2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı DGS Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

2020 DGS ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan adaylar, E-Devlet üzerinden elektronik olarak veya Haliç yerleşkesinde kayıtlarını yaptırabilirler.

E-devlet Kayıt Tarihleri : 21-25 Kasım 2020

Yerleşkede Yapılacak Kayıt Tarihleri : 23-27 Kasım 2020

Yerleşkede kayıt yaptıracak olan öğrenci adaylarının öncelikle en yakın Al Baraka Türk Bankasından veya e-ödeme sisteminden öğrenim ücretlerini ödemesi gerekmektedir. Ödeme işlemlerini tamamlayan öğrenci adayları, Haliç yerleşkesindeki öğrenci işleri ofisinde kayıtlarını aktif hale getirmelidirler. (ödeme işlemleri için öğrenci numaranız gerekmektedir)

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

Eğitim öğretim ücretinizi sorgulamak için tıklayınız.

*Kayıt İçin Gerekli Evraklar

  • DGS sonuç ve yerleştirme belgesi
  • Lise diplomasının aslı ve fotokopisi ( Aslı daha sonra geri verilecektir.)
  • DGS tercih listesi (Üniversitemize 4. Veya 5. Sırada yerleşip önceki tüm tercihlerinde FSMVÜ yazanlar için ,Elektronik kayıt yaptıracak adaylar bu belgelerini ekayit@fsm.edu.tr adresine mail atmaları gerekmektedir.)
  • Ön Lisans Programında Alınan Derslere Ait Onaylı Transkript ve Ders İçerikleri (Islak İmzalı)

 

Ösym Bursu

ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sınav sonucuna göre YKS Kılavuzu’nda yer alan kontenjanlara yerleştirilen öğrencilere verilen burslardır. Bunlardan; Tam Burs: Öğrenim ücretinin tamamını, % 75 İndirim: Öğrenim ücretinin dörtte üçünü, % 50 İndirim: Öğrenim ücretinin yarısını, % 25 İndirim: Öğrenim ücretinin dörtte birini kapsar.

İndirim ve burslar öğrenim ücreti üzerinden indirim yapılarak uygulanır.     

Üniversiteye giriş bursu ve indirimler öğrencinin kayıtlı olduğu hazırlık sınıfı, ön lisans ve lisans programlarında normal öğrenim süresince devam eder.

İsteğe bağlı olarak hazırlık sınıfı eğitimi almak isteyen öğrenciler, ÖSYM giriş bursu ve diğer burslardan yararlanamaz. 

TEŞVİK BURSLARI

Tercih Bursları

Üniversitemizin programlarından birine, ilk 5 sırada tercih ederek yerleşen öğrencilere verilen bursları kapsar.

Üniversitemiz programlarını;

a) ilk üç (3) sırada tercih edip yerleşen öğrencilere % 30, dördüncü ve beşinci sırada tercih edip yerleşen öğrencilere % 25 oranında tercih bursu (indirim) uygulanır.

b) Dördüncü veya beşinci sırada tercih edip yerleşen öğrencilerin, yerleştiği sıraya kadarki bütün tercihlerinin de üniversitemiz programları olması halinde tercih bursu %30 olarak uygulanır.

Tercih bursu oranı, öğrencinin varsa üniversiteye giriş bursu düşüldükten sonra kalan öğrenim ücreti üzerinden indirim şeklinde uygulanır. Tam burslu olarak yerleşen öğrencilere tercih bursu verilmez.

Tercih bursu, öğrencinin kayıtlı olduğu ön lisans, lisans programının normal öğrenim süresince not ortalaması veya ders geçme gibi başarı şartları aranmaksızın devam eder. Burs, zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfının normal öğrenim süresini kapsar.

Akademik Başarı Bursu

Öğrenim süresi boyunca her eğitim ve öğretim yılının sonunda akademik başarı durumlarına göre normal öğrenim süresi içerisinde verilen burstur.

Akademik Başarı Bursu, Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek miktarda 8 ay boyunca verilecek nakit burslardan oluşur.  

Akademik Başarı Bursu,  üniversitemiz programlarında bir önceki yılda elde edilen başarı durumuna bakılarak, sınıf bazında hesaplanır. Akademik Başarı Bursu alacak öğrencilerde, ilgili yıl içinde en az 50 AKTS kredilik ders alması ve ilgili yılın YNO’sunun en az 3.50 olması şartı aranır.

Akademik Başarı Bursu, sınıf başarı sıralamasında ilk 3 sırada yer alan öğrencilere verilir.

Akademik Başarı Bursu, yalnız öğrencinin burs aldığı akademik yıl için geçerlidir.

Akademik Başarı Bursu alan öğrenci, sonraki yıllarda da yukarıda belirtilen şartları karşılaması durumunda normal öğrenim süresi içerisinde Akademik Başarı Bursu alma hakkına sahiptir.

Akademik Başarı Bursu üniversitemizde öğrenime fiilen devam edilmesi halinde verilir.  Bursun ödeneceği eğitim öğretim yılında geçici ayrılma, eğitim hayatına ara verme, kayıt sildirme, kurum içi ve kurumlar arası yatay geçiş yapılması halinde ödeme yapılmaz.

Hafızlık Bursu

Üniversitemizin İslami İlimler Fakültesi’ne kayıt olan öğrencilere verilen bursları kapsar.

İslami İlimler Fakültesine kayıt yaptıran ve Diyanet İşleri Başkanlığı’nca verilen Hafızlık Belgesine sahip öğrencilere normal öğretim süresi içinde %100 hafızlık bursu indirimi uygulanır.

Hafızlık bursuna hak kazanabilmek için;

a) İlk defa burstan yararlanacak öğrencinin kayıt yaptırdığı tarihe kadar ya da kayıt sırasında Hafızlık Belgesini ibraz etmesi ve Hafızlık Belgesinin kayıt tarihinden önceki 18 ay içinde alınmış olması; bu süre içinde Hafızlık Belgesi imtihanı yapılmamışsa en son yapılan imtihanda alınmış olması,

b) Hafızlık Belgesi tarihinin son 18 aydan önce olması halinde Fakülte tarafından oluşturulan komisyonca ilgili akademik yılın başlamasından itibaren en az bir ay sonra ve en fazla üç ay içinde yapılacak değerlendirme imtihanından yeterli notu alması,

c) Öğrenime devam ederken yeni Hafızlık Belgesi alınmış olması halinde bu belgenin takip eden akademik yıl için kayıt yenileme tarihine kadar ibraz edilmesi,

ç) Hafızlık bursundan yararlanılan dönemlerde en az 28 AKTS kredilik ders alınması,

d) Sonraki yıllarda her akademik yıldan önce Fakülte tarafından oluşturulan komisyonca yapılacak değerlendirme imtihanında başarılı olunması,

şarttır.

Öğrencinin

a) Bir akademik yarıyıl sonundaki Dönem Not Ortalamasının (DNO) 2.50’nin altına düşmesi,

b) Bir akademik yarıyılda seçtiği ders sayısının en az % 50’sinden devamsızlık nedeniyle başarısız olması,

c) Fakülte tarafından oluşturulan komisyonca yapılacak olan değerlendirme neticesinde yeterliği sağlayamaması,

ç) Hazırlık sınıfına dönem içinde devam etmemesi veya kur eğitimlerinden başarısız olması,

durumlarında o yarıyıl sonunda öğrencinin bursu kesilir.

Bursu kesilen öğrenci daha sonra gerekli şartları sağladığı takdirde takip eden dönemden itibaren yeniden burs indiriminden yararlanabilir.

Başka üniversitelere ya da üniversitenin başka programlarına yatay geçiş yapan öğrencinin Hafızlık Bursu kesilir.

Disiplin soruşturması sonucu kınama ve üstü ceza almış öğrencinin hafızlık bursu bir daha verilmemek üzere kesilir.

Hazırlık ve Lisans öğrenimini normal öğrenim süresi içerisinde tamamlamayan öğrencilerin bursları kesilir.

Üniversitemize yatay geçiş ile ara dönemlerde kayıt yaptıran öğrencilerin Diyanet İşleri Başkanlığından son 18 ay içerisinde alınmış olan Hafızlık belgeleri varsa, bu öğrencilere % 100 Hafızlık Bursu verilir. Öğrencinin Hafızlık Belgesi Üniversitemize kayıt yaptırdığı tarihten 18 ay önceki bir tarihte alınmışsa, Fakülte tarafından oluşturulan komisyonca yapılan imtihan sonunda başarılı bulunmaları halinde % 100 Hafızlık Bursu verilir.

Hafızlık belgesinin bu maddenin yukarıda belirtilen 18 aylık süreden daha eski tarihli olması halinde öğrenciden kayıt sırasında ilk yarıyıl ücreti tahsil edilir, Fakülte tarafından oluşturulan komisyonca yapılan değerlendirme imtihanından yeterli notu alması halinde bir ay içinde kendisine iade edilir. 

YKS Derece Bursu

YKS Derece Bursu, YKS sonuçlarına göre Üniversitemiz programlarına kayıt yaptıran ve ilgili sıralamalarda yer alan öğrencilere normal öğrenim süresi içerisinde, Mütevelli Heyet tarafından belirlenen miktarda her yıl 8 ay süreyle verilen nakit bursu kapsar.

  • İlk 3000 içinde yer alan öğrencilere 1000 TL,
  • 3001-6000 arasında yer alan öğrencilere 750 TL,
  • 6001-10.000 arasında yer alan öğrencilere 500 TL,

Öğrencinin bir akademik yarıyıl sonundaki Dönem Not Ortalamasının (DNO) 2.50’nin altına düşmesi ve/veya bir akademik yarıyılda seçtiği ders sayısının en az % 50’sinden devamsızlık nedeniyle başarısız olması halinde, YKS Derece Bursu kesilir. Bir sonraki dönem devam ve başarı şartını yerine getiren öğrenciye izleyen yarıyılda bursu ödenmeye yeniden başlanır.

YKS Derece Bursu alacak olan öğrencilerden, ilgili dönem içerisinde en az 28 AKTS kredilik ders alma şartı aranır.

Geçici ayrılma, eğitim hayatına ara verme, kayıt sildirme, kurumiçi ve kurumlar arası yatay geçiş yapma hallerinde YKS Derece Bursu kesilir.

Hazırlık sınıfına devam etmeyen öğrenciler ile kur eğitimlerinden başarısız olan öğrencilerin sonraki yarıyılda YKS Derece Bursu kesilir. Öğrencinin başarılı olması halinde bursu devam eder.

Sıralamalar, programlar ve ödenecek burs miktarı Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.

DESTEK BURSLARI

Spor Bursu

Ülkemiz Milli sporculardan lisansı aktif olarak devam edip üniversitemize yerleşen öğrencilere % 100 indirim bursu verilir. Ancak milli müsabakalara 1 yıl süreyle katılmayan öğrencinin bursu kesilir. Bursu kesilen öğrencinin öğrenim gördüğü yıl içerisinde tekrar müsabakaya katılması halinde belirlenen burs bir sonraki eğitim-öğretim yılında uygulanır.

Bireysel veya takım spor dallarında, ulusal ve uluslararası müsabakalara katılarak ilk üç derece içerisinde yer alan öğrencilere Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek miktarda ödül verilir.

Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek spor dallarında profesyonel lig kulüplerinde lisanslı ve aktif olarak spor yapan öğrencilere belirlenen oran veya miktarda burs verilir.

Sanat, Proje, Yarışma ve Temsil Bursu

Ulusal veya uluslararası alanlarda Üniversitemizin ilgili birimlerinin bilgisi dâhilinde yürütülen proje ve yarışmalarda başarı elde eden ve başarısı burs komisyonunca kabul edilen öğrencilere Mütevelli Heyet tarafından belirlenecek miktarda ödül verilir.

Kardeş İndirimi Bursu

Üniversitemizin ücretli programlarına veya kısmi burslu programlarına kayıt olan kardeşlerden her birine, normal öğrenim süresi içerisinde kayıtlı olduğu süre boyunca % 10 ücret indirimi uygulanır.

Şehit Yakınları ile Gazi ve Gazi Yakınlarını Destekleme Bursu

Türk Silahlı Kuvvetleri veya Emniyet Genel Müdürlüğünden şehit veya gazi belgesi ibraz etmesi şartıyla şehit eşi ve çocuklarına % 100, gazinin kendisi, eşi ve çocuklarına % 50 oranında indirim bursu uygulanır.

Şehit ve Gazi Bursları azami öğrenim süresince verilir.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mezunları Bursu

Üniversitemizin önlisans programlarından mezun olup Dikey Geçiş Sınavı (DGS) veya Yükseköğretim Kurumlar Sınavı (YKS) ile üniversitemizin lisans programlarına kayıt olan öğrenciler ile üniversitemizin lisans programlarından mezun olup yüksek lisans programlarına kayıt olan öğrencilere, ödeyeceği öğrenim ücreti üzerinden % 25 oranında indirim bursu uygulanır.

Mezunlar Bursu normal öğrenim süresince verilir.

DİĞER BURSLAR

Bilim Tarihi Programı Bursu (Fuat Sezgin Vakfı):
Bilim Tarihi bölümünü kazanarak kayıt yaptıran öğrencilere, gerekli koşulları sağlamaları halinde Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı tarafından burs verilmektedir. (İlgili burs tamamen ilgili vakıf tarafından sağlanmaktadır; üniversitemizin sorumluluğunda değildir)

2020 YKS sonuçlarına göre Bilim Tarihi bölümüne;

  • En yüksek ilk beş sırayı paylaşarak tercih edip yerleşen öğrencilere 1000 TL
  • En alt beş sıralamayı paylaşarak tercih edip yerleşen öğrencilere 500 TL
  • Bu iki kategori arasında kalarak bölüme giriş yapan öğrencilere 750 TL,  4 yıl boyunca yılda 8 ay olmak üzere aylık burs ödemesi yapılır.

*Bursun kesilme şartları ile ilgili Fuat Sezgin Vakfından bilgi alınması önemle rica olunur.

Çift Anadal ve Yandal Bursu

Anadal programında akademik başarı sağlayarak Çift Anadal (ÇAP) veya Yandal eğitimi almaya hak kazanan öğrencilerden ikinci Anadal ve Yandal eğitiminde öğrenim ücreti alınmaz.

ÇAP programındaki öğrenimini normal süresi içerisinde tamamlayamayan öğrencilerden, kalan öğretim süresince ÇAP programı ücreti alınır.

Yandal programını 4 yarıyıl içerisinde bitiremeyen öğrenciden kalan öğrenim süresi için Yandal öğrenim ücreti alınır.

2020-2021 Eğitim öğretim yılı öğrenim ücreti için tıklayınız.

Ödeme yapacak olduğunuz banka veya e-ödeme sistemi sizden öğrenci numarası talep edecektir.  

Peşin Ödeme

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler kayıt tarihlerinde  öğrenci numaraları ile birlikte Albaraka  Türk Katılım Bankası ( Şube Gişelerini ) veya Ziraat Bankası (Şube Gişeleri, ATM’ler ve İnternet Bankacılığı) kanallarını kullanarak yapabilirler. (Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %5 Peşin ödeme indirimi uygulanır.)

*Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmesine gerek yoktur.)

Kredi kartı ile Ödeme

Öğrenim ücretini kredi kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla ödeme yapabilirler. Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 8 taksit yapılmaktadır.

https://www.fsm.edu.tr/resim/Dosya/banka2018-07-05-03-45-29pm.png

Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartlarıyla işlem yapılamamaktadır.Axess ve Maximum kartla olan anlaşmalarımız sona erdiğinden bu kartlarla taksitli ödemelerde kullanılamaz.

Öğrenim Kredisi Kullanarak Ödeme (8 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin Albaraka Türk bankasının tüm şubelerinde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkililerine, öğrenciye ait okul numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencimizin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

İşleyişi

Albaraka Türk Katılım Bankası tarafından açtırdığınız hesaba ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlayacaktır. Veli (kefil) adına açılan Özel Kredili hesaba, ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekecektir. Belirlenen son ödeme gününe kadar öğrenim ücretlerinin taksit tutarları, kefil adına açılan Özel Kredili hesabınıza yatırılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti ) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi hesap sahibi yararınadır. Veli (kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Velilerin Özel Kredili Hesap Açılış Başvurusu İçin Gerekli Olan Belgeler:

  • Nüfus cüzdanı
  • Gelir Belgesi:
  • Ücretli (SGK’lı ) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,
  • Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,
  • Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı veli veya kefillerin 65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

Banka İletişim Bilgileri

Albaraka Türk Katılım Bankası Çağrı Merkezi

444 5 666

0(850) 222 5 666

Beşyüzevler Şubesi

0(212) 477 61 90

*Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

*Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranımız ‘odeme.fsm.edu.tr’ye girdiğinizde borcunuzun ’0’ sıfır olarak gözükmesi gerekmektedir.

*Ücretlere %1 KDV dahildir.

E-Devlet üzerinden kayıt yapmak isteyen öğrencilerin E-Devlet Kapısı profilindeki e-posta ve cep telefonu bilgilerinin tanımlı ve doğrulanmış olması gerekir. İletişim bilgilerinde eksik bulunmuyor ve öğrencinin başvuruda bulunması için bir engel yok ise kayıt yapılacak ekran gelecektir.

Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kayıtlar 21-25 Kasım 2020 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrenciler, 23-27 Kasım 2020 tarihleri arasında Haliç Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.

 1- Yerleşen adaylar arasında tam burslu olanlar, e-devlet şifreleri ile https://www. turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabilirler.

 2– Üniversitemiz, programlarını kısmi burslu veya ücretli olarak kazanan öğrenci adayların, E-Devlet üzerinden kayıtlarını yapabilmeleri için öncelikle 21-25 Kasım 2020 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini, Türkiye’de bulunan Albaraka TÜRK Bankası, Ziraat Bankası veya https://odeme.fsm.edu.tr adresi üzerinden yatırmaları gerekmektedir. Tam burslu olarak kazanan öğrenciler ücret işlemlerinden sorumlu değildir.

Önemli Bilgi: Ödeme yapacak olduğunuz banka veya e-ödeme sistemi sizden öğrenci numarası talep edecektir.

3- Ödeme işlemlerini tamamlandıktan 1 saat sonra E-Devlet sistemine tekrar giriş yaparak üniversite kayıtlarını tamamlamanız gerekmektedir. (E-Kayıt butonu, ücret işlemleri tamamlandıktan sonra aktif hale gelmektedir.)

Önemli Bilgi: Önlisans  programından mezun olamayanlar ile askerlik konusunda yoklama kaçağı ve bakaya durumu olanlar e-kayıt hakkından yararlanamazlar.

Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra:

*Üniversiteye giriş kartınız ve indirimli akbiliniz entegre kart olduğu için İETT amirliklerinden alabilirsiniz.

**Üniversitemizin öğrenciler için oluşturduğu mail adresine sifre.fsm.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

***Kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapabilir duruma geleceklerdir.

Kullanıcı adı : Öğrenci numaranızdır.

Şifreniz ise T.C kimlik numaranızın ilk 5 rakamından oluşmaktadır.

Önemli Açıklama * Hafızlık indirimi,Kardeş indirimi, Şehit indirimi, Gazi indirimi gibi burslardan yararlanmak için talepte bulunacak öğrencilerin kayıtları, 23-27 Kasım 2020 tarihleri arasında Haliç Yerleşkesi’nden alınacaktır.

Üniversitemizde zorunlu hazırlık eğitimi olan programlarda, adaylar hazırlık eğitimini tamamladıktan sonra lisans programında öğrenimine devam edebilir. (DGS ile yerleşen adaylara hazırlık eğitimi muafiyet sınavı düzenlenecek olup, ilgili sınavdan başarılı olan öğrenciler lisans programından öğrenime başlayabileceklerdir.)

*Zorunlu İngilizce Hazırlık Eğitimi muafiyet sınavı hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Adayın öğrenimine kaçıncı sınıftan devam edeceği ise, ön lisans programında aldığı derslerin muafiyet işleminin yapılmasıyla karar verilebilir.

Muaf Olduğu Derslerin Toplam AKTS Değeri;

  • 50-99 AKTS arasında olan öğrenciler 2. sınıftan,
  • 100-159 AKTS arasında olan öğrenciler 3. sınıftan,
  • 160 AKTS ve üstü olan öğrenciler ise 4. sınıftan devam edebilir.

Muaf olduğu derslerin AKTS toplamı 50’nin altında kalan öğrenciler, 1. sınıftan lisans öğrenimine başlar.

Üniversitemize DGS ile yerleşerek kesin kayıt yaptıracak adayların, kayıt esnasında ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içeriklerini ıslak imzalı bir şekilde  Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri gerekmektedir.

Muafiyet hakkında kayıt öncesinde bilgi almak isteyen adayların, ilgili fakülte sekreterlikleri ile görüşmesi gerekmektedir.

Ders Muafiyeti başvuru formu için tıklayınız.

Elektronik kaydı tercih eden öğrencilerimiz ders muafiyeti başvuru formu, transkript ve ders içeriklerini oidb@fsm.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir.

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup; eğitim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.

*İslami İlimler Fakültesi'nin eğitim dili Arapça olması nedeniyle,  Arapça Hazırlık eğitimi zorunludur.

Eğitim Dili Arapça olan Lisans Programları:

  • Temel İslam Bilimleri Lisans Programı (%100 Arapça)
  • Arapça Öğretmenliği Lisans Programı (%30 Arapça)

Arapça Hazırlık Sınıfından Muafiyet

Akademik yılın başında düzenlenen AYS’den (Arapça Yeterlik Sınavı) başarılı olan öğrenciler, zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar. Sınav yazılı ve sözlü olarak iki kısımdan oluşur. Her iki sınavdan da Temel İslam Bilimleri bölümü öğrencileri 100 üzerinden en az 70 puan alarak başarılı olmakta iken Arapça Öğretmenliği bölümü öğrencileri ise 100 üzerinden en az 65 puan alarak başarılı olmaktadır. Yeterlik Sınavını geçen öğrenciler, hazırlık sınıfından muaf tutulur ve lisans öğrenimlerine başlarlar.

Kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla, YDS veya YÖKDİL Arapça sınavlarının birinden, 85 ve üzeri puana sahip %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 80 ve üzeri puana sahip %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler, sınav sonuç belgelerini ilgili dilekçe ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde Bölüm sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

Arapça Hazırlık Sınıfı Seviye Tespit Sınavı

Öğrencilerin Hazırlık Sınıfı’nda hangi seviyeden öğrenim göreceğini belirlemek amacıyla her akademik yılbaşında yapılan sınav sonucunda öğrencilerin dil bilme seviyeleri belirlenir.

Sınav sonuçlarına göre Sınav Komisyonu Başkanlığı tarafından Hazırlık Sınıfı’nda;

  • Başlangıç Öncesi (Temhidi),
  • Başlangıç (Mübtedi),
  • Orta (Mütevassit)
  • İleri (Mütekaddim)

 Seviyelerine göre eğitim göreceklerdir.

Eğitim Dili %30 İngilizce olan Lisans Programları:

·         Mimarlık Lisans Programı

·         İç Mimarlık Lisans Programı

·         İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

·         Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı

·         Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

·         Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

·         Psikoloji Lisans Programı

Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı’ndan Muafiyet

Eğitim dili %30 İngilizce olan programlara yeni kayıt yaptıran öğrenciler, kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla aşağıdaki sınav sonuçlarını Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na ibraz etmeleri durumunda İngilizce hazırlık programından muaf olarak lisans programlarına başlayabilirler.

·         FSMEPT (Fatih Sultan Mehmet English Proficiency Test): 65

·         PTE Academic : 55/90

·         TOEFL IBT : 78/120

·         YDS/YÖKDİL : 65/100

·         CPE : C

·         CAE: C

Daha önce Türkiye’deki bir üniversitede ya da YÖK denkliği bulunan uluslararası bir üniversitede İngilizce hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamış ve İngilizce yeterlik sınavından geçer not almış olan öğrenciler, üzerinden iki yıl geçmemesi koşuluyla başarılı olduklarını belgelendirerek Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na başvuru yapmaları durumunda İngilizce hazırlık programından muaf tutulurlar.*

*Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü, farklı bir üniversiteden alınmış İngilizce yeterlik sertifikası ya da denkliği olan dış sınav sonucunun ibraz edilmesi durumunda, sonuçların güvenirliği ve eşdeğerliği hususunda araştırma yapabilir, ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişimde bulunabilir. İbraz edilen sonucun, güvenirlik ve eşdeğerlik şartlarını karşılamaması halinde öğrencinin muafiyet başvurusu kabul edilmeyebilir.

Düzey Belirleme Sınavı & FSMEPT

Öğrenciler, akademik yıl başında düzenlenen Düzey Belirleme Sınavı’na tabi tutulurlar. Bu sınavdan 65’in altında puan alan öğrenciler hazırlık programında seviyelerine uygun sınıflara yerleştirilirler. Düzey Belirleme Sınavı’ndan 65 ve üstü puan alan öğrenciler, FSMEPT’e girme hakkı kazanırlar. FSMEPT’ten başarılı olan öğrenciler hazırlık programından muaf olarak doğrudan lisans programlarına başlayabilirler.

FSMEPT; okuma, yazma, dinleme ve konuşma kısımlarından oluşmakta olup açık-uçlu sorular içermektedir ve orta-üstü (B2) düzeydedir.

Güz dönemi sonunda ya da bahar dönemi sonunda FSMEPT’e girebilmek için öğrencilerin en az orta düzeyi (B1) başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Bu bağlamda, Düzey Belirleme Sınavı’ndan aldığı puan ile Başlangıç Üstü (A2) veya Orta (B1) düzeyde programa başlayan öğrenciler, yeterlik sınavlarına girebilme hususunda daha avantajlıdırlar.

FSMEPT ve Düzey Belirleme Sınavı örnekleri Yabancı Diller Bölümü internet sitesinden (http://prep.fsm.edu.tr ) incelenebilir.

FSMEPT ve Düzey Belirleme Sınavı için daha fazla bilgiye (http://prep.fsm.edu.tr ) adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.