Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Özel Yetenek Ek Yerleştirme Sınavı

T.C.
FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ 

GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ

ÖZEL YETENEK (EK YERLEŞTİRME) SINAVI BAŞVURU DUYURUSU

 

2020-2021 eğitim öğretim yılında Geleneksel Türk Sanatları Bölümüne “Özel Yetenek (Ek Yerleştirme) Sınavı” ile öğrenci alınacaktır. Gerekli bilgiler aşağıda sunulmuştur.

 

Ek Kontenjan Bilgileri

Geleneksel Türk Sanatları %100 TAM BURSLU

1

 

BAŞVURU TARİHLERİ: 14 Eylül - 22 Eylül 2020 (Başvurular Salı günü saat 15.00 itibariyle sona erecektir.)

 

SINAV ve SONUÇLARIN İLAN TARİHLERİ:

 23 Eylül 2020 Çarşamba / Saat : 10.00 - 11.20 

 Özel Yetenek (Ek Yerleştirme) Çizim Sınavı

 24 Eylül 2020 Perşembe / Saat : 19.00

 Özel Yetenek Sınav Sonuçlarının İlanı

 25 Eylül 2020 Cuma

 Kayıt Tarihi

 

ÖN KAYIT KOŞULLARI :

Lise veya dengi bir okuldan mezun veya mezuniyet aşamasında olmak, 

2020 TYT puan türünden 150 ve üzeri  puan almış olmak. 

Ön Kayıt Müracaatı:

Özel yetenek (Ek Yerleştirme) sınavı başvuruları online olarak veya aşağıda bulunan adrese şahsi başvuru yoluyla yapılacaktır.

Online başvuru yapmak için tıklayınız.

Öğrenci İşleri Kayıt Bürosu: FSMVÜ Güzel Sanatlar Fakültesi

Kandilli Mah. Rasathane Cad. Hıdrellez Sok. No: 3 Üsküdar / İstanbul

Ön Kayıt İçin Gerekli Belgeler:

 ▪ 2020 YKS sonuç belgesi
 ▪ Lise ve dengi okul diploması veya mezuniyet belgesi fotokopisi
 ▪ 4,5 cm × 6 cm boyutunda son 6 ay içinde çekilmiş fotoğraf (1 adet) 
 ▪ Ön kayıt ve sınav giderleri için üniversitemizin eğitim hesabına 100 TL yatırıldığına dair banka dekontu.

Hesap Bilgileri:

Banka Adı : Albaraka / Beşyüzevler Şubesi

Hesap Adı : Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi

İban Numarası: TR16 0020 3000 0225 9188 0000 08

 

ÖNEMLİ BİLGİLER:

1. Sınavlar jüri tarafından değerlendirilecek ve bu değerlendirmeden sonra kazananlar (Asıl+Yedek) aynı gün 19.00’da web sayfasından ilan edilecektir. 

2. Kesin kayıt için gerekli belgeler, sonuçların ilan edildiği gün Web sayfasından duyurulacaktır.

3. Asıl aday kayıt olmadığı takdirde sırasıyla yedek listeden kazanan adaya kayıt fırsatı verilecektir.

 

NOT: Kayıtlı öğrencilerimizin sınava giriş hakkı bulunmamaktadır.

 

SINAVLA İLGİLİ BAZI BİLGİLER:

Yetenek Sınavı COVID-19 salgını nedeniyle tek oturumda gerçekleştirilecektir.

SINAV:  “Uygulama” nitelikli olup, tek sorudan oluşur ve öğrenciye 80 dakika süre verilir.
Sınav Tarihi: 23 Eylül 2020  Çarşamba  Saat 10.00-11.20 
Sınav Türü: Çizim (Model / Bellek / Kurgu / Şekillendirme)


Değerlendirme: Yetenek sınavında başarılı sayılabilmek için 100 üzerinden en az 50 puan alınması gerekir.Ancak tam burslu öğrenci kaydı için 100 üzerinden en az 86 puan alınması zorunludur.Müteakip günlerde herhangi bir sebeple kontenjan açığı oluşması durumunda  sınava girenler arasından puan durumuna ve sırasına göre üniversitemiz  yerleştirme yapabilir.

Sınavda Gerekli Malzemeler:

  • 50 x 70 cm Duralit
  • 2B, 3B, 4B Kurşun Kalem 
  • Silgi
  • Kalemtıraş

SINAVA GELİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR:

Dünyada ve ülkemizde bulunan COVID-19 virüsü nedeniyle Fakülte Yönetim Kurulumuz, Özel Yetenek Sınavının oturumları, koşulları ve sınav süresi ile ilgili konularda; başvuran adayların sayısı, sosyal mesafe kuralları, hijyen şartları, temas süreleri vb. kritik hususlar göz önünde bulundurularak aşağıdaki kuralların uygulanmasına karar vermiştir.

1.Covid 19 önlemleri kapsamında aday öğrencilerin aynı mekânda bulunma sürelerini azaltmak amacıyla sınav süresi 80 dakika olacaktır.

2.Sınav salonlarına en fazla %30 kapasite ile öğrenci alınacaktır.

3.Aday öğrenciler sınava geldikleri sırada Sınav Giriş Belgesi alabilmek için özel kimlik belgelerini (nüfus cüzdanı veya pasaport) ve daha önceki duyurumuzda da belirtilen kayıt belgelerini yanlarında bulundurmalıdır. Sınav giriş belgesi, özel kimlik belgesi ve ön kayıt belgelerini yanında bulundurmayan adaylar sınava alınmayacaklardır.

4.Adayların girecekleri sınavın başlama saatinden en az 40 dakika önce Kandilli yerleşkesindeki Fakülte binasının önünde hazır bulunmaları gerekmektedir.

5.Adaylar Sınava gelirken tüm kişisel temizlik ve korunma gereçlerini (maske, eldiven, dezenfektan vb.) yanlarında bulundurmalıdır.

6.Tüm süreç ve işlemlerde hijyen, mesafe ve maske kurallarına azami özen gösterilmelidir.

7.Sınav süresince maske kullanımı zorunludur.

8.Sınav yapılacak binada ve salonlarda, Üniversite yönetimi tarafından dezenfektan ve maske bulundurulacaktır.

9. Adaylar yanlarında refakatçi bulundurmamalı ve bina önünde, çevresinde sosyal mesafe kurallarına uymalıdırlar.

Covid-19 testi pozitif olan adaylar, temaslı kabul edilen takipli adaylar, karantina uygulamasına tabi olan adaylar, sınavdan 14 gün öncesinde yurt dışı seyahati bulunan adaylar (vb.) durumlarını sınavdan önce mutlaka fakülte yönetimine bildireceklerdir.

İletişim için öncelikle mail adresini (natasoy@fsm.edu.tr) kullanmaları veya 02125218100 / 5003 - 5045  no.lu dahili telefonları aramaları ve durumlarını açıkça belirtmeleri gerekmektedir.

Sınav girişinde her aday Pandemi ile ilgili Bilgilendirme ve Onam Belgesini onaylamak zorundadır.           

Onam belgesi için tıklayınız.

 

UYARILAR:

Sınav esnasında aşağıdaki kurallara mutlaka uyulması gerekir. Bu kurallara uymayanların sınavları geçersiz sayılacak ve haklarında gerekli yasal işlemler yapılacaktır.

Sınav başladıktan 20 dakika sonra gelen adaylar artık salona alınmazlar. 
Sınava geç gelen adaylar sınava alınsalar dahi bu adaylara ek süre verilmez.

Sınavlarda özel olarak hazırlanan mühürlü sınav kâğıtları kullanılır. 
Adayların sınava cep telefonu, çağrı cihazı, telsiz, fotoğraf makinesi, cep bilgisayarı, zamanı gösterme dışında işlevleri olan, saat ve bilgisayar özelliği bulunan araçlarla girmeleri, sınav süresince birbirleriyle konuşmaları, bilgi aktarmaları, başkalarını rahatsız edecek ve sınav düzenini bozacak davranışlarda bulunmaları yasaktır.

Fakülte Adresi:
Güzel Sanatlar Fakültesi / FSMVÜ Kandilli Yerleşkesi 
Kandilli Mah. Rasathane Cad. Hıdrellez Sok. No: 3 Üsküdar / İstanbul

İrtibat: 0216 460 01 90 (5024 - 5045)  

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.