2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları Açıklandı.

Kazanan adaylar, kayıt tarihleri içerisinde ödeme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra, kayıt için istenen belgeleri Haliç Yerleşkesinde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim ederek kayıt işlemlerini tamamlaması gerekmektedir. 

Kayıt Tarihleri: 14 – 17 Ocak 2019
Yabancı Dil Düzey Belirleme Sınav Tarihi: 21 Ocak 2019
Yabancı Dil Yeterlilik Sınav Tarihi : 22 Ocak 2019

Yatay Geçiş Hakkı Kazanan Adayların İsim listesi için tıklayınız.

Kayıt İçin İstenen Evraklar

  • Öğrenci Belgesi (Islak İmzalı)
  • ÖSYM Yerleşme Belgesi ve Sonuç Belgesi (2018 öncesinde üniversiteye kayıt yaptıran adaylardan YGS ve Yerleştirme Puanlarını gösteren belge)
  • Transkript Belgesi (Islak İmzalı, Muaf olunacak derslerin belirlenmesi için istenmektedir)
  • Ders İçerikleri (Muaf olunacak derslerin belirlenmesi için istenmektedir.)
  • Disiplin Durum Belgesi (Islak İmzalı)
  • Vesikalık Fotoğraf (1 adet)
  • İngilizce Hazırlık Başarı Belgesi (Islak İmzalı)
  • Arapça Hazırlık Başarı Belgesi (Islak İmzalı) 
  • Ek madde 1 kapsamında daha önce yatay geçiş yapmadığına dair yazı (Islak İmzalı)
  • Erkek adaylar için askerlik durum belgesi 
  • Kayıt donduran adayların, kayıt dondurma işlemi yaptıkları süreyi belirten evrak beyan etmeleri gerekmektedir.

Yatay geçiş ile kazanan adayların, önceki üniversitelerinde kayıt sildirme işlemi yaptırmamaları gerekmektedir.

Önemli Açıklama: Daha önce Merkezi Yerleştirme Puanı ile yatay geçiş hakkını kullanmış olan adayların kayıtları yapılmış olsa dahi silinecektir.

Ödeme Seçenekleri;

  • Öğrenim ücretleri nakit, kredi kartı ve eğitim kredisi ile ödenebilmektedir.
  • Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Bankkart Combo, Paraf, QNB Finansbank) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 5 taksit yapılmaktadır.

Nakit Ödeme; Peşin ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz işlemlerini Ziraat Bankası Kurumsal Tahsilat (ATM’ler Gişe ve İnternet Bankacılığı) kanallarından birini kullanarak işlemlerini gerçekleştirebilirler.

Not: Banka hesaplarımız, Havale ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemler ile ödeme yapılamamaktadır.

 

Öğrenci No Sorgulama için tıklayınız. 

Eğitim ücretinizi öğrenmek için tıklayınız.

Online ödeme için tıklayınız. 

Kredi kartı olmadığı durumlarda;

Albaraka Türk bankası  ile üniversitemiz arasındaki anlaşma gereği öğrenim ücretleri vade farksız 6 taksit ile ödeme işlemi yapılabilmektedir.
1- Elden taksit, senet yapılmamaktadır.
2- Ücretlere %8 KDV dâhildir.
3- Eğitim ücretlerindeki artış, Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksine (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrenim ücretleri için tıklayınız. 

Zorunlu İngilizce Hazırlık Programı’ndan Muafiyet

Eğitim dili %30 İngilizce olan programlara yeni kayıt yaptıran öğrenciler, kayıt döneminde süreleri 2 yılı geçmemiş olmak şartıyla aşağıdaki sınav sonuçlarını Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na ibraz etmeleri durumunda İngilizce hazırlık programından muaf olarak lisans programlarına başlayabilirler.

  • FSMEPT (Fatih Sultan Mehmet English Proficiency Test): 65
  • PTE Academic : 55/90
  • TOEFL IBT : 72/120
  • YDS : 65/100
  • CPE : C
  • CAE: C

Daha önce Türkiye’deki bir üniversitede ya da YÖK denkliği bulunan uluslararası bir üniversitede İngilizce hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamış ve İngilizce yeterlik sınavından geçer not almış olan öğrenciler, üzerinden iki yıl geçmemesi koşuluyla başarılı olduklarını belgelendirerek Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı’na başvuru yapmaları durumunda İngilizce hazırlık programından muaf tutulurlar.

Eğitim dili Türkçe olan bir programdan, %30 İngilizce eğitim veren bir programa Ek Madde-1 kapsamında başvurarak kayıt hakkı kazanan adaylar 21 Ocak 2019 tarihinde yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı'ndan başarısız olmaları durumunda zorunlu Hazırlık Eğitimi alacaklardır. 

İngilizce Hazırlık Sınavı: Çamlıca Yerleşkesi / Saat: 09:00

İrtibat Tel: 0212 521 81 00 Dahili 3007

Öğretim Dili %30 İngilizce Olan Programlar

  • Mimarlık Lisans Programı
  • İç Mimarlık Lisans Programı
  • İnşaat Mühendisliği Lisans Programı
  • Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı
  • Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı
  • Psikoloji Lisans Programı

İslami İlimler Fakültesine kayıt hakkı kazanan tüm adaylara Arapça Yeterlilik Sınavı yapılacaktır. (Detaylı bilgili için İslami İlimler Fakülte Sekreterliği için iletişime geçiniz. 0212 521 81 00 / Dahili:1302, 1303)

Eğitim dili Türkçe veya kısmen Arapça olan bir programdan, %100 Arapça eğitim veren bir programa Ek Madde-1 kapsamında başvurarak kayıt hakkı kazanan adaylar Arapça yeterlik sınavından başarısız olmaları durumunda zorunlu Hazırlık Eğitimi alacaklardır. 

Öğretim Dili %100 Arapça Olan Programlar

Temel İslami İlimler

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.