Yüksekokulu

Çocuk Gelişimi

PDF

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri

PDF

Uzaktan Eğitim

Uzem

PDF

Yaz okulunda ders almak isteyen öğrencilerimizin Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinde yapması gereken işlemler;

  1. Otomasyon sistemine giriş yapılarak, ders kayıt menüsüne giriş yapılır.
  2. Yaz okulunda açılması önerilen derslerden, çakışmamak ve 16 AKTS Kredisini geçmemek koşuluyla ders seçimi yapılır.
  3. Ders seçim işlemi tamamlandıktan sonra, kontrol et butonu tıklanır, seçilen derslerin toplam AKTS kredi değerine (1 AKTS kredi ücreti 400 tl) göre ücret hesaplanır.
  4. Yaz okulu ücreti ödeme işlemleri tamamlanır. (Ödeme seçenekleri aşağıda yer almaktadır)
  5. Ücret yatırma işlemini tamamlayan öğrencilerin, öğrenci bilgi sistemine tekrar giriş yaparak ders kayıtlarını kesinleştirmesi gerekmektedir.
  6. Yeterli sayıda öğrenci kaydına ulaşılamayan derslerin açılmaması halinde ödenen ücret iade edilir.

Diğer yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerin, 16-17 Temmuz 2021 tarihleri arasında başvuruları e-mail üzerinden alınacaktır.

Başvuruda bulunacak öğrencilerin öğrenimini sürdürdüğü Yükseköğretim Kurumundan izin almış olması ve gerekli belgeleri eksiksiz olarak ibraz etmesi gerekmektedir. 

Başvuru için gerekli belgeler;

  1. Yaz okulu başvuru dilekçesi (Dilekçe örneği için tıklayınız). (İmzasız dilekçeler kabul  edilmeyecektir. Dilekçe çıktı alınıp, imzalanmalıdır.) 
  2. Öğrenci belgesi
  3. Nüfus cüzdan fotokopisi
  4. Vesikalık fotoğraf

Tüm belgeler eksiksiz olarak aşağıda yer alan e-mail adreslerinden herhangi birine gönderilmelidir.

falbayrak@fsm.edu.tr

gkoca@fsm.edu.tr

mbbilgi@fsm.edu.tr

sibelpolat@fsm.edu.tr

 

Başvuru belgelerini eksiksiz ibraz etmiş öğrencilere, Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapmak için Kullanıcı adı ve Şifreleri mail adresleri üzerinden ulaştırılacaktır.

Öğrenci Bilgi Sistemi ders kayıt ekranından alınacak olan dersler kontrol edilip, ödenecek olan ücret görüntülenebilecektir. Aşağıda yer alan ücretlendirme yöntemlerinden herhangi birini tercih ederek ödeme işlemi tamamlanmalıdır. 

Ücret yatırma işlemi tamamlandıktan sonra, Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapılıp kesinleştirme işleminin tamamlanması gerekmektedir.

FSMVÜ Yaz okuluna kayıt yaptıran öğrencilere, aldıkları derslerin kodunu, adını, kredisini (AKTS) ve başarı notunu gösteren bir belge düzenlenir. Bu belge, ilgili Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından öğrencinin kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumu’na gönderilir. Talep edilmesi halinde belgenin onaylı bir sureti öğrenciye verilir

  • Başvurulan dersin üniversitemizde açılmaması halinde, hangi Yükseköğretim Kurumlarından ders alınabileceği Senato tarafından belirlenir.
  • Ders alınabilecek Yükseköğretim Kurumlarının Senato tarafından belirlenmemesi halinde, öğrenci kayıt olduğu yılda kendi programının taban puanından daha yüksek puana sahip bir üniversiteden yaz okulu dersi alabilir.

Diğer Üniversitelerin Yaz Okulundan Ders Almak İsteyen Öğrencilerimizin;

  1. Bağlı olduğu fakülte dekanlığı/meslek yüksekokulu müdürlüğüne dilekçe ile başvuruda bulunması gerekir. Dilekçe için tıklayınız.         
  2. Yaz öğretimine katılmak istediği diğer yükseköğretim kurumundaki ders/derslere ait ders içeriklerini ilgili dekanlık/meslek yüksekokulu müdürlüğüne dilekçe ile teslim etmiş olması gerekmektedir.
  3. Yaz öğrenimi sonunda, Diğer Yükseköğretim Kurumu tarafından gönderilen başarı notları, ilgili Yönetim Kurulunca onaylandıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından öğrencinin transkriptine işlenir.
  • Yaz okulunda öğrenim ücreti AKTS kredisi başına 400 TL’dir. 
  • Üniversitenin burslu kontenjanlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, yaz okulunda ders almaları halinde mevcut bursları geçerli sayılmaz.
  • Mazeretleri nedeniyle Yaz okuluna devam edemeyecek öğrencilerin, derslerin başlamasından itibaren ilk 3 gün içerisinde dilekçelerini e-mail yoluyla Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ulaştırmaları gerekmektedir. (Dilekçe için tıklayınız.) Başvuru sonrasında yaz okulu kaydı iptal edilerek ücret iadesi yapılacaktır. Belirtilen süre dışında yapılan başvurular geçerli sayılmaz.
  • Yaz okulunda, açılan bir derse kayıt yaptırdığı halde devam etmeyen veya başarısız olan öğrencinin ücreti iade edilmez.
  • Dersin açılmaması halinde öğrencinin yatırdığı ders kayıt ücreti iade edilir.
  • Ders seçimleri ve ücretlendirme işlemlerinde AKTS kredi değeri dikkate alınmaktadır.                                              

a) Peşin Ödeme

  • Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler, Al Baraka Türk Katılım Bankası kurumsal tahsilat ve Şube gişelerinden istedikleri yöntemi kullanarak ödemelerini yapabilirler.
         
    Not: Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır.

(Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir)

          b) Kredi Kartı ile Ödeme

  • Öğrenim ücretlerini kredi kartı ile ödemek isteyen öğrenciler Online Ödeme Sistemi’ne ( https://odeme.fsm.edu.tr ) öğrenci numarası ve T.C.Kimlik numarası ile giriş yaparak ödemelerini yapabilirler.

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf, Card Finans) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 2 taksit yapılmaktadır.


*Not; Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarıyla işlem yapılmamaktadır.

      1.Yaz okulu öğrenim süresi kaç haftadan oluşmaktadır?

  • Yaz okulu süresi en az yedi hafta olacak şekilde belirlenir. Bu süreye ara ve final sınavları da dahildir.

      2.  Yaz okulu süreci öğrenim süresinden sayılır mı?

  • Yaz okulunda geçen süre normal eğitim öğretim süresinden sayılmaz.

      3. Daha önce devam koşulu sağlayıp başarısız olduğum dersi yaz okulunda tekrar alırsam dersin devam koşulunu sağlamak zorunda mıyım?

  • Öğrenciler, daha önce aldıkları derslerde devam şartını sağlamış olsalar dahi, yaz okulunda aldıkları derslere devam etmek zorundadırlar.

     4.Aldığım derse devam etmeyip, sınavlara katılabilir miyim?

  • Yaz okulunda dersin devam şartını sağlayamayan öğrenci, yarıyıl sonu sınavına katılamaz ve devamsızlık sebebiyle başarısız sayılır.

    5.Sınavına katılamadığım ders için mazeret sınavı başvurusunda bulunabilir miyim?

  • Sınavlar için mazeret sınavı yapılmaz.

    6.Sınavların değerlendirme yöntemi esasları nelerdir?

  • Yaz okulunda açılan derslerin devam, ara sınavlar, final sınavı değerlendirmesi ve başarı durumunun tespiti ile ilgili hususlar, FSMVÜ Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şekilde yapılır.
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.