FSM Teknoloji Transfer Ofisi Açıldı

19 Şubat 2019

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin, İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) desteğiyle hayata geçirdiği “FSM Teknoloji Transfer Ofisi Kurulumu” projesinin açılış töreni Haliç Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi.

Üniversite-sanayi birlikteliğinden yenilikçi alanlarda yeni ürünler, girişimler ve projeler ile İstanbul’un ar-ge potansiyelini güçlendirecek “FSM Teknoloji Transfer Ofisi Kurulum” projesinin açılış törenine; Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Z. Hakan Akpolat ve İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) Genel Sekreter Vekili Dr. Fatih Pişkin’in yanı sıra araştırmacılar ve sanayiciler katıldı.

Açılış töreninde konuşan Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, “Üniversitemiz, Teknoloji Transfer Ofisi ile katma değerli ve yenilikçi bir bakış açısıyla çalışmalarını artırıp, disiplinlerarası faaliyetlere hizmet üretecek bir sürece girecek. İstanbul odaklı bir toplumsal gelişimi zamanla ülke sathına yayacak.” değerlendirmesinde bulundu.

“İnsana ve topluma faydayı amaçlayan bir oluşum”

Konuşmasında; bilginin, insana ve topluma fayda anlayışı çerçevesinde üretilmesi gerektiğine dikkati çeken Prof. Dr. Andı, “İnsani ve toplumsal fayda bir değer yargısıdır. Bilimin bir etiğinin, bir politikasının olması gibi bir ahlakının da olması, bu değer yargısının hassasiyet noktalarıdır. Bu bağlamda insani ve toplumsal fayda vurgusu bizi, “insanların hayırlısı insanlara faydalı olandır” tembihiyle karşı karşıya getiriyor. Öyleyse bilgiyi üretmede, yaymada ve üretime dönüştürmede hassasiyet noktamız, ahlaki mesnedimiz insanlara fayda vermek olmalıdır. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi’nin emsalleri içinde bir farklılığı olacaksa bu hassasiyet çerçevesinde oluşmalıdır.” ifadelerini kullandı.

Üniversitelerin, sanayinin yüksek teknolojiye sahip ürünler geliştirebilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgiyi üreten kilit bir rol oynadığını kaydeden İstanbul Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Dr. Fatih Pişkin, “İstanbul Kalkınma Ajansı olarak Teknoloji Transfer Ofislerine verdiğimiz destek ile katma değerli ürünlerin ortaya çıkarılmasını, üniversite kaynaklı buluşların patentlenerek, ticarileşmesini hedefliyoruz. Tüm bu çalışmaları yürütürken, öğrenci ve akademisyenlerin girişimci fikirlerinin yeşermesini, girişimcilik kültürünün akademik alanda daha da geliştirilmesini önemsiyoruz. “FSM Teknoloji Transfer Ofisi Kurulumu” projesini de İstanbul’un ar-ge ve yenilikçilik potansiyelinin güçlendirilmesi amacıyla desteklemiş bulunuyoruz.” diye konuştu.

"TTO, Üniversitedeki teknolojiyi sanayiye aktaracak"

Teknoloji Transfer Ofislerini, akademik araştırma sonuçlarının verimli ve hızlı bir şekilde ticarileşmesine ilişkin faaliyetlerin yürütüldüğü organizasyonlar olarak tanımlayan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Z. Hakan Akpolat, “Ülkemizde yapılan bilimsel çalışmaların ticarileşmesiyle ilgili ciddi sıkıntılar bulunmaktadır. Bu sebeple Teknoloji Transfer Ofisleri üniversitelerdeki teknolojinin sanayiye aktarılmasını sağlamak için doğru mekanizmalardır.” dedi.

Teknoloji Transfer Ofislerinin temel amaçlarını; bilimsel araştırmacıların karşılaştıkları riskleri azaltan stratejiler oluşturmak, sanayicilerin ve yatırımcıların araştırmacılarla buluşmasını sağlamak ve fikri mülkiyet hakları konusunda eğitim vermek olarak sıralayan Prof. Dr. Akpolat sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu proje, Üniversitemizin dünya ölçeğinde yenilik ve teknoloji üretecek bir yapıya bürünmesi ve bu sayede İstanbul’un bölgesel ve küresel bir yenilik üretim merkezi olmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Teknoloji Transfer Ofisimiz, Üniversitemizin ve içinde bulunduğu ekosistemin katma değerli ve yenilikçi çalışmalarını artıracak iş birliğiyle disiplinlerarası faaliyetlere hizmet edecek ve bilginin yayılmasını sağlayarak, ticarileşmeyi destekleyecek sürdürülebilir bir platform olarak çalışacaktır.”

FSM TTO çatısı altında 4 farklı ofis 

Konuşmaların ardından, “FSM Teknoloji Transfer Ofisi Kurulum” projesinin detaylarına ilişkin sunum yapıldı. FSM TTO bünyesinde; TÜBİTAK ARDEB Projeleri, BAP Projeleri ve AB Projelerinin geliştirilerek, Üniversitenin söz konusu alanlarda akademik yetkinliğinin üst seviyeye çıkarılmasını sağlayacak Proje Yönetim Ofisi; sanayi firmaları ve üst kuruluşları ile ilişkiler geliştirilerek ortak proje çalışmaları için iş birlikleri oluşturacak Üniversite Sanayi İş Birliği Ofisi; yenilikçi teknolojiler alanında yeni iş fikirleri ve girişimler ortaya çıkarılarak TTO desteğiyle şirketleşmeleri sağlayacak Kuluçka Ofisi; Fikri Mülkiyet alanında destek sağlayacak Fikri Mülkiyet ve Lisanslama Ofisi kuruldu.

FSM TTO’dan mühendislik fakültelerinde öğrenim gören 1000 öğrenci, İstanbul’da üretim yapan ilk yıl için 200 sanayi firması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mühendislik Fakültesi akademisyenleri, başta İstanbul bölgesi olmak üzere Türkiye’deki tüm sanayiciler, akademisyenler, girişimciler, tasarım ve patent danışmanları ile birlikte yaklaşık 30 bin kişi faydalanacaktır.

Eğitimler sonucu; FSM TTO’nun hedeflerine ulaşmasını sağlayacak nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesi, akademisyen ve öğrencilerin inovatif düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, fikri ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili destek mekanizmalarının oluşturulması amaçlanıyor. Aynı zamanda üniversite-sanayi arasında kalıcı iş birliği sağlanması, Üniversite bünyesinden yapılan proje ve patent başvurularının sayısının arttırılması hedefleniyor.  

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.