Medeniyetler İstanbul'da Bir Araya Geldi

 

16 Kasım 2015

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Medeniyetler İttifakı Enstitüsü (MEDİT) ve G20 iş birliğinde gerçekleştirilen “G20 Medeniyetler Zirvesi” İstanbul’da başladı.

G20 Zirvesi’nin diğer ayağı olan Medeniyetler Zirvesi, Türkiye’deki tek katılımcı kurum olan üniversitemizin desteğiyle, “Din, Toplumsal Uyum ve Sürdürülebilir Kalkınma” alt başlığıyla 16-18 Kasım 2015 tarihlerinde İstanbul Barcelo Eresin Otel’de yapılıyor.

“Tek Kimlik Vurgusu Ayrıştırıyor”

Moderatörlüğünü Rotterdam Erasmus Üniversitesi Uluslararası Kamu Hukuku Bölümü'nden Doçent Jeroen Temperman'ın yaptığı zirvenin ilk oturumunda, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü’nden Linda Hyökki, Sarosh Arif ve Fadi Zatari; “Eşitlik, Kapsayıcılık ve Ayrım Gözetmemek” başlığında bildirilerini sundu.

Bir ulusun içinde birlikte var olabilme çerçevesinde “öteki” kavramını inceleyen Linda Hyökki, Avrupa’da Müslümanların dinlerinden ibaret görüldüğünü, tek kimlik vurgusunun ayrışmalara yol açtığını ve “öteki” kavramını ortaya çıkardığını vurguladı.

Fadi Zatari, bireysel ve kolektif düzeyde birlikte yaşamayı nasıl başarabilecekleri üzerinde çalıştığını aktardı. Klasik İslâmi ve Batı düşünürlerinin teorilerini inceleyen Zatari, insanların bir araya gelmesiyle tüm medeniyetlerin bir arada yaşamalarının mümkün olduğunu ifade etti.

Günün ikinci oturumunda, dünyanın çeşitli üniversitelerinden gelen akademisyenler din, insan hakları ve kalkınmayı tartıştı.

Şentürk: “Açık Medeniyet Toplumundayız”

Zirveye ilişkin görüşüne başvurduğumuz Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Recep Şentürk, zirveye 40’dan fazla ülkeden katılım olduğunu aktararak, “Artık homojen bir toplum kalmadı. Her ülke içerisinde farklı uluslardan insanlar yaşıyor, her ülke birbirinde olup bitenden haberdar. Bu iç içe geçmişlik “açık medeniyet”i ortaya çıkarıyor. Günümüzde dünya tek bir köy haline geldi. Mahalli de olsa sorunlarımızı küresel bir perspektifte ve diğer medeniyetlerle iş birliği halinde çözmek mecburiyetindeyiz.” değerlendirmesinde bulundu.

Huzur ve Barış için Gerekli Olan, “Samimiyet”

Zirve resepsiyonunda konuşan Rektörümüz Prof. Dr. Musa Duman, dış ilişkilerde menfaat duygusunun önde olduğu bir dünyada tüm insanların huzur içinde yaşamalarının mümkün olmayacağını insanlık tarihinin gösterdiğini ifade etti. G20 Zirvesi’nin kapanış konuşmasını yapan Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın konuşmasındaki “samimiyet” vurgusundan etkilendiğini dile getiren Duman, “Menfaat ile ‘samimiyet’ nasıl bir araya getirilecek bilemiyorum. Umuyorum ki katılımcı ülkeler bu çağrıya ‘samimiyet’ ile cevap veriler.” diye konuştu.

G20 toplantısına Medeniyetler Zirvesi’nin bilimsel bir katkı sunduğunu söyleyen Rektör Prof. Dr. Duman, “Hoşgörü içinde herkesin kendi kültürel değerini benimseyip inancını yaşayabildiği bir dünya arzu ediyoruz. Üniversite ve Medeniyetler İttifakı Enstitüsü olarak buna küçük de olsa bir katkı sağlayabilmişsek kendimizi mutlu sayarız. En azından bu 20 ülke, dilerim ateş kendisini yakmadan tedbir almada daha samimi davranırlar, bu toplantılar da hem kendi toplumlarının hem diğer toplumların ekonomik ve kültürel hayatlarını barış ve huzur içinde, terör ve zulüm korkusu yaşamadan sürdürmelerine vesile olur.” dedi.

Resepsiyonda konuşan isimlerden İstanbul Müftüsü Prof. Dr. Rahmi Yaran ve Fransa Metropoliti Evrensel Patrikhane Piskoposu Metropolit Emmanuel, inanç özgürlüğü üzerinde durdu. Hoşgörülü toplumlara ihtiyaç olduğunu dile getiren din adamları, terör olaylarına da değinerek tüm toplumların teröre ortak tavır sergilemeleri gerektiğinin altını çizdi.

18 Kasım’da sonlanacak Zirve’de Türkiye ve dünyanın birçok yerinden bilim insanları, hukukçular, siyasi liderler ve kanaat önderleri; din, uyum ve sürdürülebilir kalkınma ekseninde, çeşitli inanç geleneklerini, felsefelerini, medeniyetler arası diyalog, dinin insan hakları ve kalkınmaya etkileri, İslâmi finans ve kalkınma teorileri gibi birçok başlığı konuşacak.

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.