Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Öğrencileri Alınacaktır

YÜKSEK LİSANS, DOKTORA VE SANATTA YETERLİK ÖĞRENCİLERİ ALINACAKTIR

Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü ve Güzel Sanatlar Enstitüsünün çeşitli anabilim/anasanat dallarına 2015-2016 eğitim-öğretim yılı için 18 Mayıs-03 Temmuz 2015 tarihleri arasında internet üzerinden online olarakaşağıda belirtilen şartlarda lisansüstü öğrencileri alınacaktır.

 

Yüksek Lisansta Açılacak Programlar, Kontenjanlar, Ücretler  Ve Başvuru Şartları için tıklayınız. Word - PDF 

Doktora Ve Sanatta Yeterlikte Açılacak Programlar, Kontenjanlar, Ücretler Ve Başvuru Şartları için tıklayınız. Word - PDF

 

Online Başvuru


YÜKSEK LİSANS, DOKTORA VE SANATTA YETERLİK ÖĞRENCİLERİ ALINACAKTIR

Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü ve Güzel Sanatlar Enstitüsünün çeşitli anabilim/anasanat dallarına 2015-2016 eğitim-öğretim yılı için 18 Mayıs-03 Temmuz 2015 tarihleri arasında internet üzerinden online olarakaşağıda belirtilen şartlarda lisansüstü öğrencileri alınacaktır.

 

YÜKSEK LİSANSTA AÇILACAK PROGRAMLAR, KONTENJANLAR VE ÜCRETLER

Enstitü Adı

Anabilim Dalı

Program

Genel

Kontenjan

Yatay

Geçiş

Kontenjanı

ALES Puan Türü

Ücret

Sosyal Bilimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Yüksek Lisans

20*

2

SÖZ

10.500

Sosyal Bilimler

Temel İslam Bilimleri                  

Yüksek Lisans

10***

3

SÖZ

10.500

Sosyal Bilimler

Tarih

Yüksek Lisans

10*

1

SÖZ

10.500

Sosyal Bilimler

Bilim Tarihi

Yüksek Lisans                                      

7***

1

SÖZ

EA

10.500

Sosyal Bilimler

Psikoloji 

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans (Tezli)

5*

1

EA

25.000

Sosyal Bilimler

Psikoloji 

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans (Tezsiz)

10*

1

-

17.500

Medeniyetler İttifakı

Medeniyet Araştırmaları

Yüksek Lisans

10***

2

EA

SAY

SÖZ

15.000

Mühendislik ve Fen Bilimleri

Mimarlık

Yüksek Lisans

20**

2

SAY

14.000

Mühendislik ve Fen Bilimleri

Mimarlık

Mimari Koruma-Restorasyon Yüksek Lisans

20**

2

SAY

14.000

Mühendislik ve Fen Bilimleri

Bilgisayar Mühendisliği

Yüksek Lisans

10**

2

SAY

14.000

Güzel Sanatlar

Geleneksel Türk Sanatları

Yüksek Lisans

20*

3

-

10.500

*Kontenjanın %20’si tam bursludur.**Kontenjanın %60’ı tam burslu, %40’ı yarı bursludur.      

***Kontenjanın %100’ü tam bursludur.Tüm programlarda bursluluk süresi normal şartlarda 2 yıldır.

Yüksek Lisans Programlarının ücretleri;dersler ve tez çalışması olmak üzere azami üç yıl için geçerlidir ve ücretlere KDV dâhildir.

“Bilim Tarihi” ABD’lına girmeye hak kazanan ve gerekli şartları taşıyan öğrencilere Prof. Dr. Fuat SEZGİN İslam Bilim Tarihi Araştırmaları vakfı tarafından öğrenimleri boyunca her yıl 8 ay süreyle 1.400 TL üniversite bursu verilecektir. (Bu burs tamamen ilgili vakıf tarafından sağlanmakta olup üniversitemizin sorumluluğunda değildir.)

 

Ön kayıt başvuru tarihleri

18 Mayıs 2015 – 03 Temmuz 2015 

Yüksek Lisans Yabancı Dil Sınavı

06 Temmuz 2015, Saat:09.00 Yabancı Diller Bölümü- Küçük Çamlıca Yerleşkesi

Yabancı Dil Sınav Sonuçlarının ilanı   

07 Temmuz 2015

Bilim Sınavı

08 Temmuz 2015, Saat: 10.00-12.00, Topkapı Yerleşkesi

Mülakat

08 Temmuz 2015, Saat:13.00-17.00 Topkapı Yerleşkesi

Sonuçların ilanı   

13 Temmuz 2015

Asıl liste kesin kayıt

29-31 Temmuz 2015

Yedek liste kesin kayıt

03-08Ağustos 2015

*Güzel Sanatlar Enstitüsünün Sınavları FSMVÜ Kandilli Yerleşkesinde Yapılacaktır.

** İngilizce Yeterlik Sınavı ile ilgili ayrıntılı bilgi için Tıklayınız. İngilizce Yeterlik Sınavı örneği için Tıklayınız. Sınav başlangıç-bitiş saatleri ile sınav salonu ile ilgili ayrıntılı bilgiyi, Yabancı Diller Bölümü websitesinin (http://prep.fsm.edu.tr/) duyurular sekmesinden takip edebilirler.

 

SINAV DEĞERLENDİRME

Anabilim Dalı

Programı

ALES

Mezuniyet Notu

Mülakat

Yabancı Dil

Yetenek/Bilim Sınavı

Türk Dili ve Edebiyatı

Yüksek Lisans

%50

%20

%30

Aranmaz

Aranmaz

Temel İslam Bilimleri

Yüksek Lisans

%50

%20

%30

Aranmaz

Aranmaz

Tarih

Yüksek Lisans

%50

%20

%30

Aranmaz

Aranmaz

Bilim Tarihi

Yüksek Lisans

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Psikoloji

Yüksek Lisans Tezli

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Psikoloji

Yüksek Lisans Tezsiz

Aranmaz 

%10

%30

%10

%50

Medeniyet Araştırmaları

Yüksek Lisans

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Mimarlık

Yüksek Lisans

%50

%20

%30

Aranmaz

Aranmaz

Mimarlık(Restorasyon)

Yüksek Lisans

%50

%20

%30

Aranmaz

Aranmaz

Bilgisayar Mühendisliği

Yüksek Lisans

%50

%20

%30

Aranmaz

Aranmaz

Geleneksel Türk Sanatları

Yüksek Lisans

Aranmaz

%20

%30

Aranmaz

%50

Başarı Puanı: Başarılı sayılmak için toplam puan 65/100 olmalıdır.
Bilim ve Mülâkata katılmayan aday ‘Başarısız’ sayılır ve sıralamaya alınmaz.

 

 

YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI İÇİN BAŞVURU ŞARTLARI

 

Başvuru Şartları

  1. Lisans Mezunu Olmak
  2. Lisans AGNO’sunun en az  CC (60.00) olması
  3. ALES’ten en az 55 puan almış olmak (Klinik Psikoloji Tezsiz yüksek lisans ve Geleneksel Türk Sanatları tezli yüksek lisans programları için ALES şartı aranmaz)
  4. YDS veya Üniversitemizin yapacağı yabancı dil-İngilizce sınavından Klinik Psikoloji için en az 55 puan, ( Tezsiz yüksek lisansta alt sınır aranmaz), Bilim Tarihi için en az 75 puan almış olmak.  Diğer tüm yüksek lisans programlarında YDS şartı aranmaz.
  5. Temel İslam Bilimleri yüksek lisans programı için Arapça bilmek şart olup, yapılacak giriş sınavında sözlük serbesttir.
  6. Klinik Psikoloji tezli-tezsiz yüksek lisans programlarına yalnız Psikoloji Lisans mezunları başvurabilir.
  7. Tarih Anabilim Dalı için alan dışından başvuran öğrencilere iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanır.
  8. Mimarlık Anabilim Dalı Mimari Koruma-Restorasyon yüksek lisansprogramına Mimarlık Bölümü mezunları haricindeadaykabul edilmez.  Mimarlık yüksek lisans programına Mimarlığa yakın alandan başvuranlar için kabul jürisi tavsiyesidoğrultusunda bilimsel hazırlık programı uygulanır.
  9. Yüksek Lisans programlarına, ALES puanı, YDS puanı, lisans AGNO’su, bilim sınavı ve mülâkat sonuçları ile adayların sundukları başvuru dilekçeleri, niyet mektubu ile birlikte anabilim/anasanat dalı başkanlıklarınca öngörülecek çalışma dosyası (portföy) değerlendirilerek öğrenci kabul edilir. Adaylar başvurdukları programlara, genel başarı notlarına göre sıralanarak kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir.
  10. Başvuru işlemlerinde istenilen bilgiler adayın beyanı olup, gerçeğe aykırı girilen bilgiler olması durumunda başvuru işlemi geçersiz sayılır.
  11. Şartlı başvuru kabul edilmez.

 

Genel Kontenjan Başvurusu İçin Gerekli Belgeler

  1. ALES Belgesi (Klinik Psikoloji tezsiz yüksek lisans ve Geleneksel Türk Sanatları için aranmaz);
  2. YDS veya eşdeğeri bir belge (Yalnız Bilim Tarihi ve Klinik Psikolojisi için gereklidir);
  3. Lisans mezuniyet belgesi;
  4. Transkript (Lisans not dökümü belgesi);
  5. Askerlik durum belgesi (Askerlik yönünden bir sakıncası olmadığını belirten belge);
  6. Nüfus cüzdanı fotokopisi;
  7. Niyet mektubu ve Özgeçmiş;
  8. Anabilim/anasanat dalı başkanlıklarınca öngörülecek bir çalışma dosyası (portföy) sadece, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü ile Güzel Sanatlar Enstitüsü için mülakat sırasında istenilecektir).

    Yatay Geçiş Başvurusu İçin Gerekli Belgeler: Başvuru bir dilekçe ekinde doğrudan ilgili Enstitü Müdürlüğüne yapılacaktır.
  1. Başvuru yapılacak programa ait lisans mezuniyet belgesi;
  2. Transkript (En az bir dönemini okumuş ve bütün derslerinden başarı sağlamış, not ortalamasının 3.00/4.00 olması);
  3. Okuduğu derslere ait ders içerikleri;
  4. ALES belgesi en az 55 puan almış olmak (Klinik Psikoloji Tezsiz yüksek lisans ve Geleneksel Türk Sanatları hariç) 
  5. YDS veya eşdeğeri bir belge Klinik Psikoloji için 55,  Bilim Tarihi için 75 puan gerekli)
  6. Herhangi bir disiplin cezası almadığını belirten belge.

 

 

DOKTORA VE SANATTA YETERLİKTEAÇILACAK PROGRAMLAR, KONTENJANLAR VE ÜCRETLER

 

Enstitü Adı

Anabilim Dalı

Program

Genel

Kontenjan

Yatay Geçiş Kontenjanı

ALES Puan Türü

Ücret

Sosyal Bilimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Doktora

10*

2

SÖZ

15.000

Sosyal Bilimler

Temel İslam Bilimleri

Doktora

5***

2

SÖZ

13.000

Sosyal Bilimler

Tarih

Doktora

5*

1

SÖZ

15.000

Medeniyetler İttifakı

Medeniyet Araştırmaları

Doktora

5***

1

EA

SÖZ

SAY

18.000

Mühendislik ve Fen Bilimleri

Mimarlık

Doktora

10**

2

SAY

18.000

Güzel Sanatlar

Geleneksel Türk Sanatları

Sanatta Yeterlik

5*

1

-

14.000

*Kontenjanın %20’si tam bursludur.

**Kontenjanın %60’ı tam burslu, %40’ı yarı bursludur.

***Kontenjanın %100’ü tam bursludur.Tüm programlarda bursluluk durumu normal şartlarda 4 yıldır.

Doktora/Sanatta Yeterlik Programlarının ücretleri; dersler, yeterlik ve tez çalışması olmak üzere azami altı yıl için geçerliolup ücretlere KDV dâhildir.

 

Ön kayıt başvuru tarihleri

18 Mayıs 2015 – 03 Temmuz 2015 

Yazılı Sınav tarihi ve yeri

09 Temmuz 2015, Saat: 10.00,  Topkapı Yerleşkesi

Geleneksel Türk Sanatları İçin Sınav Yeri: Kandilli Yerleşkesi

Mülakat

09 Temmuz2015, Saat:13.00, Topkapı Yerleşkesi

Geleneksel Türk Sanatları İçin Sınav Yeri: Kandilli Yerleşkesi

Sonuçların ilanı   

13Temmuz 2015

Asıl liste kesin kayıt

29-31Temmuz2015

Yedek liste kesin kayıt

03-08Ağustos 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SINAV DEĞERLENDİRME

Anabilim Dalı

Programı

Ales

Mezuniyet Notu

Mülakat

Yabancı Dil

Yetenek Sınavı (Çizim)

Türk Dili ve Edebiyatı

Doktora

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Temel İslam Bilimleri

Doktora

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Tarih

Doktora

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Medeniyet Araştırmaları

Doktora

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Mimarlık

Doktora

%50

%10

%30

%10

Aranmaz

Geleneksel Türk Sanatları

Sanatta Yeterlik

Aranmaz

%10

%30

%10

%50

Başarı Puanı: Başarılı sayılmak için toplam puan 70/100 olmalıdır.

Bilim ve Mülâkata katılmayan aday ‘Başarısız’ sayılır ve sıralamaya alınmaz

 

 

DOKTORA VE SANATTA YETERLİK PROGRAMLARI İÇİN ARANAN ŞARTLAR

 

Başvuru Şartları

  1. Yüksek Lisans Mezunu Olmak
  2. Yüksek Lisans AGNO’sunun en az  CB (67.00) olması 
  3. ALES’ten en az 55 puan almış olmak (Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik Programı için ALES şartı aranmaz)
  4. YDS veya muadili bir sınavdan en az 55 veya eşdeğer puan almış olmak;
  5. Temel İslam Bilimleri doktora programı için Arapça bilmek şart olup, yapılacak giriş sınavında sözlük serbesttir.
  6. Tarih Anabilim Dalına alan dışından başvuracak öğrenciler için iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanır.
  7. Mimarlık Anabilim Dalına mimarlık mezunları haricinde, Mimarlığa yakın alandan mezunlardan başvuranlar için kabul jürisi tavsiyesi doğrultusunda bilimsel hazırlık programı uygulanır.
  8. Doktora/Sanatta Yeterlik programlarına, ALES puanı, YDS puanı, yüksek lisans AGNO’su, Bilim sınavı ve mülâkat sonuçları ile adayların sundukları başvuru dilekçeleri, niyet mektubu ile birlikte anabilim/anasanat dalı başkanlıklarınca öngörülecek çalışma dosyası (portföy) değerlendirilerek öğrenci kabul edilir. Adaylar başvurdukları programlara, genel başarı notlarına göre sıralanarak kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir.
  9. Başvuru işlemlerinde istenilen bilgiler adayın beyanı olup, gerçeğe aykırı girilen bilgiler olması durumunda başvuru işlemi geçersiz sayılır.
  10. Şartlı başvuru kabul edilmez.


Başvuru İçin Gerekli Belgeler

  1.  ALES Belgesi
  2. YDS veya eşdeğeri bir belge
  3. Yüksek Lisans mezuniyet belgesi;
  4. Transkript (Yüksek Lisans not dökümü belgesi);
  5. Askerlik durum belgesi (Askerlik yönünden bir sakıncası olmadığını belirten belge);
  6. Nüfus cüzdanı fotokopisi;
  7. Niyet mektubu ve Özgeçmiş;
  8. Anabilim/anasanat dalı başkanlıklarınca öngörülecek bir çalışma dosyası (portföy) sadece, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü ile Güzel Sanatlar Enstitüsü için mülakat sırasında istenilecektir.

    Yatay Geçiş Başvurusu İçin Gerekli Belgeler: Bir dilekçe ekinde doğrudan ilgili Enstitüye yapılır.
  1. Başvuru yapılacak programa ait yüksek lisans mezuniyet belgesi;
  2. Transkript (En az bir dönemini okumuş ve bütün derslerinden başarı sağlamış, not ortalamasının 3.00/4.00 olması);
  3. Okuduğu derslere ait ders içerikleri;
  4. ALES belgesi (en az 55 puan almış olmak);
  5. YDS veya eşdeğeri bir belge (en az 55 puan almış olmak);
  6. Herhangi bir disiplin cezası almadığını belirten belge. 

 

 

İLETİŞİM BİLGİLERİ

SBE, MFBE, MEDİTProgramları için İrtibat ve Sınav Yeri Adresi:

FSMVÜ Topkapı Yerleşkesi,  Merkez Efendi Mah. Mevlevihane Cad. No: 25
(Yenikapı Mevlevihanesi) Zeytinburnu/İSTANBUL
Tel: 0212 582 9070, 521 85 00/2028-2045  Faks:0212 582 81 10

 

GSE (Güzel Sanatla Enstitüsü) için Sınav Yeri Adresi

FSMVÜ Kandilli Yerleşkesi, Kandilli Mah. Hıdırellez Sok. No: 3 Üsküdar/İSTANBUL

Tel: 0216 460 01 80-90

 

MEDİT Başvuru koşulları ve detayları:

Yüksek Lisans - Doktora.

 

Uluslararası öğrenciler için irtibat, başvuru koşulları ve detaylar:
Lisansüstü İlanı: http://iro.fsm.edu.tr/Uluslararasi-Iliskiler-Ofisi-Admissions--Graduate

Online Başvuru Sayfaları : http://iro.fsm.edu.tr/International-Relations-Office--Online-Applications

 

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yabanci Diller Bölümü

Küçükçamlıca Mah. Çilehane Yolu Caddesi No:8 Üsküdar / İstanbul

İletişim : 0(216) 546 02 96 (Dahili 3000) -  @: prep@fsm.edu.tr  -  Web: http://prep.fsm.edu.tr/

Küçük Çamlıca Yerleşkesi detaylı ulaşım bilgileri için: http://prep.fsm.edu.tr/Ingilizce-Hazirlik-Programi-Iletisim--Harita--Ulasim

 

Başvurular hakkında bilgi için:
    ykiyak@fsm.edu.tr ccetin@fsm.edu.trbucan@fsm.edu.tr

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.