Esmer BOZKURT
Mimarlık 2017 Mezunu

Çalışmak İstediğim Alanı Belirlemem Hedefime Ulaşmamı Kolaylaştırdı

Üniversite’deyken metro alanında çalışmayı istiyordum. Hedefimi bu doğrultuda netleştirmiştim ve iş ve staj arayışlarım da bu kapsamda olmuştu. Öncelikle İBB Metro Aş ile görüşmem oldu. Görüşmelerimin sonucu her ne kadar olumsuz olsa da orada bağlantımı sürekli takip ederek süreçler hakkında bilgi aldım. Sonunda oradaki kişi yeni bir firma kurduğunda bana iş teklif etti. Bu süreçte istediğim işte çalışmak için takibin ve sürekliliğin ne kadar önemli olduğunu gördüm. Bu iş yerinde yaklaşık dokuz ay çalıştım. Burada da şantiye süreçlerini, proje çizimlerini net bir şekilde öğrenmiş oldum. Ancak aklımda daha kapsamlı ve metro alanında iş yapan bir firma vardı.

Metro Alanında İş Yapan Tüm Firmaları Listeledim ve Hepsine İş Başvurusu Yaptım

Sonrasında bu işimde çalışırken İstanbul’da metro inşaatlarının yüklenicilerini, müşavirlerini, firmalarını tek tek listeledim. Hepsine özgeçmişimi göndererek iş başvurusunda bulundum. Şu an çalıştığım Çin menşeili bir firmanın satın aldığı GEO Data S.P.A firması yirmi beş dakika gibi kısa bir sürede mailime dönüş yaptı. Mülakat tarihi vereceklerini belirttiler. Ancak iki ay bekledim mülakat tarihi için sonrasında aradıklarında bu sürede pozisyonun askıya alındığı şimdi tekrar aktif olduğunu mülakata çağırdıklarını söylediler.  Yüz yüze görüşmeye çağırdılar. Öncelikle İngilizce ve Türkçe mülakata aldılar. Mülakat sonrasında program bilgimi ölçmek adına beni yoğun bir program kullanımı mülakatına aldılar. Program bilgisi dışında mülakatlarda anladım ki işi istediğinizi belli etmek, öğrenmeye açık olduğunuzu göstermek çok önemli. Mülakatlarda bu becerilerin üzerinde bir hayli durdular.

Revit ve BIM Programları Sektör İçin Çok Önemli

Üniversite son sınıftayken Revit programını öğrenmiştik. Bu alanda aldığım eğitim ve bilgilerimin taze olması işe kabulümde önemli bir kazanımdı. BIM Programı inşaat sektöründe birden çok disiplinin uyum içinde çalışmasını kontrol eden bir program. Bu programı da kullanabilmek sektörde büyük önem arz ediyor. İstanbul’da birçok metro projesinde çalışıyoruz bunların takibi, yönetimi, mimari çizimleri gibi konularda büyük tecrübe kazanıyorum. Metro inşaatlarında saygınlık çok önemli. Verdiğiniz vaatleri yerine getirmeniz, zamanında ve doğru bir şekilde işi teslim etmeniz tüm disiplinlerin sağlıklı bir şekilde çalışması açısından çok önem arz ediyor.

Metro İnşaatı Alanında Deneyim Sahibi Mimarlar Aranıyor

İşe başladıktan sonra metro inşaatlarının farklı bir yetkinlik gerektirdiğini öğrendim. Bu alanda çalışmak isteyen ya da uzmanlaşan mimar bulmakta zorluk yaşayabiliyoruz. Bu alanda çalışacak mimarların Revit, BIM bilmeleri gerekiyor. Aynı zamanda sektörün bir iki yıl sonrası hakkında da önlerini görmeleri gerek. Çalışacakları firma seçimlerinde de güvenilirlik ve tecrübe çok önemli. Birçok sektörde olduğu gibi bu alanda da stres altında çalışma, zaman yönetimi, kriz çözme becerileri, kendini ifade etme yeteneği çok önemli. Bir konuya ve olumsuzluğa takılı kalmadan ilerlemeniz gerekli bu işte. Çalıştığım firma uluslararası bir firma olduğu için de kültürlerarası çalışma prensiplerini de öğreniyorsunuz. Türkler, İtalyanlar ve Çinliler çok farklı çalışma prensiplerine sahipler. Çalıştığım ofiste de birçok dil bilen ve farklı ülkelerden insanlarla çalışıyorsunuz bu sebeple uyumlu olma ve ilişki yönetimi çok önemli bir yetkinlik haline geliyor.

Sektörün Geleceğini Takip Etmek Çok Önemli ve Usta Çırak İlişkisi Yanında Usta Müşteri İlişkisi de Öğrenilmeli

Şirket olarak katıldığımız eğitimlerde gördük ki dünya inşaat ve mimarlık alanında çok ilerlemiş vaziyette. Teknolojiyi takip etmek ve sektörün aradığı kişi olmak için çok çaba sarf etmek ve kendinizi çok geliştirmek zorundasınız. Bu sebeple Üniversitedeki eğitimin de sektörün beklentilerine ve gelişimine göre şekillenmesi büyük önem taşıyor. Benim çalıştığım alan gibi metro projeleri konusunda proje ödevlerinin verilmesi, sektörden uzmanların derslere davet edilmesi gerçekten sektörün nabzını tutmanızda fayda sağlayabilir inancındayım. Çünkü piyasaya çıktığınızda müşterinin ne istediğini çok iyi anlamalı ve mimari anlamda müşteriye bunu anlayabileceği şekilde anlatmalısınız. Bunun için de sektörü iyi bilmeli, malzeme bilgisine sahip olmalısınız. Usta çırak ilişkisi mimarlıkta çok önemli evet ama usta müşteri ilişkisi de eğitimde öğretilmeli bence. Ben iş hayatımda hata da yaptım çok sıkıntı yaşadığım süreçlerde oldu ama şunu öğrendim ki dik durmalısınız ve fikrinizin arkasında durarak düşündüklerinizi dikleşmeden savunmalısınız.

Üniversitemiz Güçlü Akademik Kadrosunu Daha Etkili Bir Şekilde Duyurmalı

Lisedeyken bilinçli bir tercih yaptığımı düşünüyorum. Güçlü akademik kadro denildiğinde neyin kastedildiğini araştırmanız gerekli. Günümüzde bilgiye ulaşmak çok kolay. Mesela ben Üniversitemin Mimarlık Bölümü akademik kadrosunu tek tek internette araştırdım. Yazdıkları kitaplar, yer aldıkları projelere varana kadar incelemiştim. Üniversiteyi de tanıyarak gelmiş oldum. Gerçekten güçlü bir akademik kadroya sahibiz ama bunu yeteri kadar tanıtamadığımızı görüyorum. Üniversite’deyken sadece kendi üniversitemin değil diğer üniversitelerin de etkinliklerini takip ettim. Hatta kulüplerinin etkinliklerine bile katıldım. Daha sektörel etkinliklerin peşindeydim çünkü o zamanlar. Üniversite bu konuda size yetmiyorsa kesinlikle pratik sahaya yönelik etkinliklere katılmanız çok önemli.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.