2019-2020 Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Özel Yetenek Sınavı Başvuruları

T.C.
FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ 

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ
ÖZEL YETENEK SINAVI DUYURUSU

2019-2020  eğitim öğretim yılında Fakültemizin Geleneksel Türk Sanatları Bölümüne “Özel Yetenek Sınavı” ile öğrenci alınacaktır. Gerekli bilgiler aşağıda sunulmuştur:

KONTENJAN BİLGİLERİ :                                                                                                       

 Geleneksel Türk Sanatları % 100 BURSLU

      15

 Geleneksel Türk Sanatları % 50 BURSLU

      20

BAŞVURU İÇİN SON TARİH : 16 Ağustos 2019  Cuma  Saat: 17.30

SINAV TARİHLERİ :


21 Ağustos 2019 Çarşamba Saat 10.00-13.00 : Özel Yetenek Sınavı (Çizim)
22 Ağustos 2018 Perşembe Saat 10.00-           : Özel Yetenek Sınavı (Sözlü/Mülakat)
23 Ağustos 2018 Cuma                                     : Özel Yetenek Sınav Sonuçlarının İlanı

 

ÖN KAYIT MÜRACAATI  :


Öğrenci İşleri Kayıt Bürosu / FSMVÜ Kandilli Yerleşkesi

Kandilli Mh. Rasathane Cd. Hıdrellez Sk. No: 3 Üsküdar / İstanbul

NOT :  Adaylar, ayrıca Üniversitemizin aşağıda verilen link adresi üzerinden ilgili formu doldurmak suretiyle de sınava kayıt  yaptırabileceklerdir. Ön kayıt formundaki iletişim bilgilerinin eksiksiz bir şekilde doldurulması gerekmektedir.
               

Kayıt formu için tıklayınız
 

ÖN KAYIT KOŞULLARI :

 ▪ Lise veya dengi bir okuldan mezun ya da mezuniyet aşamasında olmak, 
 ▪ 2018/2019 TYT puan türünden 150 ve üzeri  puan almış olmak.

***Yükseköğretim Genel Kurulu uyarınca özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlarda engelli öğrenci adayları (bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli ,MR(mental retardasyon) ile “yaygın gelişimsel bozukluklar” (otizm spektrum bozuklukları(OSB), Asperger sendromu, RETT sendromu, dezintegratif bozukluklar, sınıflanamayan grupta yer alan gelişimsel bozuklar ) durumlarını “engelli sağlık kurulu raporu”ile belgelemeleri kaydıyla özel yetenek sınavına başvurabilirler.Engelli adayların  2018  veya 2019 TYT den en az 100 ve üzeri puan almış olmaları gerekmektedir.

ÖN KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER :


 ▪ 2018/2019 YKS Sonuç Belgesi
 ▪ Lise diploması veya mezuniyet belgesi fotokopisi
 ▪ 4,5 × 6 cm boyutunda son 6 ay içinde çekilmiş fotoğraf (1 adet) 
 ▪ Ön Kayıt ve sınav giderleri için Üniversitemizin eğitim hesabına 80 TL yatırıldığına dair banka dekontu.

Hesap Bilgileri :

Banka Adı : Albaraka

Şube Adı   : Beşyüzevler

Hesap Adı : Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi

İban Numarası : TR16 0020 3000 0225 9188 0000 08

Önemli Bilgiler:

1.  İnternet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerin, sınav sabahı 08.30 – 10.00 arasında gerekli belgelerin asılları ile ödeme makbuzunu Kandilli Yerleşkesindeki Kayıt Bürosu’na ibraz ederek “Sınav Giriş Belgesi” almaları gerekmektedir. 

2.  Sınavlar jüri tarafından değerlendirilecek ve bu değerlendirmeden sonra kazananlar ve burs durumları web sayfasından ilan edilecektir. 

3.  Kesin kayıt için gerekli belgeler, sonuçların ilan edildiği gün Web sayfasından duyurulacaktır.

4.  Asıl listeden kazanan adayların kayıt işlemlerinin sona ermesinden sonra yedek listeden sırasıyla kontenjan dolana dek kayıtlara devam edilecektir.

 

Not: “KAYITLI ÖĞRENCİLERİMİZİN SINAVA GİRİŞ HAKKI BULUNMAMAKTADIR.”


ÖZEL YETENEK SINAVININ AŞAMALARI :

Yetenek Sınavı, Eğitim-Öğretim programları doğrultusunda iki aşamalı bir seçme sınavı olup, aday öğrenci her iki aşamaya da girmek zorundadır.
 

               1. Aşama :  “Uygulama” nitelikli olup, tek sorudan oluşur ve öğrenciye 3 saat süre verilir.
               Sınav Tarihi:  21 Ağustos 2019  Çarşamba  Saat 10.00-13.00 
               Sınav Türü:  Çizim (Model / Bellek / Kurgu / Şekillendirme)
               Değerlendirme: Sınav kâğıdının değerlendirmeye girebilmesi için 100 puan üzerinden en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Ve bu puan, başarı puanını  % 70 etkiler.

 

2. Aşama :  “Sözlü/Mülâkat” niteliğinde olup, seçmeyi düşündüğü alanla ilgili bilgi ve yeteneklerinin değerlendirildiği oturumdur.
Sınav Tarihi:  22 Ağustos 2019 Perşembe  Günü Saat 10.00
               

Sınavda Gerekli Malzemeler :


50 x 70 cm Duralit
2B, 3B, 4B Kurşun Kalem 
Silgi
Kalemtıraş

UYARILAR:

Sınav başladıktan 30 dakika sonra gelen adaylar artık salona alınmazlar. 
Sınavlarda özel olarak hazırlanan sınav kâğıtları kullanılır. 
Adayların sınava  cep telefonu, çağrı cihazı, telsiz, fotoğraf makinesi, cep bilgisayarı, zamanı gösterme dışında işlevleri olan, saat ve bilgisayar özelliği bulunan araçlarla girmeleri, sınav süresince birbirleriyle konuşmaları, bilgi aktarmaları, başkalarını rahatsız edecek ve sınav düzenini bozacak davranışlarda bulunmaları yasaktır.

 

SINAVIN YAPILACAĞI ADRES:


                FSMVÜ Kandilli Yerleşkesi  Güzel Sanatlar Fakültesi Salonları
                Kandilli Mh. Rasathane Cd. Hıdrellez Sk. No: 3 Üsküdar / İstanbul

ÖZEL YETENEK SINAVI  DANIŞMA HATTI:


                Kandilli Yerleşkesi :  0216 460 01 90   (5024 - 5045)  

                Haliç Yerleşkesi     :  0212 369 81 62   (4359 - 4274)

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.