Öğretim Elemanı İlanı

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

Üniversitemize bağlı aşağıda belirtilen birimlerde istihdam edilmek üzere daimi statüde
Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi, Okutman ve Uzman kadrolarına öğretim elemanı alınacaktır.

 

İlk Başvuru Tarihi 22.06.2016
Son Başvuru Tarihi 15.07.2016
Ön Değerlendirme tarihi 21.07.2016
Giriş Sınav Tarihi 25.07.2016
Sonuç Açıklama Tarihi 28.07.2016

 

SIRA NO İLAN NO FAKÜLTE BÖLÜM / ANABİLİM DALI UNVANI KADRO SAYISI ÖZEL ŞARTLAR

1

1009112

HUKUK FAKÜLTESİ

ÖZEL HUKUK BÖLÜMÜ /
MEDENİ HUKUK
ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-Hukuk Fakültesi Lisans mezunu olmak.
-Özel Hukuk alanında Tezli Yüksek Lisans yapıyor olmak
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan70 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

2

1009113

HUKUK FAKÜLTESİ

ÖZEL HUKUK BÖLÜMÜ/
TİCARET HUKUKU ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

- Hukuk Fakültesi Lisans mezunu olmak
-ÜDS/KPDS/YDS veeşdeğeri sınavlardan 70 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 75 ve üstü puan almış olmak.

3

1009114

İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ

TEMEL İSLAM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/
KELAM ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-İlahiyat veya İslami İlimler Fakültesi Lisans mezunu olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 75 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 80 ve üstü puan almış olmak.

4

1009115

EĞİTİM FAKÜLTESİ

İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ
ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-Okul Öncesi Eğitimi alanında Tezli Yüksek Lisans veya Doktora yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 50 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

5

1009116

EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-Eğtim Bilimleri alanında Tezli Yüksek Lisans yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 50 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

6

1009117

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TÜRKÇE EĞİTİMİ
BÖLÜMÜ /
TÜRKÇE EĞİTİMİ
ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-Türkçe Eğitim alanında Tezli Yüksek Lisans veya Doktora yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğer sınavlardan 50 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

7

1009118

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

2

-Bilgisayar Mühendisliği bölümü lisans mezunu olmak.
-Bilgisayar Mühendisliği alanında Tezli Yüksek Lisans yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğer sınavlardan 60 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış  olmak.

8

1009119

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-Elektrik- Elektronik Mühendisliği veya Biyomedikal Mühendisliği alanında lisans mezunu olmak.
-Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya Biyomedikal Mühendisliği alanında Tezli Yüksek Lisans veya Doktora yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 55 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 75 ve üstü puan almış olmak.

9

1009129

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü Lisans mezunu olmak.
-Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında Tezli Yüksek Lisans veya Doktora yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 60 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 75 ve üstü puan almış olmak.

10

1009120

MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ

İÇ MİMARLIK
BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

1

-İç Mimarlık bölümü lisans mezunu olmak.
-İç Mimarlık Anabilim dalında Tezli Yüksek Lisans yapıyor olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 50 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

11

1009121

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ

GELENEKSEL
TÜRK SANATLARI
BÖLÜMÜ

UZMAN

1

-Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Halı-Kilim Eski Kumaş Desenleri Tasarımı Anasanat Dalından Lisans mezunu olmak.
-Belgelendirmek kaydıyla alanında en az 2 yıl tecrübeli olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

12

1009122

MESLEK YÜKSEKOKULU

ADALET
PROGRAMI

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

3

-Hukuk Fakültesi Lisans Mezunu olmak.
-Lisans sonrası belgelendirmek kaydıyla alanında en az 2 yıl deneyime sahip olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

13

1009123

MESLEK YÜKSEKOKULU

ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

2

-Çocuk Gelişimi veya Okul öncesi Öğretmenliği bölümü Lisans mezunu olmak.
- Lisans sonrası belgelendirmek kaydıyla alanında en az 2 yıl deneyime sahip olmak.
-ALES'ten 70 ve üstü puan almış olmak.

14

1009126

YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ

İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMI

 OKUTMAN

5

-İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, İngilizce Mütercimi Tercümanlık veya İngliz Dil Bilimi bölümü mezunu olmak.
-ÜDS/KPDS/YDS ve eşdeğeri sınavlardan 80 ve üstü puan almış olmak.
-ALES'ten 70 puan ve üstü almış olmak.

 

GENEL ŞARTLAR

1. Başvuran adaylarda devlet hizmetine girmede aranan genel şartlar aranır.
2. Adaylardan, 2547 sayılı kanunun 31. ve 33. maddesinde belirtilen şartlara uymaları istenir.
3. Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde başvurmayan adayların başvuruları dikkate alınmayacaktır.
4. Başvuru evrakları iade edilmeyecektir.
5. Adaylar başvuru dosyalarını Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Personel Daire Başkanlığına elden veya posta yoluyla teslim edeceklerdir.

 

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

1. Dilekçe (Öğretim Görevlisi, Okutman, Araştırma Görevlisi, Uzman)
2. Özgeçmiş (YÖK Formatında ve Klasik Formatta)
3. Nufüs Cüzdanı Fotokopisi
4. ALES Belgesi
5.YDS veya muadili Yabancı Dil Sınav Belgelesi
6. Lisans Transkripti
7. Lisans, Yüksek Lisans Diplomaları ve Öğrenci Belgeleri

(Yabancı ülkede mezun olanların Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğini gösteren onaylı belge)
(Noter onaylı veya Aslı gibidir onaylı / Personel Daire Başkanlığımızca orjinal belgeler görülmek kaydıyla aslı gibidir yapılabilir)

8. 2 adet yeni çekilmiş fotoğraf
9. Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgeleri

 

BAŞVURU YERİ VE İLETİŞİM

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Rektörlüğü / Personel Dair Başkanlığı
Adres: Zeyrek Mah. Büyük Karaman Cad. No:53 Fatih / İstanbul - Telefon: 0 212 521 81 00 / 1016 - 1028

 

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.