2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı YKS Kayıtları

2021-2022 eğitim öğretim yılında üniversitemize kayıt yaptırmaya hak kazanan aday öğrenciler 4-8 Eylül 2021 tarihleri arasında e‐devlet üzerinden elektronik kayıt veya 6-10 Eylül 2021 tarihleri arasında Haliç Yerleşkesinde kayıtlarını yaptırabilirler.

Kayıt Rehberi için tıklayınız.

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları izleyerek sisteme giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.

                                  1.Adım                                                                                                2.Adım

 

ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ BURSU VE İNDİRİM ORANLARI

Ösym Bursu

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sınav sonucuna göre YKS Kılavuzu’nda yer alan kontenjanlara yerleştirilen öğrencilere verilen burslardır. Bunlardan; Tam Burs: Öğrenim ücretinin tamamını, % 75 İndirim: Öğrenim ücretinin dörtte üçünü, % 50 İndirim: Öğrenim ücretinin yarısını, % 25 İndirim: Öğrenim ücretinin dörtte birini kapsar. 

İndirim ve burslar öğrenim ücreti üzerinden indirim yapılarak uygulanır.

Üniversiteye giriş bursu ve indirimler öğrencinin kayıtlı olduğu hazırlık sınıfı, ön lisans ve lisans programlarında normal öğrenim süresince devam eder.

İsteğe bağlı olarak hazırlık sınıfı eğitimi almak isteyen öğrenciler, Üniversiteye giriş bursu ve diğer burslardan yararlanamaz.  

TEŞVİK BURSLARI

Tercih Bursları

Üniversitemizin programlarından birine, ilk 5 sırada tercih ederek yerleşen öğrencilere verilen bursları kapsar.

Üniversitemiz programlarına, ilk 3 sıranın birinde tercih edip yerleşen öğrencilere %30, 4. veya 5. sırada tercih edip yerleşen öğrencilere %25, ilk 5 sıranın tamamını tercih edip yerleşenlere %30 oranında tercih bursu verilir.

Üniversitemiz Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Okul Öncesi Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Psikolojik Rehberlik ve Danışmanlık, Hukuk, Mimarlık, İç Mimarlık ve İnşaat Mühendisliği programlarına, ilk 3 sıranın birinde tercih edip yerleşen öğrencilere %40, 4. veya 5. sırada tercih edip yerleşen öğrencilere %35, ilk 5 sıranın tamamında üniversitemiz programlarını tercih edip bu maddede belirtilen programlardan birine yerleşenlere %40 oranında tercih bursu verilir.

Tercih bursu oranı, öğrencinin varsa üniversiteye giriş bursu düşüldükten sonra kalan öğrenim ücreti üzerinden indirim şeklinde uygulanır. Tam burslu olarak yerleşen öğrencilere tercih bursu verilmez.

Tercih bursu, öğrencinin kayıtlı olduğu ön lisans, lisans programının normal öğrenim süresince not ortalaması veya ders geçme gibi başarı şartları aranmaksızın devam eder. Burs, zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfının normal öğrenim süresini kapsar. 

Akademik Başarı Bursu

Öğrenim süresi boyunca her eğitim ve öğretim yılının sonunda akademik başarı durumlarına göre normal öğrenim süresi içerisinde verilen burstur.

Akademik Başarı Bursu, Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek miktarda 8 ay boyunca verilecek nakit burslardan oluşur.

Akademik Başarı Bursu, üniversitemiz programlarında bir önceki yılda elde edilen başarı durumuna bakılarak, sınıf bazında hesaplanır. Akademik Başarı Bursu alacak öğrencilerde, ilgili yıl içinde en az 50 AKTS kredilik ders alması ve ilgili yılın YNO’sunun en az 3.50 olması şartı aranır.

Akademik Başarı Bursu, sınıf başarı sıralamasında ilk 3 sırada yer alan öğrencilere verilir. 

Akademik Başarı Bursu, yalnız öğrencinin burs aldığı akademik yıl için geçerlidir.

Akademik Başarı Bursu alan öğrenci, sonraki yıllarda da yukarıda belirtilen şartları karşılaması durumunda normal öğrenim süresi içerisinde Akademik Başarı Bursu alma hakkına sahiptir.

Akademik Başarı Bursu üniversitemizde öğrenime fiilen devam edilmesi halinde verilir. Bursun ödeneceği eğitim öğretim yılında geçici ayrılma, eğitim hayatına ara verme, kayıt sildirme, kurum içi ve kurumlar arası yatay geçiş yapılması halinde ödeme yapılmaz. 

Hafızlık Bursu

Hafızlık Bursu Üniversitenin İslami İlimler Fakültesi’ne kayıtlı öğrencilere verilen bursları kapsar.

İslami İlimler Fakültesinin Diyanet İşleri Başkanlığı’nca (DİB) verilen hafızlık belgesine sahip öğrencilerine normal öğrenim süresi içinde öğrenim ücreti üzerinden %100 hafızlık bursu indirimi uygulanır. 

Hafızlık bursuyla ilgili bu maddede öngörülen imtihan Fakülte Dekanı tarafından teşkil edilen Hafızlık Değerlendirme Komisyonu tarafından yapılır. Öğrencinin bu imtihanda başarılı sayılabilmesi için 100 üzerinden en az 70 puan alması gerekir.

Hafızlık bursuna hak kazanabilmek için;

a) Üniversitemize yeni kayıt yaptıran veya yatay geçiş yoluyla gelen öğrencinin kayıt sırasında hafızlık belgesini ibraz etmesi ve belgenin kayıt tarihinden önceki 18 ay içinde alınmış olması; bu süre içinde DİB tarafından hafızlık tespit imtihanı yapılmamışsa en son yapılan imtihanda alınmış olması,

b) Hafızlık belgesinin son 18 aydan önce alınmış olması halinde Hafızlık Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili akademik yılın başlamasından itibaren 3 ay içerisinde yapılacak imtihanda başarılı olunması,

c) Hafızlık belgesinin öğrenime devam ederken alınmış olması halinde bu belgenin takip eden akademik yıl için kayıt yenileme tarihine kadar Fakülte Dekanlığına ibraz edilmesi,

ç) Hafızlık bursundan yararlanılan yarıyıllarda en az 28 AKTS kredilik ders alınması,

d) Sonraki yıllarda kayıt yenileme tarihinden önce Dekanlık tarafından belirlenen tarihte Hafızlık Değerlendirme Komisyonunun yapacağı imtihanda başarılı olunması şarttır.

Öğrencinin

a) Bir akademik yarıyıl sonundaki Dönem Not Ortalamasının (DNO) 2.50’nin altına düşmesi,

b) Bir akademik yarıyılda aldığı ders sayısının en az % 50’sinden devamsızlık nedeniyle başarısız olması,

c) Hafızlık Değerlendirme Komisyonunca yapılan imtihana katılmaması veya imtihanda başarısız olması,

ç) Hazırlık sınıfına devam etmeyen öğrenciler ile kur eğitimlerinden başarısız olan öğrencilerin sonraki yarıyılda Bursu kesilir. Öğrencinin başarılı olması halinde bursu devam eder.

Beşinci fıkrada belirtilen sebeplerle bursu kesilen öğrenci daha sonra gerekli şartları sağladığı takdirde takip eden eğitim-öğretim yılından itibaren burstan tekrar yararlanabilir. 

Üniversitemizin başka bir programına yatay geçiş yapan öğrencinin bursu sonlandırılır.

Disiplin soruşturması sonucu kınama ve üstü ceza almış öğrencinin bursu bir daha verilmemek üzere kesilir.

Öğrenimini normal öğrenim süresi içerisinde tamamlamayan öğrencinin bursu sonlandırılır.

Hafızlık belgesinin bu maddenin dördüncü fıkrasının (a) bendinde belirtilen 18 aylık süreden daha eski tarihli olması halinde öğrenciden kayıt sırasında ilk yarıyıl ücreti tahsil edilir. Hafızlık Değerlendirme Komisyonunca yapılan imtihanda başarılı olması halinde ödemiş olduğu yarıyıl ücreti kendisine imtihan sonucunun ilan edildiği tarihi takip eden 2 ile 4 ay arasında iade edilir.

Burs hakkının devamı için her eğitim-öğretim yılı kayıt yenileme tarihinden önce yapılan imtihana mücbir sebeple katılamayan öğrenci Dekanlıkça uygun görüldüğü takdirde ayrıca yapılacak imtihana alınır. Bu imtihana katılmayan veya başarısız olan öğrenci hafızlık bursundan yararlanamaz.

Bu maddedeki hükümler kayıt donduran öğrenciler hakkında da uygulanır.

Mücbir sebep sayılan haller hakkında Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde yer alan hükümler uygulanır. Sağlık problemi nedeniyle imtihana katılmayan öğrencinin devlet hastanesinden alınmış heyet raporu ibraz etmesi gerekir.

YKS Derece Bursu

YKS Derece Bursu, YKS sonuçlarına göre Üniversitemiz programlarına kayıt yaptıran ve ilgili sıralamalarda yer alan öğrencilere normal öğrenim süresi içerisinde, Mütevelli Heyet tarafından belirlenen miktarda her yıl 8 ay süreyle verilen nakit bursu kapsar.

  • İlk 3000 içinde yer alan öğrencilere 1000 TL,
  • 3001-6000 arasında yer alan öğrencilere 750 TL,
  • 6001-10.000 arasında yer alan öğrencilere 500 TL,

 

Öğrencinin bir akademik yarıyıl sonundaki Dönem Not Ortalamasının (DNO) 2.50’nin altına düşmesi ve/veya bir akademik yarıyılda seçtiği ders sayısının en az % 50’sinden devamsızlık nedeniyle başarısız olması halinde, YKS Derece Bursu kesilir. Bir sonraki dönem devam ve başarı şartını yerine getiren öğrenciye izleyen yarıyılda bursu ödenmeye yeniden başlanır.

YKS Derece Bursu alacak olan öğrencilerden, ilgili dönem içerisinde en az 28 AKTS kredilik ders alma şartı aranır.

Geçici ayrılma, eğitim hayatına ara verme, kayıt sildirme, kurum içi ve kurumlar arası yatay geçiş yapma hallerinde YKS Derece Bursu kesilir.

Hazırlık sınıfına devam etmeyen öğrenciler ile kur eğitimlerinden başarısız olan öğrencilerin sonraki yarıyılda YKS Derece Bursu kesilir. Öğrencinin başarılı olması halinde bursu devam eder. 

Sıralamalar, programlar ve ödenecek burs miktarı Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.

DESTEK BURSLARI

Spor Bursu

Ülkemiz Milli sporculardan lisansı aktif olarak devam edip üniversitemize yerleşen öğrencilere % 100 indirim bursu verilir. Ancak milli müsabakalara 1 yıl süreyle katılmayan öğrencinin bursu kesilir. Bursu kesilen öğrencinin öğrenim gördüğü yıl içerisinde tekrar müsabakaya katılması halinde belirlenen burs bir sonraki eğitim-öğretim yılında uygulanır.

Bireysel veya takım spor dallarında, ulusal ve uluslararası müsabakalara katılarak ilk üç derece içerisinde yer alan öğrencilere Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek miktarda ödül verilir.

Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek spor dallarında profesyonel lig kulüplerinde lisanslı ve aktif olarak spor yapan öğrencilere belirlenen oran veya miktarda burs verilir.

Sanat, Proje, Yarışma ve Temsil Bursu

Ulusal veya uluslararası alanlarda Üniversitemizin ilgili birimlerinin bilgisi dâhilinde yürütülen proje ve yarışmalarda başarı elde eden ve başarısı burs komisyonunca kabul edilen öğrencilere Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek miktarda ödül verilir.

Kardeş İndirimi Bursu

Üniversitemizin ücretli programlarına veya kısmi burslu programlarına kayıt olan kardeşlerden her birine, normal öğrenim süresi içerisinde kayıtlı olduğu süre boyunca % 10 ücret indirimi uygulanır.

Şehit Yakınları ile Gazi ve Gazi Yakınlarını Destekleme Bursu

Türk Silahlı Kuvvetleri veya Emniyet Genel Müdürlüğünden şehit veya gazi belgesi ibraz etmesi şartıyla şehit eşi ve çocuklarına % 100, gazinin kendisi, eşi ve çocuklarına % 50 oranında indirim bursu uygulanır.

Şehit ve Gazi Bursları azami öğrenim süresince verilir  

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mezunları Bursu

Üniversitemizin ön lisans programlarından mezun olup Dikey Geçiş Sınavı (DGS) veya Yükseköğretim Kurumlar Sınavı (YKS) ile üniversitemizin lisans programlarına kayıt olan öğrencilere, ödeyeceği öğrenim ücreti üzerinden % 25 oranında indirim bursu uygulanır. Üniversitemiz programlarından mezun olup, lisansüstü programlara kayıt olan öğrencilere burs yönergenin 19. Maddesinin hükümleri uygulanır.

Mezunlar Bursu normal öğrenim süresince verilir.

DİĞER BURSLAR

Bilim Tarihi Programı Bursu (Fuat Sezgin Vakfı):


Bilim Tarihi bölümünü kazanarak kayıt yaptıran öğrencilere, gerekli koşulları sağlamaları halinde Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı tarafından burs verilmektedir. (İlgili burs tamamen ilgili vakıf tarafından sağlanmaktadır; üniversitemizin sorumluluğunda değildir)

2021 YKS sonuçlarına göre Bilim Tarihi bölümüne;

  • En yüksek ilk beş sırayı paylaşarak tercih edip yerleşen öğrencilere 1000 TL
  • En alt beş sıralamayı paylaşarak tercih edip yerleşen öğrencilere 500 TL
  • Bu iki kategori arasında kalarak bölüme giriş yapan öğrencilere 750 TL,  4 yıl boyunca yılda 8 ay olmak üzere aylık burs ödemesi yapılır.

*Bursun kesilme şartları ile ilgili Fuat Sezgin Vakfından bilgi alınması önemle rica olunur.

 

Çift Anadal ve Yandal Bursu

Anadal programında akademik başarı sağlayarak Çift Anadal (ÇAP) veya Yandal eğitimi almaya hak kazanan öğrencilerden ikinci Anadal ve Yandal eğitiminde öğrenim ücreti alınmaz.

ÇAP programındaki öğrenimini normal süresi içerisinde tamamlayamayan öğrencilerden, kalan öğretim süresince ÇAP programı ücreti alınır.

Yandal programını 4 yarıyıl içerisinde bitiremeyen öğrenciden kalan öğrenim süresi için Yandal öğrenim ücreti alınır. 

Yatay Geçiş Bursu

Merkezi Yerleştirme puanıyla veya AGNO ile Kurum içi ve kurumlar arası yatay geçiş başvurusunda bulunan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Yatay Geçiş Bursu öğrenim gördüğü süre dikkate alınarak normal öğrenim süresince geçerlidir.

Üniversitemiz öğrencisi iken Merkezi Yerleştirme veya AGNO ile başka bir üniversiteye yatay geçiş yapan ve en az bir dönem öğrenim gördükten sonra tekrar yatay geçiş yolu ile üniversitemize geri dönüş yapan öğrenci hak kazandığı Üniversiteye Giriş Bursundan yararlanabilir, Tercih Bursu ve YKS Derece Bursundan yararlanamaz.  

Birden Fazla Bursa Hak Kazanma

Birden fazla burs veya indirim almaya hak kazanan öğrenci, yalnızca tek bir burs veya indirimden yararlanma hakkına sahiptir.

Üniversiteye Giriş Bursu ile yerleşen öğrenciler, hak kazanmış olmaları halinde diğer burslardan tercih ettikleri birini daha alabilir. Hak kazanılan ikinci burs üniversiteye giriş bursu düşüldükten sonra kalan öğrenim ücreti" üzerinden indirim şeklinde uygulanır.

Kardeş indirimi ve peşin ödeme indirimi şeklinde uygulanan burslar 1. ve 2. fıkrada belirtilen sınırlamalara tabi değildir.

Disiplin soruşturması sonucu kınama veya uzaklaştırma cezası alan öğrencinin Üniversiteye Giriş Bursu hariç tüm bursları bir daha verilmemek üzere kesilir.  

Diğer Hükümler

Normal öğrenim süresi içerisinde geçici ayrılan (kayıt donduran) öğrencilerin hakları izinli sayıldıkları süre kadar saklı kalır.

Mütevelli Heyet tarafından yeni bir belirleme yapılmadığı takdirde bir önceki yıl için belirlenen burs miktarları, takip eden akademik yıllarda uygulanmaya devam eder.

2021-2022 Eğitim öğretim yılı öğrenim ücreti için tıklayınız.

Kayıt haftasında Albaraka Türk Katılım bankası Haliç yerşleşkesinde mobil hizmet verecektir.Ödeme yapacak olduğunuz banka veya e-ödeme sistemi sizden öğrenci numarası talep edecektir.

Peşin Ödeme

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde Albaraka Türk Katılım Bankasından ( Şube Gişelerini )  öğrenci numaraları ile birlikte ödemelerini yapabilirler.(Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesihalinde %5 Peşin ödeme indirimi uygulanacaktır).

*Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılmamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmesine gerek yoktur.)

Kredi Kartı ile Ödeme

Öğrenim ücretini kredi kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine giriş yaparak anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla ödeme yapabilirler.

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.

Öğrenim ücretinin tamamının kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %5 peşin ödeme indirimi uygulanacaktır.

*Öğrenim ücretlerinde çek, senet veya elden taksit yapılmamaktadır.

*Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarıyla işlem yapılmamaktadır.

Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Öğrenim ücretini banka kredisi kullanarak ödeyecek öğrencilerin velileri, kayıt tarihlerinde bulundukları yerlerdeki en yakın Albaraka Türk Katılım Bankası şubelerine uğrayarak işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bankayla olan anlaşmamız gereği öğrenim ücreti vade farksız 10 taksit olarak ödenmektedir.

Albaraka Türk Online OTS (10 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin Albaraka Türk bankasının tüm şubelerinde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkililerine, öğrenciye ait okul numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencimizin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

İşleyişi

Albaraka Türk Katılım Bankası tarafından açtırdığınız hesaba ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlayacaktır. Veli (kefil) adına açılan Özel Kredili hesaba, ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekecektir. Belirlenen son ödeme gününe kadar öğrenim ücretlerinin taksit tutarları, kefil adına açılan Özel Kredili hesabınıza yatırılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır.

Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti ) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi hesap sahibi yararınadır. Veli (kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler

Velilerin Özel Kredili Hesap Açılış Başvurusu İçin Gerekli Olan Belgeler:

• Nüfus cüzdanı

• Gelir Belgesi:

• Ücretli (SGK’lı ) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak

hizmet dökümü,

• Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,

• Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı veli veya kefillerin

65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

* Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

* Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında borcunuzun

‘0’ sıfır olarak görülmesi gerekmektedir.

*Ücretlere %8 KDV dahildir.

Eğitim Dili %100 İngilizce olan Lisans Programları:

Üniversitemizin 2021-2022 Akademik yılında ilk kez öğrenci kabul edecek %100 İngilizce programlar aşağıdaki gibidir.

- Yazılım Mühendisliği (Mühendislik Fakültesi)
- İngilizce Mütercim Tercümanlık (Edebiyat Fakültesi)
- İşletme (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)
- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)

Bu programların dışında hazırlık sınıfının zorunlu olduğu programlarda (diğer Mühendislik Fakültesi programları, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık ve İç Mimarlık programları ve Psikoloji programı) mevcut İngilizce hazırlık sistemi devam etmektedir. Öğrencilerimiz kur sisteminde B2 seviyesinde çıktı yakalamaya çalışmaktadırlar. %100 İngilizce programların İngilizce hazırlık sistemini, öğrencilerinin bölümlerdeki ihtiyacını gözeterek yoğunlaştırıp yeni bir hazırlık sistemi planladık. Bu öğrencilerimiz %30 İngilizce hazırlık öğrencilerinden tamamen farklı bir yaklaşım, farklı kurallar ve uygulamalar içeren bir hazırlık eğitimine tabi olacaklardır.

Öğrenci Kabulü ve Muafiyet

Öğrencilerimiz Üniversitemize kayıt yaptırdıktan sonra onlarla ilk temasımız olan Düzey Belirleme Sınavı (DBS) mevcut şekilde tüm İngilizce programlar için geçerliliğini korumaktadır ve tüm öğrencilerin Yeterlik Sınavına (FSMEPT) girebilmeleri için DBS’den 65 almaları gerekmektedir. DBS’den başarılı olan %100 İngilizce programlara kayıtlı öğrencilerinin hazırlıktan muaf olmaları için FSMEPT’ten almaları gereken puan 75’tir.

Hazırlıktan muafiyet koşulları %30 İngilizce programlar için aynı şekilde devam ederken, %100 İngilizce programlar için katılaştırılmış olup, farklı bir üniversite hazırlık eğitimi almış öğrenciler kayıt olduktan sonra FSMEPT sınavına girerek 75 ve üzeri puan almaları gerekmektedir. Bunun haricinde ortaöğrenimini öğretim dili ya da anadili İngilizce olan bir ülkede tamamlamış olan öğrenciler ile Senatomuzun kabul ettiği ulusal ve uluslarası sınavlardan son iki yıl içerisinde yeterli puanları alan öğrencilerimiz İngilizce Hazırlık Programından muaf olabilirler. 2021-2022 Akademik yılı için öğrenci kabulünde esas alınacak olan uluslararası sınavlar ve puanları aşağıdaki gibidir.


* PTE Academic: 55/90
* TOEFL IBT: 78/120

Dönemlik Rota Sistemi, Başarı Durumu ve Değerlendirme

%100 İngilizce programlara kayıtlı öğrencilerimiz, hazırlık sınıfında 8 haftalık kur sisteminden farklı olarak 16 haftalık dönemlik rota sistemine dahil olurlar. %30 İngilizce hazırlık sınıflarından farklı sınıflarda, farklı içerik ve değerlendirme sistemine tabidirler. Akademik yetenekleri geliştirecekleri bir dönem içerisinde bölümleri ile alakalı ödev ve projeler ile %100 İngilizce programlar için gerekli dil altyapısını sağlamak için yoğun bir hazırlık programı tecrübe edeceklerdir ve bir dönemde iki CEFR seviyesi tamamlayacaklardır. %30 İngilizce programlar için 65 olan kur başarı kriteri %100 programlarda 70 olarak güncellenmiştir. Öğrencinin dönemlik rota sisteminde dönem başarı notunun 70 ve üzeri olması gerekmektedir.

Eğitim Dili %30 İngilizce olan Lisans Programları:

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup; eğitim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.  %30 İngilizce Hazırlık Programları:

·         Mimarlık Lisans Programı

·         İç Mimarlık Lisans Programı

·         İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

·         Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı

·         Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

·         Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

·         Psikoloji Lisans Programı

Öğrencilerimiz Üniversitemize kayıt yaptırdıktan sonra onlarla ilk temasımız olan Düzey Belirleme Sınavı (DBS) mevcut şekilde tüm İngilizce programlar için geçerliliğini korumaktadır ve tüm öğrencilerin Yeterlik Sınavına (FSMEPT) girebilmeleri için DBS’den 65 almaları gerekmektedir. DBS’den başarılı olan %30 İngilizce programlara kayıtlı öğrencilerinin hazırlıktan muaf olmaları için FSMEPT’ten almaları gereken puan 65'tir. B2 seviyesini tamamlayan %30 İngilizce programlarına kayıtlı öğrenciler ise FSMEPT sınavına girmeden bölümlerine geçebilirler. 

%30 ve %100 İngilizce Hazırlık Programları Muafiyet Koşulları 

Konu

%30 İngilizce Programlar

%100 İngilizce Programlar

Düzey Belirleme Sınavı

65

65

Yeterlik Sınavı FSMEPT

65

75

Diğer Hazırlık Programları Dış Muafiyet

Evet

Hayır

Hafta Sayısı

8 Hafta (Kur)

16 Hafta (Dönem)

Başarı Notu

65 (Kur)

70 (Dönem)

Hazırlık Başarı Kriteri

CEFR B2, FSMEPT 65

FSMEPT 75

FSMEPT’e Girebilmek İçin Minimum Seviye Kriteri

CEFR B1

CEFR B2

*Sınav Başvuru Tarihlerı:  

13-16 Eylül 2021 tarihleri arasında http://prep.fsm.edu.tr/ adresinden yapılacaktır.

**Sınav Tarihleri:

Düzey Belirleme Sınavı: 20 Eylül 2021 (Sınav Online olarak gerçekleştirilecek olup, duyurular http://prep.fsm.edu.tr/ adresinden yapılacaktır).

FSMEPT: 23-24 Eylül 2021 (Sınav Yüzyüze olarak gerçekleştirilecek olup, duyurular http://prep.fsm.edu.tr/ adresinden yapılacaktır).

 

Eğitim Dili Arapça olan Lisans Programları:

  • Temel İslam Bilimleri Lisans Programı (%100 Arapça)
  • Arapça Öğretmenliği Lisans Programı (%30 Arapça)

Arapça Hazırlık Programı’ndan Muafiyet

(1) Akademik yılın başında düzenlenen DBYS’den başarılı olan öğrenciler, zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

(2) Üniversitenin öğretim dili %100 ve %30 Arapça olan lisans programlarına kayıt yaptıran öğrenciler, dış yeterlik yoluyla Arapça  Hazırlık Programı’ndan muaf tutulabilirler.

a) Kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla, YDS veya YÖKDİL Arapça sınavlarının birinden, 80 ve üzeri puana sahip %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 70 ve üzeri puana sahip %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler, sınav sonuç belgelerini ilgili dilekçe ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde Bölüm sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

b) Resmi dili Arapça olan bir ülkeden Milli Eğitim Bakanlığı’ndan denklik verilmiş olması şartıyla lise diploması alan veya resmi dili Arapça olan bir ülkenin pasaportunu taşıması şartıyla Milli Eğitim Bakanlığına bağlı %100 Arapça olan bir liseden mezun olan öğrenciler zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

c) Daha önce Türkiye’deki bir Üniversitede ya da YÖK denkliği bulunan Uluslararası bir Üniversitede Arapça Hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamış veya Arapça yeterlilik sınavından geçer not almış olan %30 Arapça lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, üzerinden iki yıl geçmemek koşuluyla başarılı olduklarını gösteren belgeyi ilgili dilekçe ile birlikte akademik takvimde belirtilen tarihlerde Bölüm Sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda, Arapça Hazırlık Programı’ndan muaf tutulabilirler. Öğretim dili %100 Arapça lisans programlarına kayıtlı öğrenciler ise bu koşulla muafiyet sağlayamazlar.

ç) Yabancı Diller Bölümü, farklı bir Üniversiteden alınmış Arapça yeterlik sertifikası ya da denkliği olan sınav sonucunun ibraz edilmesi durumunda, sonuçların güvenirliği ve eşdeğerliği hususunda araştırma yapabilir, ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişime geçebilir. İbraz edilen sonucun güvenirlik ve eş değerlik şartlarını karşılamaması halinde, öğrencinin muafiyet başvurusunun kabul edilmeme durumu söz konusudur.

Arapça Hazırlık Programı Düzey Belirleme Ve Yeterlik Sınavı

(1) Öğretim dili %100 ve %30 Arapça olan programlara ilk defa kayıt yaptıran öğrenciler, Bölüm tarafından kayıt olduğu dönem başında yapılan DBYS sınavına girerler.

a) Bu sınavlar Arapça Hazırlık Programının akademik takviminde belirtilen tarihlerde uygulanır ve sınavların uygulanması ile ilgili tüm duyurular Bölümün ilgili programının internet sayfasında ilan edilir.

b) Eğitim dili %100 veya %30 Arapça olan lisans programlarından birine ilk defa kayıt yaptıran öğrenciler, Bölüm tarafından kayıt olduğu dönem başında yapılan DBYS sınavına girerler. Sınava girmeyen veya girmek istemeyen öğrenciler Arapça Hazırlık Programı’nda mevcut en alt seviyede sınıfa yerleştirilirler. Sınavdan başarısız olan öğrenciler ise sınavda aldıkları puan doğrultusunda Arapça Hazırlık Programı’nda bulunan, seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilirler.

c) Eğitim dili %100 veya %30 Arapça olan lisans programlarından birine ilk defa kayıt yaptıran uluslararası öğrenciler, DBYS sınavına girme hakkını Türkçe’den muaf olmaları şartıyla kazanırlar.

d) DBYS’den 100 üzerinden toplam 70 ve üzeri puan alan %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 60 ve üzeri puan alan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler başarılı sayılırlar ve zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf olarak kayıt yaptırdıkları lisans programlarına başlayabilirler.

 (2) Bölüm tarafından yürütülen sınavların tarih, saat ve yerleri, Bölümün ilgili programının internet sayfasından duyurulur. Öğrenciler, sınavlar hakkındaki tüm ayrıntıları internet sayfası üzerinden takip etmekle yükümlüdürler.

Sınav sonuçlarına göre Sınav Komisyonu Başkanlığı tarafından Hazırlık Sınıfı’nda;

  • CEFR A1,
  • CEFR A2,
  • CEFR B1,
  • CEFR B2,
  • CEFR B2+

 Seviyelerine göre eğitim göreceklerdir.

2021-2022 Akademik Yılı için;
Arapça Düzey Belirleme ve Yeterlik Sınavı: 20-21 Eylül tarihlerinde gerçekleşecektir

Arapça Hazırlık Programı Öğretim Süresi

Arapça Hazırlık Programı 5 kurdur. Program iki yarıyıl, her yarıyıl en az 14 haftadan oluşur ve haftalık ders saati en az 20 saattir.

*Arapça Hazırlık Sınıfı derslerine %80 devam zorunluluğu vardır.

.Arapça Hazırlık Sınıfı Yıl Sonu Başarı Notu Değerlendirmesi

AYS’den başarılı olan veya CEFR B2+ düzeyini başarıyla tamamlayan öğretim dili %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile CEFR B2 başarıyla tamamlayan veya AYS’den başarılı olan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler kayıtlı oldukları lisans programlarına başlayabilirler.

a) AYS’den başarılı olan öğrencilerin Arapça hazırlık başarı notu AYS’den aldıkları puan, CEFR B2 başarıyla tamamlayan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrencilerin başarı notu CEFR B2 öğrenim gördükleri kurun not ortalaması, CEFR B2+ başarıyla tamamlayan %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrencilerin başarı notu ise CEFR B2+ öğrenim gördükleri kurun not ortalamasıdır.

*Arapça Hazırlık Programı’nda eğitim yüzyüze yapılacaktır. Pandemi süreci ile alakalı haberler Arapça Hazırlık Programı Web sitesinde duyurusu yapılacaktır.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.