2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları

Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt tarihleri içerisinde ödeme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra, kayıt için istenen belgeleri eksiksiz olarak Haliç yerleşkesinde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim ederek kayıt işlemlerini tamamlaması gerekmektedir.

Kayıt Tarihleri: 30 Ocak – 4 Şubat 2020

Kayıt Hakkı Kazanan Adayların Listesi İçin tıklayınız.

Kayıt İçin İstenen Evraklar

  • Öğrenci Belgesi
  • ÖSYM Yerleşme Belgesi ve LYS Sonuç Belgesi (YGS ve Yerleştirme Puanları Dahil)
  • Transkript Belgesi (Muaf olunacak derslerin belirlenmesi için istenmektedir)
  • Onaylı Ders İçerikleri (Muaf olunacak derslerin belirlenmesi için istenmektedir.)
  • Vesikalık Fotoğraf (1 adet)
  • İngilizce/Arapça Hazırlık Başarı Belgesi (Islak İmzalı olmalıdır) Eğitim Dili %30 İngilizce/Arapça veya %100 Arapça okuyan öğrenciler için geçerlidir. 
  • Kayıtlı üniversitenizden, daha önce Ek madde 1 kapsamında yatay geçiş yapmadığınıza dair yazı (Islak İmzalı- belgenin ibraz edilmemesi durumunda kayıt işlemi gerçekleşmeyecektir.)
  • Kayıtlı üniversitenizin idari birimlerine herhangi bir borcunuzun olmadığını gösteren belge, yatay geçiş yapmanıza engel bir durum olmadığına dair yazı.

Önemli Not: Yatay geçiş ile kayıt hakkı kazanan adayların, önceki üniversitelerinde kayıt sildirme işlemi yaptırmamaları gerekmektedir.

Yatay Geçiş Bursları

Kurumlararası ve kurum içi yatay geçişi kabul edilen adayların ilgili puan türünde sahip olduğu puan, başvuru yaptığı programın ilgili yılında oluşan bursluluk diliminden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, adaylar ilgili burs diliminden faydalanır.

Kurumlararası ve kurum içi yatay geçişi kabul edilen adaylara tanımlanan burslar normal öğrenim süresince (diğer üniversitede okuduğu dönemler göz önünde bulundurularak) geçerlidir. Normal öğrenim süresi hazırlık eğitimi hariç üniversite giriş yılından itibaren lisans eğitimi için 4, ön lisans eğitimi için 2 yıldır.

Not: Kayıt esnasında burslar ile ilgili bilgilendirme talep ediniz.

Öğrenime Başlanılacak Sınıfın Belirlenmesi

Yatay geçiş yapan öğrencinin, öğrenimine hangi sınıftan başlayacağı, kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan aldığı derslerin muafiyet işlemi sonucunda kesinleşir. Fakülte/Meslek Yüksekokulu ilgili yönetim kurulları tarafından yapılan değerlendirme ile muafiyet verilen dersler belirlenmektedir.

Ücretlendirme ve Ödeme Seçenekleri

Üniversitemiz programlarına kurumlararası ve kurum içi yatay geçişi kabul edilen adayların ücretlendirme işlemleri 2019-2020 eğitim öğretim yılı program ücretleri üzerinden hesaplanmaktadır.  

Peşin Ödemeler

Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler öğrenci numaraları ile birlikte Albaraka Türk Katılım Bankası şubelerini ve şube gişelerini kullanarak yapabilirler.

Not : Havale ve EFT işlemleri üzerinden ödeme yapılmamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmesine gerek yoktur)

Not: Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmamaktadır.

Öğrenci No Sorgulama için tıklayınız. 

Eğitim ücretinizi öğrenmek için tıklayınız.

Taksitli Ödemeler

a)    Kredi Kartı ile Ödeme;

Kayıt hakkı kazanan adaylar, Öğrenim ücretlerini https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla 30 Ocak/ 04 Şubat 2020 tarihleri arasında yapabilirler.   

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bank kart Combo, Paraf, QNB Finansbank) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 6 taksit yapılmaktadır.

b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme; 

Eğitim kredisi kullanarak öğrenim ücretini ödeyecek olan adaylar, en yakın Al Baraka Türk Katılım Bankası şubelerinden işlemlerini gerçekleştirebilirler. Gelir beyan edemeyecek olan öğrencilerimizin, eğitim kredisine kefil olacak kişiyle birlikte Bankaya gitmesi gerekmektedir. Öğrenim ücreti vade farksız 6 taksit olarak ödenmektedir.

Üniversitemiz programlarına ait ücretler için tıklayınız.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler
 Kayıt hakkı kazanan adayın veya yakınlarının;

  • Nüfus cüzdanı ve fotokopisi,
  • İkametgah belgesi veya konuta ait üzerine kayıtlı fatura (cep telefonu hariç elektrik, su, doğalgaz vb. faturalardan maks. 1 aylık),
  • İşletme sahibi olan öğrenci veya öğrenci yakınları için, Vergi Levhası veya son yıla ait beyyanname ve tahakkukları,
  • Çalışanlar için, iş yerinden onaylı maaş bordrosu.

 

Albaraka Beşyüzevler Müşteri Temsilcileri

Yunus Çelikkıran 0542 332 66 93

Olcay Seçkin 0534 704 42 79 

Not : Ücretlere %8 KDV dâhildir.

Not : Eğitim ücretlerindeki artış, Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksine (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Dil Yeterliliği Koşulu

Öğretim dili %30 İngilizce olan programlara yatay geçiş başvurusu yapan adayların, başvuru sırasında aşağıdaki sınav sonuçlarını ibraz etmeleri durumunda (2 yılı geçmemiş olmak şartıyla) İngilizce hazırlık programından muafiyet işlemi yapılabilecektir.

PTE Academic: 55/90

TOEFL IBT: 72/120

YDS: 65/100

CPE: C

CAE: C

Daha önce Türkiye’deki bir üniversitede ya da YÖK denkliği bulunan uluslararası bir üniversitede İngilizce hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamış adaylar,  başvuru sırasında hazırlık başarı belgelerini ibraz etmeleri (2 yılı geçmemiş olmak şartıyla) durumunda, İngilizce hazırlık programından muafiyet işlemi yapılabilecektir.

Zorunlu İngilizce Hazırlık Eğitiminden muafiyet başvuruları, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’nca değerlendirilmektedir.

Eğitim dili Türkçe olan bir programdan, %30 İngilizce eğitim veren bir programa Ek Madde-1 kapsamında başvurarak kayıt hakkı kazanan adaylar 06.02.2020 tarihinde Küçük Çamlıca yerleşkesinde saat:09:15’de yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı ve 07.02.2020 tarihinde yapılacak olan FSMEPT Sınavı'na katılmaları gerekmektedir başarısız olmaları durumunda Zorunlu Hazırlık Eğitimi alacaklardır.

Sınav ile alakalı detaylı bilgi prep@fsm.edu.tr adresinden duyurulacaktır.

NOT: Bu durumdaki öğrencilerin yeterlik (FSMEPT) sınavına girmeye hak kazanmaları için Düzey Belirleme  Sınavı'ndan başarılı olmaları ( 65 ve üzeri not almaları) gerekmektedir.

Öğretim Dili %30 İngilizce Olan Programlar

Mimarlık Lisans Programı

İç Mimarlık Lisans Programı

İnşaat Mühendisliği Lisans Programı

Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı

Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

Elektrik Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

Psikoloji Lisans Programı

İLETİŞİM: 0212 521 81 00 DAHİLİ: 3009-3000

Zorunlu Arapça Hazırlık Programı

Üniversitemizin İslami İlimler Fakültesinin öğretim dili %100 Arapça, Eğitim Fakültesi Arapça Öğretmenliği Programının öğretim dili %30 Arapça’dır. Başvuruda bulunacak adayların, FSMVÜ AYS’den (Arapça Yeterlik Sınavı) başarılı olmaları gerekmektedir.

Yine eğitim dili Türkçe vd. olan bir programdan, %100 Arapça eğitim veren bir programa Ek Madde-1 kapsamında başvurarak kayıt hakkı kazanan adaylar 06.02.2020 Topkapı yerleşkesinde saat 10:00’de tarihinde yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı ve 07.02.2020 tarihinde yapılacak olan AYS’den (Arapça Yeterlik Sınavı) başarısız olmaları durumunda Zorunlu Arapça Hazırlık Eğitimi alacaklardır. 

Arapça Hazırlık Birimi Programından Muafiyet

06.02.2020 tarihinde yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı ve 07.02.2020 tarihinde yapılacak olan AYS’den başarılı olan öğrenciler, zorunlu Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

Kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla, YDS veya YÖKDİL Arapça sınavlarının birinden, 85 ve üzeri puana sahip %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile 80 ve üzeri puana sahip %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler, sınav sonuç belgelerini ilgili dilekçe ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde Bölüm sekreterliğine ibraz etmeleri durumunda Arapça Hazırlık Programından muaf tutulurlar.

Detaylı bilgi için Yabancı Diller Bölümü Arapça Hazırlık Programı ile görüşebilirsiniz.

İletişim: 0212 521 81 00 Dâhili: 2035

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.