Yaz Okulu Başvuruları ve Öğretim Esasları

YAZ ÖĞRETİMİ HAKKINDA

1. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak öğrencinin isteğine bağlı olup, zorunlu değildir.

2. Yaz okuluna kesin kayıtlar 07-11 Temmuz 2015 tarihleri arasında Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden yapılacaktır.

  1. Otomasyon sistemine giriş yapılarak, ders kayıt butonu tıklanır.
  2. Açılan sayfa içerisindeki derslerden, 15 akts’yi geçmeyecek şekilde ders seçimi yapılır.
  3. Ders seçim işlemini tamamlanınca, kontrol et- kesinleştir butonu tıklanır, seçilen derslerin toplam akts değerine göre yaz okulu ücreti hesaplanır.
  4. Ücret yatırma işlemini tamamlayan öğrenciler, otomasyon sistemine tekrar giriş yaparak ders kayıtlarını kesinleştirir. 
  5. Ücret işlemi ve kesinleştir işlemini tamamlayan öğrenciler, danışman listesine düşer. Danışmanlar tarafından ders kayıtlarının onaylanması gerekmektedir.

        Not: Yaz Okulu ücretinin yatırılmadığı takdirde, öğrencinin ders kaydı geçersiz sayılır.

3.  Bir dersin açılabilmesi için o derse en az on (10) öğrencinin kayıt yaptırmış olması gerekmektedir.

4. Yaz öğretiminde açılacak dersler, fakülte ve meslek yüksekokul kurullarınca belirlenir ve en geç bahar dönemi yarıyıl sonu sınav sonuçlarını izleyen hafta içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilan edilir.

Bir derse kesin kayıt yaptıran öğrenci sayısı 10’dan az olması halinde, bu dersin açılıp açılmaması kararını, ilgili fakülte/meslek yüksekokulu yönetim kurulu verir.

 

YAZ ÖĞRETİMİ ESASLARI

 Ders Seçimleri:

  1. Güz ya da bahar yarıyıllarında çeşitli nedenlerden dolayı bazı dersleri alamamış; aldıkları dersten başarısız olmuş (FF, FD veya DZ) ya da ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenciler yaz okulunda ders/dersleri alabilirler.
  2. Erasmus ve uluslararası öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışına giden, yatay/dikey geçişle üniversitemize kayıt yaptıran veya çift anadal/yandal programlarına kayıtlı öğrencilerin, eğitimleri sırasında önceki yarıyıllarda alamadıkları dersleri veya alıp başarısız oldukları dersleri yaz öğretiminde alabilirler.
  3. Öğrencilerin, (Yabancı Dil hazırlık sınıfları hariç) Yaz Okulunda alacağı derslerin toplamı çakışmaması koşuluyla, 15 (on beş) AKTS’yi geçemez.
  4. Ön koşullu derslere ilişkin uygulama Yaz Okulunda da geçerlidir.
  5. Yaz Okulunda, bitirme çalışması dersi açılamaz.
  6. Yaz Okulu kapsamında I.ve II. öğretim öğrencileri aynı programa tabidir.
  7. Yaz okulunda ders alan öğrencilerin, akademik yılsonu Ağırlıklı Genel Not Ortalamaları, Yaz Okulu derslerinden alınan notların hesaba katılmasıyla belirlenir.

Öğrenim Süresi:

  1. Yaz Okulu öğretim süresi en az yedi hafta olacak şekilde belirlenir. Bu süreye ara ve final sınavları da dâhildir.
  2. Yaz öğretiminde geçen süre normal eğitim öğretim süresinden sayılmaz.

Not İşlemleri:

Yaz Okulunda açılan derslerin devam, ara sınavlar, final sınavı değerlendirmesi ve başarı durumunun tespiti ile ilgili hususlar, FSMVÜ Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şekilde yapılır.

**Sınavlar için mazeret sınavı yapılmaz.

Devamsızlıklar Hakkında:

  1. Öğrenciler, daha önce aldıkları derslerde devam şartını sağlamış olsalar dahi, yaz öğretiminde aldıkları derslere devam etmek zorundadırlar.
  2. Yaz öğretiminde dersin devam şartını sağlayamayan öğrenci, o dersin yaz öğretimi yarıyıl sonu sınavına katılamaz ve devamsızlık sebebiyle başarısız sayılır.
  3. Yaz öğretiminde dersten çekilme ve izinli sayılma işlemi uygulanmaz.

Farklı Üniversitelerden Ders Alma:

Yaz öğretiminde açılmayan dersler ile ilgili 2547 Sayılı Kanunun 7/c maddesi uyarısınca hangi yükseköğretim kurumlarından ders alınabileceği senato tarafından belirlenir. Ders alınabilecek Yükseköğretim Kurumlarının senato tarafından belirlenmediği takdirde öğrenci kayıt olduğu yılda, kendi programının taban puanından daha yüksek bir puana sahip üniversite programlarından yaz öğretimi dersi alması gerekir.

Diğer Yükseköğretim Kurumlarından Yaz Okulu Öğrenimi Almak İsteyen Öğrenciler;

  1. Bağlı olduğu fakülte dekanlığı/meslek yüksekokulu müdürlüğüne dilekçe ile başvuruda bulunması gerekir. Dilekçe için tıklayınız.
  2. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sitesinden temin edeceği başvuru formu ile birlikte, diğer yaz öğretimine katılmak istediği ilgili Yükseköğretim kurumunun ders/derslere ait ders içeriklerini ilgili dekanlık/meslek yüksekokulu müdürlüğüne teslim etmiş olması gerekmektedir.
  3. Başvuru Formu, Program Başkanlığının onay vermesi halinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Öğrenci ile ilgili hazırlanan Yaz Okulu izin yazısı başvuruda bulunulan diğer üniversitelere, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından üst yazı olarak gönderilir.
  4. Yaz okulu öğrenimi sonunda, Diğer Yükseköğretim Kurumu tarafından gönderilen başarı notları, ilgili Yönetim Kurulunca onaylandıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından öğrencinin transkriptine işlenir.

Özel Öğrenci:

      Diğer Yükseköğretim Kurumu öğrencileri, özel öğrenci statüsünde değerlendirilir.

  1. Öğrencilerin, öğretimini sürdürdüğü kurumdan izin alarak yaz öğretimini kayıt süresi içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurması gerekir.
  2. Yaz öğretiminde alınan derslerin toplamı, çakışmaması koşuluyla 15 (onbeş) AKTS’yi geçemez.
  3. FSMVÜ Yaz öğretimine kayıt yaptıran özel öğrencilere, yaz öğretiminin süresini, aldıkları derslerin kodunu, adını, saatini, kredisini (AKTS) ve başarı notunu gösteren bir belge düzenlenir. Bu belge, ilgili Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından öğrencinin kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumu’na gönderilir. Talep edilmesi halinde belgenin onaylı bir sureti öğrenciye verilir.

     Üniversitemiz öğrencisi olmayanlar dilekçe ve gerekli belgeler ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına müracaat edeceklerdir. 

Gerekli Belgeler:

  1. Nüfuz Cüzdanı Fotokopisi               
  2. Öğrenci Belgesi
  3. Üniversite İzin Yazısı
  4. Yaz Okulu Kayıt Dilekçesi (İndirmek için tıklayınız.)  

YAZ OKULU ÜCRETLERİ

  • Yaz öğretiminde öğrencilerden alınacak ücretler; derslerin AKTS yüküne göre Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir ve kesin kayıt esnasında öğrencilerden tahsil edilir.
  • Üniversitenin burslu kontenjanlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, yaz okulunda ders almaları halinde mevcut bursları geçerli sayılmaz.
  • Mazeretleri nedeniyle Yaz okuluna devam edemeyecek öğrencilerin, derslerin başlamasından itibaren ilk 3 gün içerisinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvurmaları halinde yaz okulu kayıtları iptal edilerek, ücretleri iade edilir. Belirtilen süre dışında yapılan başvurular geçerli sayılmaz.
  • Yaz öğretiminde, açılan bir derse kayıt yaptırdığı halde devam etmeyen veya başarısız olan öğrencinin ücreti iade edilmez.

Başvurulan dersin açılmaması halinde öğrencinin yatırdığı ders kayıt ücreti iade edilir.

 *Ders seçimleri ve ücretlendirme işlemlerinde AKTS değeri dikkate alınmaktadır.

2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı Yaz Okulu Ücretleri için tıklayınız.

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.