2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Erken Kayıt Yenileme Dönemi Sık Sorulan Sorular

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Erken Kayıt Yenileme Dönemi

(20-30 Temmuz 2020)

SIK SORULAN SORULAR

 

1. Bölüm ücretimi nereden öğrenebilirim?

Bölüm ücretlerini odeme.fsm.edu.tr adresine girerek öğrenebilirsiniz.

(ogrenci.fsm.edu.tr/ adresinden Burslar/Ücretler/Banka sekmesinden Bölüm Ücretlerini seçerek yıllara göre hazırlanmış “2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÜCRETLERİ” tablosuna ulaşabilirsiniz.)

2. Ödeme işlemleri ile ilgili detaylı bilgiyi nereden alabilirim?

www.fsm.edu.tr adresinden Duyurular > 2020-2021 Yılı Erken Kayıt Yenilemelerinde Ödeme İşlemleri

3. Ödememi nasıl yapabilirim?

Peşin Ödeme İle: Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler öğrenci numaraları ile birlikte Ziraat Bankası Kurumsal Tahsilat (Şube Gişeleri, ATM'ler ve İnternet Bankacılığı) ve Albaraka Türk Katılım Bankası (Şube Gişeleri) kanallarından birini kullanarak yapabilirler.

Kredi Kartı İle: Kredi kartıyla yapılacak tek çekim ödemeler internet üzerinden öğrenci numarası ve TC kimlik numarası ile birlikte  https://odeme.fsm.edu.tr adresine girilerek yapılabilir.

 4.  Ziraat Bankası Kurumsal Tahsilat ya da Albaraka Türk Katılım Bankası şube gişelerinden ısrarla hesap bilgisi isteniyor. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?

Banka çalışanına üniversitemizin Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) para yatırmak istediğinizi söyleyebilirsiniz. (Kurumsal Tahsilat hesabına ait herhangi bir numara söylemenize gerek yoktur.)

Ziraat Bankası Müşteri Temsilcisi

Mehmet Köse: 0533 166 88 22

Albaraka Türk Katılım Bankası şube gişelerindeki işleyiş aşağıda belirtilmiştir;

  1. ITAHS2 ekranına girilir.
  2. Tahsilat Grubu OTS seçilir.
  3. Kurum Kodu FATIH_SULTAN_MEHMET_VAKIF_UNIV seçilir.
  4. Abone numarasına öğrenci numarası yazılır
  5. Sorgulama yapılarak tahsilat sonuçlandırılır.

Albaraka Türk Katılım Bankası Çağrı Merkezi

444 5 666

0(850) 222 5 666

Beşyüzevler Şubesi

0(212) 477 61 90

5. Hesaplarınıza HAVALE ve EFT yapabilir miyim?

Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır. (Hesap numarası ve IBAN bilgisi talep etmeyiniz.)

6. Ödememi 2 farklı yöntemle yaptığım takdirde %5 peşin ödeme indiriminden faydalanabilir miyim?

Ödemenizin belirli bir kısmını nakit olarak bankaya, geri kalan kısmını ise tek çekim kredi kartı ile yapmanız halinde %5 peşin ödeme indiriminden faydalanabilirsiniz veya;

Ödemenizin belirli bir kısmını A bankasına ait kredi kartı (tek çekim) ile geri kalan kısmını ise B bankasına ait kredi kartı ile (tek çekim) yapmanız halinde %5 peşin ödeme indiriminden faydalanabilirsiniz.

(Burada önemli olan ödemenizin tamamını tek seferde peşin olarak yapmış olmanızdır.)

7. Okul ücretimi yatırdım teyit ettirmek istiyorum.

Ödeme teyidinizi odeme.fsm.edu.tr adresinden yapabilirsiniz. Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise online ödeme ekranımız odeme.fsm.edu.trye girdiğinizde borcunuzun “0” (sıfır) olarak gözükmesi gerekmektedir.

8. Kuruma gelerek ödeme yapmam mümkün mü?

Kurumumuzda tahsilat işlemi yapılmayacaktır. Size en yakın anlaşmalı bankalarımıza (Ziraat Bankası ya da Albarak Türk Katılım Bankasına) giderek ya da online ödeme ekranlarımızı kullanarak ödemenizi yapabilirsiniz.

9. Ödeme işlemimi tamamladıktan sonra yapmam gereken nedir?

Ödemenizi yaptıktan sonra kaydınız otomatik olarak yenileneceğinden ders seçim tarihlerine kadar yapacağınız herhangi bir işlem bulunmamaktadır.

10. Anlaşmanızın olmadığı kredi kartlarla ile ödeme yapmam mümkün mü?

Tek çekim ödeme yapacağınız için Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlar hariç tüm kartlarla ödemenizi yapabilirsiniz. (https://odeme.fsm.edu.tr adresine girilerek diğer bankalar kutucuğunu seçmelisiniz.)

11. İstanbul dışında bulunmaktayım. Ödemeyi bulunduğum ilden yapmam mümkün mü?

Eğitim ödemelerinizi duyurularımızda belirtilen ödeme kanallarını kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

12. Eğitim öğretimini normal süresinde tamamlayamayan bir öğrenciyim. Erken kayıt imkânlarından faydalanabilir miyim?

Eğitim öğretimini normal süresinde tamamlayamayan öğrencilerimiz erken kayıta tabi değildirler.

13. 667 Sayılı KHK kapsamında üniversitenizde özel öğrenciyim. Erken kayıt imkânlarından faydalanabilir miyim?

KHK kapsamındaki öğrencilerin ücret artışları YÖK tarafından belirlenmekte olup konuyla ilgili güncel bilgi henüz tarafımıza ulaşmadığı için bu öğrenciler erken kayıta tabi değildirler.

14. Erken kayıt yenileme tarihleri olan 20-30 Temmuz dışında da peşin ödeme indiriminden faydalanmam mümkün mü?

Üniversitemizde peşin ödeme yapacak öğrencilerimiz için 30 Eylül 2020 tarihine kadar kayıt yenileme işlemleri yapılacaktır. 

15. Erken kayıt yenileme tarihleri olan 20-30 Temmuz da taksitli ödeme yapabilir miyim?

Kayıt yenileme ücretlerini taksitle ödeyecek (vade farksız 10 taksit olarak eğitim kredisi veya anlaşmalı kredi kartlarıyla) öğrencilerimizin kayıt yenileme günleri 5 Ağustos- 30 Eylül 2020 tarihleri arasındadır. Bu tarihten önce sistemsel bir sıkıntı ile karşılaşmamak için herhangi bir ödeme yapılmamalıdır.

16. Okulunuzun öğrencisiyim. Erken kayıtta peşin ödeme indiriminden faydalanarak ödemi yaptım. Kardeşim bu sene sınava girdi, bu okulu kazanma ihtimali var. Kardeş bursu indirimimi nasıl alabilirim?

Kardeşinizin kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra hak etmiş olduğunuz indirimi talep edebilirsiniz.

(Üniversitemizin ücretli programlarına veya kısmi burslu programlarına kayıt olan kardeşlerden her birine, normal öğrenim süresi içerisinde kayıtlı olduğu süre boyunca % 10 ücret indirimi uygulanır.)

17. İngilizce Hazırlık yaz okulunda öğrenim görmekteyim. Yaz okulum 29 Ağustos’ta bitmekte ve bu tarihte ben erken kayıt yenileme tarihlerini kaçırmış oluyorum. Peşin ödeme indiriminden faydalanmam mümkün mü?

Erken kayıt yenileme tarihleri olan 20-30 Temmuz da İngilizce Hazırlık yaz okulu sınıf atlama durumunuz belli olmadığı için ilgili tarihler için hazırlık kayıt yenileme ücreti ödeyip, yaz okulu sınav sonucunuzun başarılı olması neticesinde bölüm fark ücretini de size verilen süre içerisinde peşin ödeyerek ve söz konusu özel durumunuzu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bildirerek bu indirimden faydalanmanız mümkün.

18. https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak ekranda hala borç gözükmekte, yapmam gereken nedir?

İlk olarak banka hesabına girerek ödemenizin karttan çekilip çekilmediğini kontrol etmeniz gerekmektedir. Hesaplarınızda ödemenizin yapıldığı gözüküyor ise ekran görüntüsü ile birlikte ödeme yaptığınız kredi kartına ait ilk dört - son dört rakamı ve kartın ait olduğu banka bilgisini ashakeri@fsm.edu.tr adresine mail atarak tarafınıza dönüş yapılmasını beklemelisiniz.

19. https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak herhangi bir dekont alamıyorum. Dekontu nasıl temin edebilirim?

Kredi kartınıza ait bankanın hesap hareketlerinden ilgili ödemenize ait dekonta ulaşabilirsiniz.

20. https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak borcum sıfırlanmadı. Bankadan sorgulama yaptığımda da ödeme bekleyen provizyon durumunda gözükmektedir. Ne yapmalıyım?

Bankanız ile görüşerek bilgi alabilirsiniz.

21. Erken kayıt yenilemede peşin ödeme indiriminden faydalanmak istiyorum. Ancak sistemde ödeyeceğim tutar 0 olarak gözükmektedir. Yapmam gereken nedir?

Sorunuzun cevabı normal öğrenim sürenizin içerisinde olup olmadığınız ile ilgilidir. Bu durum hakkında bilginiz yok ise dönem hesaplamalarınız ile ilgili Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan bilgi alabilirsiniz. Yaptığınız görüşme sonucunda durumunuzda bir değişiklik olursa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bilgi vermelerini sağlayabilirsiniz.

22. https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak kredi kartı ile ilgili hata kodu uyarısı almaktayım. Yapmam gereken nedir?

Almış olduğunuz hata kodlarının sebebi:

  • Kredi kartınız internet kullanımına açık olmayabilir,
  • Kredi kartınız limiti yeterli olmayabilir.

23. Ödememi yaptım ancak sistem peşin ödeme indirimini yapmadı. Yapmam gereken nedir?  

Ödemenizin taksitli olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Eğer taksitli bir ödeme yaptıysanız peşin ödeme indiriminden faydalanamazsınız. İlgili ödemenin iptalini talep ederek tek çekim olarak yeni ödemenizi yapabilirsiniz. (Ödeme iptali için ödeme yaptığınız kredi kartına ait ilk dört - son dört rakamı ve kartın ait olduğu banka bilgisini ashakeri@fsm.edu.tr  adresine mail atarak tarafınıza dönüş yapılmasını beklemelisiniz.)

24. Yatay geçiş ile başka bir üniversiteye gitme ihtimalim var. Ancak olası bir ihtimale karşı erken kayıt yenileme indiriminden de faydalanmak istiyorum. Ücret iadesi almam mümkün mü?

Eğitim-Öğretim sözleşmemizdeki ilgili madde:

“Öğrenci yatay geçişle başka bir üniversiteye gitmek istediği takdirde, üniversitenin akademik takvim tarihleri dikkate alınarak;

  1. Güz yarıyılı yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencilerin, geçiş yaptığı üniversiteden kabul yazılarının gelmesi halinde Güz yarıyılının ücreti alınmaz.
  2. Bahar yarıyılı yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencilerin, geçiş yaptığı üniversiteden kabul yazılarının gelmesi halinde Bahar yarıyılının ücreti alınmaz.

Kabul edildiğini belgeleyen yazının ilgili üniversiteden gelmemesi halinde ilgili yıl/yarıyıl ücretinin tamamı tahsil edilir.”

25. 2020- 2021 Güz yarıyılında normal öğrenim süresi içerisindeyim ve 2020-2021 Güz yarıyılı döneminin sonunda mezun oluyorum. Senelik ücret mi ödemem gerekiyor?

Evet, ücretinizi senelik olarak ödemeniz gerekmektedir. Güz yarıyılı mezun durumuna geldiğinizde Bahar yarıyılına ait ücret iadesi için Rektörlük Yazı İşleri’ne ücret iade dilekçesi vermeniz gerekmektedir.

 

STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.