55. Kütüphane Haftası Açılış Töreni Yapıldı

25 Mart 2019

“Değişen Toplum, Dönüşen Kütüphaneler” ana temasıyla 25 Mart-31 Mart tarihleri arasında kutlanan 55. Kütüphane Haftası’nın açılış töreni, Üniversitemizin paydaşlığında İstanbul Üniversitesi Cemil Bilsel Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Türk Kütüphaneciler Derneği iş birliğiyle düzenlenen 55. Kütüphane Haftası açılış töreninde konuşan İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile kütüphane kavramının da değişim ve dönüşüm içine girdiğine dikkati çekerek, “İçinde yaşadığımız zaman bilgi, bilişim ve iletişim çağı olarak tanımlanıyor. Artık kütüphane kavramı da bilişim ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte değişti ve dönüştü. Dünya şu anda sayısal kütüphaneler kavramı ile buluştu. Artık bilgiye erişim gücü o ülkenin bilgi üretim gücünü gösteriyor. Günümüzde dünyanın en güzel ve en büyük kütüphanesi, en kaliteli eserleri bulunduran ve dünyanın en son üretilmiş olan bilgi belgesi ile beraber tamamını sayısal veri haline getirip internet erişimine açandır.” dedi.

“Kütüphaneler sanat ve kültür merkezleridir”

Kütüphaneleri sanat ve ilim merkezleri olarak gördüğünü söyleyen İstanbul Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz, İstanbul’da yaklaşık 300 kütüphane olduğunu ve bunların bir kısmının 24 saat hizmet verdiğini belirterek şöyle devam etti:

“Kültür ve Turizm Bakanlığı olarak kütüphanelerin en önemli eğitim kurumu olduğuna ve işine sadık, mesleğini seven, okuyucuyu hor görmeyen kütüphanecilerle yükseleceğine inanıyoruz. Her mesleğin de ehline verilmesi gerektiğini düşünüyoruz. İstanbul’da bakanlığımızın 38 kütüphanesi var. Biz kütüphaneleri aynı zamanda bir sanat, ilim ve kültür merkezi olarak görüyoruz ve bu kütüphanelerde 2018 yılı içerisinde söyleşi, sergi, panel ve yarışma gibi 3 bin 273 kültürel etkinlik düzenlendiğini belirtmek istiyorum.”

Kütüphaneleri, geçmişte ve günümüzde elde edilenleri gelecek nesle aktarmak için önemli bir araç olarak gördüğünü, bu nedenle kütüphanelerin eğitimin her alanında, yükseköğretimin vazgeçilmez bir parçası olarak kabul edilmesi gerektiğini ifade eden İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak, “Kütüphaneciler, eğitim-öğretim ve araştırmanın içinde daha aktif olarak yer almalıdırlar. Dünya standartlarına uygun ve sürdürülebilir hizmet verebilmeleri için ülkemizde ihtiyaç duyulan destek ve koşullar sağlanmalıdır. Unutulmamalıdır ki geçmişe sahip çıkarak gelecek tasarlanabilir. Nitelikli kütüphaneciler ve nitelikli koleksiyonlara sahip kütüphaneler dünyanın gelişmeye devam etmesi için hayati bir güçtür.” diye konuştu.

Programda yılın okurları kapsamında çocuk, genç ve yetişkin kategorisinde bir yıl boyunca en çok kitap okuyan kitapseverlere ödül verildi.

Ödül töreninin ardından İstanbul İl Kültür Müdürlüğü katkıları ile İstanbul Devlet Modern Folk Müzik Topluluğu tarafından “Geçmişten Günümüze Esintiler” başlıklı Modern Folk Müzik Dinletisi gerçekleştirildi.

Prof. Dr. Fuat Sezgin’in kütüphanesi konuşuldu

Dinletinin ardından 55. Kütüphane Haftası kapsamında “Prof. Dr. Fuat Sezgin’in İstanbul Günleri ve Kütüphanesi Paneli” düzenlendi. Panelde, Prof. Dr. Sezgin’in bilim ve teknoloji tarihiyle ilgili binlerce kaynak eser içeren ve bir kısmı Almanya’dan Türkiye’ye getirilen eşsiz kütüphanesi ve İstanbul’da geçirdiği günler, onunla çalışmış akademisyenlerin dilinden anlatıldı.

Panelin açılışında konuşan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Fahameddin Başar, Fuat Sezgin Hoca’nın İstanbul’da kurulan kütüphanesinin şehrin en iyi ihtisas kütüphanelerinden biri haline geldiğini belirterek, “Fuat Sezgin Hoca, ömrünü İslâm bilim tarihine ve kütüphanelere vakfetmiş bir insan. Ciltlerce eser neşreden bir bilim insanı. Bu anlamlı haftaya Fuat Sezgin’in kütüphaneciliğini, kütüphanesini anlatarak başlamak yerinde oldu.” dedi.

Prof. Dr. Fuat Sezgin’in İslâm medeniyetinin anlaşılması için yola çıktığını belirten Bilim Tarihi Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Mustafa Kaçar ise, “Hocamız bize bilim tarihinin define haritasını bıraktı. Bu harita üzerinde biz kimin, nerede, nasıl bir kıymetli eser ortaya koyduğunu görüyoruz. Define diyorum çünkü henüz gün yüzüne çıkmamışlar.” diye konuştu.

Prof. Dr. Atilla Bir, Prof. Dr. Mustafa Fayda, Dr. Öğr. Üyesi Tomasz Pietrzak ve Gürsel Aksoy’un konuşmacı olduğu panelde, Fuat Sezgin kütüphanesinin mahiyeti, Türkiye’deki bilim tarihi alanındaki gelişmeler, İslâm’da rivayet geleneği meselesi, başta Arap-İslam Bilimleri Tarihi adlı eseri olmak üzere Fuat Sezgin’in çalışmaları ele alındı.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.