2018 YKS - Ek Yerleştirme Kayıtları

2018-2019 eğitim öğretim yılında YKS-Ek Yerleştirme sonuçlarına göre üniversitemize kayıt hakkı kazanan aday öğrenciler, 1-5 Ekim 2018 tarihleri arasında Rektörlük-Fatih Yerleşkesine giderek üniversite kayıtlarını yaptırabilirler.

Üniversitemize yeni kayıt yaptıracak adaylar, kayıt tarihlerinde şahsen başvuru yapmak zorundadırlar. Posta ile kayıt yapılmaz. Adayın kendisinin bizzat başvuramadığı durumlarda Noter vekâleti aranacaktır.

*Kesin kayıtlarda öğrencilerden evrak alınmayacaktır.
**Orta Öğretim kurumlarından 2008 ve öncesi mezun olanların kayıt sırasında Lise Diploma Aslını ibraz etmeleri gerekmektedir.

Fatih- Rektörlük Yerleşkesine ulaşım seçenekleri için tıklayınız.

Üniversitemiz programlarına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da yukarıda belirtilen tarihlerde üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2018 tarihine kadar üniversitemizin Öğrenci İşleri birimine ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup yukarıda belirtilen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

Ödeme Seçenekleri

Eğitim öğretim ücretinizi öğrenmek için tıklayınız.  

(Ödeme sistemi, 01.10.2018 tarihinde saat 10:30'da aktif olacaktır.)

NOT: Ödeme işlemlerini tamamlayan adayların, Fatih-Rektörlük Yerleşkesine giderek üniversite kayıtlarını yaptırmaları zorunludur. 

1- Peşin Ödeme

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler yerleşim yerlerine yakın Ziraat Bankası mobil şubelerine uğrayarak ödemelerini yapabilirler. (Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %6 Peşin ödeme indirimi uygulanır.)
*Banka hesaplarımız HAVALE ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır.

2- Kredi kartı ile Ödeme

Öğrenim ücretini kredi kartı ile ödeyecek öğrenciler, https://odeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla ödeme yapabilirler. Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf) yapılan taksitli ödemelerde vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.

Axess ve Maximum kartla olan anlaşmalarımız sona erdiğinden bu kartlar taksitli ödemelerde kullanılamaz.
Öğrenim ücretinin tamamının kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %6 peşin ödeme indirimi uygulanır.

*Öğrenim ücretlerinde çek, senet veya elden taksit yapılmamaktadır.

3- Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Öğrenim ücretini banka kredisi kullanarak ödeyecek öğrencilerin velileri, kayıt tarihlerinde bulundukları yerlerdeki en yakın Albaraka Türk Katılım Bankası şubelerine uğrayarak işlemlerini gerçekleştirebilir. Bankayla olan anlaşmamız gereği öğrenim ücreti vade farksız 9 taksit olarak ödenmektedir.

Kredi kullanacak velinin;

  • Nüfus cüzdanı ve fotokopisi,
  • İkametgâh belgesi veya konuta ait üzerine kayıtlı fatura (cep telefonu hariç elektrik, su, doğalgaz vb. faturalardan maks. 1 aylık),
  • İşletme sahibi olan veliler için, Vergi Levhası ve 2017 beyannamesi ve tahakkukları,
  • Çalışan veliler için, iş yerinden onaylı maaş bordrosu.

Albaraka Beşyüzevler Müşteri Temsilcileri

  • Yunus Çelikkıran 0542 332 66 93
  • Olcay Seçkin 0534 704 42 79

FSMVÜ - Öğrenci Muhasebesi Uzmanı

  • Seher Çelik - 0212 521 81 00 - 1060 (dâhili) - scelik@fsm.edu.tr

Önemli Açıklama

Birden Fazla Yükseköğretim Kurumuna Kayıtlı Öğrencilerin İşlemleri Yükseköğretim Kurulu kararı uyarınca; yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağı ve eğitime devam edilemeyeceği nedeniyle, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.

Askerlik İşlemleri

Durumları aşağıdaki bentlerden birine uyan adaylar için uygulanmak üzere;

· 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Millî Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybedenler,

· İki veya üç yıllık bir yükseköğretim programını bitirmiş olup dört yıldan daha az süreli bir başka yükseköğretim programına girmek isteyenlerden askerliğini yapmamış olanlar (İki veya üç yıl süreli bir yükseköğretim programından mezun olup askerliğini yapmamış olan adaylar, dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programına girmek için 2018- YKS 'ye başvurabilirler.),

· Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar,

2018 YKS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır. Ancak, bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.

SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ (Ön Lisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:

1) Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

2) Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

3) Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

4) Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.).

5) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

Kayıt sırasında ilgili evrakların getirilmesine gerek bulunmamaktadır. Mesleği icra edebilmeleri için gereklidir.

Zorunlu Hazırlık Programı

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup, eğitim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.

Eğitim Dili %30 İngilizce olan Lisans Programları:

  • Mimarlık Lisans Programı
  • İç Mimarlık Lisans Programı
  • İnşaat Mühendisliği Lisans Programı
  • Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı
  • Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Lisans Programı
  • Psikoloji Lisans Programı

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.