2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları

Kazanan adayların, kayıt tarihleri içerisinde ödeme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra, kayıt için istenen belgeleri Haliç Yerleşkesinde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına getirerek kayıt işlemlerini tamamlaması gerekmektedir. 

Asıl Liste Kayıt Tarihleri: 1-3 Eylül 2021

Yedek Liste: Kayıt Tarihleri: 6-7 Eylül 2021

Ek Madde-1 Yatay Geçiş ile Kazanan Listesi tıklayınız.

DGS Ek Madde-1 Yatay Geçiş ile Kazanan Listesi tıklayınız.

Kurumlar Arası Ağırlıklı Genel Not Ortalaması ile Yatay Geçiş Kazanan Listesi tıklayınız.

Kurum İçi Ağırlıklı Genel Not Ortalaması ile Yatay Geçiş Kazanan Listesi tıklayınız.

Yurtdışı Ağırlıklı Genel Not Ortalaması ile Yatay Geçiş Kazanan Listesi tıklayınız.

Kayıtların dolmaması halinde yedek listede yer alan aday öğrenciler 6 Eylül Pazartesi günü, yerleşme sırasına göre kayda çağırılacaktır.

Kayıt İçin İstenen Evraklar

  • Öğrenci belgesi (Islak imzalı veya E-Devlet üzerinden yeni tarihli alınabilir)
  • ÖSYM yerleşme belgesi ve YKS Sonuç Belgesi (Yerleştirme puanları dahil)
  • Transkript belgesi (Islak İmzalı veya E-Devlet üzerinden alınabilir)
  • Ders içerikleri (Öğrenim gördüğünüz üniversitenin web sayfasından temin edilebilir)
  • Disiplin durum belgesi (Merkezi Yerleştirme Puanı ile kayıt hakkı kazanan aday öğrenciler için gerekli değildir)
  • Vesikalık fotoğraf (1 adet)
  • İngilizce hazırlık başarı belgesi (Islak imzalı) 
  • Arapça hazırlık başarı belgesi (Islak imzalı- İslami İlimler Fakültesine kayıt hakkı kazanan öğrenciler için geçerlidir) 
  • Kayıtlı üniversitenizden, daha önce Ek madde 1 kapsamında yatay geçiş yapmadığınıza dair belge (Islak İmzalı - belgenin ibraz edilmemesi durumunda kayıt işlemi gerçekleşmeyecektir)
  • Kayıtlı üniversitenizden, yatay geçiş yapmanıza engel bir durum olmadığına dair belge.

Önemli Not: Eksik evrakı olan öğrencilerin kaydı yapılmayacaktır.

Yatay geçiş ile kazanan öğrenci adaylarının, önceki üniversitelerinde kayıt sildirme işlemi yaptırmamaları gerekmektedir. 

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız. 

Peşin Ödeme

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde Albaraka Türk Katılım Bankasından ( Şube Gişelerini )  öğrenci numaraları ile birlikte ödemelerini yapabilirler.(Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesihalinde %5 Peşin ödeme indirimi uygulanacaktır).

*Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılmamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmesine gerek yoktur.)

Kredi Kartı ile Ödeme

Öğrenim ücretini kredi kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine giriş yaparak anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla ödeme yapabilirler.

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.

Öğrenim ücretinin tamamının kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %5 peşin ödeme indirimi uygulanacaktır.

*Öğrenim ücretlerinde çek, senet veya elden taksit yapılmamaktadır.

*Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarıyla işlem yapılmamaktadır.

Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Öğrenim ücretini banka kredisi kullanarak ödeyecek öğrencilerin velileri, kayıt tarihlerinde bulundukları yerlerdeki en yakın Albaraka Türk Katılım Bankası şubelerine uğrayarak işlemlerini gerçekleştirebilirler. Bankayla olan anlaşmamız gereği öğrenim ücreti vade farksız 10 taksit olarak ödenmektedir.

Albaraka Türk Online OTS (10 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin Albaraka Türk bankasının tüm şubelerinde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkililerine, öğrenciye ait okul numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencimizin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

İşleyişi

Albaraka Türk Katılım Bankası tarafından açtırdığınız hesaba ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlayacaktır. Veli (kefil) adına açılan Özel Kredili hesaba, ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekecektir. Belirlenen son ödeme gününe kadar öğrenim ücretlerinin taksit tutarları, kefil adına açılan Özel Kredili hesabınıza yatırılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır.

Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti ) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi hesap sahibi yararınadır. Veli (kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler

Velilerin Özel Kredili Hesap Açılış Başvurusu İçin Gerekli Olan Belgeler:

• Nüfus cüzdanı

• Gelir Belgesi:

• Ücretli (SGK’lı ) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak

hizmet dökümü,

• Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,

• Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı veli veya kefillerin

65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

* Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

* Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında borcunuzun

‘0’ sıfır olarak görülmesi gerekmektedir.

*Ücretlere %8 KDV dahildir.

Kurumlararası ve kurum içi yatay geçişi kabul edilen adayların ilgili puan türünde sahip olduğu puan, başvuru yaptığı programın ilgili yılında oluşan bursluluk diliminden herhangi birine yeterli gelmesi halinde adaylar, ilgili burs diliminden faydalanır.

Kurumlararası ve kurum içi yatay geçişi kabul edilen adaylara tanımlanan burslar normal öğrenim süresince (diğer üniversitede okuduğu dönemler göz önünde bulundurularak) geçerlidir. Normal öğrenim süresi hazırlık eğitimi hariç üniversite giriş yılından itibaren lisans eğitimi için 4, ön lisans eğitimi için 2 yıldır.

Not: Kayıt esnasında burslar ile ilgili bilgilendirme talep ediniz.

Yatay geçiş kaydı yapan öğrencinin, öğrenimine kaçıncı sınıftan başlayacağı, kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan aldığı derslerin muafiyet işlemi sonucunda kesinleşir. Fakülte/Meslek Yüksekokulu ilgili yönetim kurulları tarafından yapılan değerlendirme ile muaf olunan dersler belirlenmektedir.

İngilizce Hazırlık Programı

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup; eğitim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır. 

Eğitim Dili %30 İngilizce olan Lisans Programları:

·         Mimarlık Lisans Programı

·         İç Mimarlık Lisans Programı

·         İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

·         Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı

·         Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

·         Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

·         Psikoloji Lisans Programı

Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı’ndan Muafiyet

Eğitim dili %30 İngilizce olan programlara yeni kayıt yaptıran öğrenciler, kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla aşağıdaki sınav sonuçlarını Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na ibraz etmeleri durumunda İngilizce hazırlık programından muaf olarak lisans programlarına başlayabilirler.

·         FSMEPT (Fatih Sultan Mehmet English Proficiency Test): 65

·         PTE Academic : 55/90

·         TOEFL IBT : 78/120

·         YDS : 65/100

.          YÖKDİL :65/100

·         CPE : C

·         CAE: C

Daha önce Türkiye’deki bir üniversitede ya da YÖK denkliği bulunan uluslararası bir üniversitede İngilizce hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamış ve İngilizce yeterlik sınavından geçer not almış olan öğrenciler, üzerinden iki yıl geçmemesi koşuluyla başarılı olduklarını belgelendirerek Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na başvuru yapmaları durumunda İngilizce hazırlık programından muaf tutulurlar.*

*Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü, farklı bir üniversiteden alınmış İngilizce yeterlik sertifikası ya da denkliği olan dış sınav sonucunun ibraz edilmesi durumunda, sonuçların güvenirliği ve eşdeğerliği hususunda araştırma yapabilir, ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişimde bulunabilir. İbraz edilen sonucun, güvenirlik ve eşdeğerlik şartlarını karşılamaması halinde öğrencinin muafiyet başvurusu kabul edilmeyebilir.

*Dış yeterlik sertifikaları ile zorunlu İngilizce Hazırlık Programı’ndan muaf olmak isteyen öğrencilerin, 13-17 Eylül 2021  tarihleri arasında yeterlik belgeleri ile birlikte Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na başvurmaları gerekmektedir.

Düzey Belirleme Sınavı & FSMEPT

Öğrenciler, akademik yıl başında düzenlenen Düzey Belirleme Sınavı’na tabi tutulurlar. Bu sınavdan 65’ın altında puan alan öğrenciler hazırlık programında seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilirler. Düzey Belirleme Sınavı’ndan 65 ve üstü puan alan öğrenciler, FSMEPT’e girme hakkı kazanırlar. FSMEPT’ten başarılı olan öğrenciler hazırlık programından muaf olarak doğrudan lisans programlarına başlayabilirler.

FSMEPT; okuma, yazma, dinleme ve konuşma kısımlarından oluşmakta olup açık-uçlu sorular içermektedir ve orta-üstü (B2) düzeydedir.

Güz dönemi sonunda ya da bahar dönemi sonunda FSMEPT’e girebilmek için öğrencilerin en az orta düzeyi (B1) başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Bu bağlamda, Düzey Belirleme Sınavı’ndan aldığı puan ile Başlangıç Üstü (A2) veya Orta (B1) düzeyde programa başlayan öğrenciler, yeterlik sınavlarına girebilme hususunda daha avantajlıdırlar.

FSMEPT ve Düzey Belirleme Sınavı örnekleri Yabancı Diller Bölümü internet sitesinden (http://prep.fsm.edu.tr ) incelenebilir.

2021-2022 Akademik Yılı Düzey Belirleme Sınavı ve FSMEPT Tarihleri:

 Düzey Belirleme Sınavı: 20 Eylül 2021

 FSMEPT: 23-24 Eylül 2021

Kur Sistemi

İngilizce Hazırlık Programı 4 kurdan (Başlangıç, Başlangıç Üstü, Orta, Orta Üstü) oluşmaktadır. Her kur 7-9 hafta sürer. Her kurda haftada 20-30 saat arası ders verilir. Temel İngilizce dersi dilin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya ve aynı zamanda dilbilgisi ve kelime bilgisine odaklanır.

Bir kurun not ortalamasını, öğrencilerin girdiği sınavların yüzdesi ve öğretim görevlilerinin değerlendirmeleri belirler. Kur ölçme ve değerlendirmesinde; ara sınav, portfolyolar, projeler, dijital platformlar, kur bitirme sınavı ve öğretim görevlisi değerlendirmesi etkilidir. Öğrencilerin her kuru başarıyla tamamlayabilmeleri için kur değerlendirme ortalamasının en az 65 puan olması gerekir. Bir kurdan başarısız olan bir öğrenci başarısız olduğu kuru tekrar eder.

Hazırlık programında derslere devam zorunludur. Öğrenciler, mazeretli ya da mazeretsiz, kur bazında derslerin %85’ine devam etmek zorundadır. Kur içi devam şartını yerine getirmeyen bir öğrenci, kur bitirme sınavına giremez ve aynı kuru tekrar eder.

Ağırlıklı Genel Not Ortalaması ile başvuran adaylar 20 Eylül 2021 tarihinde yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı'ndan başarısız olmaları durumunda kayıt hakkı elde edemeyeceklerdir. 

Yine eğitim dili Türkçe olan bir programdan, %30 İngilizce eğitim veren bir programa Ek Madde-1 kapsamında başvurarak kayıt hakkı kazanan adaylar 20 Eylül 2021 tarihinde yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı ve 23-24 Eylül 2021  tarihinde yapılacak olan FSMEPT Sınavı'ndan başarısız olmaları durumunda zorunlu Hazırlık Eğitimi alacaklardır. 

  NOT: Bu durumdaki öğrencilerin yeterlik (FSMEPT) sınavına girmeye hak kazanmaları için Düzey Belirleme  Sınavı'ndan başarılı olmaları ( 65 ve üzeri not almaları) gerekmektedir.. 

Arapça Hazırlık Birimi Programından Muafiyet
Arapça Hazırlık Programı

Üniversitemiz İslami İlimler Fakültesi %100 Arapça öğrenim veren bir bölüm olup, hazırlık sınıfı zorunludur.

Hazırlık Sınıfını Yılsonunda 100 üzerinden en az 70 başarı notu ile bitiren öğrenci, “başarılı” kabul edilir ve akademik yılbaşında lisans öğrenimine başlar.

Eğitim Dili Arapça olan Lisans Programları:

·         Temel İslam Bilimleri Lisans Programı (%100 Arapça)

          Arapça Öğretmenliği Lisans Programı (%30 Arapça)

Arapça Hazırlık Sınıfından Muafiyet

Akademik yılın başında düzenlenen DBYS’den (Arapça Yeterlik Sınavı) başarılı olan öğrenciler, zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar. Sınav yazılı ve sözlü olarak iki kısımdan oluşur. Her iki sınavdan da Temel İslam Bilimleri bölümü öğrencileri 100 üzerinden en az 70 puan alarak başarılı olmakta iken Arapça Öğretmenliği bölümü öğrencileri ise 100 üzerinden en az 65 puan alarak başarılı olmaktadır. Yeterlik Sınavını geçen öğrenciler, hazırlık sınıfından muaf tutulur ve lisans öğrenimlerine başlarlar.

Kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla, YDS veya YÖKDİL Arapça sınavlarının birinden, 85 ve üzeri puana sahip %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 80 ve üzeri puana sahip %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler, sınav sonuç belgelerini ilgili dilekçe ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde Bölüm sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

Arapça Hazırlık Sınıfı Seviye Tespit Sınavı

Öğrencilerin Hazırlık Sınıfı’nda hangi seviyeden öğrenim göreceğini belirlemek amacıyla her akademik yılbaşında yapılan sınav sonucunda öğrencilerin dil bilme seviyeleri belirlenir.

Sınav sonuçlarına göre Sınav Komisyonu Başkanlığı tarafından Hazırlık Sınıfı’nda;

  • Başlangıç Öncesi (Temhidi),
  • Başlangıç (Mübtedi),
  • Orta (Mütevassit)
  • İleri (Mütekaddim)

 Seviyelerine göre eğitim göreceklerdir.

2021-2022 Akademik Yılı için;
Yeterlilik Sınavı 20-21 Eylül 2021 tarihlerinde gerçekleşecektir.

Arapça Hazırlık Programı Öğretim Süresi

Arapça Hazırlık Programı 4 kurdur. Program iki yarıyıl, her yarıyıl en az 14 haftadan oluşur ve haftalık ders saati en az 20 saattir.

*Arapça Hazırlık Sınıfı derslerine %80 devam zorunluluğu vardır.

Arapça Hazırlık Sınıfı Yıl Sonu Başarı Notu Değerlendirmesi

Arapça hazırlık başarı notu, bahar yarıyılı sonunda yapılan DBYS’den  (Arapça Yeterlik Sınavı) başarılı olan öğrencilerin aldıkları puandır.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.